AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #21 Skrevet 8. februar 2016 1 minutt siden, Uhørt skrev: Ja mye å få ut av dette. Akkurat som denne forfatter kvinnen som nå kan sole seg i glansen som talskvinne for romkvinner. Romkvinner mangler jo talskvinner. Så da bør vel hun få noe mer ut av det. Så denne forfatterinen skal vel gjøre mer for romkvinnene om det er ektefølt solidaritet enn å bruke de som godhetsalibi til 15minutters media berømmelse? Hvorfor betviler du om det er ektefølt solidaritet? Kan ikke kvinner føle solidaritet med andre kvinner sier du? Anonymkode: 1853e...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #22 Skrevet 8. februar 2016 59 minutter siden, Chibi skrev: Så klart kan de det, men blir man tatt av en kontrollør så svir det i lommeboken (iallefall i de største byene våre, hvor du kan scanne busskort både foran og bak) Aha. Jeg bor i Trondheim, og der får man kjeft og refs av bussjåføren om man ikke beviser at man har betalt med mobillett eller bipper busskortet. Man kan gå inn bak hvis man har busskort, men har man mobillett må man gå inn foran og vise den. Gjør man ikke det må man gå av, eller så må man betale kontant. Så om bussjåføren bare antok at de ikke kom til å betale var det unødvendig gjort, så lenge bussjåføren ikke har rett til å kreve å se bevis. Anonymkode: e3759...dea
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #23 Skrevet 8. februar 2016 Det hadde bare vært å gå på foran og betalt, så hadde saken vært løst og de hadde fått vært med bussen. I Oslo har de gitt opp å få de til å betale for seg på tbanen, og de reiser gratis her. Og blir aldri stoppet i billettkontroll. Så all ære til denne bussjåføren som står på sitt. Anonymkode: b04ff...7aa 16
Uhørt Skrevet 8. februar 2016 #24 Skrevet 8. februar 2016 Ja er det ekte så gjør vel forfatterinnen noe mer ut av det enn denne 15minutters mediaberømmelsen? Ingen taler romkvinnenes sak så da forventer jeg at det blir tatt tak i. Stillingen er ledig. Norske kulturkvinners kamp for romkvinnersrettigheter. Blir en flott forening som kan utrette mye for uretten romkvinner møter i møte med den hvite norske mann. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #25 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Romkvinene ble nektet adgang fordi, vel de er rom. Og da av natur, selvsagt, betaler ingen. At andre heller ikke gjør det er altså ikke så farlig. «Fem romkvinner står klar til å stige inn bak, men sjåføren åpner kun døren i front. Jeg ber ham åpne bak, han nekter. Jeg hever røsten og blir madam. Han sier nei og kjører. Kvinnene står igjen på holdeplassen. Jeg spør høyt hvilken rett han har til å nekte dem å være med. Han svarer at de ikke betaler. At jeg heller ikke betalte (jeg sier dette) bryr han seg ikke om.» http://www.nettavisen.no/nyheter/--fem-romkvinner-star-klare-til-a-stige-inn-bak-men-sjafren-nekter-a-apne/3423189945.html Anonymkode: 1853e...5b2 1 time siden, AnonymBruker skrev: Romkvinene ble nektet adgang fordi, vel de er rom. Og da av natur, selvsagt, betaler ingen. At andre heller ikke gjør det er altså ikke så farlig. «Fem romkvinner står klar til å stige inn bak, men sjåføren åpner kun døren i front. Jeg ber ham åpne bak, han nekter. Jeg hever røsten og blir madam. Han sier nei og kjører. Kvinnene står igjen på holdeplassen. Jeg spør høyt hvilken rett han har til å nekte dem å være med. Han svarer at de ikke betaler. At jeg heller ikke betalte (jeg sier dette) bryr han seg ikke om.» http://www.nettavisen.no/nyheter/--fem-romkvinner-star-klare-til-a-stige-inn-bak-men-sjafren-nekter-a-apne/3423189945.html Anonymkode: 1853e...5b2 Ingen av oss vet hvilken grunn buss sjåføren hadde for å nekte disse adgang. Dette blir som å kritisere barnevernet og andre med taushetsplikt, de kan ikke uttale seg til avisen elelr andre uten å bryte taushetsplikten. Anonymkode: 153b6...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #26 Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde bare vært å gå på foran og betalt, så hadde saken vært løst og de hadde fått vært med bussen. I Oslo har de gitt opp å få de til å betale for seg på tbanen, og de reiser gratis her. Og blir aldri stoppet i billettkontroll. Så all ære til denne bussjåføren som står på sitt. Anonymkode: b04ff...7aa Igjen, hadde de nektet å betale, eller ikke hadde busskort/mobil-kort, har de ikke noe på bussen å gjøre. Men i denne saken ga han dem ikke en sjanse engang, og det er feil synes jeg. Alle burde få sjansen, "selv om det er romfolk". Anonymkode: 1853e...5b2 1
