ekkoet Skrevet 22. januar 2016 #1 Del Skrevet 22. januar 2016 Når man kommer i middagsbesøk er det vanlig i vår gjeng å ha med en liten ting til vertskapet. Vi snakker om lørdagskveld, 10+ gjester, oppunder 40 år. Det vanlige er flaske vin eller blomster av en variant. Men det er da så kjedelig etterhvert, spesielt når man vet det gjerne kommer 5 vinflasker av denne typen til vertene. Sjokolade er de heller ikke så voldsom glad i. Men hva kan man gi, ca 200kr? Jeg synes det er vanskelig å kjøpe interiørting (folk vet selv bedre enn meg hva de vil ha). Noen som har noen geniale forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Del Skrevet 22. januar 2016 Jeg synes vel egentlig det beste hadde vært om dere droppet disse unødvendige gavene.. Og 200 kr i vertinnegave?? Det er dyrt, og unødvendig. Folk har mer enn nok ting, er meningsløst å kjøpe slikt. Men om dere nå absolutt skal gi noe, ville jeg gått for forbruksvare, som god såpe/fuktighetskrem, mat som en god ost, spekepølse, en god eske dadler, etc. Anonymkode: 35bb1...dbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 22. januar 2016 #3 Del Skrevet 22. januar 2016 Fikk olivenolje smaksatt med sitron sist jeg hadde gjester:) nå er jeg bare 26 år da, men sikkert like fint til noen som er rundt 40. Ellers bruker jeg å ha med hjemmelagde spiselige ting:) i fjor hadde jeg alltid hjemmelagde lakrisdrops(med lappe på om ingredienser), brownies på glass(alt det tørre til brownies lagt lagvis i et glass, oppskriften jeg har er genial) eller vaniljefudge på glass/i Cellofan😃 Billige og flotte gaver:) vertene er alltid storfornøyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 22. januar 2016 #4 Del Skrevet 22. januar 2016 God olje, som nevnt over Eller noe av det andre gode man kan få kjøpt på f.eks O&Co eller andre steder der man ikke bestandig unner seg ting selv, som f.eks: urtesalt, kryddereddik, trøfler, pesto god kaffe god te tørket sopp +++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Del Skrevet 23. januar 2016 Enig med det som er nevnt over her:) Noe god te, krydder e.l. Kanskje slenge med en pakke fine servietter. Anonymkode: f1a17...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 23. januar 2016 #6 Del Skrevet 23. januar 2016 Kubbelys, olivenolje, krydder, kaffe/te, pesto, duftpinne-greie (sånne se selger på kremmerhuset og indiska for eksempel), en cd hvis du kjenner musikksmaken og vet de faktisk hører på musikk. Samme kan forsåvidt gjelde DVD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Del Skrevet 23. januar 2016 Ting med duft ville jeg styrt unna. Hva med en god flaske olivenolje, eller noen telysholdere? Anonymkode: c11be...d70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 23. januar 2016 #8 Del Skrevet 23. januar 2016 En pall med ved. 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Del Skrevet 23. januar 2016 Den 22. januar 2016 at 9.31, ekkoet skrev: Når man kommer i middagsbesøk er det vanlig i vår gjeng å ha med en liten ting til vertskapet. Vi snakker om lørdagskveld, 10+ gjester, oppunder 40 år. Det vanlige er flaske vin eller blomster av en variant. Men det er da så kjedelig etterhvert, spesielt når man vet det gjerne kommer 5 vinflasker av denne typen til vertene. Sjokolade er de heller ikke så voldsom glad i. Men hva kan man gi, ca 200kr? Jeg synes det er vanskelig å kjøpe interiørting (folk vet selv bedre enn meg hva de vil ha). Noen som har noen geniale forslag? Den generelle regelen er: ikke gi ting som ikke blir (relativt raskt) oppbrukt. Takknemlige ting er: -stearinlys eller servietter i en stil og farge som verten faktisk bruker til middagene sine. -påfyll av glass/fat dekketøy i det merket verten liker og har fra før - og kun dersom verten uttrykker ønske om dem (feks noe har blitt knust eller slitt) -dyrere ingredienser: En god olivenolje eller fancy bordsalt, balsamico, trøffelsaus - noe dyrt som blir brukt i matlagingen. -mat eller drikke: feks et hjemmelaget brød til frokosten neste dag, gjerne med et glass syltetøy eller annet godt pålegg. Eller en god eplemost, kaffe, te, eller kanskje en kurv med ingredienser til og oppskrift på en rett du har laget som verten har uttrykt interesse for å lære? Ferdigblanding på den kaka du lager som verten elsker men aldri orker lage er et alternativ - her er mulighetene fryktelig mange. -det er ikke nødvendig å gi en ting. Hva med et gavekort på kino, restaurant eller teater? Om dere gjestene går sammen med deres vertinnegaver så får dere en fellesgave av størrelse. Anonymkode: 10673...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Del Skrevet 24. januar 2016 En god kaffe til å ha til desserten er en fin vertinnegave. Da tenker jeg på nymalt kaffe av noe mer ekslusivt enn Friele etc. I min krets er det vin, sjokolade/finere kjeks, kaffe og te som bruker å være vertinnegaver. Vi er i alderen 40 pluss minus. Anonymkode: c753a...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Del Skrevet 24. januar 2016 8 timer siden, Jerry Lee skrev: En pall med ved. 😉 Det skal jeg i alle fall ta med neste gang jeg blir invitert! Anonymkode: c8fa6...31e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå