Gå til innhold

"Gjenger" på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg poster denne i Samliv og relasjoner siden den handler om relasjoner på KG.

jeg ser det er noen som har klagd over at det er krangling i en av gjengene her som nesten har gått over til mobbing. jeg visste ikke at det var gjenger her jeg :sjenert: men det er jo noen som snakker mye sammen da, men det betyr vel ikke at de er en klikk eller gjeng? :lete:

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye klikking her. Som i de fleste "samfunn" på mer enn tjue pers, enten IRL eller på nett, så oppstår klikker alt etter hvem folk har kjemi med.

Eller hvem de slikker oppetter ryggen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt litt merke til det, men skygger stort sett unna. Dette er stort sett grunnen til at jeg bruker AB-funksjonen også(i tillegg til at jeg vil være anonym da), da blir man liksom ikke blanda inn i sånt.

Det er vel bare sånn det blir på steder med mange mennesker, som Tirkes over sier. Det er synd, og det er ihvertfall synd når det grenser mot mobbing. Tenk om alle bare kunne respektere hverandre :sjenert:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt litt merke til det, men skygger stort sett unna. Dette er stort sett grunnen til at jeg bruker AB-funksjonen også(i tillegg til at jeg vil være anonym da), da blir man liksom ikke blanda inn i sånt.

Det er vel bare sånn det blir på steder med mange mennesker, som Tirkes over sier. Det er synd, og det er ihvertfall synd når det grenser mot mobbing. Tenk om alle bare kunne respektere hverandre :sjenert:

:roser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes vel i grunn jeg hører mer om klikker og grupper, enn jeg faktisk merker til dem.

Som Tirkes skriver, at noen skriver mer med hverandre og får kjemi, er ikke så rart eller uvanlig. Jeg synes heller ikke det er et problem, med mindre det eventuelt går over til dårlig oppførsel overfor andre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... jeg er han grønnskollen som enda ikke har funnet bordet sitt på skolen, tror jeg. Ingen har gitt meg gjengfarger enda... :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har vært her i nesten 10 år og er fortsatt ikke med i en gjeng.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg leser også til stadighet om disse klikkene, men jeg aner ikke hvem som skal liksom tilhøre hva.

Hvem vet, kanskje jeg også er med i en klikk, helt uten at jeg vet det? :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg poster denne i Samliv og relasjoner siden den handler om relasjoner på KG.

jeg ser det er noen som har klagd over at det er krangling i en av gjengene her som nesten har gått over til mobbing. jeg visste ikke at det var gjenger her jeg :sjenert: men det er jo noen som snakker mye sammen da, men det betyr vel ikke at de er en klikk eller gjeng? :lete:

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

Dette har ikke jeg lagt merke til. Hvor er det klagingen foregår og hvor er det den påståtte mobbingen foregår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere andre oppfattet klikking her og hva syns dere?

Ja, dette har jeg oppfattet. Det bryr meg ikke at folk finner tonen, men at det setter preg på mer generelle debatter er irriterende. Det er visst de som er med i klikkene selv som benekter at det finnes klikker. :)

Av og til er noen brukere ekskluderende mot andre enn vennene sine i en tråd. De overser andres innspill, og henvender seg kun til vennene sine. Helt greit, men det gjør at mange diskusjoner havner i grøfta.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har jeg oppfattet. Det bryr meg ikke at folk finner tonen, men at det setter preg på mer generelle debatter er irriterende. Det er visst de som er med i klikkene selv som benekter at det finnes klikker. :)

Av og til er noen brukere ekskluderende mot andre enn vennene sine i en tråd. De overser andres innspill, og henvender seg kun til vennene sine. Helt greit, men det gjør at mange diskusjoner havner i grøfta.

Bortsett fra at 80% av alle debattanter heter "AnonymBruker" og er den største klikken av de alle.

*tvinger seg inn som kvoteringsmedlem*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Uff, ja. Har sett mange tråder bli ødelagt på grunn av enten en eller annen "gjeng" går sammen mot TS eller at "gjengen" tuller i stor grad. Har også sett typisk brukere som har "kjemi" og som skriver kjedelige onelinere med masse blunkesmiley til hverandre i en annens tråd. Boooring. Nivået hadde blitt MYE høyere hvis moderatorene slo ned på tulling og sidespor i tråder. Hvis man vil fjase, tulle og flørte har man heldigvis dagbøker og snikksnakk-forumet.

edit: så først nå at denne tråden også har utviklet seg til fjasetråd.

