Gjest Sisti Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 1 time siden, Labyrint skrev: Hjertet slår jo ikke engang før i ca uke 7, så inntil da er det jo iallfall ikke levende! Det slår i slutten av uke 5. Da er embryo ca 3 uker gammelt. Man kan ikke ta abort før dette, fordi det må være mulig å fastslå svangerskapet via UL før abort, og da må hjertet slå...
Finngirl Skrevet 3. februar 2016 #22 Skrevet 3. februar 2016 9 timer siden, Badebuksa skrev: De kaller det abort, i realiteten er det synonymt med et drap. I det sekundet kvinne og mann har sex, er det 25% sjans for graviditet (generelt sett). Alle forskere sier seg enige i at et embryo, og et foster, er liv. Det lever, utvikler seg og det er et menneske. Alt ligger der; dna, gener, alt ligger til rette for at nettopp Jørgen eller Maria skal bli født og få leve på jorden. Absolutt ingen mennesker er identiske, selv ikke eneggede tvillinger, alle er unike. Og når et foster er et liv, heter det å drepe fosteret når man "tar abort". Man dreper barnet sitt, det er bare fakta. Se i ordboka, å ta et liv er synonymt med drap. Jeg synes at andre skal få ha sin egen mening om hvorvidt de er for eller imot abort, akkurat som de skal få ha sin mening om absolutt alt her i verden, men da må man samtidig være klar over hva abort er og innse og innrømme hva abort er! Du kan ikke si "det er ikke et menneske", for det er det. Det er jo vitenskapelig bevist, og påstår du noe annet er du bare dum Og det er jo ikke så hyggelig å fremstå som dum og uvitende?.. Det er ingen mus eller en elg som bor i magen, det er en liten menneskebaby. Bare google så mye du orker, les så mye du orker; et embry og et foster i et menneskes livmor er et menneske som lever. Det er et unikt barn som har all rett til å leve. Nei, det er ikke "mors kropp", kvinner er skapt slik at i det sekundet hun blir gravid er kroppen til utlån, det er ikke din kropp lenger, du låner den ut til babyen din. Vil du ikke bli gravid? Steriliser deg og bruk prevensjon. Selvsagt er det mange nyanser i en slik debatt, triste situasjoner etc, men det er fortsatt et menneske i magen som har all rett til å leve. Så gjenstår det bare at sannheten kommer for en dag: Er du et godt eller et dårlig menneske? Ja - jeg ser på folk som tar abort som dårlige mennesker, på lik linje som jeg ser på folk som mishandler hunder eller dreper voksne mennesker som dårlige mennesker. Det er ikke annerledes, babyen i magen er like mye en baby som etter den er født. En nyfødt baby frem til 1,5-2-års alder er like avhengig av at en omsorgsperson tar seg av vedkommende som det en baby i magen er avhengig av at moren som bærer han/henne frem pleier kroppen sin og tilfører den næring. I USA var det en som foretok en undersøkelse, en underskriftskampanje: "abort i 4.trimester". Det er, for de som ikke kan noe om emnet, snakk om abort etter fødsel. 14 stk (elns) signerte FOR at man tar abort etter fødsel. Hva synes du om det, siden vi allerede har gjort abort lovlig, så kan vi vel ikke nekte noen å angre etter fødsel heller Det er ikke mer baby uke 39 enn uke 18 (ja, det er lov med abort uke 18 hvis man har særskilte grunner). Vil du si en 50 år gammel mann er mer verdt enn en 30 år gammel mann? Siden den 50 år gamle mannen er mer utviklet, både i hjerne og kropp, enn det en 30 år gammel mann er... Han har jo levd lenger, og fått mer "livserfaring". Skal vi ikke bare ta knekken på alle under 50, og alle over 70 med en gang? Det er ikke noen forskjell. Les om det, lær om det. Og hvis du etter å ha lært og lest om hva en baby er fortsatt støtter drap på babyer, så kan man vel ikke si annet enn at du i hvertfall er konsekvent og stabil i din (urovekkende og groteske) mening Dette er skrevet raskt, har ikke sett gjennom det, men det er min mening. Jeg gir F i andres meninger dersom de er svakt begrunnede eller ubegrunnede, "tøffesegkommentarer" blir ignorert og usaklige kommentarer eller kommentarer basert på uvitenhet blir ledd av i stillhet bak skjermen min. Bare sånn basert på hva Kvinneguidenbrukere pleier å svare Gjesp. 1
