Gå til innhold

Hvor fort kom du over eksen din?


EvaLena

Anbefalte innlegg

jeg hadde samboer, og gråt meg ihjel i noen mnd da det ble slutt, var helt ødelagt og deprimert. tok meg ca et halvt år til sammen å være ferdig, men det er nok fordi jeg er veldig flink til å få ut alt av sorg med en gang og sakte men sikkert få det bedre. hjalp også at han var drittsekk mot meg :) kommer nok an på hvor lenge man har vært et par, hvordan man skilles og hvordan kontakten er etterpå. er ikke noe fasitsvar hvertfall. 

en annen eks tok det 1 uke.. sikkert fordi jeg allerede var ferdig med han og hadde hatt kjærlighetssorg i selve forholdet. kommer vel an på hvor dypt forholdet var. 

Anonymkode: 115bc...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med min første eks i 5 år. Det dabbet av for min del, så var ferdig når det ble slutt. Likevel elsket jeg familien hans, og det vanskelige var egentlig en hverdag uten han. Brukte vel noen mnd på å akseptere det.

Eks nr to var jeg så hodestups forelska i. Vi var sammen i 1,5 år, men forholdet skranta etter 6 mnd. Likevel holdt han meg hengene i det forholdet i ytterligere 12 mnd før jeg klarte å gå. Var vondt, men det beste for meg. Den var verre å akseptere. Brukte ett år. 

Egentlig har vel alle mine kjærlighetssorger forsvunnet når jeg har møtt noen nye som tok oppmerksomheten.

Anonymkode: 335ec...77f

Den siste setningen din her, undrer jeg litt på...Hvordan klarer man å gå inn i et annet forhold når man fortsatt hat kjærlighetssorg? Da blir det jo rebound..De opptar oppmerksomheten som du selv skriver, men man trenger jo å fordøye forholdt man hadde og det gjør man ikke med å hoppe på en ny. Synes det er en uting idag, at folk hopper på en ny nesten før bruddet er et faktum...

Anonymkode: ff6c6...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvordan forholdet ble avslutta, hvor sterke følelsene var før det blei slutt, men har gått alt fra 2uker til 1år.

Som regel 6-8mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaana77

Det husker jeg ikke engang, så det må nok ha gått fort. Måtte faktisk tenke etter for å huske hvem siste eks var. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca ett år!

Nå vet jeg at det var nok det lureste jeg noengang har gjort, å gå i fra han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den siste setningen din her, undrer jeg litt på...Hvordan klarer man å gå inn i et annet forhold når man fortsatt hat kjærlighetssorg? Da blir det jo rebound..De opptar oppmerksomheten som du selv skriver, men man trenger jo å fordøye forholdt man hadde og det gjør man ikke med å hoppe på en ny. Synes det er en uting idag, at folk hopper på en ny nesten før bruddet er et faktum...

Anonymkode: ff6c6...a07

Helt enig. For meg så er så uaktuelt å finne meg en for å slukke sorgen. Om jeg sørger i en uke til eller 10 år, Javel da tar det så lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var enig om skilsmisse og forholdet var dårlig fra start til slutt. Han fant seg en ny partner noen måneder etter bruddet.

Anonymkode: 208ba...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, EvaLena skrev:

Nien trenger lang tid på å komme over en eks, mens andre virker som bare går ut døra og vips så er det over.

Jeg et en som bruker laaaaang tid. Jeg analyserer ting som er blitt sagt og gjort og prøver å finne forklaringer på ALT. De forklaringene får jeg antakelig ikke, men jeg gjør meg opp meninger. Stort sett så ser jeg at det er MIN skyld at ting ikke fungerte. Jeg tar ofte på meg skyld, selv om jeg egentlig innerst inne skjønner at det ikke er min feil, bestandig.

Hvor fort kommet du over ekser og hvordan gjør du det?

 

Her er bare noe som generelt sett er veldig typisk scenario:

Jo siden jeg ser at du overanalyserer her..

Så kan jeg bare gjette på at det er mye din skyld for hvorfor det tok slutt

Why? Fordi veldig mange kvinner gir seg selv en lav verdi.

Jeg virker nok slem og rett på sak. Men jeg er på kvinnen sin side.

Og siden jeg tipper du har gitt deg for lav verdi.

Så tipper jeg også at han har sluppet unna med dårlig oppførsel

 

Hvor lang tid det tar?? Det er opp til deg det. 

Jeg har de fleste svarene og kommer til å dele de om noen få måneder. 

Noe som sikkert irriterer de aller fleste her inne, at jeg ønsker å styrke kvinner 

 

god jul ja :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 18.11, AnonymBruker skrev:

Veldig kontrollerende og kaster seg over en annen rett etter brudd? sikker på at denne fyren var din "beste venn"? ser en adferd som dessverre tyder på noe annet, har du ikke tenkt tanken selv?

Anonymkode: 4d27a...9b2

klart jeg har, men jeg var ikke verdens beste kjæreste til tider jeg heller.. men jeg er ganske sikker på at det kom av frustrasjon som hadde bygget seg opp over tid på grunn av hans kontroll. jeg vet ikke. føler det blir så feil å skylde bare på han når jeg vet selv hvor vanskelig jeg og var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg aldri kom til å komme over ham, men så traff jeg min nåværende kjæreste 8 måneder etter bruddet, sakte men sikkert ble jeg mer glad i han nye og glemte han gamle. Glad jeg traff min nåværende, for å tenke på eksen i en lang periode er han ikke verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2016 at 1.56, EvaLena skrev:

Helt enig. For meg så er så uaktuelt å finne meg en for å slukke sorgen. Om jeg sørger i en uke til eller 10 år, Javel da tar det så lang tid.

Kunne ikke vært mere enig. Skjønner i grunn ikke hvordan folk klarer å slukke sorgen i noen andre, som du sier. Jeg prøvde å sosialisere meg med andre gutter etter bruddet med eksen, men selv bare det gjorde meg uvel. Det føltes ikke rett - ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Ca. en uke. Det var ikke pga av ham, men fordi hele framtiden min handlet om oss to, og plutselig måtte jeg flytte inn til mamma og pappa og innse at ingen av planene mine kom til å skje. Så fikk jeg egen bolig og lagde egne planer og alt ble bra. Har ikke sett meg tilbake siden. Var jeg som gjorde det slutt, vi var sammen i tre og et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva man mener med "over". Jeg er akkurat like glad i eksene som jeg var da jeg var sammen med de, men savnet etter de er borte da jeg har fått nye flotte personer i livet mitt. Det har de også fått, så da er alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8.2.2016 at 18.45, EvaLena skrev:

Jeg er langt ifra innbilsk, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han ikke ville binde seg til meg. Han ville jo virkelig ikke miste meg, men jeg orker ikke treffe han lenger og vite at han er drømmemannen som ikke vil ha meg :riste:

Håper han snakket sant når han sa han aldri vil glemme meg og som han sa mange ganger "Jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg ikke satser på deg"

Det virker som denne mannen har issues. Han sliter med noe, som gjør at han ikke klarer å binde seg. Så jeg synes ikke du skal dømme andre menn på bakgrunn av denne mannen. Men heller gå videre, og ha tro på at du en gang kan møte en annen mann som vet hva han vil.

Anonymkode: af63b...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med ham lenge før det ble slutt og da han endelig fant seg et sted og bo og flyttet ut, så følte jeg bare lettelse. 

Anonymkode: 84568...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...