Gå til innhold

Tybring-Gjedde er en ekstremist som ingen på Stortinget tar seriøst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, merett2 skrev:

Eller de som sitter på toppen av tua si, og roper "mitt, mitt, miiiitt!!", til tross for at forskjellen mellom dem og det de omtaler som "befolkningsoverskudd" kun er at de er født på ulike steder. De skriker opp som om de faktisk HAR UTRETTET NOE STORT, bare ved å være født i bittelille Norge... 

Jeg er takknemlig for det jeg har. Mulig du har lyst til å gi bort sykehus, gode skoler, fødeavdelinger og eldreomsorg, men jeg har ikke lyst til det. 

Med tanke på svaret ditt, så antar jeg at du selv har gitt bort alle dine eiendeler til veldedighet? Hvis ikke er du en hykler. Men det er kanskje bare andre penger du har lyst til å gi bort, og ikke dine egne. 

Anonymkode: 7d9e0...412

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er takknemlig for det jeg har. Mulig du har lyst til å gi bort sykehus, gode skoler, fødeavdelinger og eldreomsorg, men jeg har ikke lyst til det. 

Med tanke på svaret ditt, så antar jeg at du selv har gitt bort alle dine eiendeler til veldedighet? Hvis ikke er du en hykler. Men det er kanskje bare andre penger du har lyst til å gi bort, og ikke dine egne. 

Anonymkode: 7d9e0...412

Hva er det med dere AB-ere som tror dere setter ting på spissen, men som egentlig bare tar ting ut av en kontekst og plasserer det inn i en helt ny? Hvorfor klarer ikke dere å argumentere på en ordentlig måte?

Nå er det jo en gang sånn at jeg kom med et litt tullete svar i denne tråden (med et lite snev av alvor), og da var det noen som følte seg så truffet, at de måtte gå til personangrep på meg. Etterfulgt av idiotisk SVADA i ekte AB-stil. 

Nei, jeg har ikke gitt bort alt jeg eier, men gir en del (og betaler skatt med glede), og JA, jeg ser gjerne at DU gir også, forutsatt at du har tak over hodet, mat på bordet og penger på kontoen til strømregningen kommer. :)  For at regnestykket skal gå opp, må ALLE som KAN gi noe.

Gir ingen mening at gjerrige grinebitere, sitter på den feite lommeboka si (nordmenn flest har FEIT lommebok, sammenlignet med resten av verden), og innimellom åpner den på gløtt, bare for å kjøpe et par Ray Bans, eller en RL-skjorte, samtidig som de hyler "Steng grensene!!! Dette er for dyrt! Tenk om jeg må selge alle Lacoste-jakkene mine, eller (Gud forby) ikke kan spise biff til middag hver dag!!" Og der står de da, på sko med gjennomslitte såler, med en tørr skalk i lomma (som de har rasjonert ut i en hel uke), iskalde med tynnslitt håp i øya, og klamrer seg til gjerdet, mens du (som måtte føle deg truffet) men du får i det minste spise biffen din i fred, men den fine, nystrøkne RL-skjorta di på.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, merett2 skrev:

Hva er det med dere AB-ere som tror dere setter ting på spissen, men som egentlig bare tar ting ut av en kontekst og plasserer det inn i en helt ny? Hvorfor klarer ikke dere å argumentere på en ordentlig måte?

Nå er det jo en gang sånn at jeg kom med et litt tullete svar i denne tråden (med et lite snev av alvor), og da var det noen som følte seg så truffet, at de måtte gå til personangrep på meg. Etterfulgt av idiotisk SVADA i ekte AB-stil. 

Nei, jeg har ikke gitt bort alt jeg eier, men gir en del (og betaler skatt med glede), og JA, jeg ser gjerne at DU gir også, forutsatt at du har tak over hodet, mat på bordet og penger på kontoen til strømregningen kommer. :)  For at regnestykket skal gå opp, må ALLE som KAN gi noe.

