Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag er det nøyaktig 3 mnd til termin. Våknet av at lille hikket inni der i dag. Aller første gang jeg har kjent det :rodmer:

Magen vokser gaaanske mye om dagen, så ettersom det er gode 3 uker siden sist magebilde slenger jeg ved et.

Håper dere nyter fridagen <3 Her har det vært en nydelig dag til nå i sola!

post-74070-0-86683200-1431618912_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hikking! :rodmer: Nå får du kanskje litt mer følelse for hvordan hun ligger der inne også?

Kjempefin mage! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage! Skjønner folk som sier at de savner magen etter fødselen, for man strutter virkelig med den! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hikking! :rodmer: Nå får du kanskje litt mer følelse for hvordan hun ligger der inne også?

Kjempefin mage! :nigo:

Tusen takk snille du :hjerte: Han ligger definitivt med hodet ned, superklar for fødsel som ikke skal skje før om 11 ukers tid :fnise: Godt å være forberedt!

Fin mage! Skjønner folk som sier at de savner magen etter fødselen, for man strutter virkelig med den! :rodmer:

Tusen takk Spiremor. Det er herlig med den store magen, men det skal nok bli godt å få ham ut til utsiden også, kan jo ikke vente opp med å møte den lille! Håper alt er fint med dere om dagen? Lenge siden jeg har tittet innom dagboka di, men det skal jeg gjøre :smilbla:

____________________________________________________

Ellers har det gått i klargjøring av barnerom her siste dagene. Vi har blandt annet malt rommet. Bor i helt ny leilighet og kan ikke ha hvitt kjedelig rom til han lille. Har også handlet inn stellebord, madrass, sovepose til seng og diverse annet. Skal ta en liten oppdatering av utstyrslista ganske snart. Ser STORT frem til å vaske alle de små klærne og la de flytte inn i stellebordet. Må bare drive litt IKEA-montering først

Har også hatt ei veldig aktiv uke med flere treninger og mange turer. Ser at det er 6 aktivitersinnslag i trackeren, og det kan jeg ikke annet enn å være veldig fornøyd med! Har hatt litt kranglete korsrygg, så kjenner det hjelper på å få beveget seg.

Riktig god 16 og 17 mai ønskes dere alle. Sikkert en rolig feiring på de fleste som titter innom boka mi, akkurat som vi skal ha :nigo:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra her :) Greit å kunne reise bort til andre på 17. mai og så reise hjem igjen når man er sliten - det ble løsningen her i alle fall. Har dere kost dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage :):)

Tuusen takk!!

Det går bra her :) Greit å kunne reise bort til andre på 17. mai og så reise hjem igjen når man er sliten - det ble løsningen her i alle fall. Har dere kost dere i dag?

Godt å høre! Vi kjørte på med samme løsning som dere, med en tur ut til familie på middag. Helt herlig Startet dagen laaangt etter standard 17-mai tid med frokost i 11 tiden for så å kose oss i sofaen helt frem til middagstid. Godt å bare ta det helt med ro, det blir nok siste år på lenge vi kan gjøre det på nettopp den dagen.. :biggrin:

___________________________________________

28+1 i dag og jammen kunne jeg for aller første gang presse ut litt gulaktig melk fra puppene :bolledeig: Superglad for at melkeproduksjonen tilsynelatende er i orden, for mamma kunne ikke amme hverken meg eller søsknene mine pga manglende melk. Utrolig glad for det kjenner jeg! Er veldig innstillt på å amme lille gutten når han kommer til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har vært en litt skummel dag. Har hatt en merkelig følelse i kroppen helt siden morgenen, en slags "sprenge-følelse" der det kjennes ut som det er liten plass i magen til han lille. Skikkelig stramt og har vært ubehagelig i form av halsbrann osv. Sto naken på badet for å ta en dusj etter middag og da rant det ut noe væske fra meg. Hvitt vann, helt tyntflytende. Ikke kjempestore mengder, men det ble en liten dam på gulvet. Ringte til føden for å høre, og de sa at jeg skulle observere om det økte i mengder fremover, for da betyr det nok at vannet har startet å gå. Håper VIRKELIG ikke det er tilfelle!! :grine:

