Gå til innhold

Nok en norsk høyreekstremist pågrepet for terror


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Med pågripelsen av Vikernes i Frankrike og Breiviks terroraksjoner for snaue 2 år siden + Quisling, så begynner Norge nå virkelig å få et rykte på seg i utlandet for å være et rottereir for syke høyreekstremister.

Verden lurer sikkert på hva det er som foregår i dette rødgrønne molbulandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har de egentlig på Vikernes? Det eneste jeg har lest, er militærklær og kamuflasjefargede biler. Ikke at jeg har noen som helst sympati for fyren, men hvis dette er alt, mener jeg at politiet har overreagert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

IGJEN så beviser høyreekstremistene at de er til langt større skade for nasjon og folk enn islamistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGJEN så beviser høyreekstremistene at de er til langt større skade for nasjon og folk enn islamistene.

Men, ingen islamister, ingen høyreekstreme.

Anonymous poster hash: 79a14...9ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Snart vil nordmenn i utlandet bli sett på som en tilsvarende trussel som det mange nordmenn ser på svartkledte kvinner i burka.

Ola Dunk begynner å få et rykte på seg som høyreekstremistiske terrorister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlie

Hva har de egentlig på Vikernes? Det eneste jeg har lest, er militærklær og kamuflasjefargede biler. Ikke at jeg har noen som helst sympati for fyren, men hvis dette er alt, mener jeg at politiet har overreagert.

Virkelig? Hvor naiv er det mulig å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolsjevidkun

Varg Vikernes er nasjonal-sosialist, altså venstre-ekstrem. Vold/tvang har aldri vært og vil aldri være en del av liberalistisk/libertariansk (høyre-ekstrem) ideologi. Rett skal være rett, så peik fingrene dine der de hører hjemme.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser at vi må si nei til høyreekstreme, terrorister og FrP! Nok er nok, vi vil leve i et fredelig samfunn!



Anonymous poster hash: 6e6e8...b7a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Dette viser at vi må si nei til høyreekstreme, terrorister og FrP! Nok er nok, vi vil leve i et fredelig samfunn!

Anonymous poster hash: 6e6e8...b7a

LOL!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tipper dette vil gi et skudd i baugen for FrP's fremgang.

Partiet fikk også en kraftig retur ned i kjeller'n da tåkefyrsten Breivik slo til og hele det norske folk fikk seg hva den tidligere FrP-aktivisten gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Tipper dette vil gi et skudd i baugen for FrP's fremgang.

Partiet fikk også en kraftig retur ned i kjeller'n da tåkefyrsten Breivik slo til og hele det norske folk fikk seg hva den tidligere FrP-aktivisten gjorde.

LOL x 2

Kanskje dere bør skru av NRK snart? Er ikke sunt å få all sin informasjon fra bare ett hold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg Vikernes er nasjonal-sosialist, altså venstre-ekstrem. Vold/tvang har aldri vært og vil aldri være en del av liberalistisk/libertariansk (høyre-ekstrem) ideologi. Rett skal være rett, så peik fingrene dine der de hører hjemme.

Den demokratiske folkerepublikken Korea, også kalt Nord-Korea blir ofte kalt diktatur! LOL!

Folk må virkelig lære seg å lese navnene bedre! De sier jo alltid sannheten!

Anonymous poster hash: 2452c...4df

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Den demokratiske folkerepublikken Korea, også kalt Nord-Korea blir ofte kalt diktatur! LOL!

Folk må virkelig lære seg å lese navnene bedre! De sier jo alltid sannheten!

Anonymous poster hash: 2452c...4df

Forskjellen er at nasjonal-sosialisme ikke bare er en sosialistisk ideologi i navnet, men også i praksis. Fjerner du det rasistiske aspektet, sitter du igjen med en helt alminnelig, venstre-orientert sosial-demokratisk ideologi; velferdsstat, fellesskapet foran individet, folkehelse i fokus, et stort og sentralisert statsapparat, "fra vuggen til graven" og så videre og så videre. Ingenting av dette har noe som helst med liberalisme/libertarianisme og annen høyre-orientert ideologi å gjøre. Forsøk igjen.

Frp er heller ikke et "høyre-orientert" parti, dersom du trodde det. De er vaskekte sosial-demokrater, bare en smule mer sentrumsorienterte enn f.eks. Arbeiderpartiet og SV, men forskjellen er ikke videre stor.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig? Hvor naiv er det mulig å bli?

