Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Jeg, og min kjæreste, har bestemt oss for at vi vil prøve å få barn. Jeg er 28 og han er 34, så vi er begge litt utålmodige. Eller, når jeg sier begge så er kanskje han 65,4 prosent utålmodig, mens jeg er oppmot 99,9 prosent. Jeg vil bare at det skal skje fort og aller helst nå :)

I min venninnegjeng så ble tre stykker gravid uten store problemer (faktisk på første forsøk). To andre med litt startproblemer, men innen to år. I hans vennegjeng har de fleste fått til innen 6 måneder, kun ett par sliter enda. Altså, forvetningene om at det skal gå fort er jo der når det virker som "alle" får det til innen få måneder. Redselen for å ikke være fruktbar gnager, tenk om jeg ikke kan få barn? Det er jo helt irrasjonelt, jeg vet de er de færreste som faktisk ikke er fertile. De fleste får det jo til, om så med litt medisinsk assistanse. Flere som også går med den redselen?

Jeg kastet pillebrettet 7/7-12, altså for snart tre uker siden. Etter det hadde jeg først lette blødninger 9-11/7, og så en veldig rar og tullete "mens" 20-23/7. Det var mer spotting, enn ekte menstruasjon. Derimot hadde jeg voldsomme magesmerter i de fire dagene, var slapp, svimmel og sulten hele tiden. Tok en graviditetstest i går, 24/7, den var svakt positiv. Deretter en ny i dag, 25/7, men den var negativ. På morgenurin. Så, den svake positive må rett og slett ha vært falsk da den ble tatt etter å ha hold meg 3 timer kveldstid. (Men, jeg håper jo at det betyr at kanskje et befruktet egg har streifet og at det dermed vil klaffe etter hvert). Har i ettertid lest at mange har gravidsymptomer etter de har sluttet på cerazette, så regner med det er derfor jeg har vært så i ulage den siste tiden.

Så ja, det var uansett ikke ekte prøving for den starter nå :D Bestilt meg eggløsningstester på billig-tester.no og skal starte så fort de kommer i posten. I følge min womanlog-app (genial!!) så skal jeg ha eggløsning neste helg. Om syklusen min har stabilisert seg. Det er verdt å nevne at jeg har kun gått på cerazette i 3 måneder, og vanlig p-pille i 6-7 uker før der igjen. Før det hadde jeg ett år p-pillefri (p-piller er virkelig ikke bra for meg). Med andre ord, syklusen min bør være på plass igjen raskt ;)

Noen flere der ute som har begynt å prøve på en liten vår/sommer-baby? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advarsel: intime kvinnedetaljerblush.png .

Lurer på om det var el-slim eller noe annet jeg fikk i dag. Har gått på soppkur og i dag hadde jeg mye eggehvit utflod. Nesten som et lite utbrud. Kan ikke huske at det har skjedd på lenge egentlig. Er det bivirkning av soppkuren (jeg tok stikkpillen for to dager siden, så det må i så fall være selve kremen) eller kan det være eggløsning?unsure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pyntestøv! :vinke: Skal bli spennende å følge med her! :Nikke: Kjenner meg igjen i det du sier om å være redd for å ikke kunne bli gravid, tror alle tenker den tanken før man får det til å klaffe. Men det gjelder å ikke bekymre seg alt for mye! Når det gjelder EL-slim så skal det være "seigt", sånn at det kan strekkes ganske langt. Fargen er jeg usikker på.

Ha en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pyntestøv! :vinke: Skal bli spennende å følge med her! :Nikke: Kjenner meg igjen i det du sier om å være redd for å ikke kunne bli gravid, tror alle tenker den tanken før man får det til å klaffe. Men det gjelder å ikke bekymre seg alt for mye! Når det gjelder EL-slim så skal det være "seigt", sånn at det kan strekkes ganske langt. Fargen er jeg usikker på.

