Gå til innhold

Bekmyringsmelding for å kjøpe barneklær på fretex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke dårlig råd, men jeg ELSKER vintage. Jeg handler ofte vintage klær til meg selv som jeg setter sammen med nye plagg. Dette er også noe jeg liker å gjøre for barna mine da jeg ofte finner plagg av god kvalitet samt plagg som ikke alle andre har. Barna ser aldri shabby ut og klærne ser heller ikke brukt ut. Kan noen sende bekymringsmelding på grunnlag av dette?

Jeg liker å leve en miljøvennlig livsstil med gjenbruk og tanke på miljøet og barna er også opptatt av dette. 

Anonymkode: e51ed...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New Girl

De kan, men jeg tviler på at noen vil gjøre det. Og jeg tviler enda mer på at barnevernet hadde tatt det veldig seriøst om det var det eneste grunnlaget for bekymring. 

Endret av New Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stikker da sine lange neser ubedt ned i det meste, men jeg tviler på at noen vil gjøre det i en sak som dette.

En anonym bekymringsmelding vektlegges forsåvidt ikke i like stor grad som en ikke-anonym i utgangspunktet, og om det kun er plaggets opprinnelse som det bekymres over, så burde jo en bekymrer heller straffeforfølges for å kaste bort noens tid. Etter min mening,såklart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange som kjøper brukte klær? Rar ting å bekymre seg for.

Anonymkode: 90fef...e74

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke dårlig råd, men jeg ELSKER vintage. Jeg handler ofte vintage klær til meg selv som jeg setter sammen med nye plagg. Dette er også noe jeg liker å gjøre for barna mine da jeg ofte finner plagg av god kvalitet samt plagg som ikke alle andre har. Barna ser aldri shabby ut og klærne ser heller ikke brukt ut. Kan noen sende bekymringsmelding på grunnlag av dette?

Jeg liker å leve en miljøvennlig livsstil med gjenbruk og tanke på miljøet og barna er også opptatt av dette. 

Anonymkode: e51ed...dcf

Folk kan finne på å sende bekymringsmelding for hva som helst, men miljøvennlig og fornuftig gjenbruk tror jeg ville havnet på de aller nederste plassene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Huh? Ville heller rost dem som tenker gjenbruk. Vokste opp med eldre søskenbarn og gikk i arvede og omsydde klær, tror ikke jeg led stort pga det. Klær er klær, de skal holde kroppen varm, de kan godt være pene og rene i tillegg, det er bare samfunnet som er såpass føkka opp at det begynner å bety bekymringsmelding til BV fordi soppen har skjerf fra Fretex og nedarva ullbody, ikke Armaniskjerf og gullpysj med Louis Vuitton logo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen idiot kan sikkert finne seg i å sende en bekymringsmelding men de kommer ikke videre med den saken. Det er sikkert :fnise: Fretex har mye fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo suverent hvis du finner gode klær til barna på Fretex?? Det vitner jo om god vurderingsevne, fornuft og at du er en oppegående person! Hadde jeg jobbet i barnevernet og lest en bekyringsmelding med dette som årsak, hadde jeg begynt å le, for å sette det på spissen ;) 

 Det som virkelig er bekyringsverdig, er folk som tar opp grisedyre forbrukslån for å handle dyre klær og dyrt utstyr langt over evne. Bare for å fremstå som "vellykket". Det er stakkarslig, i mine øyne. Det setter hele familieøkonomien over styr og kan ende med at barna lider under dårlig økonomi i lange tider. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange støttende svar! 

Jeg ser jo at det er et voksende problem med de jevnaldrende barna som går i dyre merkeklær, dyre jakker, vesker osv. Alle ser helt like ut og det skaper et kjøpepress uten like. Selv om vi har en god økonomi så ønsker jeg ikke å bidra til et enda større kjøpepress, noe jeg mener er uheldig for miljøet. Jeg prøver også å lære barna at de ikke trenger alle duppedingsene som det reklameres for heller. Jeg synes det er flott når folk tør å skille seg litt ut og har sin egen personlige stil. 

