Gå til innhold

Hjelp til å konfrontere typen ang andre jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legg fra deg frykta for å være kontrollerende. Den har gjort deg til ei dørmatte. Å stå opp for deg sjøl og kreve å bli behandla bra er ikke det samme som å være kontrollerende, sjøl om den nissen av en guttunge du er sammen med kommer til å prøve å overbevise deg om det. 

Ellers er det så mye å ta tak i her at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang, så lar det være med det, jeg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du av naturlige grunner sliter med å stole på han etter hvordan han har oppført seg, at det ikke er noe du selv vil eller kan kontrollere men tror det vil hjelpe å lese de siste meldingene og være sikker på at det ikke fortsetter. Om han ikke vil så påpeker du at han da må ha noe å sjule, og kan dessverre ikke stole på han. Hvis man ikke kan stole på noen så er det ikke vits i å være i et forhold.

Om du virkelig tror det er håp på forandring så kan par terapi være nyttig. Om dette blir en vane så må du være sterk! Så lenge han vet at du kommer til å tilgi han uansett hva han sier/gjør så kommer han til å gjøre dry han vil uten å ta hensikt eller respektere deg.

Endret av stemorrollen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke gjøre det slutt nå, men kommer til å gjøre det om han fortsetter. Det er den første mannen jeg har elsket på denne måten og en som jeg til nå og fremdeles ser på som den jeg skal ende opp med etter litt finpuss. 

Anonymkode: 8d538...2de

Normalt sett så skal man ikke forandre noen for at ting skal fungere greit, normalt sett så holder man ikke på sånn når man har en kjæreste.

Dette kommer han til å fortsette med så lenge han gidder, han har kanskje ikke vært fysisk utro enda, men han kommer til å eskalere til å møte disse jentene, for hans respekt for deg er allerede på null, hva stopper han fra å fortsette? hans følelser for deg? nei, det kan han ihvertfall ikke ha mye av.

 

Dump og glem dusten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om ting han SIER som gjør at du blir med ham, ser du det? (bortsett fra at han kjøper deg fine klær)

Han SIER ´´prinsesse´´og ´´catch´´men han GJØR noe helt annet: er i kontakt med disse jentene.

Ser du det? Du er i en loop og det du evt gjør fremover må være din avgjørelse. Sånt kan ta tid..å komme til en beslutning som du er helt trygg på slik at den dagen du evt. går fra ham, så vil du ikke falle for finsnakk og bønn om å få deg tilbake. Det skjer ikke på en helg etter å ha snakket med noen på nettet, selv om dette forhåpentlig vil gi deg selvtillitt nok til å velge rikig retning. Du er verdt så mye mer!

Å be ham se på meldingene hans er tveegget sverd. Det kan få deg til å virke bestemt men også som en sykelig sjalu kjæreste som ikke stoler på (Selv om du har full rett til det). Gjør du det og han nekter, synes jeg at ditt valg bør være sykt enkel.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stemorrollen skrev:

Jeg er i et veldig sunt forhold, som tok litt arbeid som de fleste forhold gjør. De fleste har en fortid de blir påvirket av. Jeg har vært sammen med en drittsekk før, og lovet at jeg aldri skulle være i samme situasjon og har derfor holdt meg til det jeg krever/forventer og gjort det tydelig i dette forholdet. Noe samboeren respekterer.

Jeg vet hvordan det er å være i et slikt forhold, og vet at hun ikke kommer til å forlate han med det første. Derfor rådet jeg hun noe mer realistisk ovenfor. Det hjelper faktisk å sette deg i andres sko istedet for å forvente at de kan gjøre ting slik du ville ha gjort det. 

Mener ikke noe vondt med det, bare slik jeg tenker ihvertfall :) 

Jeg forstår hvor du vil hen. De fleste har vel noe de må jobbe med. 

Jeg personlig hadde ikke orket et forhold der jeg må føle meg veldig usikker. Det ene bringer frem det andre. 

At enn mann har behov for å fortelle meg hvor mye alle andre har lyst på han, da har han misforstått. 

Når du må sjekke telefonen hans.. Nei da har det gått i en feil retning. 

Det går faktisk ikke an og ha det slik. 

Det som er bra er når man kan bringe frem det positive i hverandre, ikke dra den andre ned... 

 

 

Anonymkode: 20414...ca8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og om han fremdeles har kontakt med disse jentene (siste var forrige uke sa han, hans ex!) er det innafor av meg å kontakte de å si at "han har faktisk dame og kaller dere for horer (det gjør han) så ikke stol på han om han sier han liker deg og vennligst fortell meg om han kaller meg det samme ovenfor dere"... Foreksempel vil jeg gjerne skrive til eksen hans at det er dårlig gjort å først gratulere han med nytt forhold, så kommentere bildene hans hvor kjekk han fortsatt er, så skrive til han på innboks at hun  vil ha han tilbake - når hun vet han nettopp har fått dame. Selvfølgelig si til typen også a det ikke er greit å flørte med og svare en ex på den måten, dette er bare en uke siden, han mener han ikke har snakket noe særlig med hun men jeg vil sjekke... Er det for kontrollerende å be om?!

Anonymkode: 8d538...2de

Kan godt forstå at du tenker i disse baner når han oppfører seg så dårlig... men ser du ikke selv hvor absurd det ville være å gjøre noe sånt? Dette ville det i hvertfall ikke ha kommet noe godt ut av. Reagerer også litt på at du har mest fokus på å ville snakke med jentene for at de skal holde seg unna han, og ikke like mye fokus på typen din, som nettopp er den som burde skjerpe seg her.

Når det er sagt så er det han driver med helt på trynet, og fullstendig uakseptabelt... Er enig med flere som skriver her at han ser ikke ut til å ha noen som helst respekt for deg. Skjønner at det er vanskelig, men det beste ville nok være å avslutte dette forholdet.

Anonymkode: ebc3c...14a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du føler et behov for å se på hans facebook og smser sier alt.  en kan ikke bygge tillit på den måten og han gir deg ingen grunn til det. og du blir bare med på leken - men som nesten alle påpeker: dette er ikke sunt, dette er ikke et bra forhold, du er i en loop, du tror han er glad i deg men han bare leker med deg osv. 

jo før du går jo bedre. spiller ingen rolle hva han (eller hans foreldre - glem dem, seriøst) sier. at han kjøper fine gaver til deg er bare manipulasjon for å holde deg når det så skjer noe dritt. jo før du kommer deg ut av det forholdet jo bedre. 

at dette er ditt første forhold hvor du føler det sånn betyr ikke at det er bra - det viser kanskje mer at du ikke egentlig ser hva som skjer fordi slike forhold ofte har sterke følelser, men i feil retning. 

 

igjen, hvor gamle er dere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo klart det han ville. Nå har du blitt sjalu og hver gang du tar opp kontakten hans med andre kvinner kan han kalle deg syk og gal for å trykke selvtilliten din enda lengre ned i bakken.

Anonymkode: aced8...b45

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har jo klart det han ville. Nå har du blitt sjalu og hver gang du tar opp kontakten hans med andre kvinner kan han kalle deg syk og gal for å trykke selvtilliten din enda lengre ned i bakken.

Anonymkode: aced8...b45

dette her TS! jo før du innser og ser problemet jo bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo tydeligvis dårlig selvtillit selv, og vil dra din enda lengere ned slik at du tenker at du ikke kan få bedre. Typisk manipulering.

Hvis du er sterk nok og respekterer deg selv så kan du muligens forandre på det. Men det beste er naturligvis å dra fra han. Vet at det er lettere sagt enn gjort. 

Det kommer til å ende en eller annen gang.. Bare ikke la han dra ned selvtilliten din for mye før det skjer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli forbannet og sett drittungen til veggs og krev å se meldinger osv. Og krev et saftig unnskyld osv.  Og si at slik behandler han ikke en kjæreste! Deretter pakker du tingene og stikker til ei venninne el foreldre etc og blir der.  Ikke send meldinger el svare han el noe. La han se at dette finner du deg faen ikke i. Og når han da prøver å si unnskyld osv og legger seg helt flat og blir redd for å miste deg såpass fortsett å være kald. Deretter kutter du kontakten helt. 

Anonymkode: cdd70...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
21 timer siden, Kittlingur skrev:

Disse typerne er alltid kjempesnille etter en shitstorm. Hensikten er dessværre den å gi deg dårlig samvittighet, gi deg gaver og komplimenter for så å minne deg om hvor "snill" han har vært neste gang du trekker opp et emne han ikke liker.

 Har selv vært i dine spor, hadde en sånn kjæreste. Jeg hadde alltid dårlig samvittighet og alt var min skyld selvom det var han som bedro meg og ydmyket meg. Han var jo så fantastisk i periodene når han ikke mishandlet meg.

Lykke til♡♡♡♡

Du er ikke den eneste. Men en fancy gave veier ikke opp for dårlig oppførsel. Det er ikke gitt av ekte kjærlighet. Syns det er trist å lese om alle destruktive forhold her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å kreve å se facebook og smsene hans denne helgen mens vi er sammen. Ikke for å grave gjennom alt men bare se hvor hyppig kontakt han har med disse gamle flørtene sine.

Det kan hende jeg overanalyserer, men jeg har behov for å sjekke det for å bli ferdig med det i stedet for å tenke så mye på det. Det dumme er at jeg tenkte ikke på det eller var sjalu før han begyne å nevne de og skryte av de (åpenbart for å få frem en sjalu reaksjon i meg, uten at jeg har forstått helt hvorfor) Men hvordan måte kan jeg kreve å få se meldingene på uten å bli for bitchy og gal??! Det er nemlig min største frykt å bli sett på som kontrollerende, sur, kjæreste! hørt altfor mange kamerater snakke negativt om sånne damer..  Hva om han sier nei?(tror han vil si ja) Skal jeg be han gå da når han er på besøk?

Anonymkode: 8d538...2de

du kan ikke kreve noen ting. dessverre.

Anonymkode: c71b6...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg bare avsluttet uten å forklare en dritt- steng alle muligheter for kontakt og gå din vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to år siden hadde jeg en kjæreste som var akkurat slik du beskriver. Han flørtet med alle mulige jenter på facebook-en sin, og gudene vet hva annet han gjorde når jeg ikke var til stede. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet, og begynte deretter å sjekke facebook-en hans oftere og oftere, noe som var helt teit at det skulle være "nødvendig"... 

Han var helt fantastisk med meg når han først var snill, og behandlet meg så bra. Derfor var jeg sammen med han i to fordi jeg tenkte det kom til å bli bedre eller gå over. Det gjorde det ikke. Selv ikke etter jeg konfronterte han med det. Da oppholdt det i kanskje 2 uker, så var det på an igjen. Han kunne også som du nevner komme med slike bemerkninger om at "han kunne få hvem som helst, så jeg måtte ikke føle meg spesiell" hvis vi kranglet eller han var i dårlig humør. 

Å ha et forhold hvor man ikke kan stole på kjæresten sin, og hele tiden lurer/må sjekke om han flørter med andre jenter er ikke verdt det og det blir ikke bedre. Jeg ville anbefale deg å dumpe han nå, og ikke utsette det (selv om jeg vet det er vanskelig). Finn heller en som bare er opptatt av deg og respekterer deg, dine følelser og forholdet dere har sammen. 

Anonymkode: b6045...483

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2/5/2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

Er faktisk litt det jeg føler/frykter.
 

Jeg vil ikke gjøre det slutt nå, men kommer til å gjøre det om han fortsetter. Det er den første mannen jeg har elsket på denne måten og en som jeg til nå og fremdeles ser på som den jeg skal ende opp med etter litt finpuss. 

Når det kommer til andre jenter viser han ikke mye respekt for meg nei, men han er flink til å få meg til å føle meg verdig i andre settinger. Han vet at jeg sliter veldig med selvtillitten miin, og sier ofte til meg at jeg er prinsessen hans og til foreldrene sine at jeg er hustruen hans, at jeg er så bra catch for han,kjøper meg fine klær for at jeg skal se finere ut osv. Ikke at det betyr så mye når han ikke gir meg denne respekten foran andre jenter men på et eller annet vis gjør det at jeg føler at han faktisk har en god del respekt for meg, om ikke det er noe han manipulerer inn også.. :S
 

Anonymkode: 8d538...2de

 

HAN Leker med deg! 

Dette er manipulering

Fine ord betyr ikke en dritt.

Jeg kan låve deg at dersom du beholder han

Så kommer han til å fortsette, og dette kommer bare til å bli verre

Vent noen mnd å se hvordan han oppfører seg da. 

Han leker med deg. 

Og jeg ser jo at du ikke sjønner dette.

Han oppfører seg slik, fordi du ikke setter en høy standard.

Les Mine andre Poster, jeg har skrevet på en annen tråd!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/6/2016 at 1.51, AnonymBruker skrev:

Vi skal liksom ha en hyggelig helg (han sover på soverommet mitt nå) så jeg vil ikke vekke han i morgen med "din hore, la meg se facebooken din!!" om dere skjønner.... Litt mer hyggelig og "naturlig" måte å si det på trenger jeg råd til... Spørre "tilfeldig" når han sitter på face i morgen eller ta det opp som en samtale og fortelle hvorfor og at jeg må sjekke ?

Anonymkode: 8d538...2de

Jeg VET hva som kommer til å skje...

Tror du virkelig han kommer til å si okei kjære

her er min facebook?

Nei han kommer til å snu det på deg og få deg til å føle deg som en gal person.

Let me know hva som sjer..

Jeg er på din side her! Og støtter deg.

Men se de aller fleste her skjønner at han manipulerer deg.

Endret av SørVestlandsJentå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/6/2016 at 1.41, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å kreve å se facebook og smsene hans denne helgen mens vi er sammen. Ikke for å grave gjennom alt men bare se hvor hyppig kontakt han har med disse gamle flørtene sine.

Det kan hende jeg overanalyserer, men jeg har behov for å sjekke det for å bli ferdig med det i stedet for å tenke så mye på det. Det dumme er at jeg tenkte ikke på det eller var sjalu før han begyne å nevne de og skryte av de (åpenbart for å få frem en sjalu reaksjon i meg, uten at jeg har forstått helt hvorfor) Men hvordan måte kan jeg kreve å få se meldingene på uten å bli for bitchy og gal??! Det er nemlig min største frykt å bli sett på som kontrollerende, sur, kjæreste! hørt altfor mange kamerater snakke negativt om sånne damer..  Hva om han sier nei?(tror han vil si ja) Skal jeg be han gå da når han er på besøk?

Anonymkode: 8d538...2de

JA KAST HAN ut på flekken!

Dersom han går frivillig da... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, SørVestlandsJentå skrev:

JA KAST HAN ut på flekken!

Dersom han går frivillig da... 

 

OG DUMP HAN! Han er ikke noe å samle på

Han får en stor glede av å såre deg.

Dette er noe av det verste han kan gjøre mot deg

JEG HAR opplevd det samme selv!

OG tenkt slik du jør nå.. 

Men alt du holder på med nå 

tar han ikke seriøst.

Du kommer med TOMME trusler

For han VET at du ALdri tør å slå opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...