Ha en fin dag!! :)

Jeg har slått meg til ro med at det bare var den kremen jeg måtte bruke. Har aldri opplevd noe lignende, og EL skal jeg ikke ha før tidligst neste uke. Gleder meg til å få sticks i posten så jeg kan teste når jeg har EL og faktisk :sengekos: litt i riktig periode, hihi.

Hvor lenge har du prøvd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, jeg sitter her og leser og leser andres dagbøker. Det hører jo til sjeldenheten at det klaffer med én gang. Ser flere holder på leeeenge, før det endelig sitter. Forstår at jeg må roe meg mer og mer ned nå, og tenke at det går til slutt. I hvert fall har jeg statistikken på min side, hehe :jepp: .

Likevel, jeg er i min aller første PP1 og denne perioden føles jo så lang. Har ikke engang fått EL, og etter EL er det jo enda mer venting før en kan teste. Tenker litt med misunnelse på venninna mi som hadde én, ÉN, PP1 og den satt. Hun har nå en frisk, og nydelig, liten sønn på 15 måneder. Noen er bare født heldige. Jeg hører til de som sjeldent får noe gratis :glare:.

Men, friskt mot, en god :kaffekopp: her på formiddagen hjelper på.

Håper det ikke bare er meg som er sykelig utålmodig, allerede i PP1 :legrine:

Må bare :pls: litt til en gud jeg ikke tror på at en liten lykkespire kan feste seg snarest. Lage et lite alter, av bleier, bodyer, smokker og talkum, som jeg tilber hver våkne sekund av dagen. Da må det vel skje, eller? tongue.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slått meg til ro med at det bare var den kremen jeg måtte bruke. Har aldri opplevd noe lignende, og EL skal jeg ikke ha før tidligst neste uke. Gleder meg til å få sticks i posten så jeg kan teste når jeg har EL og faktisk :sengekos: litt i riktig periode, hihi.

Hvor lenge har du prøvd? :)

Ja, sikkert mest sannsynlig det. :) Jeg er i aller første pp, og nå er det litt spennende tider som du ser i dagboken min... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sikkert mest sannsynlig det. :) Jeg er i aller første pp, og nå er det litt spennende tider som du ser i dagboken min... ;)

Jeg husket etterpå at jeg hadde vært innom deg at dette var din PP1. Tenk at det kan ha klaffet så fort. Du er sannelig heldig. Jeg heier på at det er en liten spire der, som klamrer seg godt fast! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Her skal jeg følge med :) spiren sitter nokk før du vett ordet av det :jepp:

Masse lykketil og babystøv til deg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Åhhh, jeg sitter her og leser og leser andres dagbøker. Det hører jo til sjeldenheten at det klaffer med én gang. Ser flere holder på leeeenge, før det endelig sitter. Forstår at jeg må roe meg mer og mer ned nå, og tenke at det går til slutt. I hvert fall har jeg statistikken på min side, hehe :jepp: .

Likevel, jeg er i min aller første PP1 og denne perioden føles jo så lang. Har ikke engang fått EL, og etter EL er det jo enda mer venting før en kan teste. Tenker litt med misunnelse på venninna mi som hadde én, ÉN, PP1 og den satt. Hun har nå en frisk, og nydelig, liten sønn på 15 måneder. Noen er bare født heldige. Jeg hører til de som sjeldent får noe gratis :glare:.

Men, friskt mot, en god :kaffekopp: her på formiddagen hjelper på.

Håper det ikke bare er meg som er sykelig utålmodig, allerede i PP1 :legrine:

Må bare :pls: litt til en gud jeg ikke tror på at en liten lykkespire kan feste seg snarest. Lage et lite alter, av bleier, bodyer, smokker og talkum, som jeg tilber hver våkne sekund av dagen. Da må det vel skje, eller? tongue.png

Skjønner hvordan du har det, hehe! Det er litt bittert at det skal klaffe fort for andre, mens når du prøver så går det ikke med èn gang. Jeg har en venninne som ble gravid i oktober da vi begynte å prøve. Men hun mistet litt etterpå. Men så ble hun gravid igjen når syklusen hadde stabilisert seg. Nå er hun 19 uker på vei og jeg prøver fremdeles :sjenert:

Men man kan ikke tenke sånn heller. Alle kropper er forskjellige. Jeg tenker bare på hvor inderlig lykkelig jeg kommert til å bli når jeg får en positiv test. For da har man ønsket det så lenge, ikke sant?

