Gå til innhold

Asanti's Dagbok


Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Gjest asanti

Velkommen hit! :)

Jeg og min samboer gjennom to år venter nå vårt første barn sammen. Vi er 23år og 24 år, har funnet lykken i min hjemby i Nord og bor sammen med vår lille Maine Coon.

I slutten av Mars 2013 venter vi på hemmeligheten i magen som etter ultralyd bestemte seg for å overraske oss med hvem den er.

Vi hadde bestemt oss for å få barn etter endt utdanning til min kjære, han er ingeniør og jeg jobber fult som servitør. At det ville sitte på første forsøk hadde vi ikke regnet med. Men glade ble vi. :rodmer:

Tippeliste

:babyjente:

Nuttapia

CathrineMic

Little Princess

:babygutt:

*Lollipop*

Utstyrsliste

Vogn Kjøpt

Vognpose Bestilt

Stelleveske Kjøpt

Bilstol m/base Kjøpt

Tripptrapp m/ newborn Kjøpt

Sprinkelseng Kjøpt

Bedside Crib Kjøpt

Tummytub

Badestativ

Bleiebøtte

Babycall Kjøpt

Dyne 80x100 Kjøpt

Sengekant Kjøpt

Madrass Kjøpt

Sengesett x2 Kjøpt

Laken x2 Kjøpt

Tisselaken Kjøpt

Håndklær vanlig Kjøpt

Håndklær m/hette

Badetermometer

Febertermometer

Stelleprodukter Kjøpt

Brystpumpe

Tåteflasker Fått i gratispakker

Smokker Fått i gratispakker

Cheeky wipes sett Bestilt

Tøybleier Bestilt

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

I følge beregning fra forrige mens så er jeg nå 5 uker på vei. Jeg merker på både meg og samboer at det ennå ikke helt har ordentlig gått opp for oss hva som er i vente på oss. Uvirkelig at vi venter barn, men en stor lykke.

De siste dagene har jeg vært fryktelig plaget med mensenlignede smerter, ganske kraftige til tider. Og etter mye forsking på nett (Siden jeg ikke har fortalt noen andre enn mormor om spiren) har jeg kommet fram til at dette er normalt? Noen andre som har vært plaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Salander

Hei og gratulerer! Det du beskriver er noen slags strekksmerter som en får fordi livmora utvider seg for å gjøre plass til et foster. Jeg har hatt det litt i perioder, som oftest midt på natta av en eller annen merkelig grunn. Det er helt normalt, og kan skje sånn her og der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Tusen takk! :) Prøver å ikke tenke så mye over det, men litt vanskelig å la være til tider. Men som du sier, og samboer sier, det utvider seg og det skjer jo noe. Synes å at det er merkelig at det nesten bare skjer på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Salander

Tilfeldigheter tror jeg:) Kanskje en merker sånt lettere på den tida av døgnet? I dag fikk jeg sånna strekk"smerter" etter en gåtur, så det er jo ikke bare på natta;) Eller kanskje bebis er b-menneske som barnefar er...LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hvem vet, er værtfall utrulig irriterende for jeg går nesten å venter på at TR skal komme. Det hele blir bare mer og mer real for hver dag samtidig som det er litt skummelt. Jeg er en person som ikke er så glad i det ukjente og nå når nesten ingen vet om lille så er det heller ikke så mange å snakke med. Da er det kjekt med KG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer med en liten i magen! Vi er nesten like langt, i følge mine beregninger er jeg 7 uker på vei. Blir spennende å følge deg:-) hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Så hyggelig at vi er fler som er like langt. :) Nå er jeg 6 uker på vei og formen kunne vært bedre. Det som plager meg mest er sterke smerter i løpet av dagen som toppes om nettern, så ligger mye våken å vrir meg. Kvalmen er heldigvis ikke så ille, merker det mest om jeg kjører bil eller stresser mye. Enn med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Siden jeg kan veldig lite, er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg å kan få en ticker og hvordan jeg legger den til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg kan veldig lite, er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg å kan få en ticker og hvordan jeg legger den til? :)

Trykk på en av tickerne som du liker, så kommer det forklaring der hvordan ting gjøres:-) For min ticker trykker du på den, legger inn due date, og så kopierer du URL-kode inn i profilteksten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at vi er fler som er like langt. :) Nå er jeg 6 uker på vei og formen kunne vært bedre. Det som plager meg mest er sterke smerter i løpet av dagen som toppes om nettern, så ligger mye våken å vrir meg. Kvalmen er heldigvis ikke så ille, merker det mest om jeg kjører bil eller stresser mye. Enn med deg? :)

Uff da, høres ikke greit ut - håper du blir bedre etterhvert!

Formen min er upåklagelig - fra litt småuggen for en uke siden til å føle meg veldig bra nå, og det bekymrer meg nesten litt....;-) Rare greier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Da skal jeg prøve på det. Takk . :)

Nei, det er ikke noe særlig å være plaget. Heldig du som ikke er dårlig eller noe. Det må være lykken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Trykk på en av tickerne som du liker, så kommer det forklaring der hvordan ting gjøres:-) For min ticker trykker du på den, legger inn due date, og så kopierer du URL-kode inn i profilteksten din.

Hm, jeg fikk til å lage en men ikke hvilken av de URL-kodene jeg skulle ta og hvor jeg skal lime de inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg var hos legen igår grunnet smertene i magen. Hun fortalte meg at de var veldig normale, men ikke at det var så ille at man kaster opp av dem. Så grunnet det og en fysisk slitsom jobb som gjør smertene verre, ble jeg sykemeldt. Noe så utrolig kjedelig! Jeg fikk å time hos gynekolog på mandag for å se om dette kan ha noe med sterke magesmerter jeg har hatt tidligere.

Kjenner det skal bli godt å få tatt den timen.

Ellers er dette en tung dag. Min beste venn gjennom 13 år ble avlivet idag. Familiehunden ar begynt å blitt veldig sliten og syk, jakthunden kommer seg nesten ikke lengre opp til hytta. Hvil i fred kjære venn. :hjerte:

Nå har jeg å fått fortalt foreldrene mine om graviditeten. For en lykke! Begge to begynte å tørke tårer og jeg sitter der å gråter. Men gud så godt det var å få sagt det til dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg fikk til å lage en men ikke hvilken av de URL-kodene jeg skulle ta og hvor jeg skal lime de inn.

Du tar den koden der det står url=..... inni og limer den inn i profilen din: gå til profil, endre profil og endre signatur. Der limer du den inn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen igår grunnet smertene i magen. Hun fortalte meg at de var veldig normale, men ikke at det var så ille at man kaster opp av dem. Så grunnet det og en fysisk slitsom jobb som gjør smertene verre, ble jeg sykemeldt. Noe så utrolig kjedelig! Jeg fikk å time hos gynekolog på mandag for å se om dette kan ha noe med sterke magesmerter jeg har hatt tidligere.

Kjenner det skal bli godt å få tatt den timen.

Ellers er dette en tung dag. Min beste venn gjennom 13 år ble avlivet idag. Familiehunden ar begynt å blitt veldig sliten og syk, jakthunden kommer seg nesten ikke lengre opp til hytta. Hvil i fred kjære venn. :hjerte:

Nå har jeg å fått fortalt foreldrene mine om graviditeten. For en lykke! Begge to begynte å tørke tårer og jeg sitter der å gråter. Men gud så godt det var å få sagt det til dem. :)

Håper du blir bedre i magen etterhvert da, og at det ikke er noe alvorlig. Mye på en gang for deg, skjønner jeg. Vet det er tungt å miste hunden sin.... Føler med deg, kjære deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest asanti

Tusen takk. :) Nå fikk jeg det til!

Nei, det skal visst ikke være så enkelt. Det irriterer meg skikkelig at jeg ble plaget såpass at jeg bare er hjemme, men men. Man må vel høre på signalene kroppen sender.

Imorgen kommer heldigvis mannen i huset hjem fra jobb, skal bli godt å få en klem nå kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, ja! Da ble det ticker!!

Åja, mannen din også jobber borte? Derfor du lurte på det ja:-) hvor mye er han bortreist? Hva jobber han med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Han er nettopp begynt i ny jobb som ingentiør, så han pendler ukentlig til østlandet og vi bor i nord. Så med mindre han bytter jobb til en her i området så ser det ut som at jeg må forberede meg på å bli delvis alenemamma. Men det skal gå bra, har tilfeldigvis søsken som min nærmeste nabo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsken og familie i nærheten er kjempekjekt enten mannen er mye på reise eller ei! To av mine søsken har fått barn allerede, og det er så kjekt å bo i nærheten av de. Og det tror jeg både søstrene mine og de herlige tantebarna mine syns også:-)

Jeg og mannen har to boliger, leiligheten bruker vi i uka, og den er i nærheten av familien min. Har allerede planlagt at når mannen må på reise etter at barnet kommer, skal vi være i leiligheten så det blir kort vei til familien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...