Testosteron Skrevet 4. februar 2016 #23 Skrevet 4. februar 2016 Den 3.2.2016 at 12.40, Ms.Sommerfugl skrev: Personlig hadde jeg aldri tatt abort, men det er mitt ståsted. Det betyr ikke at jeg ikke kan respektere at andre gjør det. Det kalles aksept av at alle er ulike, og at alle kan ta egne valg. Hvor går grensen for hva du syns er akseptabelt når det gjelder abort? Er det f.eks. greit å ta abort når man er i 18. svangerskapsuke?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 Jeg er enig med badebuksa. Det er å ta liv, ofte for ingen spesielt tungtveiende grunn. Og det burde ikke være så lav list som det er på å ta abort. Anonymkode: 303d5...4d5 1
Gjest Tom/Loki Skrevet 7. juni 2016 #26 Skrevet 7. juni 2016 For å si det kort og enkelt: Ja til selvbestemt abort.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #27 Skrevet 9. juni 2016 Den 2. februar 2016 at 11.54, Badebuksa skrev: De kaller det abort, i realiteten er det synonymt med et drap. I det sekundet kvinne og mann har sex, er det 25% sjans for graviditet (generelt sett). Alle forskere sier seg enige i at et embryo, og et foster, er liv. Det lever, utvikler seg og det er et menneske. Alt ligger der; dna, gener, alt ligger til rette for at nettopp Jørgen eller Maria skal bli født og få leve på jorden. Absolutt ingen mennesker er identiske, selv ikke eneggede tvillinger, alle er unike. Og når et foster er et liv, heter det å drepe fosteret når man "tar abort". Man dreper barnet sitt, det er bare fakta. Se i ordboka, å ta et liv er synonymt med drap. Jeg synes at andre skal få ha sin egen mening om hvorvidt de er for eller imot abort, akkurat som de skal få ha sin mening om absolutt alt her i verden, men da må man samtidig være klar over hva abort er og innse og innrømme hva abort er! Du kan ikke si "det er ikke et menneske", for det er det. Det er jo vitenskapelig bevist, og påstår du noe annet er du bare dum Og det er jo ikke så hyggelig å fremstå som dum og uvitende?.. Det er ingen mus eller en elg som bor i magen, det er en liten menneskebaby. Bare google så mye du orker, les så mye du orker; et embry og et foster i et menneskes livmor er et menneske som lever. Det er et unikt barn som har all rett til å leve. Nei, det er ikke "mors kropp", kvinner er skapt slik at i det sekundet hun blir gravid er kroppen til utlån, det er ikke din kropp lenger, du låner den ut til babyen din. Vil du ikke bli gravid? Steriliser deg og bruk prevensjon. Selvsagt er det mange nyanser i en slik debatt, triste situasjoner etc, men det er fortsatt et menneske i magen som har all rett til å leve. Så gjenstår det bare at sannheten kommer for en dag: Er du et godt eller et dårlig menneske? Ja - jeg ser på folk som tar abort som dårlige mennesker, på lik linje som jeg ser på folk som mishandler hunder eller dreper voksne mennesker som dårlige mennesker. Det er ikke annerledes, babyen i magen er like mye en baby som etter den er født. En nyfødt baby frem til 1,5-2-års alder er like avhengig av at en omsorgsperson tar seg av vedkommende som det en baby i magen er avhengig av at moren som bærer han/henne frem pleier kroppen sin og tilfører den næring. I USA var det en som foretok en undersøkelse, en underskriftskampanje: "abort i 4.trimester". Det er, for de som ikke kan noe om emnet, snakk om abort etter fødsel. 14 stk (elns) signerte FOR at man tar abort etter fødsel. Hva synes du om det, siden vi allerede har gjort abort lovlig, så kan vi vel ikke nekte noen å angre etter fødsel heller Det er ikke mer baby uke 39 enn uke 18 (ja, det er lov med abort uke 18 hvis man har særskilte grunner). Vil du si en 50 år gammel mann er mer verdt enn en 30 år gammel mann? Siden den 50 år gamle mannen er mer utviklet, både i hjerne og kropp, enn det en 30 år gammel mann er... Han har jo levd lenger, og fått mer "livserfaring". Skal vi ikke bare ta knekken på alle under 50, og alle over 70 med en gang? Det er ikke noen forskjell. Les om det, lær om det. Og hvis du etter å ha lært og lest om hva en baby er fortsatt støtter drap på babyer, så kan man vel ikke si annet enn at du i hvertfall er konsekvent og stabil i din (urovekkende og groteske) mening Dette er skrevet raskt, har ikke sett gjennom det, men det er min mening. Jeg gir F i andres meninger dersom de er svakt begrunnede eller ubegrunnede, "tøffesegkommentarer" blir ignorert og usaklige kommentarer eller kommentarer basert på uvitenhet blir ledd av i stillhet bak skjermen min. Bare sånn basert på hva Kvinneguidenbrukere pleier å svare Jeg er helt enig med deg! Anonymkode: 46540...23a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #28 Skrevet 9. juni 2016 Den 2. februar 2016 at 12.04, AnonymBruker skrev: Kjære badetrusa! Kall