Gå til innhold

Har min mann blitt en voldsmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har vært i lag i 7 år. Han er snill, omtenksom og alt man trenger å ha for å lykkes.

Han ble dessverre sykemeldt for lang periode og satt veldig mye hjemme alene i to år mens jeg måtte jobbe. Ofte satt han lenge på kveldene og drakk øl. Han drakk veldig ofte og det hendte at han var helt ute av seg fordi han var full. Da kom følelsene løs og han gråt og gråt. Vanskelig barndom osv. Så mistet han jobben og det ble enda mer drikking. Prøvde å ta det opp med han men var til ingen nytte. Så en kveld da jeg kom hjem fra jobb var han ganske full og da vi skulle legge oss ville han ha sex. Noe jeg syntes var upassende og sa klart i fra. Da hev han seg over meg og voldtok meg. Det skjedde 5 ganger etter det igjen og siste gangen sa han at han skulle slå meg om jeg nektet. Den mannen jeg kjente ble plutselig et svin. Jeg flyttet ut for en periode og bor hos mine foreldre. Han sier til meg "du vet at jeg ikke er sånn" "jeg elsker deg" "kan du tilgi meg" det skal aldri skje igjen. Han er til og med villig til å slutte å drikke bare for å få meg tilbake. Burde jeg gi han en ny sjanse? Han har jo aldri vært sånn mot meg så lenge vi var i lag. Hvorfor begynte han med det? Han er tilbake i jobb nå og alt det. Er det godt tegn? Kanskje blir det slutt på galskapen ?

Anonymous poster hash: 0866e...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du velger å gå tilbake til han, så synes jeg at du bør overtale han til parterapi, så dere kan få snakket ut om problemene. Om han virkelig elsker deg og til og med kan slutte å drikke for deg, så bør han også kunne snakke om dette med deg. Lykke til. :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er en voldtektsmann. Nei, du kan aldri gå tilbake til ham.

Det du derimot bør gjøre er å anmelde svinet.

:klemmer:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg det er bra at du dro til foreldrene dine, sånn for å ha sagt det. Personlig hadde ikke jeg tilgitt ham, når en velger å voldta noen fordi de ikke vil ha sex når man er i et forhold er alt håp ute. Om du dog velger å gå tilbake, ville jeg ha gitt han et ultimatum på enten deg, eller alkoholen.

Endret av dillyduzit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI hadde jeg gått tilbake til en slik mann!!!!

Jeg hadde ventet på neste 'smell' og ikke stolt på fyren! Du skriver: 'kanskje blir det slutt på galskapen?'

Kanskje det ikke gjør det!!

Du fortjener så mye bedre enn det der!

Du klarer deg mye bedre, fysisk og psykisk uten han i ditt liv.



Anonymous poster hash: 19092...785
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke si: "du vet at jeg ikke er sånn", når det er akkurat det han har vist i handling flere ganger at han er. Dette er sånn han er. Selv om han kan legge bånd på seg i de fleste sosiale sammenhenger, er nettopp dette den han er.

Når terskelen for å begå vold og overgrep mot noen først er overskredet, har ikke lenger ord betydning. For han vil si hva det skal være som du vil høre for å få deg tilbake, og i øyeblikket kan han også så inderlig mene det. Men grenser viskes ut for dem som blir tilgitt.

Du tar en risiko ved å tilgi og prøve igjen. Det må være en risiko du er villig til å da, at du er bevisst på at du en dag igjen kan bli slått og tatt med vold. Er du ikke innstilt på at det er mer enn åtti prosent sjanse for at dette vil skje igjen, så vet du hva du må gjøre. Du må virkelig ha noe som er verdt å berge, hvis du velger å forsake helsa, tryggheten og verdigheten din.

Det er ikke din jobb å løfte opp en som har lagt seg ned. Det må han klare selv. Han har bevist at hans ord er intet mer enn lunken oksygenfattig luft. Du kan ikke tro på noe han lover deg, uten at han bygger et fundament for sine ord av handling.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kjære har vært i lag i 7 år. Han er snill, omtenksom og alt man trenger å ha for å lykkes.

Han ble dessverre sykemeldt for lang periode og satt veldig mye hjemme alene i to år mens jeg måtte jobbe. Ofte satt han lenge på kveldene og drakk øl. Han drakk veldig ofte og det hendte at han var helt ute av seg fordi han var full. Da kom følelsene løs og han gråt og gråt. Vanskelig barndom osv. Så mistet han jobben og det ble enda mer drikking. Prøvde å ta det opp med han men var til ingen nytte. Så en kveld da jeg kom hjem fra jobb var han ganske full og da vi skulle legge oss ville han ha sex. Noe jeg syntes var upassende og sa klart i fra. Da hev han seg over meg og voldtok meg. Det skjedde 5 ganger etter det igjen og siste gangen sa han at han skulle slå meg om jeg nektet. Den mannen jeg kjente ble plutselig et svin. Jeg flyttet ut for en periode og bor hos mine foreldre. Han sier til meg "du vet at jeg ikke er sånn" "jeg elsker deg" "kan du tilgi meg" det skal aldri skje igjen. Han er til og med villig til å slutte å drikke bare for å få meg tilbake. Burde jeg gi han en ny sjanse? Han har jo aldri vært sånn mot meg så lenge vi var i lag. Hvorfor begynte han med det? Han er tilbake i jobb nå og alt det. Er det godt tegn? Kanskje blir det slutt på galskapen ?

Anonymous poster hash: 0866e...410

Hvorfor anmeldt du han ikke??? Og ja, han er en voldsmann. Kom deg vekk fra ham.

Anonymous poster hash: 598eb...2a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå tilbake til en voldtektsmann er uaktuelt. Du fortjener bedre. Og ja, han er en voldsmann.



Anonymous poster hash: 6bb6d...d11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilsmisse. Anmeld ham så kanskje han oppsøker hjelp slik at han ikke voldtar fler.

Anonymous poster hash: 6e6df...b24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gå tilbake. Du vet ikke om han plutselig går tilbake til å voldta og evt slå deg. Kanskje du ikke klarer å gå neste gang. Ikke bygg et liv med noe så ustabilt som det der. JA, han ER en VOLDSMANN/VOLDTEKTSMANN.

Anonymous poster hash: 1f5ae...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hva når neste krise dukker opp? Da er han jo tilbøyelig for å bli slik igjen. Man skal jo være sammen i både gode og dårlige dager. Skal han bli sånn hver gang livet ikke går på skinner?

Han bør iallefall gå i terapi og slutte å drikke.

Men valget er ditt :)

Jeg hadde aldri kunnet gå tilbake etter noe slikt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, ikke bli værende med en som til nå har tvunget seg på deg hele 6 ganger! Du sier jo selv at han voldtok deg. Vil du egentlig være sammen med en voldtektsmann?

Ta vare på deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde det 6 ganger!! 6 ganger!! Hvorfor angret han ikke før du flyttet ut? Hvorfor angret han ikke fordi han hadde skadet deg? Hvorfor angret han ikke etter gang nr. 1? Hvorfor gjorde han det igjen og igjen? Skjønte han ikke når han ble edru etter gang nr. 1 at han hadde gjort noe helt forferdelig grusomt mot deg? Hvorfor drakk han da igjen, og gjentok det? 5 ganger til?? Hvis du ikke hadde flyttet ut, hadde han da fortsatt? Og true med å slå? Da er han bevisst på hva han gjør også. Og så flytter du hjem igjen, og så går tiden, og så går ting greit, "og da må det vel være greit å drikke??" "Du kan jo ikke bestemme over han?" Dette var ikke et uhell. Han valgte selv å drikke til tross for at han visste hva det gjorde med han. Dette ER han. Det er slik han er. Forhåpentligvis gjør han aldri noe slikt igjen. Hadde det vært min kjæreste hadde jeg aldri tilgitt dette, og jeg hadde ikke tatt sjansen på å flytte hjem igjen for å finne ut om han klarte å ikke voldta eller slå meg. Han har kastet bort sine sjanser - 6 ganger!!! 6 ganger!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er en selvfølge med rusbehandling før gjenopptakelse av forholdet vurderes. Han må bli rusfri og han må også gå i terapi vedrørende sinnemestring. Dette er minimumskravene. I tillegg må han selvsagt være rusfri i et minimum av seks måneder.

Årsaken til adferden kan være rusen, men det er faktisk viktig å få frem at det virkelig er det. Han har løst frustrasjon og impulskontroll på verst tenkelige måte, han trenger andre verktøy for dette i fremtiden.

