Gå til innhold

Selvinseminering...Erfaring? Sjanser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok. Har seg sånn at mannen var syk når jeg hadde eggløsning denne perioden. Utrolig kjipt og deprimerende når vi går glipp av en av mine (sjeldne) eggløsninger. Så... i ren desperasjon tenkte jeg at jeg kunne prøve selvinseminering (herregud, høres ikke bra ut)

Vi hadde bare en sånn  stor sprøyte. Tror den var 50 ml ( mot 1ml jeg ser anbefalt!). Steriliserte den. Dessverre kom mannen på magen min, ikke i glass (haha!), så jeg dro opp alt i sprøyta ( ca 5 min), og sprøyta inn i meg.

Lurer på:

Har det noe å si at sprøyta var såpass mye større? Den var ikke for stor til å komme godt nok inn, og det gjorde ikke vondt. ( Den var mindre enn en penis ;) )

Og at jeg ikke fikk spermen i glas, men måtte dra den opp fra magen min - ble den ødelagt i det den kom i kontakt med huden min?

OG: er det noen som vet om sjansene ved hjemmeinseminering kontra "vanlig" måte. Merker jo at jeg har svært lite håp for denne pp, samtidig som jeg håper litt likevel. Vil heller tas fra håpet om dette egentlig bare var en håpløs måte å forsøke å bli gravid på....

Anonymkode: 84477...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet dessverre ikke mye om dette. Men, hvorfor kom han ikke bare inni deg? Hvis han kom på magen, kunne han vel bare puttet den inn litt lengre sør? 

Anonymkode: 6013f...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for det var meg som fikk han til å komme. Han orket egentlig ikke. Også kom han litt fortere enn "jeg hadde tenkt".

Anonymkode: 84477...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å grave ned i din personlig saker, men hvorfor tror du at du har sjeldne eggløsninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige er kvaliteten på "svømmerne" og at de er ferske og klarer å svømme av sted når de har fått hjelp til å komme dit de fra naturens side bør starte sin reise.

Men en annen sak er at når mannen er syk så er ikke nødvendigvis kvaliteten på svømmerne den beste. Hvor gjennomtenkt var dette?

Anonymkode: 6a85f...6e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så det at de hadde et kort "mellomstopp" på meg - fremfor en kopp- trenger ikke å ha veldig mye å si?

Det var ikke veldig gjennomtenkt denne gangen. Var bare det at jeg hadde så tydelig el, påvist ved eltester og smerter og sim.. så hadde ikke så lyst å la den bare fare forbi uten å ha prøvd.

Men har tenkt på denne metoden ifht de dagene vi er utslitt etc, tenker at det nesten er å foretrekke fremfor "pliktsex". Har masse bra sex ellers :) 

Anonymkode: 84477...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det var meg som fikk han til å komme. Han orket egentlig ikke. Også kom han litt fortere enn "jeg hadde tenkt".

Anonymkode: 84477...909

Du kunne vel ha ridd han..? Da hadde han jo ikke trengt å gjort noe. 

Anonymkode: a9e7e...97d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er  bare sykt.

Anonymkode: b7e04...339

Da må det være mye som sjokkerer deg!:klem:

Anonymkode: 84477...909

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne vel ha ridd han..? Da hadde han jo ikke trengt å gjort noe. 

Anonymkode: a9e7e...97d

Kunne jeg ha gjort. Men det gjorde jeg ikke. Var ikke så klar for sex selv heller, var mest ute etter spermen for å være ærlig. Det var helt ok for han. Han veit situasjonen med eggløsningene mine.

 

Anonymkode: 84477...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - jeg er ikke ute etter svar på  hva vi "kunne ha gjort". Vi gjorde som vi gjorde. Og hva folk mener om akkurat det bryr meg ikke.

Det jeg lurer på er sjansene for graviditet når det blir gjort på denne måten. Om det er noen som har fått klaff via selvinseminering? Og litt det at jeg bomma på beholderen ;)

Anonymkode: 84477...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var rart i det hele tatt jeg! Mange prøvere som av en eller annen grunn velger å inseminere selv :)

 

Jeg tror ikke spermen ble "skadet" av kontakt med huden din, da holdt den seg sikkert bare varm og god! Og det skal absolutt være gode sjanser for befruktning med metoden du brukte. Ofte ved assistert befruktning/inseminasjon på sykehus går det mange timer før spermen blir inseminert, og nå gjorde du det vel omtrent med en gang.

 

Det sies av inseminasjon gir ca like gode sjanser for graviditet som vanlig samleie, så lykke til!

Anonymkode: f3072...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er absolutt ikke alene om å gjøre det på denne måten i perioder hvor det har tatt lang tid å bli gravid, og mange synes det begynner å tære på med pliktsex, eller av andre grunner. Slik du gjorde det burde det ikke ha noe å si, sjansene er omtrent Loke store. Hadde du etterfulgt med å komme selv, kunne du kanskje hjulpet de litt på vei opp ved at orgasmen "suger" opp svømmerne, men det er jo ingen must å komme for å bli gravid. At det var hudkontakt burde ikke ha noe å si. 

Lykke til, glem alle sure kommentarer her inne! 

Anonymkode: 6e79d...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, dere to siste :)

Jeg har lest at det er en del som gjør det på den måten, men at mange ikke "kringkaster" det. Forståelig nok, kan man vel si basert på flere av svarene her.

Men godt å høre det er flere (som stiller seg posistiv). Jeg personlig synes det er en genial måte og styre unna kjip pliktsex på. Tenker det er mye mer ødeleggende forhold, enn å bruke en sprøyte ;). Så tror lett dette skal gjentas.

Litt spent på åssen det evt går. Har ikke veldig høye forhåpninger - iom at det bare var den ene gangen under eggløsningen- men hadde jo vært fantastisk om det klaffet. (Assistert befruktet barn - av meg. Hehe, huff.)

Anonymkode: 84477...909

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjansen er der. Ved vanlig sex der begge er friske er vel sjansen 25-30% hvis man treffer EL godt. Så jeg hadde satset på i hvert fall 15% denne gangen. Lykke til.

 

Anonymkode: 78145...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble gravid ved å føre inn sæd med fingeren ;) (Mannen min var der og var med på det). 

Anonymkode: 57286...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.1.2016 at 15.39, AnonymBruker skrev:

Kunne jeg ha gjort. Men det gjorde jeg ikke. Var ikke så klar for sex selv heller, var mest ute etter spermen for å være ærlig. Det var helt ok for han. Han veit situasjonen med eggløsningene mine.

 

Anonymkode: 84477...909

Høres ikke akkurat ut som om et evt barn har blitt til av kjærlighet.....

Anonymkode: 15a25...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke akkurat ut som om et evt barn har blitt til av kjærlighet.....

Anonymkode: 15a25...ff8

Oh please! Snakk for deg selv når ønskebarnet ikke er kommet etter 30 prøvemåneder. Nesten 3 år med pliktsex tar på, det betyr ikke at barnet er mindre ønsket. Tvert om!

Anonymkode: 6e79d...b24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke akkurat ut som om et evt barn har blitt til av kjærlighet.....

Anonymkode: 15a25...ff8

Det er ikke så mye romantikk involvert ved prøverør heller, men det utelukker jo ikke kjærlighet. Selvinseminasjon er nå mer intimt og personlig enn å befrukte egget i en skål utenfor kroppen uten at noen av foreldrene er til stede... 

Så, har du tenkt deg inn i alle prøverørstråder nå for å bable om lite kjærlighet??? Eller er det noe spesielt ved akkurat inseminering som plager deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...