Green Lady Skrevet 13. august 2011 #1 Skrevet 13. august 2011 Før noe som helst annet, veterinær er ringt, vi har time kl 23, men de skulle prøve å ta han før da. Venter på telefon fra dem nå. Dersom vi ikke får time før kl 23, hva kan vi gjøre? Etter råd fra veterinær, har vi gitt dobbel dose metacam, og puttet han i reiseburet for å holde han rolig. Andre ting vi kan gjøre? Han er påkjørt, frempoten står står skrått ut til høyre, altså i vinkel Så bekymret nå
Namine Skrevet 13. august 2011 #2 Skrevet 13. august 2011 (endret) det er rett og slett for dårlig av de! vi mistet et føll på stallen for noen måneder siden, og var nær ved å miste hoppa også fordi veterinæren ikke hadde tid, eller alternativer. sånn skal det ikke være! hesten min ble syk i forgårs, veterinæren dukket opp samtidig med meg. (jeg måtte gå fra jobb) hadde han ikke kunnet, vet jeg han hadde kommet med alternativer. det er for meg en selvfølge. ring andre dyreklinikker om det er noen i nærheten, du kan jo ikke sitte med pusen din med brukket pote i over tre timer! det går ikke! jeg hadde enten ringt andre dyreklinikker, ringt til veterinæren å spurt om han hadde andre alternativer til deg, eller rett og slett reist opp å sitti der med pusen i bur å sagt at du blir sittende der så de kan ta deg i mot så fort det lar seg gjøre, det er tross alt en alvorlig situasjon.. forøvrig ønsker jeg dere lykke til, håper det ordner seg, stakkars deg og pusen din. sender dere en god klem! Endret 13. august 2011 av Namine 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #3 Skrevet 13. august 2011 Ring nærmeste andre veterinær.
Gjest Raindrops Skrevet 13. august 2011 #4 Skrevet 13. august 2011 Føler det er teit å skrive når jeg ikke har noen råd, men jeg håper virkelig det ordner seg for pus! Kan ikke se for meg hva jeg hadde tenkt hvis det var en av mine =/ Er det ingen andre dyreklinikker i nærheten?
sol i sinnet Skrevet 13. august 2011 #5 Skrevet 13. august 2011 Det skal da være vakthavende vetrinærer?? Ett nødnummer man kan ringe i krise situasjoner. Det har vi hvertfall her!! Masse lykke til med pusen din
Fluffe Skrevet 13. august 2011 #6 Skrevet 13. august 2011 Vet ikke hvor i landet du bor, men jeg hadde nok prøvd å finne en annen lege som kunne tatt imot haste saker.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #7 Skrevet 13. august 2011 Huff, stakkars pus! Så trist å høre Har dessverre ikke noe gode råd, men jeg vil kommentere mangelen på akutt tilgang på hjelp når det kommer til dyrleger! Jeg bor på et sted der èn dyrlege har kontroll på 2 hele kommuner om gangen. På dagtid så har begge kontrollen i hver sin kommune, men på vakthavende så er det bare den ene. Det sier seg selv at hvis dyrlegen er på akutt utrykning på en av øyene man må ta ferge til, og dyrene mine trenger hjelp samtidig, må jo jeg ringe til den 3 kommunen og tvinge en av de til å komme. De kan si nei, for de er ikke vakthavende her, de kan ikke forlate sine poster, og det har faktisk skjedd før! Vi mistet en kalv og nesten kua fordi dyrlegen var på ei øy i sin hjemkommune, og dermed over 100km og en fergetur unna oss igjen. Han rakk så vidt frem til å redde kua, da hadde vi ventet hele natten. Jeg skulle ønske nødordningen for veterinærhjelp var litt bedre i landet her, for her jeg bor er det nesten farlig om det er en nødssituasjon. Jeg har kjørt 80 km for å få hjelp til smådyr, men en syk ku eller hest kan jeg ikke bare hive på hengeren når en ikke får dyret på bena. Håper du snart kommer til og får hjelp, føler med pusen din. 2
Green Lady Skrevet 13. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2011 Jeg bor faktisk i Oslo, og har ringt og ringt.. Alle henviser meg til Oslo Dyreklinikk. De ringte meg nå, og sa vi kunne komme, men vi måtte påberegne noe ventetid. Men de skulle ta den så fort som mulig. Bedre å stirre i veggen der enn i veggen hjemme i alle fall. Og da kan jeg jo også mase mer på dem når jeg er der. Uansett, takk for svar og lykkeønskninger. Det er helt forferdelig å sitte i denne situasjonen akkurat nå
Gjest Raindrops Skrevet 13. august 2011 #9 Skrevet 13. august 2011 Masse, masse lykke til! åper dere får hjelp så fort som mulig
CathFoto Skrevet 13. august 2011 #10 Skrevet 13. august 2011 Oslo Dyreklinikk er flinke med katter. Hadde min pus der for to uker siden. Stakkars pus, fortell oss hvordan det går.
