Teardrop Skrevet 30. januar 2016 #1 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg har sååå lyst til å lre meg å strikke gensere til meg selv og klær til baby/småbarn. Problemet er at jeg bare klarer å strikke skjerf, grytekluter og lue.... Kan strikke rett, og har strikki på vranga en gang eller to for mange år siden.... Et annet problem er at jeg blir velig tørr på hendene at garnet.. Vet ikke om dette gjelder alle garn, eller om jeg har kjøpt noe søppel? Og enda et problem, jeg har litt liten tolmdighet, men tror jeg skal klare dette fordi jeg har hatt lyst i veldig mange månder nå. Hva om jeg gjør en feil å ikke ser det før jeg er flere cmm unna? Må jeg rakne opp igjen da eller kan det fikses på andre måter? Tenker i første omgang å strikke i 1 farge, evt i et garn som har flere farger så jeg slipper å tenke på mer enn 1 tråd. ALLE tips mottas med nysgjerrighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 30. januar 2016 #2 Del Skrevet 30. januar 2016 Lurt tenkt å strikke i garn med flere farger. Vil anbefale at du ikke strikker genser av for tynt garn, spør i garnbutikken! Det kan være greit at strikketøyet vokser litt fort første gangen. Om du strikker litt feil kan du slippe ned masken/maskene og rette på det og så ta opp igjen masken med hjelp av en heklekrok, da blir feilen helt usynlig. Vet ikke hvorfor du blir tørr på hendene, kan være garnet muligens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. januar 2016 #3 Del Skrevet 31. januar 2016 Hva med Skappel-genseren som start-prosjekt? Forøvrig, hvis du kan litt mer engelsk enn dårlig turist-nivå, så sjekk ut engelske sider. De er tidvis betraktelig bedre og didaktisk enn mange norske. Jeg foreslår www.purlbee.com . De har mange oppskrifter, tydelige videoer/bilder, og oppskriftene er forklart etter teskje-modellen - med andre ord: Du vet hva du skal gjøre til enhver tid. Og i motsetning til brorparten av norske oppskrifter, så forventes det ikke at du skal ha strikket i årevis og ha masse erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 1. februar 2016 #4 Del Skrevet 1. februar 2016 Angående at du blir tørr: prøv drops og sandnes sine merinogarn! De er fantatisk myke, og lette å strikke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 6. februar 2016 #5 Del Skrevet 6. februar 2016 Pickles har mange fine videoer med strikketeknikker. http://www.pickles.no/videoer/ Selv har jeg lært mye ved å bruke knittinghelp.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragna-råkk Skrevet 13. februar 2016 #6 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg lærte det meste ved hjelp av youtube og google! Samt feks strikkesida på fb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkefrøken Skrevet 13. februar 2016 #7 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg startet å strikke i oktober, da skulle jeg strikke Mariussokker. Rekte opp 14 ganger før jeg fikk ferdig en sokk, etter det har jeg strikket alt mulig. Søk på nettet, meld deg inn i strikkegrupper på fb og bruk YouTube Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå