Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Dere har mye på plass dere da! Det er så deilig å se at ting blir krysset av lista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere får drøssevis av prøver på diverse kremer og salver i babyboksene! Om du ikke har skaffet deg dem anbefaler jeg deg å gjøre det! Kiwi (Liberopakken), vitus apotek og Apotek1 har hver sin. Barnas Hus hadde mammabox da jeg var gravid, men jeg mener noen sa at de kan ha gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips Spiremor og kaospåtobein :nigo:

Da har jeg sendt informasjon i øst og vest og venter på å få hente ut massevis av stasj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen juni og velkommen uke 31 :hjerte: 

I dag er jeg 30 + 0 og det gjenstår 10 små uker før han lille mest sannsynlig kommer. 

 

Er veldig facinerende med bevegelsene hans om dagen, han hikker mye og jeg kan se hele magen hoppe. Han har plassert seg på tvers ganske ofte og det er da et hode som dunker i den ene siden mens han sparker på den andre. Helt merkelig å kjenne bevegelsene hans så godt!

 

Han er estimert til å være ca 10% over snittet, så mulig at det blir en litt stor baby her.

 

Formen kan jeg vel egentlig ikke klage på, men kjenner at alt bare blir utrolig TUNGT. Utnytter sykemeldingsprosenten til det fulle med å sove omtrent hele dagen. Likevel blir jeg aldri utsovet. Synes det er rart å tenke på at juni blir den siste fulle måneden på jobb, og at permisjon starter i neste mnd allerede!

 

Har skrevet alt klart til søknad om svangerskapspermisjon, men nå har leder brukt over 2 uker på å ordne inntekstbekreftelsen.... Kjenner jeg blir litt utålmodig og irritert. Har purret veldig mange ganger. Satser på å få den i dag eller en av de nærmeste dagene. Liker ikke når sånt ikke er sent og i orden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå og legg deg du, så vekker jeg deg når det er middag". Finnes det noe bedre man kan si til en gravid dame? Hello after-work nap! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gå og legg deg du, så vekker jeg deg når det er middag". Finnes det noe bedre man kan si til en gravid dame? Hello after-work nap! :nigo:

 

Hallo! Drømmemann :hjerte:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"Gå og legg deg du, så vekker jeg deg når det er middag". Finnes det noe bedre man kan si til en gravid dame? Hello after-work nap! :nigo:

 

Herlig!  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå og legg deg du, så vekker jeg deg når det er middag". Finnes det noe bedre man kan si til en gravid dame? Hello after-work nap! :nigo:

Fantastisk <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt stille fra meg her inne den siste tiden, men vil gjerne gi et lite livstegn fra meg :biggrin:  53 dager igjen til termin og magen er stor som jeg aldri kunne tenkt meg den kunne bli! Skal legge ut et nytt magebilde straks når jeg har fått tatt det.

 

I helga hadde venninnegjengen og nærmeste familie stelt i stand en skikkelig gjennomført babyshower for meg, og jeg ble så utrolig overrasket! De har vært noen utrolige sniker og planlagt dette uten at jeg hadde noen mistanker overhodet. Kjenner at jeg er skikkelig rørt og takknemlig for at så mange hadde lyst å stille opp og feire lille babyen som snart kommer til verden. Kjempegod mat, masse flotte dekorasjoner, morsomme leker og nesten litt i overkant av gaver! Dere som har fulgt med i dagboka mi husker kanskje at jeg nevnte noe om at lille allerede har mer klær enn han kommer til å få brukt før de er for små..? Vel, tror denne koselige utfordringen har fortripplet seg nå  :fnise:  Får bare ta meg et lite sorteringsmaraton og dra på en bytting til litt større størrelser også. Kjenner at jeg er utrolig takklemlig og samtidig så håper jeg at jeg fikk vist dem alle hvor stor pris jeg setter på det. Er litt vanskelig å være midtpunktet i slike ting også, ivertfall når de har går så grundig til verks og lagt så mye tid og energi i det. Åh jeg er jammen heldig!! Føles ut som en blanding av disse her følelsene: :grine:  :bolledeig:

