RockyRose Skrevet 26. januar 2016 #61 Skrevet 26. januar 2016 Då får TS sei frå til desse damene om at amminga deira forstyrrar han. Så får vi heller sjå om ein skrikande, svalten baby er så mykje betre.. Eg er einig i at damer kan vere litt diskret, det ville i alle fall eg vore når den tid kjem. Brukt eit sjal eller liknande, både for mitt og babyen sitt privatlivet. Men å sei at kvinner skal gå vekk, gå i ein krok, gå på do, eller rett og slett ikkje amme, blir for drøyt. Når babyen er svalten, skal den ha mat straks. Uansett, så skjønar eg at dette er ein tulletråd, for at ein vaksen(?) mann vert kåt av å sjå ein pupp framme til amming, kan eg umogeleg forstå. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #62 Skrevet 26. januar 2016 Det er i grunnen ganske kvalmt å se andre spise. Spedbarn har jeg ikke problemer med. Men voksne som stapper all slags mat inn i kjeften og tygger og gomler og smatter og svelger. Det er ekkelt å se på. Men restaurantmafiaen tar ikke hensyn. Det er helt umulig å få dem til å gå inn på do for å spise der. De er ikke en gang villig til å ta et sjal over hodet mens de spiser, slik at jeg slipper å se dem. De vil ikke ta hensyn. Jeg måtte rett og slett lære meg å la være å stirre på de andre gjestene når de spiser. Da går det helt greit. Anonymkode: fb71a...e25 10
Gjest Aye Skrevet 26. januar 2016 #63 Skrevet 26. januar 2016 (endret) 3 timer siden, RockyRose skrev: Då får TS sei frå til desse damene om at amminga deira forstyrrar han. Så får vi heller sjå om ein skrikande, svalten baby er så mykje betre.. Eg er einig i at damer kan vere litt diskret, det ville i alle fall eg vore når den tid kjem. Brukt eit sjal eller liknande, både for mitt og babyen sitt privatlivet. Men å sei at kvinner skal gå vekk, gå i ein krok, gå på do, eller rett og slett ikkje amme, blir for drøyt. Når babyen er svalten, skal den ha mat straks. Uansett, så skjønar eg at dette er ein tulletråd, for at ein vaksen(?) mann vert kåt av å sjå ein pupp framme til amming, kan eg umogeleg forstå. Kvinner kan jo ikke dekke seg til når de ammer en gang. Hadde de bare hatt et sjal over seg. Men de trenger oppmerksomhet. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er i grunnen ganske kvalmt å se andre spise. Spedbarn har jeg ikke problemer med. Men voksne som stapper all slags mat inn i kjeften og tygger og gomler og smatter og svelger. Det er ekkelt å se på. Men restaurantmafiaen tar ikke hensyn. Det er helt umulig å få dem til å gå inn på do for å spise der. De er ikke en gang villig til å ta et sjal over hodet mens de spiser, slik at jeg slipper å se dem. De vil ikke ta hensyn. Jeg måtte rett og slett lære meg å la være å stirre på de andre gjestene når de spiser. Da går det helt greit. Anonymkode: fb71a...e25 Jeg har ikke problem med å se fremmede barn spiser. Fra flaske, og fra fat. Selv om de griser noe jævlig. Endret 26. januar 2016 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #64 Skrevet 26. januar 2016 (endret) 1 time siden, Aye skrev: Kvinner kan jo ikke dekke seg til når de ammer en gang. Hadde de bare hatt et sjal over seg. Men de trenger oppmerksomhet. Jeg har ikke problem med å se fremmede barn spiser. Fra flaske, og fra fat. Selv om de griser noe jævlig. Du får ikke bort offentlig amming i Norge.Vi har en kultur der amming blir sett på som viktig, og dermed vil du ikke komme gjennom med noen krav om at ammende mødre skal gjemme bort seg og barna sine. Du må akseptere offentlig amming som et faktum, og tilpasse deg etter det. Når du er på restaurant kan du oppleve at en ved nabobordet spiser med munnen åpen, og slafser og søler på en aldeles uappetittelig måte. Da kan du ikke gå bort til ham og be ham spise under et sjal eller ta med seg maten på do. Du er nødt til å se bort og ignorere det, og heller konsentrere deg om noe annet. På samme måte er det hvis damen ved nabobordet løfter opp en sulten baby og legger babyen ved puppen. Du kan ikke gå bort å be babyen om å spise under et sjal, eller be moren gå på do så babyen kan spise der. Pupper er ikke til fr din nytelse, når babyen ammer er det omtrent like mye seksuelt over det som med en gaffel eller en kaffekopp. Anonymkode: d8a4f...58a Endret 26. januar 2016 av Raven Emerald 4
