Gå til innhold

Pneumastisk fjær i bagasjerom, slitedel på bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nettopp en bil, og jeg sjekket det meste, men glemte å åpne bagasjeromsdøra på hatchback`en. Oppdaget par dager etter kjøpet at bagasjeromsdøra er fryktelig tung å åpne og jeg antar det er disse pneumastiske fjærene som ikke fungerer ordentlig. Slike som disse:https://www.skruvat.no/Pneumatisk-fj%C3%A6r-koffer-lasterom-P202599.aspx

Forhandleren mener dette er slitedeler og vil ikke snakke med meg når jeg tok kontakt om en feil ved bilen som han ikke opplyste om. Jeg kjøpte bilen i Oslo, og bor i Stavanger, så det er ikke bare å stikke innom heller. 

Er dette en slitedel? Bilen er 10 år gammel

Jeg ser de kostet lite, er det slik at det er en rimelig ting å få gjort på et verksted, og ikke verdt å ta opp kampen med forhandleren i Oslo å bare få fikset selv for noen få hundrelapper?

Anonymkode: 0c932...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva som defineres som slitedeler er jeg neimen ikke sikker på, men det er slett ikke uvanlig at slike fjærer må skiftes etter noen år pga at de enten begynner å sige når døra er åpen, eller at døra kjennes veldig tung. Det har vi måttet gjøre på stasjonsvognene våre, i alle fall.

Slik du skriver det, ser det ut som om du kjøpte bilen fra en bilforhandler, altså et firma og ikke en privatperson. Det jeg synes er temmelig smålig av forhandler, er at denne delen ikke er skiftet før salg. I alle fall dersom det kun dreier seg om dager siden du kjøpte bilen. I så fall er jo sannsynligheten helt enorm for at bilen var slik da den sto hos forhandler, og i så fall burde de i det minste sagt fra. Men som du sier: med tanke på at dette dreier seg om en lav kostnad, er det neppe verdt å ta kampen. 

Anonymkode: efa28...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...