Endret av Valiumsjunkie
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja. Har sett mange tråder bli ødelagt på grunn av enten en eller annen "gjeng" går sammen mot TS eller at "gjengen" tuller i stor grad. Har også sett typisk brukere som har "kjemi" og som skriver kjedelige onelinere med masse blunkesmiley til hverandre i en annens tråd. Boooring. Nivået hadde blitt MYE høyere hvis moderatorene slo ned på tulling og sidespor i tråder. Hvis man vil fjase, tulle og flørte har man heldigvis dagbøker og snikksnakk-forumet.

Ja, denne tråden har jo allerede blitt et eksempel på det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette har jeg oppfattet. Det bryr meg ikke at folk finner tonen, men at det setter preg på mer generelle debatter er irriterende. Det er visst de som er med i klikkene selv som benekter at det finnes klikker. :)

Av og til er noen brukere ekskluderende mot andre enn vennene sine i en tråd. De overser andres innspill, og henvender seg kun til vennene sine. Helt greit, men det gjør at mange diskusjoner havner i grøfta.

Det er vel ingen i denne tråden som benekter at det finnes grupper eller klikker her?

For min del går det mer på at jeg ikke alltid har klart for meg hva folk legger i en klikk. Klikking brukes ofte som et argument mot en i en del tråder, uten at det nødvendigvis er "bevisste klikker" det er snakk om. Det er f.eks en Off Topic tråd på snikk-snakk, som er både morsom og har en relativt fast kjernegruppe som er innom. Men den er også åpen for alle som vil, og selv om jeg skriver mer med noen enn andre der, så er det ikke sånn at jeg bevisst oppsøker eller svarer disse i andre tråder, og ignorerer resten. Men det at man finner tonen kommer vel kanskje også av at man i utgangspunktet har interesse for de samme trådene, og av den grunn "finner hverandre".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser også til stadighet om disse klikkene, men jeg aner ikke hvem som skal liksom tilhøre hva.

Hvem vet, kanskje jeg også er med i en klikk, helt uten at jeg vet det? :lete:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=621388&st=240

Sjekk f. eks. praten mellom deg, Mr. Omg, Twiddlebug, Lutetium71 og BjarneB

vet ikke om dere har en gjeng som skriver i flere tråder, men akkurat her kaprer dere de siste sidene i tråden og skriver stort sett innholdsløse meldinger til hverandre som ingen andre har noen interesse av å lese. (noen av postene er til og med bare en haug med emoticons og halvhjerta flørting.)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hard Ride

Uff, ja. Har sett mange tråder bli ødelagt på grunn av enten en eller annen "gjeng" går sammen mot TS eller at "gjengen" tuller i stor grad. Har også sett typisk brukere som har "kjemi" og som skriver kjedelige onelinere med masse blunkesmiley til hverandre i en annens tråd. Boooring. Nivået hadde blitt MYE høyere hvis moderatorene slo ned på tulling og sidespor i tråder. Hvis man vil fjase, tulle og flørte har man heldigvis dagbøker og snikksnakk-forumet.

edit: så først nå at denne tråden også har utviklet seg til fjasetråd.

Eventuell kritikk mot klikken vil bli ignorert, eller du vil bli minnet på at du bare er sjalu fordi ingen liker deg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ja, denne tråden har jo allerede blitt et eksempel på det.

Nettopp det tenkte jeg også. Flere her gjør jo indirekte narr av TS sin problemstilling med fjaset sitt. Jeg kan gjerne tulle og fjase selv, men prøver da å holde meg i snikk snakk.

De som prøver å spøke bort spørsmålet i denne tråden er kanskje de som føler seg truffet av problemstillingen?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Det er gjenger og klikker her, noe som selvfølgelig faller seg naturlig.

Det som er litt kjipt er at man enkelte ganger ser ut til å bli oversett i diskusjoner/samtaler der gjenger/klikker "regjerer" ( i mangel på bedre ord :) ) Men mulig det er bare jeg som rett og slett kommer med bare sprøyt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=621388&st=240

Sjekk f. eks. praten mellom deg, Mr. Omg, Twiddlebug, Lutetium71 og BjarneB

vet ikke om dere har en gjeng som skriver i flere tråder, men akkurat her kaprer dere de siste sidene i tråden og skriver stort sett innholdsløse meldinger til hverandre som ingen andre har noen interesse av å lese. (noen av postene er til og med bare en haug med emoticons og halvhjerta flørting.)

Så jeg ER med i en klikk. Stilig.

Men den tråden er jo strengt talt inn på snikk-snakk og overskriften inviterer ikke akkurat til seriøs debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...