AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #21 Del Skrevet 25. januar 2016 Det er jo ikke snakk om at de må sitte i et skur, men det handler mer om hvordan man omgåes andre mennesker og andre menneskers intimsoner. Ikke alle ønsker å se noen flashe pupp når man er ute blandt folk, og selv om det kanskje føles slik så roterer ikke jorden rundt nybakte mødre. Amming blandt folk har jeg ikke noe imot men det går jo ann å gjøre det classy og sleng i allefall et sjal over deg. Anonymkode: d388d...d70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #22 Del Skrevet 25. januar 2016 Det er nok ikke det at de ønsker å bli sett på. Men enkelte småbarnsmødre mister hodet når de får barn og verden kretser bare rundt dem. Anonymkode: bd4bd...d7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 25. januar 2016 #23 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Både du og babyen skal spise. Det er du som har et problem med det. Hvorfor kan ikke du gjemme deg? Endret 25. januar 2016 av Macro 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Del Skrevet 25. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke snakk om at de må sitte i et skur, men det handler mer om hvordan man omgåes andre mennesker og andre menneskers intimsoner. Ikke alle ønsker å se noen flashe pupp når man er ute blandt folk, og selv om det kanskje føles slik så roterer ikke jorden rundt nybakte mødre. Amming blandt folk har jeg ikke noe imot men det går jo ann å gjøre det classy og sleng i allefall et sjal over deg. Anonymkode: d388d...d70 Det er ikke alle som ønsker å se at Hummels/Aye blir kåt bare noen ammer i nærheten av ham heller, men han bryr seg tydeligvis ikke om det. Har aldri sett noen slenge ut en pupp ute blant folk uten å prøve å være litt diskre, ts fremstiller det jo omtrent som om de sitter halvnakne uten blant folk når de skal amme. Så lenge du forventer å få spise ute blant folk, burde babyer kunne få gjøre det samme, enten maten deres kommer fra en pupp eller fra en flaske. Anonymkode: cf51e...a31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 25. januar 2016 #25 Del Skrevet 25. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke det at de ønsker å bli sett på. Men enkelte småbarnsmødre mister hodet når de får barn og verden kretser bare rundt dem. Anonymkode: bd4bd...d7d Jepp, og de må godta at verden handler ikke om dem og de er ikke midtpunktet. Mange av de eier ikke respekt for andre enn seg selv og barnet sitt og da kan de ikke forvente respekt tilbake. Heldigvis finnes det mødre som respekterer andre også og de får min respekt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 25. januar 2016 #26 Del Skrevet 25. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som ønsker å se at Hummels/Aye blir kåt bare noen ammer i nærheten av ham heller, men han bryr seg tydeligvis ikke om det. Har aldri sett noen slenge ut en pupp ute blant folk uten å prøve å være litt diskre, ts fremstiller det jo omtrent som om de sitter halvnakne uten blant folk når de skal amme. Så lenge du forventer å få spise ute blant folk, burde babyer kunne få gjøre det samme, enten maten deres kommer fra en pupp eller fra en flaske. Anonymkode: cf51e...a31 De ser ikke at jeg blir kåt, men hvis de må vise puppen sin i stedet for å gjemme seg litt og ta hensyn til andre enn bare seg selv og gullungen, så skal de med glede få se det neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #27 Del Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, Aye skrev: De ser ikke at jeg blir kåt, men hvis de må vise puppen sin i stedet for å gjemme seg litt og ta hensyn til andre enn bare seg selv og gullungen, så skal de med glede få se det neste gang. Da håper jeg du blir kastet ut. Anonymkode: 715c9...ba5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #28 Del Skrevet 25. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som ønsker å se at Hummels/Aye blir kåt bare noen ammer i nærheten av ham heller, men han bryr seg tydeligvis ikke om det. Har aldri sett noen slenge ut en pupp ute blant folk uten å prøve å være litt diskre, ts fremstiller det jo omtrent som om de sitter halvnakne uten blant folk når de skal amme. Så lenge du forventer å få spise ute blant folk, burde babyer kunne få gjøre det samme, enten maten deres kommer fra en pupp eller fra en flaske. Anonymkode: cf51e...a31 Hummels/Aye er vel like seriøse om det som de er med brukernavnene sine så det er ikke noe "argument" jeg gidder respondere på. Kåt av amming... h a l o... Jeg har sett flere slenge ut en pupp, foran meg på bussen, ved siden av meg på kafeen, på parkbenk, og på finere restaurant, uten hemninger og respekt for folk som sitter rundt dem. Jeg gjør ikke dette til daglig og det er det få andre som gjør. Hvorfor er det andre sosiale regler som gjelder når det henger et barn på enden av brystet? Mister man evnen til å opptre diskret og innenfor normal folkeskikk som nybakt mor? Ja babyer skal da få lov å spise offentlig, det er det ingen som har sagt noe imot. Men mor må da kunne mate de på en classy og diskre måte som respekterer de andre menneskene rundt henne som også vil spise? Er det så mye å forlange? Når slengte vi vanlig folkeskikk ut vinduet?? Anonymkode: d388d...d70 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #29 Del Skrevet 25. