Gå til innhold

Bekymret for 8 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har 2 gutter som er hos oss annenver uke. Han på 8 år er konstant sliten og uten energi. Vi legger ham kl 8 og han sovner med en gang. Blodprøvene ser ok ut. Han har mørke ringer rundt øynene og blikket ser helt sløvt ut. Han klarer nesten ikke å holde øynene åpne etter kl 17-18. Energinivå er redusert og han har ofte behov å hvile. Han var et helt annet barn før. 

Spisingen går fint. Litt kresen , men spiser det meste ( ingen frukt)

Jeg er redd at det er noe alvorlig galt.

Anonymkode: fa216...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har 2 gutter som er hos oss annenver uke. Han på 8 år er konstant sliten og uten energi. Vi legger ham kl 8 og han sovner med en gang. Blodprøvene ser ok ut. Han har mørke ringer rundt øynene og blikket ser helt sløvt ut. Han klarer nesten ikke å holde øynene åpne etter kl 17-18. Energinivå er redusert og han har ofte behov å hvile. Han var et helt annet barn før. 

Spisingen går fint. Litt kresen , men spiser det meste ( ingen frukt)

Jeg er redd at det er noe alvorlig galt.

Far er ikke bekymret? Han mener alt er bra?!

Du må be far å ta det opp med mor, slik at barnets mor og far får ham inn på sykehus for undersøkelser. 

Anonymkode: 391ac...9dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært hos lege og de vanlige prøvene er ok. Foreldrene tenker at det er bare en fase han går gjennom. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 åringer pleier å være veldig aktive, så her ville jeg gått hardere til verks med leger og evt sykehus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han likedan på slutten av tiden han er hos mor? 

Da er det nemlig grunn til å tenke på hvilket inneklima han oppholder seg i på skolen. Gammel skole med fukt, mugg og bygningsskader? 

Anonymkode: 05fbf...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt presset samboeren min til å få ungen på videre utredning.

Anonymkode: a5063...81c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forelder hadde jeg ikke slått meg til ro med det legen sa, for dette er ikke normalt for en 8-åring. Insistèr på en skikkelig utredning, gjerne hos en annen lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går på helt ny skole. Det som jeg er bekymret for at det har skjedd en stor forandring når det gjelder energinivået. Legen var veldig opptatt av at han må drikke melk og ta tran hver dag. Jeg er redd at det er noe veldig galt. Jeg skal snakke med samboeren og be han lese tråden.

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen her som tar seg av din 8 åring for tiden.

Anonymkode: b1ba2...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker han nok vann? Jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke får i meg nok vann så må jeg ta middagslur ved 17-tiden.Viktig å følge med på. Ikke fordi jeg tror at det er noe voldsomt galt (dødssyk), men det kan være enkelt svar på hvorfor han er sliten. Feks han kan være dehydrert. Fint å begynne dagen med et glass vann, og få i seg vann resten av dagen. 

Dette kan også være psykisk. Hvis han har byttet skole. At han ikke trives der, eller at han ikke har helt kommet inn i rutiner.

Anonymkode: a9206...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han sjekket for diabetes? http://nhi.no/forside/dette-er-symptomene-pa-type-1-diabetes-37655.html

Anonymkode: 55d08...b99

Det har jeg også tenkt må. Av og til må han bare ha godteri/sjokolade osv. Han leter etter noe søtt konstant

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier læreren hans? Har helsesøster eller skolepsykologen mulighet til å snakke litt med ham?

Anonymkode: c1c17...2b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville gått videre med dette. Blodprøvene de tar hos legen sier ikke allverden, har jeg inntrykk av. Har vært nærmest dødsyk selv, men hadde helt fine blodprøver. Så mistet respekten for dem som indikasjon på at alt er bra gitt.

Anonymkode: 5fdc3...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ikke slått meg til ro med at alt er "ok". Ville bedt legen om utvidete blodprøver, henvisning til alle mulige spesialister, evnt byttet fastlege og tatt hele runden på nytt hvis jeg var overbevist om at noe var alvorlig galt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitamin D

Sjekk blodsukkeret/ går han mye på do? 

Anonymkode: b4d1b...f47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når står han opp på morningen?  Mine små gutter måte sove kl 1900 frem til de var 9 år ellers var de helt KNEKT.  

og ja, absolut må du/far snakke med læreren for å høre hvordan han er på skolen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...