Det er godt mulig at politiet har mer på ham. Hatefulle, antisemittiske ytringer på nettet er en ting, men hvor går grensene for ytringsfrihet? Hvis de har noe mer konkret, er de i sin fulle rett til å ta ham, men dette vet vi ingenting om ennå. På en måte er dette også Breivik-debatten om igjen: Hvilke muligheter hadde samfunnet til å stanse ham, og hvor stor kontroll er det ønskelig at staten skal ha over individene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk igjen.

Nei takk, jeg synes innlegget mitt over viste din elendige debatteknikk i tråden godt nok. Siden du faktisk svarte skikkelig etter det oppnådde jeg min hensikt.

Anonymous poster hash: 2452c...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolsjevidkun

Nei takk, jeg synes innlegget mitt over viste din elendige debatteknikk i tråden godt nok. Siden du faktisk svarte skikkelig etter det oppnådde jeg min hensikt.

Anonymous poster hash: 2452c...4df

Det står respekt av det å trekke seg når en innser at slaget er tapt, det skal du ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varg Vikernes er nasjonal-sosialist, altså venstre-ekstrem. Vold/tvang har aldri vært og vil aldri være en del av liberalistisk/libertariansk (høyre-ekstrem) ideologi. Rett skal være rett, så peik fingrene dine der de hører hjemme.

Så hvorfor tok du ikke opp denne debatten i tråden der det ble debattert? Vold/tvang er dog del av libertariansk tankegang da eierskap til land, ressurser og alt som er skapt av naturen heller enn mennesker er en form for tvang.

Dessuten, det er flere enn to ideologier i denne verden, noe som betyr at det må være plass til mer enn en ideologi på både høyre og venstresiden. Det at libertarianismen er høyreekstrem betyr jo slettes ikke at nazismen ikke er det. Selv om nazismen i forhold til objektivismen er "høyremoderate" heller enn "høyreekstrem".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Dette viser at vi må si nei til høyreekstreme, terrorister og FrP! Nok er nok, vi vil leve i et fredelig samfunn!

Anonymous poster hash: 6e6e8...b7a

Da foreslår jeg at vi sier nei til venstreekstreme, AP og SV! Nok er nok, vi vil leve i et fredelig samfunn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye opplysninger (sakset fra DB, kanskje ikke verdens mest pålitelige avis, men likevel):

Kona er medlem av et skytterlag og har lovlig kjøpt fire skytevåpen

Da hun i begynnelsen av måneden kjøpte disse våpnene fant sikkerhetstjenesten grunn til å anmode om foreløpig etterforskning fra påtalemakta for saker om terrorisme i Paris. Politiet beslagla i alt fem skytevåpen på gården, fire karabiner 22 og et gevær.

Jeg kan skjønne at det gir grunn til uro, men de har likevel ingen konkrete saker å ta ham på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velferdsstat,

Velferdsstat er ikke en sentral del av nazistene ideologi. Hitler selv mente jo at arbeiderne burde hjelpe hverandre heller enn å kreve "almisser" fra de rike. Det er en rimelig antisosialistisk ide og egentlig et argument mot omfordeling fra rik til fattige. Hensikten med velferdsstaten er jo nettopp omfordeling fra de rike til de fattige. Et annet moment er jo at det tyske nazistpartiet ikke bygget ut velferdsstaten da de andre vestlige landene bygget ut sine velferdsstater og reduserte forskjellene mellom fattig og rik. I Tyskland økte derimot forskjellene i denne perioden.

fellesskapet foran individet,

Dette er typisk slik argumentasjon som kommer opp når man bruker vrengebilder av de ideologiene man kritiserer fremfor selve ideologiene. Man kan jo like gjerne si at mange former for libertarianismen gjør det samme, siden dere setter ideen "fravær av tvang" over individet. Man kan jo spørre seg om det å lage en ideologi for et styre over et helt samfunn i det hele tatt kan eksistere uten å på en eller annen måte sette abstrakte ideer over individet?

folkehelse i fokus,

Det er ingenting venstreorientert eller sosialistisk med dette i seg selv. Faktisk, så argumenterer jo mange liberalister med fravær av velferdsstat nettopp med fokus på folkehelse over lang sikt. Det blir spesielt lite venstreorientert i nazistenes tilfelle, i og med at hensikten med god folkehelse og barnetrygd for flere barnefødsler slettes ikke var arbeiderklassen eller de fattige sin velvære med å få flere friske soldater til bruk i krig.

Endret av PeeWee
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...