Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ligger minst èn tråd om denne saken her inne fra før, kanskje greit å sjekke det før man starter enda flere tråder om samme sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som gjør meg forbanna er at ordføreren får full støtte av AP i Vågå, men de driter fullstendig i jenta som ble voldtatt flere ganger fra hun var 13 år gammel som også var medlem av AUF.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det som gjør meg forbanna er at ordføreren får full støtte av AP i Vågå, men de driter fullstendig i jenta som ble voldtatt flere ganger fra hun var 13 år gammel som også var medlem av AUF.

Det har vært påfallende stille derfra i den senere tid, så det er ikke utenkelig at støtten begynner å slå sprekker.

Men mange vil alltid huske hvordan et stort flertall gikk ut og ga sin fulle støtte til ordføreren uten å ha kjennskap til hva som egentlig har foregått. Det er spesielt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne saken litt gammel? Husker det var i avisa og det gjorde meg så sint men visste ikke at det var en politiker fra AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Han blir nok ikke dømt, til det er kammeraderiet i AP for stort. Vil tro det er mange gråder som vil trekkes i for at han skal få fortsette sin nesten-pedofile livsstil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Han blir nok ikke dømt, til det er kammeraderiet i AP for stort. Vil tro det er mange gråder som vil trekkes i for at han skal få fortsette sin nesten-pedofile livsstil.

Dersom han ikke blir dømt, blir dette nok et overgrep mot jenta. Jenta må ha krav på å bli tatt på alvor og trodd, og dette kan kun skje ved at overgriperen får en meget lang fengselsstraff. Dersom han ikke dømmes, er dette er svik mot jenta og en fallitterklæring for rettsvesenet.

Spørsmålet om han bør dømmes til forvaring på ubestemt tid, er vanskeligere, etter som overgrepene så langt en kjenner, kun er knyttet til denne jenta som forhåpentligvis vil være godt voksen, dvs opp mot 40 år når straffen er sonet. Risikoen for gjentagelse når overgriperen på det tidspunktet er blitt en gammel mann, er trolig ikke så overvettes stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisken

At det nå er tatt ut tiltale gjør saken svært alvorlig. Det betyr at det er funnet tilstrekkelig bevis til at dette har skjedd.

Synes det er ekstra ille at selveste statsministeren har godkjent knullingen, og invitert "paret" på middaget m.m.

Ordføreren fikk også massiv støtte av alt som kunne krype og gå av kjendiser da saken sprakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han omtales som ordføreren når alle vet at han heter Rune Øygard? Er det fordi han jobber for Ap?

Jeg håper Vågå kommune og Vågå Ap snart tar til fornuft og forlanger at denne mannen skal permiteres.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han omtales som ordføreren når alle vet at han heter Rune Øygard? Er det fordi han jobber for Ap?

Jeg håper Vågå kommune og Vågå Ap snart tar til fornuft og forlanger at denne mannen skal permiteres.

Han er jo i praksis ute, men jeg skulle gjerne sett at det var offisielt. Håper han blir dømt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det nå er tatt ut tiltale gjør saken svært alvorlig. Det betyr at det er funnet tilstrekkelig bevis til at dette har skjedd.

Synes det er ekstra ille at selveste statsministeren har godkjent knullingen, og invitert "paret" på middaget m.m.

Ordføreren fikk også massiv støtte av alt som kunne krype og gå av kjendiser da saken sprakk.

Ærlig talt, det å angripe statsministeren her blir helt feil. Jeg tviler sterkt på at han har godkjent noe som helst annet enn at han har sett at de har vært nære venner.

Som overgrepsoffer vet jeg hvordan omgivelsene kan reagere og lese relasjoner helt feil. Alle trodde at overgriperen min, et familiemedlem, og jeg var verdens beste venner og behandlet oss deretter. Noen er fremdeles på min fantastiske overgripers side, mens andre er dypt sjokkerte. Jeg vet at jeg ikke kan klandre andre for ikke å ha grepet inn. Ingen visste hva som foregikk, og den eneste som var ansvarlig for det som skjedde var overgriperen selv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent på Facebook som er litt oppe i arbeiderpartiet. Ved omtrent alle saker hvor representanter fra høyre gjør noe kritikkverdig så er det ikke måte på hvor mye han skriver og twitrer om det, eller om personer fra AP gjør noe som kan tolkes som handlekraftig eller bra. Nå slike saker er oppe så er det derimot veeeeeeldig stille.

Skal ikke forbause meg om han sitter som folkevalgt representant om noen år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent på Facebook som er litt oppe i arbeiderpartiet. Ved omtrent alle saker hvor representanter fra høyre gjør noe kritikkverdig så er det ikke måte på hvor mye han skriver og twitrer om det, eller om personer fra AP gjør noe som kan tolkes som handlekraftig eller bra. Nå slike saker er oppe så er det derimot veeeeeeldig stille.

Skal ikke forbause meg om han sitter som folkevalgt representant om noen år.

Ja, for det er bare folk fra AP som gjør sånt. Duh.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bekjent på Facebook som er litt oppe i arbeiderpartiet. Ved omtrent alle saker hvor representanter fra høyre gjør noe kritikkverdig så er det ikke måte på hvor mye han skriver og twitrer om det, eller om personer fra AP gjør noe som kan tolkes som handlekraftig eller bra. Nå slike saker er oppe så er det derimot veeeeeeldig stille.

Skal ikke forbause meg om han sitter som folkevalgt representant om noen år.

Mener høyresiden, da spesielt FrP, men også Høyre.

Saken om Støre som bevilget penger har heller ikke blitt nevnt. Blir kvalm av hykleriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er bare folk fra AP som gjør sånt. Duh.

Nei, og det sa jeg heller ikke. Uansett så unnskylder det ikke noen av partene.

Vanskelig å forstå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det sa jeg heller ikke. Uansett så unnskylder det ikke noen av partene.

Vanskelig å forstå?

Ja, litt. Du blir kvalm av hykleriet, men ikke når høyresiden gjør det samme overfor de rødgrønne?

Hvor mange ganger har FrP gått ut og gitt uforbeholden støtte til offeret?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Koala

Påtalemyndighetene har kommentert denne saken en rekke ganger i mediene. Likevel har de ikke lagt frem et eneste bevis.

Hvis Øygard er uskyldig og blir frikjent vil han likevel ha fått livet sitt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er galt med denne saken:

Et barn har, etter all sannsynlighet, blitt misbrukt mange ganger.

Jenta blir ikke hørt eller trodd på.

Overgriperens partivenner lokalt tar offentlig hans parti i saken.

Landets mektigste partivenner tar offentlig parti med overgriperen.

Statsministeren tar offentlig parti med overgriperen.

Overgriperen får fortsette i sine tillitsverv.

(med andre ord; fem hånlige kniver i hjertet på den unge jenta)

Mens fornærmede må leve med at:

- alle hun kjenner vet alt. (tenk på den skamfølelsen hun må føle)

- landets mektige menn og kvinner ofrer henne på det politiske alter.

- partitilhørighet går foran rettferd, omsorg og fornuft.

- overgrepsmannen har full tillit og leder kommunen videre.

Hele Vågå kommune burde barbere seg på hodet og gå i skammekroken – for en drittplass dette må være.

Hvis ikke det ruller noen hoder snart mister jeg fullstendig troen på ”verdens beste land”.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt. Du blir kvalm av hykleriet, men ikke når høyresiden gjør det samme overfor de rødgrønne?

Hvor mange ganger har FrP gått ut og gitt uforbeholden støtte til offeret?

Nei. Jeg har ikke sagt hva jeg stemmer engang! Jeg stemmer selv AP og har også hatt ungdomsverv i partiet tidligere. Dust!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det ruller noen hoder snart mister jeg fullstendig troen på ”verdens beste land”.

Noen av oss som er overgrepsofre og som ikke har fått den støtte og hjelp vi hadde trengt og fortjent har forlengst mistet troen på at Norge er verdens beste land. Noen flytter til utlandet fordi de ikke orker mer svik.

Norske myndigheter, politi, rettsvesen og helsevesen har en tendens til å ta ekstremt lett på veldig alvorlige ting. Denne saken er dessverre ikke enestående, men har fått mye mediaoppmerksomhet pga at det dreier seg om en toppolitiker.

Norge er på mange måter et drittland. Det er mange som er fullstendig blendet av at alt er så trygt og godt og rent.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...