Har heldigvis vært helt tørt etter dette, så krysser det som kan krysses for at det bare var litt utflod eller noe annet ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hvor mange uker er du nå? (Er på mobil, så ser ikke ticker)

Satser på at det er et godt tegn at det ga seg! Har hørt at mange har vandig utflod altså, så forhåpentligvis er det ikke vannet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hvor mange uker er du nå? (Er på mobil, så ser ikke ticker)

Satser på at det er et godt tegn at det ga seg! Har hørt at mange har vandig utflod altså, så forhåpentligvis er det ikke vannet. :klem:

Takk for klemmer <3

Jeg er 28+2 i dag, så teoretisk sett er det over 90% sjangse at det skal gå bra selv om fødselen kommer i gang i dag. Kjenner likevel at det er aaltfor tidlig, så håperhåper at det ikke er noe på gang enda!

Skummelt altså, men har jo vært veldig heldig og ikke hatt noe uvanligheter i graviditeten frem til nå. De virket ikke for bekymret på føden: "Klem litt rundt på magen og sjekk om det lekker da, baby er så liten at han ikke kan blokkere hele inngangen, så da vil det ikke stoppe og dryppe. Du er ikke i tvil hvis det faktisk er vannet som lekker ut pga store mengder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke føden er så bekymrer tipper jeg det går helt fint! (Lett for meg å si, I know!) Er jo godt å vite at du har kommet så langt at det sannsynligvis ville gått bra uansett, men han får holde seg inne noen uker til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn "sprengefølelse" har jeg fått en dag eller to magen tilsynelatende har hoppet ut et nytt hakk - så jeg mistenker at det er forvarselet til en skikkelig vekstperiode.

Hadde du sittet / ligget en stund før du gikk for å dusje? Man får jo økt utflod når man er gravid, og stadig mer nå i tredje trimester, så det kan jo hende at det på en måte har samlet seg opp litt om du har vært inaktiv en periode før du reiste deg for å dusje.

Håper ikke du lakk noe mer i går - heldigvis er de flinke på føden, så hvis de ikke er bekymret har de sikkert et poeng, selv om det er klin umulig å slå seg til ro med det når man er bekymret selv ;) Synes de er veldig flinke til å håndtere telefonsamtaler begått i større eller mindre grad av hysteri (ahem, personlig erfaring? meg?) når man plutselig er overbevist om at noe holder på å gå galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper det bare er tyntflytende utflod. Jeg har også hatt noen episoder der det praktisk talt renner ned langs lårene, men jeg har heldigvis sett at det er hvitaktig. Det skal visst lukte ganske søtt av fostervann, i stedet for syrlig som fra utflod.

Kan være at den lille har plassert seg sånn at det sprenger litt ekstra. Jeg hadde noen episoder rundt uke 30 der hun skiftet mellom hodeleie og seteleie. Det var ubehagelig det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og beroligende ord Miore og Nautika :hug:

Jeg har selvfølgelig trippet rundt nervøs i dag, men det er ingen antydninger til noe mer lekking, så da håper jeg at det kan konkluderes med at fostervannet er inntakt og ikke har planer om å sive ut noen steder i nærmeste fremtid! Dere nevnte jo begge to dette her med å ligge ned og at det kan samle seg litt grums da. Hadde vært litt på sofaen og slappet av før jeg reiste meg og det lakk, så det er veldig godt mulig at det bare var utflod det var snakk om. Åh godt å ha slike som dere å skrive litt med når man er bekymret. Vet jo at hvis føden ikke mener det er noe problem så er det mest sannsynlig ikke det, men det var noe med disse her småhysteriske førstegangsgravide igjen da.. :plystre:

Merkelig dette her med sprengefølelse. Har ikke lest noe om det før jeg opplevde det selv i går, men ser jo at dere nevner å ha hatt det begge to. Føles litt bedre i dag. Kikka på BV appen og så at baby skal vokse i overkant av 200 g bare på denne uka, så er vel ikke så rart at det føles litt trangt ut om dagen. Er jo i grunnen helt sprøtt det voksemaratonet som skal skje de neste ukene fremover nå! Føler jo at det allerede er trangt om plassen, men håper at magen har litt mer utvidelse på lager slik at hybelen klarer å holde følge med han lille!

Ønsker dere en riktig fin pinsehelg :hjerte: Nå må det bli til sengs her, er skikkelig trøtt og er i grunnen bare våken ettersom jeg hadde meg en lur på et par timer etter arbeidstid i dag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå mye lettere å være fornuftig og analytisk når det gjelder andre enn når man står der selv :fnise: Selv om man kan forklare seg selv akkurat det samme man kan forklare andre, så hjelper det bare ikke når man er redd og usikker, og full av hormoner og følelser.

Helt utrolig hvor fort de legger på seg nå på slutten! Jeg husker da babyen ble 200 g totalt i følge appen; det tok jo flere måneder å komme seg dit. Og før man vet ord av det veier de flere kg, og legger på seg 200 g i uken! Hadde for øvrig et *hodeklask*-øyeblikk her om dagen; jeg så på appen at babyen nå var ca 44 cm lang, og ble plutselig bekymret for at hun skulle bli aaalt for stor før hun kom ut :plystre: Det ble et aldri så lite fåret smil da jeg sekundet etter kom på at appen faktisk ikke vet hvor stor min baby er, og at den teller opp til en helt gjennomsnittlig baby på rundt 50 cm ;)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen svake minner om at jeg en gang kunne se føttene mine uten å måtte kikke i speilet :fnise:

post-74070-0-94311700-1432390509_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen svake minner om at jeg en gang kunne se føttene mine uten å måtte kikke i speilet :fnise:

:rodmer: Nå savner jeg magen min! Det er jo bare rart å savne den, men jeg savner å kunne strutte og stryke på magen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Nå savner jeg magen min! Det er jo bare rart å savne den, men jeg savner å kunne strutte og stryke på magen! :hjerte:

Åhh så koselig! Kan i grunnen forstå at man savner magen etter hvert når den plutselig er tom og lille er på utsiden. Vanligvis er jeg ikke kjempefornøyd med magen min, bare helt greit fornøyd, og fremhever den derfor normalt ikke i trange topper og med belte under puppene slik som nå. Har jo lyst å vise frem han lille til hele verden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering i utstyrslista. Noen *kremt* føler seg som en liten hamster om dagen, som bare er interessert i få alt på lista på plass! Fant en kjempefin sort stelleveske i skinn på halv pris i dag som både er litt maskulin og passer helt supert til vogna. Ettersom den var på halv pris (fra 1400,-) slo vi til. Føler vi har gjort et røverkjøp :nigo: Har også fått i hus (og bygget) stellebord, sprinkelseng og en good del annet nødvendig!

 

Utstyrsliste til mini:

 

Vognrelatert:

Barnevogn - Baby Jogger city elite med bag og sportsdel

Regnteppe til vogn (både bag og sportsdel)- Baby Jogger sitt

Pose til vogn - Voksi frost vinterpose

Adapter fra vogn til bilstol - Multisak

Vognteppe - Blir strikket av svigers :hjerte:

 

Bilrelatert:

Barnesete + base - Gikk for Maxi Cosi Pebble med dual base

Speil til å se baby

Solskjerming til vindu

 

Stue/kjøkken/innerelatert:

Vippestol - Babybjørn

Tripptrapp-stol fra Stokke

Bæresjal - Skal få låne av venninne tror jeg

Newborn sete til tripptrapp  - Låner av venninne

Teppe til gulv, litt mykt

 

Soveromrelatert:

Sprinkelseng - Låner

Ny madrass sprinkelseng

Madrassbeskyttelse

Tisselaken

Dyne

Sengetøy

Skap / kommode til barnerommet

Babycall

Babynest

 

Badrelatert:

Stellebord

Stellematte

Badestamp dersom ikke en del av stellebord

Babydel til å ha i badestamp

Stelleveske

Stelleprodukter

Babyhåndkle

Neglesaks baby

 

Annet:

Klær (Kjøpt litt, fått altfor masse allerede! 3 store bæreposer i relativt små størrelser, tror han må skifte hver annen time)

Gulpekluter

Vaskekluter

Ammeinnlegg

Amme-BH

Purelan

Babyteppe - Fått 1 og vil få strikket 1

Termometer

Nesesuger

Paracet stikkpiller

Siklesmekke

Saueskinn

Flasker

Smokker

Nattlampe til soverom

 

 

På kanskje-lista:

Babygym (?)

Myggnett til vogn (?)

Brystpumpe (?)

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...