AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #1 Skrevet 26. mars 2013 Flere som har lagt merke til den ateistiske arrogansen i samfunent vårt? Ateister er skråsikre på at Gud ikke finnes, bare fordi de ikke kan se han. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #2 Skrevet 26. mars 2013 Bare fordi man ikke kan se ham? Anonym poster: 9b209ecb07f8051fe5c54667130b9f8d 9
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #3 Skrevet 26. mars 2013 Du kan heller ikke se en rosa gullgås som flyr bak månen med tre romper og en fem meter lang hals og pom pom i hver hånd, men man tror ikke på den forde... Det er ikke arroganse å benekte gud, men rene definisjonen av en ateist. 25
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #4 Skrevet 26. mars 2013 Bare fordi man ikke kan se ham? Anonym poster: 9b209ecb07f8051fe5c54667130b9f8d Ja. Men man kan jo ikke se atomer heller, men det er idiotisk å benekte at de finnes. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #5 Skrevet 26. mars 2013 Du kan heller ikke se en rosa gullgås som flyr bak månen med tre romper og en fem meter lang hals og pom pom i hver hånd, men man tror ikke på den forde... Det er ikke arroganse å benekte gud, men rene definisjonen av en ateist. Nå viser du den arrogansen jeg snakket om. Sammenligner du Gud med rosa gullgåser? Jaja, deg om det. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #6 Skrevet 26. mars 2013 Ja. Men man kan jo ikke se atomer heller, men det er idiotisk å benekte at de finnes. Det er drittlett å se atomer. Jeg ser en haug av dem uansett hvor jeg snur meg, og jeg burde vite det siden jeg faktisk består av atomer. Jeg skjønner selvsagt hva du mener, men i motsetning til med den usynlige vennen din er det fullt mulig for alle å eksperimentere seg fram til at atomer må finnes. Du har ingen andre bevis enn at en haug med folk har fortalt deg det. En haug med andre folk har helt andre usynlige venner som skal ha sagt helt andre ting, så hvorfor skal vi tro på akkurat din? Anonym poster: 67ff51ceffc833a75364316e6de2ff37 18
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #7 Skrevet 26. mars 2013 Nå viser du den arrogansen jeg snakket om. Sammenligner du Gud med rosa gullgåser? Jaja, deg om det. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 Jepp det gjør jeg. Sammenligner han også med julenissen, påskeharen, tannfeen osv. Alt man trodde på når man var liten som man finner ut er humbugg når man blir eldre... utenom gud da.. for HAN er ekte han.. 20
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #8 Skrevet 26. mars 2013 Ja. Men man kan jo ikke se atomer heller, men det er idiotisk å benekte at de finnes. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 Nettopp. Derfor er heller ikke det at jeg ikke kan se Gud grunnen til at jeg ikke tror på ham. Det er langt flere årsaker enn som så. Anonym poster: 9b209ecb07f8051fe5c54667130b9f8d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #9 Skrevet 26. mars 2013 Flere som har lagt merke til den ateistiske arrogansen i samfunent vårt? Ateister er skråsikre på at Gud ikke finnes, bare fordi de ikke kan se han. Anonym poster: 2e12d2eebe0aa5dfbf18d66e4be15f66 Folk må gjerne være skråsikre på hva de vil for min del, det som er irriterende er når de går til nedlatende angrep på alle som tror noe annet enn dem selv. Der er mange ateister blitt mye verre enn de mest fanatiske av de troende. Anonym poster: deb0e6ac5090dd0fdae3f2ea8b6ebefe 4
Gjest celine Skrevet 26. mars 2013 #10 Skrevet 26. mars 2013 Jepp det gjør jeg. Sammenligner han også med julenissen, påskeharen, tannfeen osv. Alt man trodde på når man var liten som man finner ut er humbugg når man blir eldre... utenom gud da.. for HAN er ekte han.. HAN? Alle vet da at Gud er en kvinne - og dessuten både svart i huden og lesbisk 10
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #11 Skrevet 26. mars 2013 HAN? Alle vet da at Gud er en kvinne - og dessuten både svart i huden og lesbisk Heheh Beklager.. det var ikke meningen å la min arroganse fornærme deg hehehe
Tabris Skrevet 26. mars 2013 #12 Skrevet 26. mars 2013 Synes denne tråden viser poenget til TS allerede, jeg. Jeg er selv ateist, men det er altfor mange som ser på religion og religiøse diskusjoner som fritt vilt for deres hoveringer og latterligjøringer. Man trenger ikke miste vanlig høflighet bare fordi man er ateist, men det ser man dessverre altfor ofte. 7
Tomaten Skrevet 26. mars 2013 #13 Skrevet 26. mars 2013 Synes denne tråden viser poenget til TS allerede, jeg. Jeg er selv ateist, men det er altfor mange som ser på religion og religiøse diskusjoner som fritt vilt for deres hoveringer og latterligjøringer. Man trenger ikke miste vanlig høflighet bare fordi man er ateist, men det ser man dessverre altfor ofte. Hvis folk syns at jeg er arrogant bare fordi jeg deler mine meninger om min tro, eller lack thereof, så får det bare være. Det er visst bare kristne, eller andre religiøse mennesker som har lov å mene noe. Og jeg er ikke ateist, jeg er agnostiker 14
Cuckold Skrevet 26. mars 2013 #14 Skrevet 26. mars 2013 Den som ler sist ler best heter det i ordtaket. Atheists? Over here please. You must be feeling a right bunch of nitwits. 2
Brunhilde Skrevet 26. mars 2013 #15 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Synes denne tråden viser poenget til TS allerede, jeg. Jeg er selv ateist, men det er altfor mange som ser på religion og religiøse diskusjoner som fritt vilt for deres hoveringer og latterligjøringer. Man trenger ikke miste vanlig høflighet bare fordi man er ateist, men det ser man dessverre altfor ofte. Men er det greit at ts stempler "alle" ateister som arrogante? Eller kommer dette også inn under hovering og latterliggjøring? Personlig syns jeg at det gjør det. Jeg er ateist. Jeg tror ikke på gud. Det betyr ikke at jeg forventer at kristne skal slutte å tro, men det betyr at jeg syns de skal akspetere og respektere at jeg ikke gjør det. Syns jeg det er latterlig at noen tror? Nei, jeg gjør ikke det, på mange måter tenker jeg at de er heldige som har det fellesskapet som ofte følger av troen. Savner jeg personlig å tro? Nei, det gjør jeg ikke, jeg har brukt tid på å komme til den erkejennelsen at jeg er ateist og jeg føler meg tilfreds som det. Men at det er mer arrogant å ikke tro enn å tro? Nei, det klarer jeg ikke helt å se fornuften i. (Edit: skriveleif) Endret 26. mars 2013 av Brunhilde 19
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #16 Skrevet 26. mars 2013 Synes denne tråden viser poenget til TS allerede, jeg. Jeg er selv ateist, men det er altfor mange som ser på religion og religiøse diskusjoner som fritt vilt for deres hoveringer og latterligjøringer. Man trenger ikke miste vanlig høflighet bare fordi man er ateist, men det ser man dessverre altfor ofte. Klokt sagt!
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #17 Skrevet 26. mars 2013 Men er det greit at ts stempler "alle" aterisker som arrogante? Eller kommer dette også inn under hovering og latterliggjøring? Personlig syns jeg at det gjør det. Jeg er ateist. Jeg tror ikke på gud. Det betyr ikke at jeg forventer at kristne skal slutte å tro, men det betyr at jeg syns de skal akspetere og respektere at jeg ikke gjør det. Syns jeg det er latterlig at noen tror? Nei, jeg gjør ikke det, på mange måter tenker jeg at de er heldige som har det fellesskapet som ofte følger av troen. Savner jeg personlig å tro? Nei, det gjør jeg ikke, jeg har brukt tid på å komme til den erkejennelsen at jeg er ateist og jeg føler meg tilfreds som det. Men at det er mer arrogant å ikke tro enn å tro? Nei, det klarer jeg ikke helt å se fornuften i. Problemet er at de ateistene man ser, det er gjerne de som slenger dritt om religion og som forfølger religionen. Som ser på det som sin oppgave i livet å omvende religiøse til ikke-religiøse, gjerne da umoralske dawkinsere. Det er snille ateister, heldigvis! De kan være akkurat så mye ateister de bare vil. Men dere må ikke gjemme dere!
Brunhilde Skrevet 26. mars 2013 #18 Skrevet 26. mars 2013 Problemet er at de ateistene man ser, det er gjerne de som slenger dritt om religion og som forfølger religionen. Som ser på det som sin oppgave i livet å omvende religiøse til ikke-religiøse, gjerne da umoralske dawkinsere. Det er snille ateister, heldigvis! De kan være akkurat så mye ateister de bare vil. Men dere må ikke gjemme dere! Mener du altså at "snille" ateister gjemmer seg? Jeg kjenner nemlig mange og jeg er så heldig at jeg omgås mennesker som spenner fra paganister, via ateister, agnostikere, bekjennende kristne, muslimer, jøder, hinduer og buddister! Vi respekterer hverandre og vi spør hverandre om hva den andre tenker om ting - hvis det er arrogant, så vet ikke jeg? Men jeg syns det er arrogant, som en bruker skrev å bryllupsforumet, at de som ikke benekter gud er velkomne i kirken. Det utelukker ganske mange mennesker. 6
Gjest Badebuksa Skrevet 26. mars 2013 #19 Skrevet 26. mars 2013 Mener du altså at "snille" ateister gjemmer seg? Jeg kjenner nemlig mange og jeg er så heldig at jeg omgås mennesker som spenner fra paganister, via ateister, agnostikere, bekjennende kristne, muslimer, jøder, hinduer og buddister! Vi respekterer hverandre og vi spør hverandre om hva den andre tenker om ting - hvis det er arrogant, så vet ikke jeg? Men jeg syns det er arrogant, som en bruker skrev å bryllupsforumet, at de som ikke benekter gud er velkomne i kirken. Det utelukker ganske mange mennesker. Ja, jeg mener at de gjemmer seg. Ellers hadde ikke flesteparten sittet igjen med det inntrykket man faktisk har av ateister. Det er jo nesten på grensen til å bli et skjellsord.
Silfen Skrevet 26. mars 2013 #20 Skrevet 26. mars 2013 Det er på grensen til å bli et skjellsord fordi religiøse fordømmer dem ene og alene fordi de ikke tror, noe de ser sitt snitt til å uttale gang på gang. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå