Gå til innhold

Hjertesukk sin vei mot å bli mamma ♥️


Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk

Hei! Jeg er ei dame på 25 som bor på "det blide sørland" sammen med ektemannen min :) Alt er på plass, i form av det praktiske.. Men vi mangler det viktigste - en liten hjerteknuser ♥️ Vi begynte å prøve i juni, og er nå åtte måneder "down the road" uten nevneverdig resultat..

Ingen av oss har barn fra før av, så alt dette er veldig nytt for oss. Det var slettes ikke så enkelt å bli gravid, som vi trodde før vi skulle forsøke selv. Det har vært noen lange måneder, men nå begynner håpet lyse i det fjerne :) 

3dpo fikk jeg veldig ømme brystvorter, merkelig murring i magen.. Og mannen syntes det var ubehagelig å ligge inntil meg om natten - jeg var jo så varm! (Ute var det -20, så det var ingening som skulle tilsi denne økningen i kroppstemperatur!). Disse symptomene fulgte meg de neste fem dagene, sammen med melkeaktig utflod, som er utypisk meg.  9dpo forsvant symptomene, og jeg begynte å bli veldig nervøs for at det ikke var noe likevel.. 

10 dpo tok jeg en test som var ekstremt svakt positiv, mer en skyggestrek. Men dere flotte damer her på KG mente den var positiv, og jeg testet igjen på kvelden, og morgenen 11dpo.. Jeg har bestilt CBD fra billige tester, og venter på at den skal komme før jeg klarer å slå meg til ro med at jeg er gravid!

I tillegg kommer den snikende frykten om at spira ikke overlever, eller forsvinner like fort som den kom.. Det hele er veldig uvirkelig! ♥️

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, det er strek der! :) Da blir det en spennende tid framover. Mest sannsynlig så går dette helt fint, og strekene blir sterkere og sterkere framover. Krysser fingeren for at de lange månedene som har vært, blir avløst av noen herlige måneder nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Tusen takk @Illy!

Jeg håper på en positiv test i morgen eller fredag.. Har bestilt CBD, og håper så inderlig den viser meg "GRAVID" ❤️ 

Forøvrig så er jeg småkvalm og kjenner et veldig trykk i livmor.. Måtte åpne knappen på buksa da jeg trodde det var grunnen til ubehaget!! Men det strammer fremdeles, så kanskje jeg bare skal "embrace it" og håpe at det er ytterligere et etterlengtet graviditetssymptom :) 

Endret av Hjertesukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

I dag våknet jeg med smerter i korsryggen og nederst i magen.. Virker som jeg skal ha mensen. Skal teste en ny strimmel når jeg står opp, spent på om den er mørkere i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Tusen takk @elvital! Jeg klare ikke tro det riktig enda.. Strekene er jo veldig svake :blush: så venter i spenning på CBD som skal komme i posten en av de nærmeste dagene. Om den viser i klar tekst at "jo, du er faktisk gravid".. Så blir det litt mer reelt! :D 

Går med en følelse av at mensen skal komme, og at kroppen skal si "lurte deg!" :fnise: Det verste er at jeg egentlig er evig optimist, men i forhold til dette har jeg utviklet meg til å bli tidenes pessimist. Livredd for å bli skuffet etter å ha håpet og gledet oss så lenge! :kjefte:

 

Legger ved den testen fra i dag morges. Syntes den skinner litt i rosa, men det kommer frem først etter 5 minutter, hvor man egentlig ikke skal lese av testen :lete:

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hjertesukk

Merker veldig forandringer i humør, jeg gråter av alt! Ellen DeGeneres er plutselig blitt gråteTV, så til de grader :P Jeg pleier ikke å være så hinsides sippete! Problemet er hovedsakelig at det gir meg hodepine når tårene presser på hele tiden.. Men jeg skal vel bare være takknemlig for at jeg har tydelige symptomer sammen med de svake testene mine, det gjør det hele litt mer sannsynlig. :) 

Jeg arbeider forøvrig turnus, om noen lurer på hvorfor jeg sitter hjemme og tvinnet tommeltotter på en torsdag formiddag :sjenert: :) 

Er litt nervøs for å teste med CBD.. Tenk om den er negativ? :glare: Om de ikke har falt ned i postkassa i dag, så må jeg vente til mandag, da er jeg ferdig på jobb.. Vil ikke finne ut av graviditeten/eller ikke når jeg ikke er hjemme. (Arbeider 2-3 døgn i strekk).  :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Nå sitter jeg og venter på å reise på jobb, men denne gangen er det litt annerledes.. Jeg klarte ikke vente på at pakka i posten skulle komme, så jeg kjøpte meg en CBD med ukeindikator på apoteket i går.  

Her er resultatet: 

 

:hoppendeglad:

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Takktakk @elvital :rodmer:

 

Sitter på jobb, hvor jeg skal være hele helgen, og egentlig ikke skulle vært i utgangspunktet :glare:. Jobber i et risikoyrke, så har krav på svangerskapspenger fra dag én. Til tirsdag skal jeg på legekontoret og få ordnet permisjonspapirer sånn at jeg blir tatt ut i svangerskapspermisjon, men kjenner at jeg gruer meg skrekkelig til å fortelle det til sjefene mine :haar:

Vet at de tar det fint, men det er så mange det må deles med.. Hovedleder, personalansvarlig, fagleder og arbeidsgruppen min. Samtidig må jeg be alle om å holde munn, da jeg bor i en liten by og nødig vil at familie og venner skal bli informert av andre.. :sad:

Symptomplager: voldsomt press i livmor og stinne pupper som gjør vondt når jeg kommer borti! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se, men skjønner at det er kjipt å dele det med så mange, så tidlig. De har vel taushetsplikt alle mann, så de har vel faktisk ikke lov til å si noe til noen andre har de vel?

Du får være forsiktig på jobb da (i den grad du kan det...), så ikke du skader deg selv eller baby ;)

 

Hvordan tar mannen din det da? Hva var reaksjonen da du fortalte? :)

Edit: og hvordan fortalte du det?

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk
12 timer siden, elvital skrev:

BrDet går nok bra skal du se, men skjønner at det er kjipt å dele det med så mange, så tidlig. De har vel taushetsplikt alle mann, så de har vel faktisk ikke lov til å si noe til noen andre har de vel?

Du får være forsiktig på jobb da (i den grad du kan det...), så ikke du skader deg selv eller baby ;)

 

Hvordan tar mannen din det da? Hva var reaksjonen da du fortalte? :)

Edit: og hvordan fortalte du det?

Krysser fingrene for det! :) jo, de har taushetsplikt i forhold til sånn informasjon, men jeg vet hvor fort det er å "bare" skulle dele med en annen kollega som lurer. Og plutselig så vet hele arbeidsplassen det, og da er det jo gjort. :-/ Får bare holde pusten de neste åtte ukene og håpe at de respekterer at vi vil ha det hemmelig frem til tre måneders markøren :) 

Risikofaktoren er litt uforutsigbar her på jobb, men så lenge jeg har informert arbeidspartneren min så går det antagelig greit. Han får ta støyten, om det skulle oppstå en situasjon ;)

Jeg løp ned med testen om morgenen, for han lå enda i senga. Han bare smilte egentlig, og lo av meg som gjorde en liten seiersdans :fnise::strix:

Også sa han "elsker dere, begge to" før jeg reiste på jobb samme dagen. Da måtte jeg gråte litt :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

3+6

Jeg er så kvalm så kvalm så kvalm :( men letter litt etterhvert. Foreløpig kun morgenkvalme, men har hørt rykter om at mange har "hele-dagen-kvalme". Håper jeg slipper unna akkurat det! Har også fått med meg at de som får kvalme tidlig, ofte drar det med seg lengre.. Så vi satser på at jeg ikke er en del av den statistikken - For her kom kvalmen allerede tre dager før tydelig positiv test (dpo 10).  :icon_frown:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...