Frostrose Skrevet 8. februar 2016 #27 Skrevet 8. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av oss vet hvilken grunn buss sjåføren hadde for å nekte disse adgang. Dette blir som å kritisere barnevernet og andre med taushetsplikt, de kan ikke uttale seg til avisen elelr andre uten å bryte taushetsplikten. Anonymkode: 153b6...a5a Bussjåfører har ikke taushetsplikt, så det blir helt feil å sammenligne slike saker! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #28 Skrevet 8. februar 2016 35 minutter siden, Frostrose skrev: I Bergen (hvor dette skjedde) ønsker man ikke at folk skal betale på bussen. Det er apper, busskort og automater utenfor bussene, og nesten dobbel pris om man likevel velger å betale til sjåfør. Det er plakater/kampanjer hvor busselskapet oppfordrer folk til å gå inn bak og ikke vise billett til sjåfør fordi dette skaper køer. det stemmer, går på bussen også bak, foran o,l- har app mnd og viser aldri det til sjåføren,aldri vært noe problem. At selskapet har dyre biletter, skrur opp prisene, har dårlige bussforbindelser, fekk kubdeservice og vektere som kvepper deg når de skal sjekke billetten din er en annen historie. At en sjåfør nekter de å slippe inn skal ikke forundre meg, en del av de kjører bare rett forbi folk også, for å si det slik: jeg er på god vei til å ta lappen Anonymkode: de01c...440 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #29 Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hadde de nektet å betale, eller ikke hadde busskort/mobil-kort, har de ikke noe på bussen å gjøre. Men i denne saken ga han dem ikke en sjanse engang, og det er feil synes jeg. Alle burde få sjansen, "selv om det er romfolk". Anonymkode: 1853e...5b2 Er ikke verre enn at han kjenner de igjen og vet at de ikke betaler for seg. Og hvor mange år skal de få lov til å kjøre rundt gratis? Bare for å se at de heller ikke denne gangen gadd å betale? Kollektiv er gratis for romfolk i Norge de fleste plasser nå, og som sagt så gjør ikke de som kontollerer dette noe med det heller. Så å starte å nekte de å ta kollektiv er bare på sin plass. Anonymkode: b04ff...7aa 6
King in the North Skrevet 8. februar 2016 #30 Skrevet 8. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, hadde de nektet å betale, eller ikke hadde busskort/mobil-kort, har de ikke noe på bussen å gjøre. Men i denne saken ga han dem ikke en sjanse engang, og det er feil synes jeg. Alle burde få sjansen, "selv om det er romfolk". Anonymkode: 1853e...5b2 Døren framme var åpen. På hvilken måte ble de nektet en mulighet til å betale for seg? Du kan synse så mye du vil om at det er feil, men når du dikter opp egne fakta som premisser for saken, så faller meningen din på steingrunn. 12
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #31 Skrevet 8. februar 2016 48 minutter siden, Frostrose skrev: Har aldri blitt utsatt for noe slikt, tar bussen daglig, en del sjåfører er rett og slett ikke snille med folk,kan ikke bare nekte folk å sitte på med argument at de ikke betaler, hva vet de om det? Anonymkode: de01c...440
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #32 Skrevet 8. februar 2016 5 minutter siden, King in the North skrev: Døren framme var åpen. På hvilken måte ble de nektet en mulighet til å betale for seg? Du kan synse så mye du vil om at det er feil, men når du dikter opp egne fakta som premisser for saken, så faller meningen din på steingrunn. Det busselskapet er en rase for seg selv, de har monopol og kan være direkte frekk med kunder. Skrur opp priser også for studenter, pensjonister og barn. En liten tur på 5 km t/r koster en hundrelapp, med barn 150....... Anonymkode: de01c...440
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #33 Skrevet 8. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri blitt utsatt for noe slikt, tar bussen daglig, en del sjåfører er rett og slett ikke snille med folk,kan ikke bare nekte folk å sitte på med argument at de ikke betaler, hva vet de om det? Anonymkode: de01c...440 Du må få med deg detaljene i saken. Anonymkode: 9025d...178 2
Frostrose Skrevet 8. februar 2016 #34 Skrevet 8. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri blitt utsatt for noe slikt, tar bussen daglig, en del sjåfører er rett og slett ikke snille med folk,kan ikke bare nekte folk å sitte på med argument at de ikke betaler, hva vet de om det? Anonymkode: de01c...440 Litt usikker på om det var meg du mente å sitere, og hva du aldri har blitt utsatt for? Ser ut til at vi er ganske enig i våre meninger iallefall.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #35 Skrevet 8. februar 2016 Et øyeblikk siden, Frostrose skrev: Litt usikker på om det var meg du mente å sitere, og hva du aldri har blitt utsatt for? Ser ut til at vi er ganske enig i våre meninger iallefall. Jeg er bare kjempetrøtt zzzzzz,er bare irritert når de har monopl, har opplevd en del uhøflige sjåfører, skrur prisene opp i været og vektere som kvepper folk som småsover på bussene kl 0800 en mandags morgen........ Anonymkode: de01c...440
