Gå til innhold

Rare spørsmål fra intervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne forklare mitt hæye fravær på VGS. Jeg hadde til sammen 3 dager og to timer på de tre årene:vetikke:

Anonymkode: 34e88...136

:ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Loppa123 skrev:

Har ikke vært på så mange intervjuer . Men på ett fikk jeg spørsmål om jeg hadde barn og om jeg skulle ha fler. Jeg har to barn men hadde ikke tenkt over om jeg skulle ha fler , så ble helt satt ut av spørsmålet . Fikk ikke jobben.   På ett annet skulle jeg selge en kulepenn til to unge menn som intervjuet meg , det Ble litt spesielt . På den tredje skulle jeg fortelle om framtidsplaner ,jeg sa at kanskje det var jeg som ble skjef om noen år ( hadde ingen erfaring , men fikk jobben 😜)

Det er visst vanlig i salgsbransjen har jeg hørt :P en fortalte meg hvordan han gjorde det. Han fikk pennen og sa til de folka "du, jeg skal fortelle dere noe, og da trenger dere en pen. Har dere det?" Og de hadde jo gitt sen til han som han skulle selge. "Nei det har jeg ikke....". Derpå han svarte "her ;)" 

 

Anonymkode: 81808...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang spørsmål fra to intervjuere: "Hvis vi hadde kommet på middag til deg, hva ville du servert oss?" Kom heldigvis på et bra svar, men kan ikke skjønne hvorfor spørsmålet var relevant for jobben (som absolutt ikke var i en mat-relatert bransje). Særlig når intervjuet var et speedintervju på fem minutter hvor det var mye annet de heller kunne og burde spurt om.

Anonymkode: c8887...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno
Den 9.2.2016 at 23.31, frksølekopp skrev:

👆🏼 hadde og en sånn episode! De spurte hvor lang tid det tok for meg å komme meg til den jobben. Jeg tenker at så lenge man dukker opp så spiller det ingen rolle! De samme folka spurte om jeg og min samboer er lykkelige, og hva HAN bedriver tiden med. Er ikke lesbisk, men liker generelt ikke at folk antar kjønn på partner :) det værste egentlig var at de noterte alt! Noterte: samboer, studerer, lykkelige osv... Og hvor jeg så meg selv om 5 år privat da :) 

Synes ikke dette er så mye å ta på vei for. Det store flertallet av par i verden er heterofile, og det faller mest naturlig for folk, uten at dermed har et negativt syn på homofile og lesbiske. Det må jo ikke bli slik at man blir for hårsår heller.

Den 10.2.2016 at 18.13, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke et så veldig rart spørsmål, men når du sitter der ganske nervøs og har forberedt deg til et vanlig, seriøst intervju... Også blir du spurt om å fortelle en vits!? Jeg kjørte jo selvfølgelig på med en skikkelig slem en, fordi... jeg vet ikke, det bare datt ut, var den eneste jeg huska.  Fikk ikke den jobben. 

Anonymkode: 42188...480

:skratte::skratte: At du i det hele tatt fulgte oppfordringen er jo utrolig, og når du topper den med en grisevits i tillegggg :skratte: 

Den 10.2.2016 at 18.16, AnonymBruker skrev:

Trur det merkeligste spørsmålet jeg har fått er hva jeg synes om sjefen min har store pupper... .

Anonymkode: cef02...971

WTF?? Seriøst?

Den 10.2.2016 at 21.33, AnonymBruker skrev:

Dette er et helt vanlig spørsmål, jeg stiller alltid dette på et førstegangsintervju. Man har såklart lov å spørre om kandidaten har helsemessige begrensninger som kan være til hinder for utførelse av jobben.

Anonymkode: dc9d2...3be

Absolutt. Folk misforstår med graviditet og familieplanlegging. Det er det forbudt å spørre om, men helseplager er jo kjemperelevant. Hva hvis det er hardt fysisk arbeid, og man har ryggplager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Loppa123 skrev:

Har ikke vært på så mange intervjuer . Men på ett fikk jeg spørsmål om jeg hadde barn og om jeg skulle ha fler. Jeg har to barn men hadde ikke tenkt over om jeg skulle ha fler , så ble helt satt ut av spørsmålet . Fikk ikke jobben.   På ett annet skulle jeg selge en kulepenn til to unge menn som intervjuet meg , det Ble litt spesielt . På den tredje skulle jeg fortelle om framtidsplaner ,jeg sa at kanskje det var jeg som ble skjef om noen år ( hadde ingen erfaring , men fikk jobben 😜)

Her kunne du (og burde du) ha anmeldt arbeidsgiveren, et klart lovbrudd.

 

Anonymkode: c606b...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...