Jeg merker jo også på holdningen til enkelte foreldre at det er fasaden som gjelder og det er ikke så viktig hvordan klærne ser ut så lenge det er "in" og dyrt nok. Foreldrene er ofte de verste i mine opplevelser. Har også opplevd å bli generalisert av enkelte av mødrene om hvorfor jeg ikke kler barna mine "riktig"

Jeg bruker å lete igjennom butikker som UFF og Fretex da de bruker å ha gode skatter og jeg handler også fra de mer eksklusive vintagebutikkene i Oslo. 

Anonymkode: e51ed...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeeez.... Har man ikke problemer så kan man jo skape dem....

Endret av MapleSirup
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du problemstillingen fra? Har noen sagt de skal melde bekymring for dine barn? Eller ville du ha klikk på tråden og skryt for hvor bevisst du er?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig tanke... Jeg kjøper nesten bare brukt, og her er det til og med kun pga økonomi. Aldri tenkt på at det skal være et problem. Det viktige er da at barnet er kledd for anledningen, ikke om et annet barn har hatt på de samme klærne før.

Anonymkode: e4118...44c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sende bekymringsmelding på mine barn fordi de bare har dyyyre merkeklær?🙈

Anonymkode: caf6e...ed7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mini-mio skrev:

Hvor har du problemstillingen fra? Har noen sagt de skal melde bekymring for dine barn? Eller ville du ha klikk på tråden og skryt for hvor bevisst du er?

Jøss så oppblåst du skulle være da

Jeg fikk noen krasse spørsmål fra en av barnas lærere om at h*n mente at klærne var gamle og at jeg burde kjøpe mer "passende klær". Klærne var så og si som nye bare at designet ikke passet helt inn i de standard A4 plaggene som selges. Og nei, barna mobbes ikke. 

Som jeg har hørt tidligere er jo som oftest lærere de første på med å sende bekymringsmeldinger og for familien sin del ønsker jeg å unngå en slik situasjon da barna får all omsorgen og det de trenger i sitt hjem. 

Anonymkode: e51ed...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, mini-mio skrev:

Hvor har du problemstillingen fra? Har noen sagt de skal melde bekymring for dine barn? Eller ville du ha klikk på tråden og skryt for hvor bevisst du er?

Ja, godt spørsmål.

Generelt vil jeg si at folk som går og frykter bekymringsmelding gjerne har dårlig samvittighet for noe. Det er ihvertfall en grei, logisk slutning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så oppblåst du skulle være da

Jeg fikk noen krasse spørsmål fra en av barnas lærere om at h*n mente at klærne var gamle og at jeg burde kjøpe mer "passende klær". Klærne var så og si som nye bare at designet ikke passet helt inn i de standard A4 plaggene som selges. Og nei, barna mobbes ikke. 

Som jeg har hørt tidligere er jo som oftest lærere de første på med å sende bekymringsmeldinger og for familien sin del ønsker jeg å unngå en slik situasjon da barna får all omsorgen og det de trenger i sitt hjem. 

Anonymkode: e51ed...dcf

Læreren prøver kanskje å forebygge at ditt barn blir klassen mobbeoffer? Evt at folk ser på de med bekymrede øyne fordi de er utdatert.Her bærer jo du helt klart et ansvar. Du burde tydeligvis jobbe med dette. Du har kanskje grunn til bekymring, ja...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Ærlig, nå syns jeg enkelte er veldig storkjefta her. Hva er vitsen med det egentlig?

TS: Selv om noen skulle ha meldt inn bekymring så tror jeg ikke du har noe å være bekymra for. Du gjør ikke noe galt som kan skade barna dine på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden altså... Man burde jo heller berømmes for å stå imot motepresset (som ofte er like sterkt for barn som for ungdommer/voksne), og å fokusere på gjenbruk! Jeg er mer bekymret for de foreldrene som kjøper svært dyre barneklær til langt over evne fordi "det skal være sånn" og at barna ikke skal bli mobbet for å skille seg ut... Personlig ser jeg ikke helt vitsen med barnejakker og sko til flere tusen som de kan bruke maks én til to sesonger fordi de vokser så fort, eller trange motejeans som de så vidt kan bevege seg og leke i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...