Så still krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Ts.

tar denne som anonym da jeg ikke vil bli gjenkjent her.
Min mann gjennom 10 år er alkoholiker, og har vært det i noen år nå. Så jeg vet hvordan det er å leve med drikkingen.
Jeg vet også hvordan det er når han sier at han angrer, ikke vil drikke mer og alle andre mulige lovnader han kan komme med.
Vi var gjennom det mange mange ganger før han endelig sluttet å drikke, men han kommer alltid til å måtte kjempe mot alkoholismen, og han kommer til å sprekke flere ganger i løpet av livet. Det er sånn det er å leve med en alkoholiker.
Det din mann gjør nå er å prøve å redde seg selv. Han kommer med alt han tror du vil høre og kommer til å fortsette å love og love til den dagen du kutter ham ut.
Som andre har påpekt så har han ikke angret seg før du dro fra han!

Hva om dette hadde skjedd din datter/venninne/søster/familiemedlem, hva ville du sagt?

Han er tilbake i jobb og det er bra. Har han sluttet helt å drikke? Går han i AA? Eller til psykolog? Får han hjelp for alle disse følelsene han hadde når han drakk tett?

Enda viktigere; Får du hjelp? Har du pratet med noen om hva han har gjort deg?
http://al-anon.org/norway/ er en gruppe for pårørende til alkoholikere. Kanskje du kunne pratet med dem?

Dette med at han har voldtatt deg flere ganger; jeg har ikke ord for hvor mye jeg føler med deg. Personen du skal kunne stole mest på av alle og dele livet med har brutt tilliten din på den absolutt verst tenkelige måten. Jeg synes du burde anmelde, for det er ikke greit å behandle noen slik uansett om man drikker eller ikke! Du fortjener ikke dette!

Nå som du har flyttet ut ( og jeg beundrer styrken du har som har klart å gå ), burde du få alt litt på avstand. Få noen å prate med om hva som virkelig har hendt i hjemmet deres. Ikke gå tilbake før du har fått bearbeidet det OG han har fått hjelp.

Dette blir ikke bedre av seg selv, han kan IKKE jobbe seg gjennom dette alene!

Tro meg, har han et drikkeproblem så har han så mye annet som ligger under at han MÅ ha hjelp.

Vær sterk TS. Prat med familien, venner, legen, alle som du har rundt deg. IKKE beskytt han med å ikke fortelle, det hjelper ikke.



Anonymous poster hash: c5157...478
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte alle sammen. Det er over nå. Hentet resten av tingene idag tidlig. Han respekterer valget mitt og ønsker meg lykke til videre.

"Du fortjener mye bedre" har han sagt.

Han har det tungt nå. Men jeg bryr meg ikke. Jeg tenker mest på meg selv akkurat nå. Å anmelde er helt uaktuelt. Han er et godt menneske og fortjener en ny sjanse. Bare ikke i dette forholdet. Nå håper jeg at han lar meg være i fred. Ts

Anonymous poster hash: 0866e...410

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Han kan ikke si: "du vet at jeg ikke er sånn", når det er akkurat det han har vist i handling flere ganger at han er. Dette er sånn han er. Selv om han kan legge bånd på seg i de fleste sosiale sammenhenger, er nettopp dette den han er.

Når terskelen for å begå vold og overgrep mot noen først er overskredet, har ikke lenger ord betydning. For han vil si hva det skal være som du vil høre for å få deg tilbake, og i øyeblikket kan han også så inderlig mene det. Men grenser viskes ut for dem som blir tilgitt.

Du tar en risiko ved å tilgi og prøve igjen. Det må være en risiko du er villig til å da, at du er bevisst på at du en dag igjen kan bli slått og tatt med vold. Er du ikke innstilt på at det er mer enn åtti prosent sjanse for at dette vil skje igjen, så vet du hva du må gjøre. Du må virkelig ha noe som er verdt å berge, hvis du velger å forsake helsa, tryggheten og verdigheten din.

Det er ikke din jobb å løfte opp en som har lagt seg ned. Det må han klare selv. Han har bevist at hans ord er intet mer enn lunken oksygenfattig luft. Du kan ikke tro på noe han lover deg, uten at han bygger et fundament for sine ord av handling.

Du sa det så utrolig bra her. Jeg støtter dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...