Gå til innhold

Dummeste jeg ser...nordmenn i syden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det dummeste og mest latterlige jeg ser er norske foreldre som drasser med seg svære vogner til syden. Det ser helt idiotisk ut. Jeg tor ikke de er klar over at i resten av Europa så bruker de små og nette vogner, som kommer seg frem overalt.

Har sett flere fra lokalbefolkningen som står og ler seg ihjel av de store kolossene norske foreldre går og dytter på. Ser ut som de skal ha plass til en tenåring oppi der.

Er litt typisk sånn førstegangsreisende, som tror at norsk er best. De har gjerne med seg babymat på glass fra norge, for de stoler jo ikke på at maten i "utlandet"...



Anonymous poster hash: a15a8...d57
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seeer ikke problemet.



Anonymous poster hash: 3eaa5...152
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bruke penger på en ny, liten og nett vogn fordi man skal på ferie, hvis man synes den man har funker greit? Og de små vognene i "sydenland" funker kanskje ikke så godt på norske vinterforhold, så da kjøper man ikke denne typen vogner hvis man bor i Norge. Jeg kjøper i alle fall ikke en "sommervogn" og en "vintervogn"...



Anonymous poster hash: 38e8a...ec4
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller dummeste er at noen faktisk synes faktumet at nordmenn har andre vogner enn sydeuropeere er flaut eller rart. :ler: Så latterlig!

Jeg synes det er pinlig med nordmenn på tur som på død og liv skal unngå å være turister. Det virker ofte bare enda merkeligere.. Du vet at det er det du er? Turist? Og antakelig er det relativt synlig. Så synd å være så usikker at man ikke takler å skille seg ut..

La nå folk gjøre det de synes funker best for seg selv. Både praktisk og økonomisk. Men det er klart.. Har du ikke noe bedre å ta deg til enn å irritere deg over noe sånt er det jo greit at noen bidrar til gallen din :ler:

Endret av siebaeo
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mer tragisk med de som drikker seg fulle med barn :(

Hvem gidder å kjøpe en ny vogn for en sydentur? Man kan ikke ha småe nette vogner i Norge.

Endret av Yesterday
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist at du synes det er dumt, da....

Vi var i "syden" for et par uker siden, med en gigantisk Simovogn. VI var turister, så ut som turister, og hadde ingen problemer med det.

Og riktignok var det mange av de lokale innbyggerne som viste interesse, men tro det eller ei: de var mest interessert i den bittelille babyen som lå oppi- aldri har en baby fått så mye oppmerksomhet og så mange komplimenter. Vogna ga de langt blanke i, så vidt jeg kunne se. Ikke har noen pekt eller ledd høyt heller.

Så jeg tror kanskje du ser problemer der de ikke finnes ;)



Anonymous poster hash: 1ea72...2e0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest idiotiske jeg ser er foreldre som drasser med seg små babyer til syden. Hva i h*** er vitsen??? Er man virkelig så desperat etter å dra på sydentur noen få måneder etter fødselen?



Anonymous poster hash: 6285f...99e
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det mest idiotiske eg veit er å i det heile tatt dra til "syden". Kan ikkje folk fikse feriane sine sjølve?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da bruke den vognen de har



Anonymous poster hash: 63fd8...e4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tatt med meg min kloss. Den veier 11 kg og har full liggestilling. Så den kan brukes til baby også selv om det er ei sportsvogn. Er ikke redd for den heller siden den er 18 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest idiotiske eg veit er å i det heile tatt dra til "syden". Kan ikkje folk fikse feriane sine sjølve?

Går ann å dra til "syden" uten å reise charter da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest idiotiske jeg ser er foreldre som drasser med seg små babyer til syden. Hva i h*** er vitsen??? Er man virkelig så desperat etter å dra på sydentur noen få måneder etter fødselen?

Anonymous poster hash: 6285f...99e

Kanskje det er flere barn i familien som gjerne vil på ferie? Kanskje det er da det passer, siden far har ferie og mor har permisjon? Kanskje det er besteforeldre involvert? Kanskje det rett og slett var den beste løsningen, totalt sett? Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være idiotisk, babyen hadde det flott og fikk masse tid med hele familien. Ikke var det altfor varmt heller, i motsetning til det det kan bli i juli/august.