Kittlingur Skrevet 8. februar 2016 #36 Skrevet 8. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Romkvinene ble nektet adgang fordi, vel de er rom. Og da av natur, selvsagt, betaler ingen. At andre heller ikke gjør det er altså ikke så farlig. «Fem romkvinner står klar til å stige inn bak, men sjåføren åpner kun døren i front. Jeg ber ham åpne bak, han nekter. Jeg hever røsten og blir madam. Han sier nei og kjører. Kvinnene står igjen på holdeplassen. Jeg spør høyt hvilken rett han har til å nekte dem å være med. Han svarer at de ikke betaler. At jeg heller ikke betalte (jeg sier dette) bryr han seg ikke om.» http://www.nettavisen.no/nyheter/--fem-romkvinner-star-klare-til-a-stige-inn-bak-men-sjafren-nekter-a-apne/3423189945.html Anonymkode: 1853e...5b2 Kvinnene kunne jo bare ha gått inn foran, men det ville de ikke gjøre fordi de hadde ikke tenkt seg å betale. Så enkelt er det 8
jabx Skrevet 8. februar 2016 #37 Skrevet 8. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Romkvinene ble nektet adgang fordi, vel de er rom. Og da av natur, selvsagt, betaler ingen. At andre heller ikke gjør det er altså ikke så farlig. «Fem romkvinner står klar til å stige inn bak, men sjåføren åpner kun døren i front. Jeg ber ham åpne bak, han nekter. Jeg hever røsten og blir madam. Han sier nei og kjører. Kvinnene står igjen på holdeplassen. Jeg spør høyt hvilken rett han har til å nekte dem å være med. Han svarer at de ikke betaler. At jeg heller ikke betalte (jeg sier dette) bryr han seg ikke om.» http://www.nettavisen.no/nyheter/--fem-romkvinner-star-klare-til-a-stige-inn-bak-men-sjafren-nekter-a-apne/3423189945.html Anonymkode: 1853e...5b2 Hva er problemet? At han nekter folk han vet ikke har betalt inngang på bussen er helt greit. Det er også helt greit at han ikke kontrollerer alle passasjerene. I hans situasjon hadde jeg også ignorert skrikingen til dette kvinnfolket og kjørt videre uten å gjøre noe. Jeg ville tolket det slik at hun løy om at hun ikke hadde betalt for å lage trøbbel. Det har bussjåfører ikke tid til, så han gjorde rett i å ignorere det og bare kjøre videre uten å gjøre noe mer. Det er ikke sjåføren som skal begynne å løpe etter folk som ikke betaler for seg. Han kan nekte å slippe folk ombord, men de som først er ombord får vektere ta seg av. 7
jabx Skrevet 8. februar 2016 #38 Skrevet 8. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Reisende som ikke betaler kan da heller ikke reise med bussen. At han ikke brydde seg om hun som heller ikke betalte, var idiotisk. Hun burde blitt kastet av. Og hvorfor snek hun på bussen? Anonymkode: e3759...dea Kanskje burde hun ha blitt kastet av, men burde sjåføren virkelig ha kastet bort mer tid på dette kvinnfolket? Nei, det burde han ikke. Han gjorde det rette. Han skal føre bussen fra A til B, ikke fungere som vekter eller politi. 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #39 Skrevet 8. februar 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Hva er problemet? At han nekter folk han vet ikke har betalt inngang på bussen er helt greit. Det er også helt greit at han ikke kontrollerer alle passasjerene. I hans situasjon hadde jeg også ignorert skrikingen til dette kvinnfolket og kjørt videre uten å gjøre noe. Jeg ville tolket det slik at hun løy om at hun ikke hadde betalt for å lage trøbbel. Det har bussjåfører ikke tid til, så han gjorde rett i å ignorere det og bare kjøre videre uten å gjøre noe mer. Det er ikke sjåføren som skal begynne å løpe etter folk som ikke betaler for seg. Han kan nekte å slippe folk ombord, men de som først er ombord får vektere ta seg av. gu bedre...er ikke det det handler om, de gjør som de vil enkelt og greit. Anonymkode: de01c...440
jabx Skrevet 8. februar 2016 #40 Skrevet 8. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: gu bedre...er ikke det det handler om, de gjør som de vil enkelt og greit. Anonymkode: de01c...440 Det handler om gnål om at han var slem mot rom-folk, men i realiteten visste han at de ikke betaler. Dessuten var døren foran åpen. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå