Gå til innhold

Idol 2016


Olava

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, lillsunshine skrev:

Fikk tårer i øyekroken nå av Marius. Det var så rått!

Samme her. Den gutten kan gjøre hvilken som helst låt kul. Han er bare fantastisk. Digger at han i tillegg til å ha en rå stemme skriver egne låter, spiller instrumenter og har så bra musikksmak også! Husker da han sang Bowie og Radiohead, da rant tårene som bare det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva enkelte av dere mener med at Marius ligger langt over Norah i nivå, for jeg mener det er omvendt :P Marius er veldig flink ja, og den opptredenen han hadde nå var virkelig fantastisk. Likevel har jeg hele veien syntes at Norah har "det" som skal til for å være en god artist. Hun synger fantastisk, ser ut til å storkose seg på scenen, samtidig som hun har så ufattelig god tilstedeværelse med både bandet og publikum. Jeg syns derfor at det heller er Marius som når Norah til knærne. 

Ola er en kategori for seg selv på idol.. som flere har påpekt; karaoke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes at både Nora og Marius har vært i en klasse for seg selv hele tiden.  Nora har jo vært stjerne helt fra begynnelsen, mens Marius har imponert med egenskrevet låt. Og han ser kul ut der han sitter ved pianoet sitt! 

Anonymkode: 0203a...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir Norah litt for "flink" og perfekt og samtidig litt for sær. Mangler litt utstråling av den riktige sorten kanskje. Og jeg synes fortsatt ikke at hun har hatt noe særlig variasjon. Alt blir liksom i den samme jazzy stilen. Jeg kan ikke sette fingeren på det. Marius har brilljert siden første audition med egen låt og greier.

Om Ola går ut i dag er det absolutt de to beste som står i finalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Marius er min soleklare favoritt, så jeg håper Norah vinner. Da er han ikke bundet opp til alt mulig rart TV2 skulle finne på i tiden fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, chisandra skrev:

Marius er min soleklare favoritt, så jeg håper Norah vinner. Da er han ikke bundet opp til alt mulig rart TV2 skulle finne på i tiden fremover. :)

Det har du helt rett i!  Det har som regel lønn seg å være både nr 2 og 3! 

Anonymkode: 0203a...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har du helt rett i!  Det har som regel lønn seg å være både nr 2 og 3! 

Anonymkode: 0203a...913

*lønt * seg......

Autokorrekt...😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om de har spart Norah til slutt fordi de er redd hun skal ryke? Hun fikk jo færre stemmer enn Ola sist. Tipper hun får griseros av dommerne nå uansett prestasjon. Husker gapet til Ina da Norah var usikker forrige gang :laugh:

Anonymkode: 885fa...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heiet på Ola lenge, men ble skuffet i kveld. I dag var ikke Marius like kjedelig som han pleier å være så nå heier jeg på han. Norah er flink, men har litt lite særpreg. Norah hadde passet godt inn på Wallmanns Salonger, men superstjernemateriale synes jeg ikke hun er. 

Uansett så går stemmene mine til Marius og Norah i dag.

Anonymkode: 06272...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest både Marius og Norah er på et veldig høyt nivå begge to. Altså, den koreografien som Norah gjorde til en veldig krevende låt, det var rett og slett imponerende. Tror ikke folk skjønner hvor krevende det faktisk er å kombinere sånne trinn og samtidig skulle synge bra. Det hun gjør er på ingen måte lett og som Ina har sagt før, der ligger det nok år med trening bak.  I tillegg må vi huske på at deltagerne har to låter å forberede seg på en uke, så selv om sangpresentasjonen kunne ha vært bedre så var den veldig bra. 

Ola derimot, det han har levert i dag er sørgelige saker. Han har vært langt bedre og i dag viser hvilken begrensinger han har. Så han fortjener på ingen måte en finale. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Salka skrev:

Samme her. Den gutten kan gjøre hvilken som helst låt kul. Han er bare fantastisk. Digger at han i tillegg til å ha en rå stemme skriver egne låter, spiller instrumenter og har så bra musikksmak også! Husker da han sang Bowie og Radiohead, da rant tårene som bare det. 

Ja, Bowieopptredenen står høyt på listen min over Mariusfavoritter. Kan se den om igjen og om igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør de det med stemmene til den som synger som sistemann? Det er jo litt urettferdig om de ikke har noe system på det. Ola og Marius har jo fått 40 minutter ekstra "stemmetid". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alja skrev:

Hvordan gjør de det med stemmene til den som synger som sistemann? Det er jo litt urettferdig om de ikke har noe system på det. Ola og Marius har jo fått 40 minutter ekstra "stemmetid". 

Nå vil jo også folk huske Norah best. 

Anonymkode: 89440...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må de få aldersgrense på publikum. Hvorfor står det småunger helt oppå scenen? Trodde aldri jeg skulle savne fjortishyl, dette er jo sjuåringer.

Anonymkode: 885fa...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan dere mene at Marius er bedre enn Nora?! Det er jo ingenting med ham som har fått meg til å legge fra meg ting jeg holder på med og faktisk se på tv-en gjennom hele sangen. Synes han er helt ok. Norah har særpreg, hun har scenetekke, og hun har en fantastisk og spesiell stemme. Hun har alt. Jeg er klar over at vi alle har ulik smak altså, men synes det er veldig merkelig at dere synes Marius er flinkere enn Norah. Jeg har tenkt lenge at å se på Norah er å se Marit Bjørgen konkurrere mot 10-åringer. Men som dere sier så trenger det ikke å være en fordel å vinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...