Gå til innhold

The Walking Dead. Hvordan syns dere TV-serien er sammenlignet med tegneserien?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er flere som har hatt lyst til å diskutere The Walking Dead og trekke inn tegneserien, og tenkte at det kunne være en ide med en egen tråd for det. Mange oppfatter det som spoiling dersom man nevner serien i den andre tråden, til tross for at tegneserien og TV-serien har så store forskjeller i handling at det egentlig er meningsløst å påstå noe slikt.

Sjøl er jeg blodfan, og kjøper The Walking Dead årgang for årgang i innbundet format en gang i året, og har alt som er utgitt i det formatet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg håper det blir litt aktivitet. Og i den grad TS kan sette tonen for en tråd, så tenker nå jeg at ordet bør være mest mulig fritt. Vi har en tråd med spoilerforbud, og absolutt munnkurv ang spekulasjoner og diskusjoner om tegneserien, og så har vi denne, som jeg håper kan være det stikk motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere dør først? :P Jeg er ganske sikker på at en kjent og kjær dør i første episode :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere dør først? :P Jeg er ganske sikker på at en kjent og kjær dør i første episode :O

Neimen om jeg vet. Jeg var bortreist under store deler av sesong 4, så jeg fikk ikke med meg en eneste av de siste 8 episodene. Jeg ser dem om igjen på TV Norge nå. Terminus er ikke med i TV-serien, så det er ikke så godt å si. Men gruppen tynnes jo ut, sakte men sikkert. Jeg er bare så imponert over at alle kom seg ut av fengselet i live. Bortsett fra Herschel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beth dør sikkert



Anonymous poster hash: 1826d...ca7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Fordi hun bare forsvant og folk har sagt det

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun bare forsvant og folk har sagt det

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Det er vel ingen grunn? Folk forsvinner stadig vekk og kommer til rette igjen.

Judith var savnet i 2 hele episoder før hun plutselig dukket opp igjen i armene på Tyreese sammen med de to jentungene som bar henne ut av fengselet.

(Jeg digger de to jentene, forresten. Da Tyreese lå nede og holdt på å bli skutt, skjøt de nøtta av angriperen, og ansiktsuttrykket på den eldste var ubetalelig. Jeg lurer på hvordan hun ble instruert for den scenen.)

Jeg håper og tror at Beth kommer tilbake. Hun er en overlever. Etter at hun bestemte seg for å leve likevel, har hun vist seg som en av de mest ressurssterke og hardføre i gjengen.

Kanskje hun siterer The Litany Against Fear?

I must not fear

Fear is the mind-killer

Fear is the little-death that brings total obliteration

I will face my fear

I will permit it to pass over me and through me

And when it has gone past I will turn my inner eye to see its path

Where the fear has gone there will be nothing

Only I will remain.

Det fungerte veldig bra for Paul Artreides.

Spøk til side, jeg tror serien trenger Beth. Hun målbærer noen viktige holdninger. Som hvorfor man velger å leve i den bedritne verdenen som disse folkene må leve i. HVORDAN man velger å leve. Det er etter min mening det hele serien handler om. Så hun kan ganske enkelt ikke dø.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn? Folk forsvinner stadig vekk og kommer til rette igjen.

Judith var savnet i 2 hele episoder før hun plutselig dukket opp igjen i armene på Tyreese sammen med de to jentungene som bar henne ut av fengselet.

(Jeg digger de to jentene, forresten. Da Tyreese lå nede og holdt på å bli skutt, skjøt de nøtta av angriperen, og ansiktsuttrykket på den eldste var ubetalelig. Jeg lurer på hvordan hun ble instruert for den scenen.)

Jeg håper og tror at Beth kommer tilbake. Hun er en overlever. Etter at hun bestemte seg for å leve likevel, har hun vist seg som en av de mest ressurssterke og hardføre i gjengen.

Kanskje hun siterer The Litany Against Fear?

I must not fear

Fear is the mind-killer

Fear is the little-death that brings total obliteration

I will face my fear

I will permit it to pass over me and through me

And when it has gone past I will turn my inner eye to see its path

Where the fear has gone there will be nothing

Only I will remain.

Det fungerte veldig bra for Paul Artreides.

Spøk til side, jeg tror serien trenger Beth. Hun målbærer noen viktige holdninger. Som hvorfor man velger å leve i den bedritne verdenen som disse folkene må leve i. HVORDAN man velger å leve. Det er etter min mening det hele serien handler om. Så hun kan ganske enkelt ikke dø.