Gjest Aye Skrevet 26. januar 2016 #65 Skrevet 26. januar 2016 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke bort offentlig amming i Norge.Vi har en kultur der amming blir sett på som viktig, og dermed vil du ikke komme gjennom med noen krav om at ammende mødre skal gjemme bort seg og barna sine. Du må akseptere offentlig amming som et faktum, og tilpasse deg etter det. Når du er på restaurant kan du oppleve at en ved nabobordet spiser med munnen åpen, og slafser og søler på en aldeles uappetittelig måte. Da kan du ikke gå bort til ham og be ham spise under et sjal eller ta med seg maten på do. Du er nødt til å se bort og ignorere det, og heller konsentrere deg om noe annet. På samme måte er det hvis damen ved nabobordet løfter opp en sulten baby og legger babyen ved puppen. Du kan ikke gå bort å be babyen om å spise under et sjal, eller be moren gå på do så babyen kan spise der. Pupper er ikke til fr din nytelse, når babyen ammer er det omtrent like mye seksuelt over det som med en gaffel eller en kaffekopp. Anonymkode: d8a4f...58a Ammende kvinnfolk må godta at det finnes andre her i verden og ikke bare seg selv og skrikeungen. Jeg tar ikke hensyn til idioter som ikke kan ta hensyn tilbake. Er det så jævla vanskelig å dekke seg til litt eller sitte i en krok? Hvorfor tror du det finnes ammekroker noen steder? For moroskyld? Endret 26. januar 2016 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #66 Skrevet 26. januar 2016 Et øyeblikk siden, Aye skrev: Ammende kvinnfolk må godta at det finnes andre her i verden og ikke bare seg selv og skrikeungen. Jeg tar ikke hensyn til idioter som ikke kan ta hensyn tilbake. Er det så jævla vanskelig å dekke seg til litt eller sitte i en krok? Hvorfor tror du det finnes ammekroker noen steder? For moroskyld? For at mor og barn skal få ro når baby spiser, bl.a for å slippe unna dømmende folk og folk som deg. Ikke for at de skal måtte gjemme seg bort fordi det er noe feil ved det de gjør. Anonymkode: 019f8...c02 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #67 Skrevet 26. januar 2016 Et øyeblikk siden, Aye skrev: Ammende kvinnfolk må godta at det finnes andre her i verden og ikke bare seg selv og skrikeungen. Jeg tar ikke hensyn til idioter som ikke kan ta hensyn tilbake. Er det så jævla vanskelig å dekke seg til litt eller sitte i en krok? Hvorfor tror du det finnes ammekroker noen steder? For moroskyld? Og du må godta at verden ikke bare dreier seg om deg. Du må innse at det er du som er problemet her, det er viktigere at babyer får mat når de trenger det, enn at du skal skjermes fra å se litt pupp fordi du ikke eier selvkontroll. Er det så jævla vanskelig å bare reise seg å gå hvis dette er så forferdelig for deg? Du kan jo sette deg i en krok, på do eller et venterom selv når du skal spise, så slipper du dette grusomme problemet. Det er ikke alle sentre og spisesteder som har ammerom/ammekrok, på sentrene her er det faktisk sånn at flere av spisestedene som oppfordrer til og tilrettelegger for at småbarnsmødre/familier skal gå dit. Anonymkode: cf51e...a31 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #68 Skrevet 26. januar 2016 (endret) 39 minutter siden, Aye skrev: Ammende kvinnfolk må godta at det finnes andre her i verden og ikke bare seg selv og skrikeungen. Jeg tar ikke hensyn til idioter som ikke kan ta hensyn tilbake. Er det så jævla vanskelig å dekke seg til litt eller sitte i en krok? Hvorfor tror du det finnes ammekroker noen steder? For moroskyld? Var ikke hele problemet at du ble kåt når mødre "drar frem puppen" for å gi babyen mat? Hvis du ikke blir kåt av å se at en baby spiser, hva er da problemet? Er det så jævla vanskelig å vende blikket bort i 5 minutter? Hvorfor skal de ta hensyn til idioter som deg som ikke tar hensyn tilbake, men stirrer på at en baby spiser mens du har en hard en i buksa? Du må godta at det finnes andre her i verden, ikke bare deg selv, og at enkelte har viktigere behov å tenke på en ditt behov for å slippe å se en pupp i en ikke-seksuell setting. Anonymkode: d8a4f...58a Endret 26. januar 2016 av Raven Emerald 2
Gjest Aye Skrevet 26. januar 2016 #69 Skrevet 26. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For at mor og barn skal få ro når baby spiser, bl.a for å slippe unna dømmende folk og folk som deg. Ikke for at de skal måtte gjemme seg bort fordi det er noe feil ved det de gjør. Anonymkode: 019f8...c02 Eller kanskje for at baby skal få spise i fred uten publikum? Er det ikke viktig at barnet får ro? Nei det er viktigere at mor må vise seg fram. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og du må godta at verden ikke bare dreier seg om deg. Du må innse at det er du som er problemet her, det er viktigere at babyer får mat når de trenger det, enn at du skal skjermes fra å se litt pupp fordi du ikke eier selvkontroll. Er det så jævla vanskelig å bare reise seg å gå hvis dette er så forferdelig for deg? Du kan jo sette deg i en krok, på do eller et venterom selv når du skal spise, så slipper du dette grusomme problemet. Det er ikke alle sentre og spisesteder som har ammerom/ammekrok, på sentrene her er det faktisk sånn at flere av spisestedene som oppfordrer til og tilrettelegger for at småbarnsmødre/familier skal gå dit. Anonymkode: cf51e...a31 Jeg tar hensyn til folk og tenker ikke bare på meg. Jeg har sluttet å tenke på de her mødrene som kun tar hensyn til seg selv og sitt barn. For de handler verden om dem! Men det må de godta at det ikke gjør for oss andre. Har da for pokker hatt ei søster som ammer og hun har aldri sittet midt i for å vise seg frem. Hun ville ha fred når hun ammet og gikk i en krok så minst mulig skulle glo. Trodde de fleste ville ha ro og fred, men neida. Må vise seg nå.
Chiyo Skrevet 26. januar 2016 #70 Skrevet 26. januar 2016 Det er ikke hennes problem at du får stram bukse. Amming er helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #71 Skrevet 26. januar 2016 1 minutt siden, Aye skrev: Eller kanskje for at baby skal få spise i fred uten publikum? Er det ikke viktig at barnet får ro? Nei det er viktigere at mor må vise seg fram. Jeg tar hensyn til folk og tenker ikke bare på meg. Jeg har sluttet å tenke på de her mødrene som kun tar hensyn til seg selv og sitt barn. For de handler verden om dem! Men det må de godta at det ikke gjør for oss andre. Har da for pokker hatt ei søster som ammer og hun har aldri sittet midt i for å vise seg frem. Hun ville ha fred når hun ammet og gikk i en krok så minst mulig skulle glo. Trodde de fleste ville ha ro og fred, men neida. Må vise seg nå. Det er forskjell på folk og forskjell på babyer. Noen babyer blir lett distrahert når de spiser, og må ha ro for å klare å spise nok. Andre babyer bryr seg ikke, så lenge de får mat når de vil ha mat og slipper å vente i et par minutter. Noen mødre er sjenerte, og vil ikke gi slike som deg muligheten til å stirre på puppene deres. Andre mødre bare ignorer slike som deg, og prioriterer at babyen skal få mat. Ingen mødre ammer offentlig for å vise seg fram. Det finnes mødre som lar puppene lufttørke i all offentlighet, men de er et mindretall og gjør det antagelig fordi de ikke forstår hvorfor noe så naturlig skal være tabu. Igjen, ikke for å vise seg fram, men fordi de ikke mener det er noe å se på, og derfor greiest å gjøre det som er praktisk. Mødre vil ikke vise seg frem, de vil gi barna sine mat. Anonymkode: d8a4f...58a 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #73 Skrevet 26. januar 2016 2 minutter siden, Aye skrev: Eller kanskje for at baby skal få spise i fred uten publikum? Er det ikke viktig at barnet får ro? Nei det er viktigere at mor må vise seg fram. Jeg tar hensyn til folk og tenker ikke bare på meg. Jeg har sluttet å tenke på de her mødrene som kun tar hensyn til seg selv og sitt barn. For de handler verden om dem! Men det må de godta at det ikke gjør for oss andre. Har da for pokker hatt ei søster som ammer og hun har aldri sittet midt i for å vise seg frem. Hun ville ha fred når hun ammet og gikk i en krok så minst mulig skulle glo. Trodde de fleste ville ha ro og fred, men neida. Må vise seg nå. Tviler på at det er viktigere for et barn å få spise 'uten publikum' enn det er for alle andre i verden. Hvorfor er det så ufattelig vanskelig for deg å forstå at dette hander om viktigheten av å gi babyen sin mat og ikke om å vise seg frem? Hvorfor er du så innbitt bestemt på at alt handler om å vise seg frem? I så fall burde du ha et mye større problem med damer som går med utringede topper, korte kjoler på byn eller bikini på stranden om sommeren. Eller *gisp* tenk på de som soler seg toppløs! Og det samme gjelder vel menn som går uten skjorte? Fy søren så uforskammet, kan de ikke ta hensyn til de rundt seg? De vil jo bare vise seg fram! Du har jo helt tydelig ikke sluttet å tenke på det, du sitter jo her å diskuterer det, så viktig er det tydeligvis for deg. Det virker som du har noen alvorlige problemer du burde ta tak i. Du burde ta det opp med psykologen din, kanskje han/hun kan snakke litt vett i deg. Anonymkode: cf51e...a31 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. januar 2016 #74 Skrevet 26. januar 2016 (endret) Sirah skrev (På 26.1.2016 den 15.29): Jeg vil tro det er disse det gjelder ja. "Normal" amming vil jeg tro at de aller fleste oppegående mennesker ikke har noe imot. Jeg er fullstendig for å amme offentlig men selv jeg blir ukomfortabel de gangene jeg treffer en mor totalt uten sperrer. For ja, de finnes der ute. Heldigvis er det ikke så mange av dem. Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Aye Skrevet 26. januar 2016 #75 Skrevet 26. januar 2016 Ammende mødre må bare godta at jeg ikke liker det og kommer aldri til å like det. Deres problem om de blir fornærmet for jeg sier i fra. Eller kanskje jeg skal vise de at jeg er hard neste gang og stirre skikkelig på de. Kanskje de da lærer at det er best å gjemme seg litt så ikke sånne tullinger som meg stirrer? Ikke faen om jeg tar hensyn til de som ikke tar hensyn tilbake og tror de er noe viktigere enn alle andre.
Raven Emerald Skrevet 26. januar 2016 #76 Skrevet 26. januar 2016 Ryddet for persondebatt, personangrep og avsporinger. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #77 Skrevet 26. januar 2016 4 minutter siden, Aye skrev: Ammende mødre må bare godta at jeg ikke liker det og kommer aldri til å like det. Deres problem om de blir fornærmet for jeg sier i fra. Eller kanskje jeg skal vise de at jeg er hard neste gang og stirre skikkelig på de. Kanskje de da lærer at det er best å gjemme seg litt så ikke sånne tullinger som meg stirrer? Ikke faen om jeg tar hensyn til de som ikke tar hensyn tilbake og tror de er noe viktigere enn alle andre. Og du må bare godta at ammende mødre kommer til å fortsette å amme babyene sine, enten du liker det eller ikke. Hvis du begynner å snakke til og kjefte på damer bare fordi de ammer er det vel heller du som blir kastet ut enn at de må slutte å amme. OG vis du begynner å vise frem at du er blir hard av at noen ammer (seriøst, skjønner du hav du sier en gang?) blir du vel nesten garantert kastet ut, og forhåpentligvis anmeldt også. Så lærer du deg kanskje st det lønner seg å ikke oppføre seg så motbydelig. Anonymkode: cf51e...a31 4
Sirah Skrevet 26. januar 2016 #78 Skrevet 26. januar 2016 21 minutter siden, NasseNøff skrev: Enig i den. Altså amming i seg selv er ikke problemet. Det at man vet at ei mor ammer er ikke problemet, "oy en naken pupp under teppet, for en skam". Men de som nesten slenger brystet på bordet og proklamerer for hele nabolaget, "Nå skal nurket få litt mat! Nåde den som sier noe eller stirrer!". Det er de som er problemet. Det verste jeg har sett var ei som dro ned toppen slik at begge brysta svaiet i vinden. Også kom barnet løpende bort og fikk pupp. Ja løp, for barnet var minst 6 år!! Da blir jeg utilpass. <-- Da