Å være utålmodig går aldri over, tror jeg :fnise: Men jeg har lært at jeg ikke kan tenke for mye på det. Det tærer veldig på psyken hvis det ikke klaffer med en gang. Men det er jo vanskelig å ikke være spent! Må nesten finne en mellomting. Prøve å få tankene over på noe annet mens man venter:)

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen! Kommer innom snart igjen :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med :) spiren sitter nokk før du vett ordet av det :jepp:

Masse lykketil og babystøv til deg :D

Første PP1 nå og masse moro neste uke rundt EL (håper jeg, om ikke syklusen min har tullet seg helt til). Sååååååh, kan man bare håpe. Satser på det babystøvet har effekt, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det, hehe! Det er litt bittert at det skal klaffe fort for andre, mens når du prøver så går det ikke med èn gang. Jeg har en venninne som ble gravid i oktober da vi begynte å prøve. Men hun mistet litt etterpå. Men så ble hun gravid igjen når syklusen hadde stabilisert seg. Nå er hun 19 uker på vei og jeg prøver fremdeles :sjenert:

Men man kan ikke tenke sånn heller. Alle kropper er forskjellige. Jeg tenker bare på hvor inderlig lykkelig jeg kommert til å bli når jeg får en positiv test. For da har man ønsket det så lenge, ikke sant?

Å være utålmodig går aldri over, tror jeg :fnise: Men jeg har lært at jeg ikke kan tenke for mye på det. Det tærer veldig på psyken hvis det ikke klaffer med en gang. Men det er jo vanskelig å ikke være spent! Må nesten finne en mellomting. Prøve å få tankene over på noe annet mens man venter:)

Ønsker deg masse lykke til med prøvingen! Kommer innom snart igjen :hallo:

Ja, det føles veldig urettferdig at noen bare skal få det til på ett forsøk og slippe all ventetiden, mens andre prøver og prøver i det "uendelige". Men, som du sier, sånn er det bare og flesteparten må jo prøve litt før det faktisk sitter en liten lykkespire fast :)

Masse lykke til deg også, titter nok innom både en og ti ganger hos deg happy.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, tok EL-test i dag og den er positiv, med temmelig sterke streker. Er billigtest dette da, men når tror dere jeg faktisk har eggløsning, basert på bildet? Hadde mensen 20 -23/7, men var en rar mens. Sluttet på pilla 8/7. Altså, syklusen min er jo litt på bærtur her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg tror at teststreken skal være sterkere enn kontrollstreken. Men jeg fikk akkurat samme resultat som deg og jeg pleier aldri å få to streker. Jeg tok tester daglig etter det i 3-4 dager til teststreken tilslutt var helt borte.

Det som kan ha skjedd da,er at løsning har vært og at hormonet synker igjen...

Har dere hatt sex nylig? (hvis jeg kan spørre om det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, hadde håpet den bare skulle bli sterkere og sterkere jeg. Det skjer aldri på den måten altså?

Hmm, vi hadde sex på søndag, men så har kjæresten vært bortreist og er ikke tilbake før lørdag.

Sædceller overlever jo noen dager, men hvis jeg har hatt eggløsning så betyr det kanskje at jeg hadde det i går? Da kan jeg ha vært heldig, men trolig ikke. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Måtte inn å lese i dagboka di også :-) spennende med prøving!! Ikke ta sorgene på forskudd. De fleste må prøve noen mnd før det klaffer. Jeg får som regel to svake streker på testene dagene før to sterke streker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Måtte inn å lese i dagboka di også :-) spennende med prøving!! Ikke ta sorgene på forskudd. De fleste må prøve noen mnd før det klaffer. Jeg får som regel to svake streker på testene dagene før to sterke streker.