Sånn var det i alle fall for oss. Og ja, det er fullt mulig å dra til "syden" (brukte det begrepet bevisst, siden det var nevnt i trådtittelen) uten å reise charter :)

Anonymous poster hash: 1ea72...2e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tristeste jeg ser i syden er hvordan det står til med den skandinaviske forkehelsa....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ofte undrer meg når jeg ser hvilken enorme mengder ting folk pakker for en sydentur med barn. Ja, det er kjekt med vogn, men de fleste hadde faktisk klart seg fint med en paraplytrille med full liggestilling og ev en softbag. I 30-40 varmegrader er det uansett ikke nødvendig med en diger vognbag, faktisk er det mer sannsynlig at de blir alt for varme og tette når man må skjerme for sola. I tillegg synes jeg det er absurd at "alle" drar med seg bleier (og all mat...) for hele oppholdet. Seriøst? Mange jeg kjenner har 2+ bleiebarn og velger altså å dra med seg bleier som om det ikke finnes utenfor Norges landegrenser. Og nei, SÅ dyrt er det ikke med bleier i syden at det velter budsjettet (og hvis det faktisk er slik at man ikke har råd til bleier i syden, burde man kanskje revurdert hele turen?).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg må si jeg ofte undrer meg når jeg ser hvilken enorme mengder ting folk pakker for en sydentur med barn. Ja, det er kjekt med vogn, men de fleste hadde faktisk klart seg fint med en paraplytrille med full liggestilling og ev en softbag. I 30-40 varmegrader er det uansett ikke nødvendig med en diger vognbag, faktisk er det mer sannsynlig at de blir alt for varme og tette når man må skjerme for sola. I tillegg synes jeg det er absurd at "alle" drar med seg bleier (og all mat...) for hele oppholdet. Seriøst? Mange jeg kjenner har 2+ bleiebarn og velger altså å dra med seg bleier som om det ikke finnes utenfor Norges landegrenser. Og nei, SÅ dyrt er det ikke med bleier i syden at det velter budsjettet (og hvis det faktisk er slik at man ikke har råd til bleier i syden, burde man kanskje revurdert hele turen?).

Om de velger å ta med bleier må vel være dems sak.

Vi tar med bleier. Koster mer enn dobbelt av prisen for bleier i Spania F.eks.

For å si det slik, vi kunne fint hatt råd til å kjøpe der nede, men det gidder vi ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om de velger å ta med bleier må vel være dems sak.

Vi tar med bleier. Koster mer enn dobbelt av prisen for bleier i Spania F.eks.

For å si det slik, vi kunne fint hatt råd til å kjøpe der nede, men det gidder vi ikke.

Vel, jeg synes det er absurd prioritering av bagasjeplass å pakke bleier fordi man vil spare kanskje 100-200 nok... Når de i tillegg begynner å mase på reisefølget sitt om å gjøre plass i bagasjen så man får meg seg nok bleier til hele oppholdet, så har man ihvertfall mistet gangsynet. Klart, skal man bare være 1 uke og knapt trenger 1 pakke, så er det jo en annen sak, men jeg snakker om folk med flere bleiebarn som gjerne skal være 2-3 uker i syden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante tok med ett lass barnemat. Ungen hadde matallergi og de tok ikke sjangsen på at de fant rett type mat der nede. Kan være andre ggrunner enn ren fresenhet for at folk drasser med seg ting =)



Anonymous poster hash: 3d767...879
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Vel, jeg synes det er absurd prioritering av bagasjeplass å pakke bleier fordi man vil spare kanskje 100-200 nok... Når de i tillegg begynner å mase på reisefølget sitt om å gjøre plass i bagasjen så man får meg seg nok bleier til hele oppholdet, så har man ihvertfall mistet gangsynet. Klart, skal man bare være 1 uke og knapt trenger 1 pakke, så er det jo en annen sak, men jeg snakker om folk med flere bleiebarn som gjerne skal være 2-3 uker i syden.

Vi har fint plass til bleier. Driver faktisk akkurat nå å pakker for tre uker i Spania. Har 5kolli x 23kg fordelt på to voksne, et barn og spedbarn, pluss vogn.

At dine bekjentskaper maser om plass i bagasjen til deres reisefølge får jo de stå for. Tviler på at flesteparten er slik.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kolli på 23 kg, dæven det er mye å drasse på. Jeg hadde klart meg med 2 kolli+ vogn å da er det med barn og mann.

Endret av Vex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...