Endret av j86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo et veldig ærlig bilde denne gangen, med naken mage og greier. Foreløpig er jeg på +11 kg, og jeg ser offisielt ut som en vannmelonsluker :nigo:

post-74070-0-21719500-1435007518_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også jeg skulle lage en liten tippeliste siden det nå nærmer seg termin sånn litt forsiktig. Er litt tidlig ute, men så ble jeg jo helt snytt for å ha tippeliste til OUL da kjønnet lett ble avslørt på tidligkontroll :laugh: DET kan vi ikke risikere igjen!

 

Tippeliste fødsel :babygutt:

 

8.   august - Nautika

10. august - Skyblue

12. august - juliane

13. august - Beccy87

14. august - Menstermin og OUL-termin

15. august - j86

16. august - Babycomp sin beregnede termin og kakaoen

17. august - fionel og frøkenanonym

18. august - sol.

19. august - miore og supramundane

20. august - j86-mannen

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

17 august :)

Lover positivt, 3 dager over termin er notert :nigo:

 

19 august :)

Yes, den er lagt inn miore! Liker positiviteten her altså, ingen som har tippet mer enn 5 dager over terminen, og DET hadde jo vært fantastisk! Selv gikk min mor 15 dager over tiden i sommervarmen med meg i magen (førstefødte), så kjenner litt på følelsen av at det muuuligens går litt den veien med meg og! Heldigvis starter de opp etter max 10 nå da. 

 

Du er vel klar til å få hvert øyeblikk du nå? Håper at det går fint med deg og at formen er god? :-)

 

8.august :nigo:

Kjempefin mage!

Notert! Liker veldig godt at du valgte å tippe noen dager før! Tusen takk for komplement på magen, er veldig spent på hvordan dette skal utvikle seg når den er så stor allerede nå... :fnise:  Må jo se ut som jeg har svelgt to vannmeloner mot slutten!

 

12. august. :)

Det er notert juliane! 

 

 

____________________________

 

Her på veslandet er for øvrig solen og varmen kommet i går og alle går rundt i en lykkerus. Selv har jeg vært en stille forkjemper for regnet og kulden som vi har hatt frem til nå (tør ikke innrømme det høyt selvsagt), men det var faktisk skikkelig herlig med litt solstråler kjente jeg  :briller:

 

Fin tirsdag ønskes dere alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, den er lagt inn miore! Liker positiviteten her altså, ingen som har tippet mer enn 5 dager over terminen, og DET hadde jo vært fantastisk! Selv gikk min mor 15 dager over tiden i sommervarmen med meg i magen (førstefødte), så kjenner litt på følelsen av at det muuuligens går litt den veien med meg og! Heldigvis starter de opp etter max 10 nå da. 

 

Du er vel klar til å få hvert øyeblikk du nå? Håper at det går fint med deg og at formen er god? :-)

 

 

Jeg er 38 uker på vei nå, så det nærmer seg veldig! Formen er bra, jeg tasser rundt i permisjon og har veeldig mye tid :) Merker virkelig ingen tegn til fødsel enda, og har mentalt innstilt meg på å gå til 42+0 for å ikke bli helt sprø ;) Moren min gikk to uker over med meg også, og da ble hun satt i gang, så jeg har tenkt at det ikke er helt usannsynlig at det samme skjer med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 18. August (siden den var ledig.. ;) ) da er han i hvert fall helt, helt ferdig! 😍

Her er jeg 39 uker i dag - mamma fødte meg en uke før termin, men jeg er innstilt på overtid for ikke å bli gal. Er heldigvis ikke lei enda! Nyter rolige perlisjonsdager for meg selv! Bor på Vestlandet jeg også, og synes det var godt med litt bedre vær. Men trenger ikke bli så mye varmere enn dette - har hørt babyer blir litt misfornøyde med for mye varme.

Veldig fin mage synes jeg! Bare å nyte det nå når du kan! Om en måned kan det være over 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...