blir jeg litt sånn innvendig. Alderen på barnet var en ting, men måten hun oppførte seg på var det jeg reagerte mest på. Det må da være måte på. Men de som ammer på en "normal" måte tenker jeg ikke noe over. Hadde reagert mer på å ha sett ei mor med barnet inne på toalettet, enn om hun satt ute i restauranten. Helt enig. "Normal" amming syntes jeg også at er skikkelig koselig og det gjør meg overhodet ingenting. Alle tåler og se et glimt av en pupp eller en brystvorte fordi babyen slipper puppen et øyeblikk. Jeg har derimot vært vitne til en dame som satt med begge puppene ute til lufting midt på et kjøpesenter i "beste" shoppetid. Babyen hadde for lengst sovnet og der satt hun... En annen gang traff jeg på en dame som satt med hele puppen ute inne på et spisested og det sprutet melk og hun hadde ingen planer om å forte seg å putte babyen på plass. Det verste var alikevel den gangen jeg var på cafe og traff på tre mødre som satt på nabobordet med tre babyer. Alle tre satt med begge puppene ute mens de ammet. Etterpå skiftet hun ene bleie PÅ cafébordet på guttebabyen sin og babyen tisset mens den lå der uten bleie. Hun ba da de som jobbet der om å komme å vaske før hun la fra seg bleia på cafebordet og dro. Da mistet jeg fullstendig trua på menneskeheten.... Det er DISSE som ødelegger, ikke de som ammer på en normal måte! 2
Gjest Aye Skrevet 27. januar 2016 #79 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du må bare godta at ammende mødre kommer til å fortsette å amme babyene sine, enten du liker det eller ikke. Hvis du begynner å snakke til og kjefte på damer bare fordi de ammer er det vel heller du som blir kastet ut enn at de må slutte å amme. OG vis du begynner å vise frem at du er blir hard av at noen ammer (seriøst, skjønner du hav du sier en gang?) blir du vel nesten garantert kastet ut, og forhåpentligvis anmeldt også. Så lærer du deg kanskje st det lønner seg å ikke oppføre seg så motbydelig. Anonymkode: cf51e...a31 Jeg får i alle fall vist at jeg ikke respekterer de og hyleungen sin. Respekterer de som ammer på en normal måte men ikke de crazy mødrene. Som tror verden handler om de. Da fortjener de tilsnakk og takler de ikke det så bør de holde seg hjemme med den lille gullklumpen sin. 1 time siden, Sirah skrev: Helt enig. "Normal" amming syntes jeg også at er skikkelig koselig og det gjør meg overhodet ingenting. Alle tåler og se et glimt av en pupp eller en brystvorte fordi babyen slipper puppen et øyeblikk. Jeg har derimot vært vitne til en dame som satt med begge puppene ute til lufting midt på et kjøpesenter i "beste" shoppetid. Babyen hadde for lengst sovnet og der satt hun... En annen gang traff jeg på en dame som satt med hele puppen ute inne på et spisested og det sprutet melk og hun hadde ingen planer om å forte seg å putte babyen på plass. Det verste var alikevel den gangen jeg var på cafe og traff på tre mødre som satt på nabobordet med tre babyer. Alle tre satt med begge puppene ute mens de ammet. Etterpå skiftet hun ene bleie PÅ cafébordet på guttebabyen sin og babyen tisset mens den lå der uten bleie. Hun ba da de som jobbet der om å komme å vaske før hun la fra seg bleia på cafebordet og dro. Da mistet jeg fullstendig trua på menneskeheten.... Det er DISSE som ødelegger, ikke de som ammer på en normal måte! Nettopp! Noen er jo helt gal i hodet. Får skylde på ammetåka!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #80 Skrevet 27. januar 2016 9 timer siden, Aye skrev: Ammende mødre må bare godta at jeg ikke liker det og kommer aldri til å like det. Deres problem om de blir fornærmet for jeg sier i fra. Eller kanskje jeg skal vise de at jeg er hard neste gang og stirre skikkelig på de. Kanskje de da lærer at det er best å gjemme seg litt så ikke sånne tullinger som meg stirrer? Ikke faen om jeg tar hensyn til de som ikke tar hensyn tilbake og tror de er noe viktigere enn alle andre. Dra frem pikken så skal du se at du slipper å se på. Anonymkode: ba665...b50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå