Gå til innhold

Hva bidrar du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎06‎.‎02‎.‎2016 at 0.08, debatant skrev:

Jeg ønsker å eksponere at det har absolutt ingen betybning, hva vi gjør i lille Norge, i det store bildet. I Kina bor det 3 gangern hva som bor i Europa. Videre bor det i Norge f.eks. 1/8 av Tokyos innbyggertall....... Om SVere ønsker å være miljøvennlige er jo det fint. Men ikke bland oss andre inn i deres utopia.

Når det er sagt plukker jeg gjerne opp søppel  som skjærer i øynene.

He he debatant da.... her skinner ditt sanne jeg igjennom ja....ansvarsfølelsen og nestekjærligheten hvor er den? Hva ville Jesus ha sagt? He he Jesus er den mest åpenbare SV er ever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎15‎.‎02‎.‎2016 at 15.01, pautina skrev:

He he debatant da.... her skinner ditt sanne jeg igjennom ja....ansvarsfølelsen og nestekjærligheten hvor er den? Hva ville Jesus ha sagt? He he Jesus er den mest åpenbare SV er ever :)

Hva med  ta vare på befolkningen vår ved å bruke tilgjengelig teknologier? Ja hva med å bry seg om vår neste? Uten å la seg kue av absurde (miljøverns)utopier/løgner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎02‎.‎2016 at 7.23, debatant skrev:

Hva med  ta vare på befolkningen vår ved å bruke tilgjengelig teknologier? Ja hva med å bry seg om vår neste? Uten å la seg kue av absurde (miljøverns)utopier/løgner.

 

Hmm merkelig hvordan man velger  å tro....Du velger å tro på et absurd eventyr som hvis det er sant kan bringe deg til himmelen, men et beviselig fenomen alle eksperter på området er enige om det velger du faktisk å ikke tro på fordi det medfører ubekvemmelighet for deg.... ja ja du er et strålende typisk eksempel på mennesket om ikke annet og hvorfor det ikke er noe håp for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 0.08, debatant skrev:

Jeg ønsker å eksponere at det har absolutt ingen betybning, hva vi gjør i lille Norge, i det store bildet. I Kina bor det 3 gangern hva som bor i Europa. Videre bor det i Norge f.eks. 1/8 av Tokyos innbyggertall....... Om SVere ønsker å være miljøvennlige er jo det fint. Men ikke bland oss andre inn i deres utopia.

Når det er sagt plukker jeg gjerne opp søppel  som skjærer i øynene.

Det hjelper aldri noe hva noen få gjør, men det hjelper om alle er med. 

Vi i rike lille Norge peker på andre og sier at de må gjøre noe. Andre peker på oss og sier at de rike må gjøre noe først. 

Det enkleste vi kan gjøre er å forbruke mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildesorterer det jeg kan, er veganer, bruker tingene mine til de ikke er brukendes noe mer, reiser lite med fly, planlegger mat slik at jeg ikke har unødvendig stort matavfall. Største synd er nok bilen, da kollektiv passer dårlig med jobb. 

Om alle sitter og peker på at alle andre skal gjøre noe, kommer vi ingen vei. Lettest er det å starte med seg selv.  

Anonymkode: 8fffa...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser økologisk mat i så stor grad jeg kan og kjøper kortreiste produkter når det er mulig. Boikotter oppdrettsnæringen, og fisker opp mye torsk og sei selv. Spiser mindre kjøtt enn tidligere, men det har ikke vært et bevisst valg, egentlig. Handler lite klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det jeg gjør som har mest uttelling, er at vi har droppet en del av flyreisene våre. Det er jo miljøversting de luxe, så selv om det frister med weekendturer til Praha og London har vi begrenset det kraftig de siste årene. Prøver å kose oss hjemme i stedet.

Ellers kildesorterer vi, bruker mye kollektivtrafikk og bruker mobiler, møbler og elektrisk utstyr til det går i stykker.

Kunne absolutt vært flinkere, men prøver å ha miljøet i bakhodet også når det koster oss litt (i overført eller bokstavelig betydning).

Anonymkode: 7e06a...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 20.24, AnonymBruker skrev:

Nå begynner det å bli større fokus på miljøproblemene som klima, søppel og forurensning. Lurte på hva du bidrar med til å redusere det?

Jeg bruker kollektivtransport, forsøker å bruke handlebag i stedet for poser og plukker noen ganger søppel 😊

Anonymkode: d47fe...6ee

Kortreist mat er trendy, men skal vi virkelig begrense klimautslipp på det bli trendy med kortreist ferie. Kanskje det må bli mer akseptert å jobbe redusert for å unngå tidsklemme og ha tid til å følge barn i barnehage/skole og selv ta kollektivt? Ikke dumt for folkehelsa heller. Lavere inntekt er det eneste som vil medføre lavere forbruk- og dermed mindre utslipp. 

Men for å svare på ditt spørsmål, jeg har endret forbruksvaner, kjøper dyrere og solid fremfor billig som blir fort ødelagt, bruker mer av pengene på opplevelser enn ting, også gaver. Flyr lite (tog er et dyrt alternativ, dette må gjøres noe med) , har ikke bil. Prøver å velge vegetar innimellom og kaster minst mulig mat. Kildesorterer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortreist mat er ikke nødvendigvis en god ide, rent miljømessig. Det er f.eks bedre for det globale CO2-utslippet å kjøpe tomater som er dyrket på friland i f.eks Spania, enn "kortreiste" tomater som er dyrket i drivhus i Norge. Og det inkluderer fraktkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...