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hummels/Aye er vel like seriøse om det som de er med brukernavnene sine så det er ikke noe "argument" jeg gidder respondere på. Kåt av amming... h a l o... Jeg har sett flere slenge ut en pupp, foran meg på bussen, ved siden av meg på kafeen, på parkbenk, og på finere restaurant, uten hemninger og respekt for folk som sitter rundt dem. Jeg gjør ikke dette til daglig og det er det få andre som gjør. Hvorfor er det andre sosiale regler som gjelder når det henger et barn på enden av brystet? Mister man evnen til å opptre diskret og innenfor normal folkeskikk som nybakt mor? Ja babyer skal da få lov å spise offentlig, det er det ingen som har sagt noe imot. Men mor må da kunne mate de på en classy og diskre måte som respekterer de andre menneskene rundt henne som også vil spise? Er det så mye å forlange? Når slengte vi vanlig folkeskikk ut vinduet?? Anonymkode: d388d...d70 I samme sekund som man går inn i ammetåka........ Anonymkode: 8b6c9...099 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #30 Del Skrevet 25. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hummels/Aye er vel like seriøse om det som de er med brukernavnene sine så det er ikke noe "argument" jeg gidder respondere på. Kåt av amming... h a l o... Jeg har sett flere slenge ut en pupp, foran meg på bussen, ved siden av meg på kafeen, på parkbenk, og på finere restaurant, uten hemninger og respekt for folk som sitter rundt dem. Jeg gjør ikke dette til daglig og det er det få andre som gjør. Hvorfor er det andre sosiale regler som gjelder når det henger et barn på enden av brystet? Mister man evnen til å opptre diskret og innenfor normal folkeskikk som nybakt mor? Ja babyer skal da få lov å spise offentlig, det er det ingen som har sagt noe imot. Men mor må da kunne mate de på en classy og diskre måte som respekterer de andre menneskene rundt henne som også vil spise? Er det så mye å forlange? Når slengte vi vanlig folkeskikk ut vinduet?? Anonymkode: d388d...d70 For all del, jeg er fullstendig enig i at man kan være litt diskre når man ammer, men som sagt har jeg aldri sett noen gjøre det dere beskriver her, så jeg kan ikke skjønne problemet. Anonymkode: cf51e...a31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barenzrotta Skrevet 25. januar 2016 #31 Del Skrevet 25. januar 2016 Heldigvis så er det du som har problem og ikke den ammende mora. ;-) At man får en stram kul ved å se en pupp, og at den attpåtil er en matstasjon, kanskje du heller burde se på deg selv og hva du "tenner" på. Kanskje normalt for menn å tenne på bryster men når det er snakk om babyer inne i bildet, da skurrer det litt for meg. Se en annen vei eller hold deg hjemme!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #32 Del Skrevet 25. januar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hummels/Aye er vel like seriøse om det som de er med brukernavnene sine så det er ikke noe "argument" jeg gidder respondere på. Kåt av amming... h a l o... Jeg har sett flere slenge ut en pupp, foran meg på bussen, ved siden av meg på kafeen, på parkbenk, og på finere restaurant, uten hemninger og respekt for folk som sitter rundt dem. Jeg gjør ikke dette til daglig og det er det få andre som gjør. Hvorfor er det andre sosiale regler som gjelder når det henger et barn på enden av brystet? Mister man evnen til å opptre diskret og innenfor normal folkeskikk som nybakt mor? Ja babyer skal da få lov å spise offentlig, det er det ingen som har sagt noe imot. Men mor må da kunne mate de på en classy og diskre måte som respekterer de andre menneskene rundt henne som også vil spise? Er det så mye å forlange? Når slengte vi vanlig folkeskikk ut vinduet?? Anonymkode: d388d...d70 Tja, hva er vanlig folkeskikk? Å amme offentlig var mye mer vanlig før. Nå har det blitt seksualisert, først og fremst p.g.a. amerikansk påvirkning. I Usa mener 57% at mødre ikke bør amme offentlig. Dette har mest å gjøre med tilvenning. I de fleste menneskelige kulturer har ikke kvinnebryster vært seksualisert og det har ikke vært noen regel om at de skal dekke seg til. Når noen titalls millioner naturister av begge kjønn har kunnet være nakne sammen uten at det er noe problem burde man kunne tåle at en mor ammer sitt barn. Man kan faktisk venne seg til at naken pupp ikke bare betyr sex. Anonymkode: e4d2b...447 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 25. januar 2016 #33 Del Skrevet 25. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hummels/Aye er vel like seriøse om det som de er med brukernavnene sine så det er ikke noe "argument" jeg gidder respondere på. Kåt av amming... h a l o... Jeg har sett flere slenge ut en pupp, foran meg på bussen, ved siden av meg på kafeen, på parkbenk, og på finere restaurant, uten hemninger og respekt for folk som sitter rundt dem. Jeg gjør ikke dette til daglig og det er det få andre som gjør. Hvorfor er det andre sosiale regler som gjelder når det henger et barn på enden av brystet? Mister man evnen til å opptre diskret og innenfor normal folkeskikk som nybakt mor? Ja babyer skal da få lov å spise offentlig, det er det ingen som har sagt noe imot. Men mor må da kunne mate de på en classy og diskre måte som respekterer de andre menneskene rundt henne som også vil spise? Er det så mye å forlange? Når slengte vi vanlig folkeskikk ut vinduet?? Anonymkode: d388d...d70 Jeg blir ikke kåt av amming, men av pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #34 Del Skrevet 25. januar 2016 Har aldri skjønt hvorfor det er respektløst å amme ungen i offentligheten. Har ikke folk andre ting å bekymre seg for? Det er det mest naturlige som finnes. Anonymkode: cd855...f2e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #35 Del Skrevet 25. januar 2016 4 minutter siden, Aye skrev: Jeg blir ikke kåt av amming, men av pupper. Når det går opp for deg at amming ikke er en seksuell situasjon så tar det ikke lang tid før du slutter å reagere seksuelt. Sånn er det hvis du drar på en naturiststrand. Sånn var det når kvinnene begynte å vise ryggen på 30-tallet. Sånn var det når bikinien kom i 1946 og damene begynte å vise magen på stranda. Anonymkode: e4d2b...447 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulveedderkopp Skrevet 25. januar 2016 #36 Del Skrevet 25. januar 2016 Helt seriøst, det er 10 000 ganger eklere å se/høre de fleste voksne spise, enn en baby. Er du voksen skal du tåle at babyer får mat, ellers bør du holde deg unna offentlige plasser. Jeg synes det er en helt skrudd, og ikke minst sykelig, holdning som mange viser her. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 26. januar 2016 #37 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det går opp for deg at amming ikke er en seksuell situasjon så tar det ikke lang tid før du slutter å reagere seksuelt. Sånn er det hvis du drar på en naturiststrand. Sånn var det når kvinnene begynte å vise ryggen på 30-tallet. Sånn var det når bikinien kom i 1946 og damene begynte å vise magen på stranda. Anonymkode: e4d2b...447 Som sagt, det er puppene jeg blir kåt av. Ikke ammingen. Endret 26. januar 2016 av Raven Emerald Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #38 Del Skrevet 26. januar 2016 Har ikke noe imot mødre som ammer ute. Men så har jeg aldri opplevd at noen bare slenger puppen oppi trynet mitt eller til de jeg sitter med. Det er frekt å glo, uansett hvem man glor på, så folk ser bare på noe annet. Hvis du blir kåt av å se sånt er det du som har et problem. Minner meg om en påstand jeg hørte en gang om at kvinner ikke kan gå på gata i sexy klær i tilfelle en mann ser de fra bilen, blir distrahert og kjører ut av veien. Hele verden dreier ikke rundt pikken til enkelte mannfolk. Klarer andre å overse det klarer du og. Anonymkode: ba665...b50 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #39 Del Skrevet 26. januar 2016 7 timer siden, Aye skrev: Jeg blir ikke kåt av amming, men av pupper. Så problemet ditt er at du blir så kåt av å se pupper at det blir ubehagelig for deg? Hvis du må sitte og irritere deg over at du er kåt har du et større problem enn at det sitter noen og ammer i samme rom. Du forbinder kåtheten med noe slitsomt og som du vil unngå. Anbefaler deg at du får deg dame, men vet ikke om det hadde løst problemet heller hvis det er vanskelig for deg å se på pupper. Det er litt irriterende om mannfolket skal bli helt fra seg hver gang man skifter undertøy eller går naken fra badet til rommet e.l Anonymkode: ba665...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullesnuppa86 Skrevet 26. januar 2016 #40 Del Skrevet 26. januar 2016 10 timer siden, Aye skrev: Hvorfor skal det være så vanskelig å snu seg bort? Hvorfor skal det være så vanskelig for deg å la være å glo? Du kan jo ikke stå her å påstå at alle verdens ammende mødre må tilpasse seg DINE behov når de er ute blant folk?! Du har nok ikke kjæreste/kone gjetter jeg Snakk med en kvinne i familien din som har ammet for å få litt perspektiv du 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå