Gå til innhold

Biomor vil ikke at jeg som stemor skal være alene med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er samboer med en mann som har to barn med ekskona. Barna er 9 og 12 år.

Jeg har selv et barn fra før.

Samboeren og ekskona har 50/50 samvær.

Hun vil ikke at jeg skal være alene med barna, hvis samboeren min skal i møte eller jobbe overtid.

Hun argumenterer med at jeg ikke er forelder.

Vi ønsker og likestille barna. Og at de skal føle seg velkomne og inkludert.

Hvordan blir dette om samboeren leverer barna til henne når han skal på noe? Mens jeg er hjemme med mitt barn, eller finner på noe og får ikke ta med bonusbarna?

Jeg synes det er trist, for jeg ønsker å ha en god relasjon til de.

Er selv mamma og jobber daglig med barn. Utdannet førskolelærer.

Anonymous poster hash: 702f3...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er biomor et vanlig utrykk nå?



Anonymous poster hash: 2ebc3...26e
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å bruke biomor. Ikke ment som noe negativt ord.

TS

Anonymous poster hash: 702f3...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er biomor et vanlig utrykk nå?

Anonymous poster hash: 2ebc3...26e

"Bio" betyr liv. Biomor blir enkelt og greit bare livmor.... Klarer ikke bestemme meg for om jeg synes dette er rart eller ikke. :klo:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke biomor. Hun er barnas mor.

Jeg synes barnas mor er hårsår, kan det være følelser/sjalusi fra hennes side? Jeg er helt enig med deg i at det er fryktelig synd om man skal gjøre en greie ut av at barna ikke kan være sammen med deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg mor er veldig hårsår! Jeg (og min mor) hadde blitt overlykkelige hvis stemoren min hadde funnet på noe med meg når jeg var liten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic

Her synes jeg mor legger seg borti noe hun ikke har noe med. Hvis far synes det er greit at barna er hos deg i hans samværstid, så er det hans avgjørelse, og mor må bare finne seg i det. Hun høres ut som en real kontrollfrik, og kanskje hun er ute etter å sabotere?

Jeg forstår ikke at ikke folk kan sette pris på at barna deres får et godt forhold til fars/mors nye partner? Det må da være utelukkende positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter for svarte ikke biomor :bond:

Skriv mor du, alle oppegående mennesker forstår hva du mener da. Barnas mor vil ikke at stemor/bonusmor skal være alene med de.

Når det er sagt så synes jeg mor til barna er urimelig. Barna er hos dere 50% av året, og da er det naturlig at de er med deg hvis far f.eks er på trening, jobb, foreldremøte osv osv.

Her får (bio)far ta seg sammen og ta en alvorsprat med mor, og sette ned foten.



Anonymous poster hash: db73f...033
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bio" betyr liv. Biomor blir enkelt og greit bare livmor.... Klarer ikke bestemme meg for om jeg synes dette er rart eller ikke. :klo:

Hva med heller bare å kalle moren for "mor"?

Anonymous poster hash: 48715...637

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare bruke mor og stemor?

Argumentene hennes henger ikke på greip. Lar hun ingen andre ta vare på barna deres så fremt ingen av foreldrene er tilstede? Latterlig.



Anonymous poster hash: 252e2...295
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med heller bare å kalle moren for "mor"?

Anonymous poster hash: 48715...637

Blir helt tullete skal man begynne å si og skrive biomor og biofar!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er moren sjalu på deg?



Anonymous poster hash: 6650d...e13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt tullete skal man begynne å si og skrive biomor og biofar!

Helt enig. Blir bare surr og for meg virker det som en måte å distansere mor og barn. Termene de siste årene har vært mor, far, stemor, stefar. Det er virkelig ikke nødvendig å finne opp kruttet to ganger

Anonymous poster hash: 48715...637

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal kg damene henge seg opp i at du brukte bio for biologisk, som kun var å understreke din posisjon som stemor, uten å svare på det du spør om. Har du vært her en stund hadde jeg ikke giddet å ta i mot råd fra disse tulledamene..når det er sagt ville jeg tatt en prat med barnas mor under 4 øyne, si du er glad i dem og er redd de vil føle seg lite inkludert dersom de må reise til henne hver gang far skal på noe annet?

Anonymous poster hash: d657a...f24

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juridisk sett tviler jeg på at mor kan kreve det. Problemet her at til tross for det ville det bare skape konflikt om dere ignorerte hennes "krav". Jeg tror nok dere ville ha godt nytte av en samtale på et familiekontor. Enten kan mor og far ha samtale sammen, eller om alle er enige om det og mor har en partner, at dere fire deltar.

Så far kan høre med henne om hun er villig til å møte opp på en foreldresamarbeidssamtale. Sier hun ja, trenger han bare å ringe familiekontoret sitt for å bestille timen, nekter hun kan han be om en enesamtale



Anonymous poster hash: 40aad...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal kg damene henge seg opp i at du brukte bio for biologisk, som kun var å understreke din posisjon som stemor, uten å svare på det du spør om.

Anonymous poster hash: d657a...f24

Jeg synes nå de fleste som har kommentert bruken av "biomor" samtidig også har svart på det TS spør om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv mamma og jobber daglig med barn. Utdannet førskolelærer.

Anonymous poster hash: 702f3...e33

Der fikk jeg forklaringen på hvordan noen finner på å bruke et så kaldt og klinisk begrep som "biomor".

Det heter mor... Du er stemor.

Anonymous poster hash: 5275b...41b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forlvrig burde moren være litt mer fleksibel. Men slutt å kalle henne "biomor".

Anonymous poster hash: 5275b...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...