Gå til innhold

Tomt liv uten barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig i tvil om jeg ønsker barn når jeg blir eldre. Har hatt en tøff oppvekst men har et godt forhold til mine foreldre og søsken, men vet ikke om jeg ønsker å bli mamma selv. Vil livet mitt bli tomt uten?

Anonymous poster hash: 6c4b7...c27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis.. Men det kan bli det. Det kommer an på hvem du er. Du må nesten bare vente og se...

Anonymous poster hash: 2c075...406

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke livet var tomt før jeg fikk barn, men nå kjennes det veldig tomt ut når datteren min er vekke noen dager.

Altså; de uten barn vil si nei, og mange med barn vil si ja. Men alle kan lage mening med det livet de har

Anonymous poster hash: a9344...955

• Liker 2
Skrevet

~~~life is what u make it~~~!!!!!! 8D

...Hehe, neida. Men livet trenger ikke bli tomt uten barn. Livet mitt er supert og jeg har enda til gode å trykke ut en unge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha barn. Det finnes da mange andre ting man kan fylle livet med :)

Anonymous poster hash: c4829...f71
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er veldig i tvil om jeg ønsker barn når jeg blir eldre. Har hatt en tøff oppvekst men har et godt forhold til mine foreldre og søsken, men vet ikke om jeg ønsker å bli mamma selv. Vil livet mitt bli tomt uten?

Nei, det blir ikke tomt uten :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke ta noen avgjørelse på det nå heller. Kanskje det føles veldig riktig for deg å få barn om 5 år, kanskje ikke.

Anonymous poster hash: af611...915
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha barn. Det finnes da mange andre ting man kan fylle livet med :)

Anonymous poster hash: c4829...f71

Det er sant :) Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil ha barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du egentlig ønsker barn vil det føles som noe stort og viktig mangler ja. Men det er jo og masse andre ting man kan fylle livet med, eneste utfordring er at når man kommer opp i alder og har gjort mange av de tingene mange ganger så blir ønsket om barn ekstra sterkt.

Dersom man vil ha, vel og merke.

Anonymous poster hash: 10259...90f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livet er hva du gjør det til. Er sikkert foreldre med tomme liv også.

Anonymous poster hash: d42fb...cd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

~~~life is what u make it~~~!!!!!! 8D

...Hehe, neida. Men livet trenger ikke bli tomt uten barn. Livet mitt er supert og jeg har enda til gode å trykke ut en unge.

Mener du 99 år og har levd livet?

Anonymous poster hash: 2c075...406

Gjest Artistina
Skrevet

Livet er hva du gjør det til. Er sikkert foreldre med tomme liv også.

Anonymous poster hash: d42fb...cd7

Jeg har til gode å høre om foreldre som har angret at de har fått barn. Men jeg har hørt om flere som har angret at de ikke har fått barn.

Man kan ikke snakke om tomme liv. Livet er hva man gjør det til selv, enten man velger å få barn eller ei.

Jeg kan med sikkerhet si at barna mine har beriket livet mitt, og jeg kan med sikkerhet si at de har gitt meg et bedre liv. For meg er det naturlig å leve for noen, enten det er barna mine eller mannen min. Å ha barn medfører mye engstelse og uro - men også utrolig mye glede. Å få barna vel gjennom oppveksten og se at de er blitt noen flotte voksne mennesker med sine egne familier gir meg en stor glede.

Det er mange som ikke kan få barn - eller velger å ikke få barn og jeg ser jo at de lever et godt og rikt liv allikevel. De jeg kjenner uten barn knytter seg gjerne nærmere andre i familien enn de hadde gjort om de hadde hatt egne barn. Dette er på en måte en erstatning for egne barn og det gir dem en berikelse, samtidig som de gleder de som de knytter seg til.

Uansett om man velger å få barn eller ei så må man leve livet til det fulle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker å få barn så kan nok livet føles tomt uten.

Ønsker du ikke å få barn så føles livet bra uten barn.