Gir ingen mening at gjerrige grinebitere, sitter på den feite lommeboka si (nordmenn flest har FEIT lommebok, sammenlignet med resten av verden), og innimellom åpner den på gløtt, bare for å kjøpe et par Ray Bans, eller en RL-skjorte, samtidig som de hyler "Steng grensene!!! Dette er for dyrt! Tenk om jeg må selge alle Lacoste-jakkene mine, eller (Gud forby) ikke kan spise biff til middag hver dag!!" Og der står de da, på sko med gjennomslitte såler, med en tørr skalk i lomma (som de har rasjonert ut i en hel uke), iskalde med tynnslitt håp i øya, og klamrer seg til gjerdet, mens du (som måtte føle deg truffet) men du får i det minste spise biffen din i fred, men den fine, nystrøkne RL-skjorta di på.   

Du er jo som et barn som er rik i øyeblikket. Du forstår åpenbart ikke hva det kan koste våre barn og barnebarn på sikt når felleskassa blir tom. Brochmannutvalget sa klart i fra for noen år siden at velferdsstaten ikke takler altfor stor innvandring. Hvis du ønsker et samfunn uten velferdsstat så si klart i fra, ikke gå rundt grøten og sug på karamellen nå, den vil bli borte etterhvert.

Anonymkode: d233d...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merett2 skrev:

Hva er det med dere AB-ere som tror dere setter ting på spissen, men som egentlig bare tar ting ut av en kontekst og plasserer det inn i en helt ny? Hvorfor klarer ikke dere å argumentere på en ordentlig måte?

Nå er det jo en gang sånn at jeg kom med et litt tullete svar i denne tråden (med et lite snev av alvor), og da var det noen som følte seg så truffet, at de måtte gå til personangrep på meg. Etterfulgt av idiotisk SVADA i ekte AB-stil. 

Nei, jeg har ikke gitt bort alt jeg eier, men gir en del (og betaler skatt med glede), og JA, jeg ser gjerne at DU gir også, forutsatt at du har tak over hodet, mat på bordet og penger på kontoen til strømregningen kommer. :)  For at regnestykket skal gå opp, må ALLE som KAN gi noe.

Gir ingen mening at gjerrige grinebitere, sitter på den feite lommeboka si (nordmenn flest har FEIT lommebok, sammenlignet med resten av verden), og innimellom åpner den på gløtt, bare for å kjøpe et par Ray Bans, eller en RL-skjorte, samtidig som de hyler "Steng grensene!!! Dette er for dyrt! Tenk om jeg må selge alle Lacoste-jakkene mine, eller (Gud forby) ikke kan spise biff til middag hver dag!!" Og der står de da, på sko med gjennomslitte såler, med en tørr skalk i lomma (som de har rasjonert ut i en hel uke), iskalde med tynnslitt håp i øya, og klamrer seg til gjerdet, mens du (som måtte føle deg truffet) men du får i det minste spise biffen din i fred, men den fine, nystrøkne RL-skjorta di på.   

AB-ere?

Jeg har ingen dyre merkeklær, og spiser sjelden biff, men det er ikke det jeg tenker på. Jeg tenker ikke nødvendigvis på meg selv, men alle i Norge som står i helsekø og som må bli behandlet med gammelt og utgått utstyr. Jeg tenker på fødende kvinner (siden jeg er jente selv) som ikke får tilstrekkelig hjelp i en slik situasjon (siden kapasiteten på fødeavdelinger er sprengt). 200 000 skolebarn oppholder seg i skoler med ikke-godkjent inneklima. 

I Norge er det en slags illusjon av rikdom. Og nå har det blitt helt legitimt å snakke nedsettende om personer som ønsker å bevare det lille snevet vi har av offentlige tjenester til fordel for folk i andre land. I tillegg snakkes det om at kommunene sitter på en pensjonsbombe. Kommune-Norge har jo allerede flere hundre milliarder i gjeld. Det kuttes i skole, og det kuttes i eldreomsorg. Og dårligere skal det tydeligvis bli. Samtidig som at arbeidsledigheten stiger og Norge mister store inntekter pga oljenedgangen, så ønsker folk stor befolkningsøkning.

Anonymkode: 7d9e0...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...