Gå til innhold

Tror du på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Chauve-Souris

Religioner har i bunnen at mennesket er noe opphøyet, jeg tar ikke menneskeheten som noe mer enn det den er, en del av naturen, ergo tror jeg ikke på en gud. Syntes det å tro på en gud er utrolig egoistisk og naiv tankegang, hvorfor er vi verdt noe spesielt, tenk på alle de andre uendelige planetene, galaksene og universene, også skal vår lille planet liksom ha en privat gud, der menneskene er opphøyet over de andre dyrene igjen. Nei, det blir for tåpelig. Det verste er mennesker som blir overrasket over at vi er dyr, nei, hva tror du vi er da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig!

Jeg er ikke konfirmert, foreldrene mine er ikke religiøse og jeg er ikke oppdratt kristent.

Meeeen, i mine øyne, er gud naturen. Jorda er gud, du er gud, jeg er gud. Noen mennesker har mer gud i seg enn andre tror jeg.

Når man ser en nydelig blomst, så ser man perfeksjon. Bare gud kan lage noe så fint. Blomstene er perfekte! Alt gud skaper er perfekt. 

Jeg er musikalsk og har mye som folk vil kalle talent. Jeg tror at dette talentet kommer fra gud, for når jeg skriver tekster, så strømmer det gjennom meg, jeg må ikke sitte lenge og komme på ting. Det bare kommer. Når det er så enkelt for meg, så vil jeg tro at det er fordi det er gud sitt verk, og ikke mitt. Gud er alt. Gud er jorda, solen, månen og stjernene.

Det jeg syns er veldig merkelig er at folk ser opp til en gud de ikke kan se, som de ikke vet om eksisterer, mens de ødelegger en klar og tydelig planet! Bomber den vakre planeten vår, i guds navn osv. Det er helt latterlig. Vi må ta bedre vare på gud, altså miljøet. Gud gir oss liv, uten gud (naturen) så får ikke vi mat, oksygen eller vann. Det er viktig at vi behandler miljøet med respekt, for jo renere vi holder jorda, jo renere luft får vi puste inn, jo renere er vannet og jo penere er gresset.

GUD FINNES, men det er ikke en mann med skjegg. Gud er verken mann eller dame. Gud er vår felles bevissthet. Alt er gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten man tror på gud eller ikke tror på gud, så er man i akkurat samme båt.

Man tror på noe man ikke vet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Chauve-Souris skrev:

Religioner har i bunnen at mennesket er noe opphøyet, jeg tar ikke menneskeheten som noe mer enn det den er, en del av naturen, ergo tror jeg ikke på en gud. Syntes det å tro på en gud er utrolig egoistisk og naiv tankegang, hvorfor er vi verdt noe spesielt, tenk på alle de andre uendelige planetene, galaksene og universene, også skal vår lille planet liksom ha en privat gud, der menneskene er opphøyet over de andre dyrene igjen. Nei, det blir for tåpelig. Det verste er mennesker som blir overrasket over at vi er dyr, nei, hva tror du vi er da? 

Men tror du på super intelligent utenomjordisk liv? 

Anonymkode: d2bcd...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du på super intelligent utenomjordisk liv? 

Anonymkode: d2bcd...f71

Jeg tror på at det finnes liv på ekstremt mange andre planeter enn jorden, noe annet ville vært veldig merkverdig, nivået på intelligensen til disse livene kan jeg derimot ikke si noe på. Vi ser jo hvordan menneskelig inntelekt ikke akkurat gavner jorden, så kanskje når man når et visst punkt i utviklingen så utsletter vi oss selv, eller kanskje ikke. Og selv om vi forstår hvordan livet på jorden fungerer, kan "liv" bety noe annet på en annen planet. Vi har nok ikke alle forutsetninger på hva som kan definere liv enda. Det som er relativt sikkert er at alt liv trenger energi, og gir fra seg energi til omgivelsene, men dette betegner heller ikke liv.

Anonymkode: 0488c...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris

Meg over, klarte å komme borti AB knappen...

Eventuelt er egentlig ikke mennesker spesielt smarte, liv på andre planeter er normalt smarte, og de ser på oss som idioter. :) Vi har samfunn, men ellers er vi jo temmelig primitive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chauve-Souris skrev:

Meg over, klarte å komme borti AB knappen...

Eventuelt er egentlig ikke mennesker spesielt smarte, liv på andre planeter er normalt smarte, og de ser på oss som idioter. :) Vi har samfunn, men ellers er vi jo temmelig primitive.

Jepp. Vi kriger med hverandre, på samme jord, og vi har inndelt oss i diverse land. Noe som selvfølgelig skaper kaos og konkurranse mellom de forskjellige nasjonene.

1 verden takk.. Men ser ut til at noen trenger en alien invasjon for å forstå at vi må stå sammen istede for å hate hverandre for dumme overfladiske grunner som religion, hudfarge og nasjonalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...