Du må kjenne om du faktisk vil få barn, for det er viktig. Og man kan som oftest vente noen år også, for å se om følelsene forandrer seg.

Anonymous poster hash: ed93e...40c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bump

AnonymBruker
Skrevet

Når du blir eldre, skriver du. Hvor gammel er du nå da? Hvis du er tenåring så er det langt i fra uvanlig å være usikker på om man ønsker seg barn, fordi det livet føles vanvittig langt unna. Når du nærmer deg 30 så er du nok langt sikrere på hva du ønsker. Ikke tenk for mye på det der nå, det finner du ut av ;) Skriver som andre her, hvis du ønsker deg barn sterkt så vil nok livet uten kjennes tomt. Og om du ikke ønsker deg barn så har du jo ikke noe savn eller tomrom å fylle ;)

Anonymous poster hash: 9e0c3...538

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke livet var tomt før jeg fikk barn, men nå kjennes det veldig tomt ut når datteren min er vekke noen dager.

Anonymous poster hash: a9344...955

Som jeg skulle sagt det selv <3

Jeg likte livet veldig godt før barn, fikk reise dit jeg ville når jeg selv ville. Kunne gjøre hva jeg selv ville til enhver tid så lenge det ikke gikk mot jobben. Med skiftarbeid er man ganske fri!

Men etter barn kom så er det andre ting man setter pris.

Klart jeg til tider savner å gjøre det jeg vil, når jeg vil. MEN jeg ville aldri vært foruten.

Det er hva du gjør selv TS :)

Anonymous poster hash: 4d538...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Når du blir eldre, skriver du. Hvor gammel er du nå da? Hvis du er tenåring så er det langt i fra uvanlig å være usikker på om man ønsker seg barn, fordi det livet føles vanvittig langt unna. Når du nærmer deg 30 så er du nok langt sikrere på hva du ønsker. Ikke tenk for mye på det der nå, det finner du ut av ;) Skriver som andre her, hvis du ønsker deg barn sterkt så vil nok livet uten kjennes tomt. Og om du ikke ønsker deg barn så har du jo ikke noe savn eller tomrom å fylle ;)

Njaa.. si ikke det :ler: Er 31 og vet fortsatt ikke om jeg vil ha barn :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er argumentene for og i mot for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg ikke ville ha barn når jeg var 25, men det var kun en forsvarsmekanisme fordi jeg ikke klarte å finne meg en vettug kjæreste. Jeg ville hvert fall ikke savne noe som jeg kanskje ikke ville klare å få! Barn falt imidlertid veldig fint inn som neste ledd etter at jeg giftet meg som 28-åring.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er argumentene for og i mot for deg?

Mot:

Jeg har aldri vært glad i barn generelt. Liker de barna jeg kjenner.

De tar mye tid

Jeg mister friheten min

Jeg fungerer svært dårlig på morgenen og når jeg får lite søvn (hvordan kan jeg være en god mor)

Har jeg morsfølelse? Kommer jeg til å elske mitt eget barn og vite hva jeg skal gjøre med det?

Hva om barnet ikke er friskt - klarer jeg å håndtere det?

Dyrt

Jeg er jo ikke voksen enda.. jeg tror jeg selv er 25…

For:

Mødre sier de ikke kan beksrive den følelsen og lykken ovenfor barnet

Morsfølelsen og instinktet tar sikkert over så jeg vet hva jeg skal gjøre med en baby

Det ser jo veldig koselig ut å være en familie

Vil jo ikke bli gammel alene

Ønsker meg barnebarn (ja, det er litt rart)

Alle vil jo ha barn

Barn er jo det beste som har skjedd alle

Dette er noen av punktene jeg kom på nå.. Ser det er en litt rar liste.

Jeg er singel også (og vært det lenge) - så dette kan jo endre seg drastisk når/hvis jeg treffer mannen med stor M. Da kan det hende at det å etablere meg og få barn blir det mest naturlige som finnes. :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...