Like sterke streker som i går, på morgenurin (se bilde).Hmm, hvis det betyr at jeg kanskje har eggløsning i løpet av helgen så passer det bra, men har lest at mange kan ha såpass sterke streker lenge, før den plutselig en dag er helt positiv (mens andre blir den aldri helt positiv med heller). Uansett er det utrolig kjekt å kartlegge syklusen litt og finne ut om jeg i det hele tatt får sterke streker, når jeg eventuelt får det osv. Temper også, men bare på kvelden, så det må jeg forandre på.

Er slik en spennende tid. Tenker ikke på annet om dagen. Vil bare bli gravid :hjerter_rundt: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like sterke streker som i går, på morgenurin (se bilde).Hmm, hvis det betyr at jeg kanskje har eggløsning i løpet av helgen så passer det bra, men har lest at mange kan ha såpass sterke streker lenge, før den plutselig en dag er helt positiv (mens andre blir den aldri helt positiv med heller). Uansett er det utrolig kjekt å kartlegge syklusen litt og finne ut om jeg i det hele tatt får sterke streker, når jeg eventuelt får det osv. Temper også, men bare på kvelden, så det må jeg forandre på.

Er slik en spennende tid. Tenker ikke på annet om dagen. Vil bare bli gravid :hjerter_rundt: .

Syns jeg har lest at EL tester skal testes mellom 10-16, eller har jeg bare lagt det som vane selv? Hehe, tror jeg er litt skrullete. Det er veldig gøy å kartlegge syklusen:-) Utrolig spennende! Siden dere er såpass ferske med prøvingen så hadde jeg ikke stressa så veldig. Ha sex i dagene før, under og etter EL:-)

Blir nok gravid snart skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har lest at EL tester skal testes mellom 10-16, eller har jeg bare lagt det som vane selv? Hehe, tror jeg er litt skrullete. Det er veldig gøy å kartlegge syklusen:-) Utrolig spennende! Siden dere er såpass ferske med prøvingen så hadde jeg ikke stressa så veldig. Ha sex i dagene før, under og etter EL:-)

Blir nok gravid snart skal du se:-)

Ja, skal ikke stresse med beina i været, hostesaft eller grapefruktjucie....enda. Men, har hørt at en soyafridiett, med gode fettkilder skal være gunstig. Så, tenker jeg skal være flink med litt nøtter og advokado fremover, hihi :). Det er jo bare sunt og bra for kroppen uansett :smilorange:

Men, for å vite når jeg har EL, så må jeg jo tempe og teste litt? Da kan jeg sikkert prøve å ikke gjøre det i PP2, hvis jeg klarer å regne med frem til når sånn ca kroppen har EL og bare kose oss ekstra i den perioden :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine plager for tiden. Symptomer på EL, Cerazette eller annet?

- Vond rygg, verker mye, spesielt ned mot korsryggen.

- Trøtt hele tiden, selv om jeg sover 8-9 timer.

- Lite overskudd, tung i kroppen.

- Mye mageproblemer. Tidvis verking i nederste del av magen.

- Høyre brystvorte kledde noe infernalsk i går, gitt seg i dag.

- Hodepine

- Uren hud

- Fett hår, selv fort etter vask.

- MATVRAK!!

Men, ikke gravid. Tatt 3 tester denne perioden. Har heller ikke ømme bryster eller en strekkfølelse i eggstokkene. Kanskje det bare er en kombinasjon av EL og pilleslutt? :)

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger der her også jeg !! :hoppendeglad: :hoppendeglad: Dette er jo såå spennende! Kjenne igjen det du sier med redselen for å ikke kunne få barn! kjent på den både titt og ofte jeg også.. MEn tror nok det er en tanke/følelse absolutt alle mennesker sliter med på et stadie i livet desverre. :) Men nå er jo sjansene veldig små for at det kal gjelde akkurat deg da :):smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...