det gjerne hva du vil,kall det drap, mord, eller hva som helst . Jeg skal ta abort neste uke, jeg ble gravid med prevansjon, men har ikke lyst på barn, selv om jeg lever i et stabilt forhold med god økonomi. Jeg skal altså gå og myrde celleklumpen som ligger i magen min. Hvis du vil kalle det, jeg selv velger å se det som at jeg avslutter et potensielt liv. Men det er min kropp, jeg bestemmer. Det er selvbestemt abort i Norge heldigvis Anonymkode: 1ebc4...3c0 Det er dessverre sånne som deg som ødlegger det fine med denne rettigheten. Når samfunnet har gått så langt at man kan ende noe som kunne blitt barnet ditt (legg merke til kunne blitt, jeg er ikke enig i alt ts skriver) bare fordi du ikke hadde lyst. Hva om moren din ikke hadde hatt lyst på deg, har du noen gang tenkt på det sånn? Anonymkode: 57b82...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #29 Skrevet 9. juni 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre sånne som deg som ødlegger det fine med denne rettigheten. Når samfunnet har gått så langt at man kan ende noe som kunne blitt barnet ditt (legg merke til kunne blitt, jeg er ikke enig i alt ts skriver) bare fordi du ikke hadde lyst. Hva om moren din ikke hadde hatt lyst på deg, har du noen gang tenkt på det sånn? Hvis moren min ikke hadde tatt abort, så hadde jeg jo ikke kunnet reflektere over hva om moren min hadde tatt abort. Så det er jo totalt irrelevant for hva jeg mener om abort? Jeg skjønner ikke at det er et argument i noe retning? Anonymkode: e0aea...e44 1
Gjest smilejenta Skrevet 10. juni 2016 #30 Skrevet 10. juni 2016 Den 2.2.2016 at 12.04, AnonymBruker skrev: Kjære badetrusa! Kall det gjerne hva du vil,kall det drap, mord, eller hva som helst . Jeg skal ta abort neste uke, jeg ble gravid med prevansjon, men har ikke lyst på barn, selv om jeg lever i et stabilt forhold med god økonomi. Jeg skal altså gå og myrde celleklumpen som ligger i magen min. Hvis du vil kalle det, jeg selv velger å se det som at jeg avslutter et potensielt liv. Men det er min kropp, jeg bestemmer. Det er selvbestemt abort i Norge heldigvis Anonymkode: 1ebc4...3c0 Nei vet du hva, nå er ikke jeg badebuksa, MEN det innlegget ditt var bare groteskt. Jeg kan skjønne en som ikke mener det er noe liv i magen og ikke et menneske etc, men å selv innse at man avslutter et potensielt liv og sier det høyt med et smil, ga meg bare avsmak. Ble mer imot abort av den kommentaren din, når jeg i utgangspunktet var nøytral. Sånne som deg burde ikke få lov til å ta abort. Hva slags prevansjon brukte du a, ut i fra intelligensen din å bedømme, tipper jeg at dere "hoppet av i svingen" for så å kalle det "prevansjon"
Gjest smilejenta Skrevet 10. juni 2016 #31 Skrevet 10. juni 2016 Den 2.2.2016 at 12.10, AnonymBruker skrev: Jeg barberte meg i dag og med et uhell kuttet jeg meg litt. Jeg drepte mange, mange hudceller. For en hudcelle er et liv de også. Mitokondriene i alle cellene våre har jo sitt eget DNA til og med, så tenke så mange liv vi har i kroppen vår til sammen! Altså er jeg en morder, men det er du også når du klør deg på armen. Anonymkode: f3e08...95c Men så er det ikke slik at de hudcellene har et hjerte som slår da... ei heller vil de utvikle organer som lunger etc, og du har ikke helt med viljen avsluttet et potensielt liv, ved å uheldigvis kuttet deg på leggen.. Dårlig sammenligning av deg å sammenligne et par hudceller med et lite foster som har et hjerte som slår, men som du bevisst stopper.
Gjest smilejenta Skrevet 10. juni 2016 #32 Skrevet 10. juni 2016 Den 2.2.2016 at 12.23, AnonymBruker skrev: Jeg har mensen nå, er ikke det egentlig drap? Egget som ikke ble befruktet men bare ble skylt ned i do?? Stakkars egget da!! Anonymkode: 1ebc4...3c0 Det er jo ikke et drap nei? For det første, ett egg alene er ikke det samme som et foster på 5 uker hvor hjertet slår. For det andre så valgte du vel ikke at det ikke skulle bli befruktet med vilje ved å få mensen? Og uansett hadde du valgt det så hadde det ikke vært et drap på et foster med et hjerte, så nei... jeg skjønner egentlig ikke sammenligningen din...
Gjest Becky48 Skrevet 10. juni 2016 #33 Skrevet 10. juni 2016 Jeg hadde aldri abortert bort et friskt foster, men er for selvbestemt abort, det må vi ha. Synes og at 12 ukers grensen bør utvides til 18. Og eventuelt en nemd for sakene mellom 19 og 24.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå