Gå til innhold

Jeg sliter med spiseforstyrrelser, hvordan skjerme mine jenter?r


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du bruker ordet "valg" i denne sammenhengen vitner bare om hvor utrolig kunnskapsløs du er på dette emnet. Om du tror det handler om at noen bare velger å ikke mate kroppen sin så tar du grådig feil. Det stikker så mye dypere, og de underliggende årsakene til at mennesker ikke får i seg maten gjør det til så langt i fra et valg som det er mulig å komme. 

Anonymkode: 127b4...ebd

Dette, x10000!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et valg man tar, "Hånden min funker, den kan putte brødskiven i munnen. Tennene og munnen funker, den kan tygge maten. Magen funker, den kan fordøye maten. På tross av dette velger jeg å ikke spise mat i dag." Dette er ren egoisme. Man velger å utsette de rundt seg for lidelse. Jeg forstår at det er noe galt oppe i hode på disse menneskene, uten tvil. Men igjen så er det valg de tar hver dag.

I Norge i dag er det så mye informasjon om spiseforstyrrelser, finnes det noe som taler for denne sykdommen? Hvorfor er det da så mange som vil ha denne sykdommen?

Og hva med kreft eller hvilken som helst annen sykdom? Hvis det var mulig å injisere kreft i kroppen, etter hvert blir man veldig syk. Barna og ektefellen står ved siden av sengen til vedkommende, dag inn og dag ut. Så dør vedkommende. Er ikke dette egoistisk? Jeg synes det. Om så denne personen var aldri så skrudd i hode.

Å velge en sykdom er egoistisk uansett. Man velger å ikke spise. 

Jeg ønsker å beklager til deg TS for dette inlegget, det er ikke rettet mot deg personlig. Stå på og bli frisk!:klem:

Anonymkode: 3354e...4e5

Dette x 7000 

Anonymkode: ef57d...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trykte send for tidlig.

Har du noen gang slitt med noe psykisk? Angst? Depresjon? Schizofreni? Tror du også disse menneskene velger lidelsene sine? Hvis det er et valg, hvorfor tror du ikke folk heller ville valgt å ha det bra? Hvorfor velge å ha det forjævlig med seg selv liksom, hvis det finnes et alternativ?

Anonymkode: 127b4...ebd

Jeg er ikke aben du spurte, men jeg har vært deprimert og nei, en velger ikke å få den sykdommen. MEN en kan velge å bli frisk fra en depresjon. Jeg har alltid sagt at om en får kreft så er det lite å gjøre, da må en håpe at medisinene gjør jobben, men blir en deprimert ligger ansvaret ene og alene på en selv. Du kan velge å grave deg ned i dritten eller du kan kjempe deg opp fra sengen hver eneste morgen. 

Det samme gjelder anoreksi. 

Anonymkode: 299be...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgt sykdom eller ei - TS har nå et VALG om å bli innlagt, og hun vurderer å velge det bort. Det er ikke lurt! TS må tenke langsiktig og hvilken belastning hun risikerer å bli for familien om hun ikke velger all behandling hun kan få, i stedetfor å tenke på at det på kort sikt er litt kjipt for ungene at mamma er borte. Hadde hun tenkt slik hvis det var kreft? Neppe... Men det er altså en dødelig sykdom hun har nå også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. januar 2016 at 0.44, AnonymBruker skrev:

Nei. I de periodene jeg har vært dårligst har jeg ikke engang hatt menstruasjon. Jeg ble gravid etter å ha blitt sondematet en stund og var nær normalvekt. Akkurat nå er jeg i en litt dårligere periode igjen med såpass lite mat, så har lite energi og overskudd.

 

mannen ønsker at jeg skal leghe meg inn en gang til, men jeg ønsker det og ønsker det ikke. Akkurat nå er det frivillig siden jeg ikke er såpass undervektig enda, men har vært tvangsinnlagt tidligere. Tenker at jeg går glipp av så mye ved jentene ved å bli lagt inn, men det gjør jeg jo nå også.

Anonymkode: 25818...a00

Jentene dine risikerer jo å gå glipp av hele deg (dette er dødelig), og seg selv i tillegg (hvis de "arver" sykdommen selv). + at slik det er nå går de jo glipp av den friske deg, den med energi og overskudd til dem, som du selv sier. Jeg håper du takker ja til innleggelse. Din mann ønsker nok det beste for både deg og barna. God bedring og lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger.

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Lykke til,

Raven Emerald, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...