Det skjer sikkert det samme med henne som claire i lost

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer sikkert det samme med henne som claire i lost

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Hva skjedde med Claire i Lost? Jeg så et par episoder av Lost, konstaterte at det var shait, og jeg aner ikke hvem Claire er, eller hva som skjedde med henne. Så: Kan du være litt mer spesifikk? Vant hun i Lotto? Fant hun en ølfontene? Eller noe helt tredje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Claire i Lost? Jeg så et par episoder av Lost, konstaterte at det var shait, og jeg aner ikke hvem Claire er, eller hva som skjedde med henne. Så: Kan du være litt mer spesifikk? Vant hun i Lotto? Fant hun en ølfontene? Eller noe helt tredje?

Lost er jo den beste serien noensinne. Når du kommer med så teite spørsmål så ser jeg ikke vitsen i å svare...

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost er jo den beste serien noensinne. Når du kommer med så teite spørsmål så ser jeg ikke vitsen i å svare...

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Vel, hvis du ikke vil si hva som skjedde med Claire i Lost, så kan du kanskje utdype hva du tror vil skje med Beth i The Walking Dead? For oss som ikke gadd å se Lost, altså.

Men hvis du insisterer på å forkle ytringene dine i kryptiske henvisninger, slik at de blir uforståelige for folk som ikke har den referansen, så er selvsagt det ditt privilegium. Håper det funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis du ikke vil si hva som skjedde med Claire i Lost, så kan du kanskje utdype hva du tror vil skje med Beth i The Walking Dead? For oss som ikke gadd å se Lost, altså.

Men hvis du insisterer på å forkle ytringene dine i kryptiske henvisninger, slik at de blir uforståelige for folk som ikke har den referansen, så er selvsagt det ditt privilegium. Håper det funker for deg.

Hun forsvant midtveis i sesong 4, bare fordufta helt og så dukka hun plutselig opp igjen i starten av sesong 6. Da til en litt sprøere versjon av seg selv

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forsvant midtveis i sesong 4, bare fordufta helt og så dukka hun plutselig opp igjen i starten av sesong 6. Da til en litt sprøere versjon av seg selv

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Håper ikke det skjer med Beth. Halvannen Beth-løs sesong er minst en sesong for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om forholdet mellom Carol og Tyreese? Jeg har ikke sett lenger enn til episode 11, der Carol finner de to små jentene og Judith, og berger dem fra zombiene, for senere å forenes med Tyreese. Kommer det frem etter hvert at det var Carol som drepte kjæresten hans? Eller forblir det en hemmelighet? Dixon vet det jo, og han og Beth er vel på vei mot togsporet mot Terminus, de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tror dere om forholdet mellom Carol og Tyreese? Jeg har ikke sett lenger enn til episode 11, der Carol finner de to små jentene og Judith, og berger dem fra zombiene, for senere å forenes med Tyreese. Kommer det frem etter hvert at det var Carol som drepte kjæresten hans? Eller forblir det en hemmelighet? Dixon vet det jo, og han og Beth er vel på vei mot togsporet mot Terminus, de også?

Det ender ikke godt med carol og dem

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ender ikke godt med carol og dem

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Synd. Jeg liker Carol. Hun har hatt en interessant utvikling siden sesong 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig legger jeg merke til at tvserien innehar større likhetstrekk til såpeserier og repeterende drama enn de orginale tegnseriebøkene. Man drar ut enkelte drama-konflikter i det tilsynelatende uendelige. Hvor orginalen muligens avsluttet det hele raskt og brutalt. Av den grunn foretrekker jeg bøkene siden tilbakevennende trekantdrama og resirkulerte konflikter blir for repterende, kjedelige og forutsigbare i lengden. Dette kan nok også være årsaken til at serien treffer så bredt som den gjør på TV og har skaffet seg en større demografi blant det publikum som er mer tilbøyelig til å la seg påvirke av reklame. Den typiske såpeseeren.

Igjen mine 50 cents, men jeg har oppdaget at jeg ikke er alene med det inntrykket. Og det er langt mer inngående og dokumenterte analyser av dette presentert enn hva jeg makter her og nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd. Jeg liker Carol. Hun har hatt en interessant utvikling siden sesong 1.

Er du interresert i å vite hva som skjer med carol og co mot slutten av sesongen? Personlig syns jeg det er best å ikke vite, jeg ble veldig sjokkert over hva som skjedde med dem til slutt

Anonymous poster hash: 1826d...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...