Gå til innhold

Besatt av fotball!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å respektere hans interesse for fotball, men noen ganger blir jeg bare drittlei. Fatter ikke at 22 menn som sparker på en ball kan bety hele verden for en. Søndager hater jeg. Da er det fotball på skjermen fra kl 17 til kl 23. Er heller ikke mulig å dra bort en helg det er hjemmekamp, for den kampen må ses på stadion. Å se den på TV, holder ikke. Og denne mannen er 33 år. Han er besatt av fotball. Jeg lurer på om han noen gang vil innse at det finnes viktigere ting her i verden enn denne fordømte fotballen. Jeg skjønner at han er blodfan, og at dette betyr mye for han, men når han forventer at jeg skal passe barnet hver gang det er kamp, er det ganske ille. Eller? Er det virkelig slik det skal være? Skal man kunne unngå å jobbe en dag fordi man skal på kamp? Altså, jeg skjønner det bare ikke. Og ikke nok med at han skal på hver hjemmekamp, han må også på noen bortekamper i øst og i vest. Samt se noen kamper fra andre ligaer på TV - selv om han ikke er supporter.

Anonymous poster hash: 55b67...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å respektere hans interesse for fotball, men noen ganger blir jeg bare drittlei. Fatter ikke at 22 menn som sparker på en ball kan bety hele verden for en. Søndager hater jeg. Da er det fotball på skjermen fra kl 17 til kl 23. Er heller ikke mulig å dra bort en helg det er hjemmekamp, for den kampen må ses på stadion. Å se den på TV, holder ikke. Og denne mannen er 33 år. Han er besatt av fotball. Jeg lurer på om han noen gang vil innse at det finnes viktigere ting her i verden enn denne fordømte fotballen. Jeg skjønner at han er blodfan, og at dette betyr mye for han, men når han forventer at jeg skal passe barnet hver gang det er kamp, er det ganske ille. Eller? Er det virkelig slik det skal være? Skal man kunne unngå å jobbe en dag fordi man skal på kamp? Altså, jeg skjønner det bare ikke. Og ikke nok med at han skal på hver hjemmekamp, han må også på noen bortekamper i øst og i vest. Samt se noen kamper fra andre ligaer på TV - selv om han ikke er supporter.

Anonymous poster hash: 55b67...981

Kan han ikke ta meg barnet på kamp. Sesongen i Norge varer jo bare i 7 måneder(april-november) og de har lang på ferie på sommern.

Anonymous poster hash: 6c312...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn mann :), men jeg tenker at det er bra det er fotball, det kunne ha vært noe som er mye verre :skaal:



Anonymous poster hash: 8ed60...dff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke ta meg barnet på kamp. Sesongen i Norge varer jo bare i 7 måneder(april-november) og de har lang på ferie på sommern.

Anonymous poster hash: 6c312...4a8

Barnet er bare fem måneder. Dessuten håper jeg at barnet ikke blir like besatt av fotball som han i fremtiden. Huff.

7 måneder er fremdeles flere måneder enn det ikke er sesong. Men tro meg, de månedene det er pause, nyter jeg.

Ts

Anonymous poster hash: 55b67...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang får barn vil det antagelig være motsatt hos oss..

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er så mye mer :klappe:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er drittlei, men dette visste du vel også om før dere ble sammen..Skaff deg en hobby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn deg noe å være besatt av du også da, skaff deg et liv og ikke prøv å gjør kjæresten sitt liv til ditt liv.



Anonymous poster hash: f1bc2...b9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du nok tenkt på innen du stiftet familie med han for tviler på at hans pasjon for fotballen var noe som plutselig dykket opp!

Jeg for min del hadde aldri blitt sammen med en man som ikke var interessert i fotball og jeg hater de få månedene i året det ikke er fotballsesong i Norge eller England! ;P



Anonymous poster hash: ce884...540
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du nok tenkt på innen du stiftet familie med han for tviler på at hans pasjon for fotballen var noe som plutselig dykket opp!

Jeg for min del hadde aldri blitt sammen med en man som ikke var interessert i fotball og jeg hater de få månedene i året det ikke er fotballsesong i Norge eller England! ;P

Anonymous poster hash: ce884...540

Nei, men trodde han kom til å få litt andre verdier når han fikk et barn til hverdagen. Litt andre prioriteringer enn det han har. I min verden er det ingen tvil om hva man prioriterer først av fotball og familie.

Ts

Anonymous poster hash: 55b67...981

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jenter var mer glad i at gutten var fotballgutt enn gamer.

Slutt å klag TS, det kunne vært værre. Han kunne vært en gamer tross alt.



Anonymous poster hash: f5033...c17
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: et barn til verden!

Ts

Anonymous poster hash: 55b67...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jenter var mer glad i at gutten var fotballgutt enn gamer.

Slutt å klag TS, det kunne vært værre. Han kunne vært en gamer tross alt.

Anonymous poster hash: f5033...c17

Gamer er han også, men gamer heldigvis ikke dag ut og dag inn. Det skjønner han ikke går når han allerede har fotballen som en prioritering, og vet han har andre forpliktelser.

Ts

Anonymous poster hash: 55b67...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotball er for idioter.

Hehe, de sier så. Føler at gutter som ikke er besatt av noen form for sport, har bena mer plantet på jorda enn de som er det. Men det blir nå en annen sak!

Ts

Anonymous poster hash: 55b67...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest nilsson

Fotball tiltrekker seg mange primitive mennesker. Fotball er noe alle kan beherske og forstå, og er sådan en virkelighetsflukt for mange. Når man ikke har evner til å engasjere seg i samfunnsspørsmål så er det lett å bli besatt av fotball.

Endret av nilsson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotball er for idioter.

Endelig et fornuftig menneske. Jeg pleier å si at fotball er idiotiens opium

Anonymous poster hash: f0c33...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Fotball tiltrekker seg mange primitive mennesker. Fotball er noe alle kan beherske og forstå, og er sådan en virkelighetsflukt for mange. Når man ikke har evner til å engasjere seg i samfunnsspørsmål så er det lett å bli besatt av fotball.

 

Er fult mulig å like fotball og sammtidig ha evne til å engasjere seg i samfunsspørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nilsson

Er fult mulig å like fotball og sammtidig ha evne til å engasjere seg i samfunsspørsmål.

 

Det er fullt mulig, men jeg generaliserte.

 

Jacque Fresco: Sports and values:

https://www.youtube.com/watch?v=mdwNUwi_AZM

 

Det hadde vært interessant å IQ-testet fotballsupporterne (og fotballspillerne) som gruppe..

Endret av nilsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...