Green Lady Skrevet 13. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2011 Da er vi tilbake. Veterinæren var litt usikker, men hun trodde det ikke var brudd i poten likevel. Men kraftig ute av ledd. Alle "radene" med "småknoklene" fremme i poten var bare i en stor haug. Videre hadde han brukket ene hjørnetannen, og fått et lite sår i munnen. Blæren var hel, og ingen indre blødninger, jamf. røngten. De hadde tid til oss kl 22, så vi satt bare og ventet i en drøy time Pus skal være der over natten i natt, og mulig vi kan hente han i morgen. En annen veterinær vil ringe oss da ang. røngtenbildene, og vi finner da forhåpentligvis ut hva vi skal gjøre, om det skal opereres eller bandasjeres.. Vi ser litt lysere på situasjonen nå
Stinkerbell Skrevet 13. august 2011 #14 Skrevet 13. august 2011 Jeg skjønner veldig godt at det er grusomt å sitte og vente med et antatt brudd i pusens ben, altså, men jeg synes likevel dere er vel hysteriske her. Det er vel ikke så rart om veterinæren må prioritere mer prekære ting enn et brudd, så lenge pus har fått smertestillende? Da sønnen min brakk armen satt vi først og ventet i to timer hos lege, måtte kjøre til nærmeste sykehus og vente i enda to timer på røntgen. Fra vi ringte legen tok det seks timer før armen var forsvarlig gipset. Han overlevde, og det hadde nok pus også gjort, om den hadde hatt et brudd. 10
Aurora M. Skrevet 13. august 2011 #15 Skrevet 13. august 2011 Flott å høre at pus sikkert blir bra i poten sin! Det verste er jo som oftest uvissheten (og selvsagt det å se at de har vondt). Deilig midt i alt å vite at pus er i trygge hender hos noen som vet hva de gjør!
Green Lady Skrevet 14. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2011 (endret) Jeg skjønner veldig godt at det er grusomt å sitte og vente med et antatt brudd i pusens ben, altså, men jeg synes likevel dere er vel hysteriske her. Det er vel ikke så rart om veterinæren må prioritere mer prekære ting enn et brudd, så lenge pus har fått smertestillende? Da sønnen min brakk armen satt vi først og ventet i to timer hos lege, måtte kjøre til nærmeste sykehus og vente i enda to timer på røntgen. Fra vi ringte legen tok det seks timer før armen var forsvarlig gipset. Han overlevde, og det hadde nok pus også gjort, om den hadde hatt et brudd. Jeg var veldig stresset da jeg skrev hovedinnlegget, og jeg burde kanskje skrevet hvorfor poten er brukket (eller, at jeg antok at den var brukket). Katten var påkjørt, så jeg var også redd for indre skader. Og høyre frempote stod ut i en ganske så fin 45 graders vinkel, samt at den var diiiiiiger. Men, alt løste seg til slutt EDIT: Jeg ser nå at jeg skrev at han var påkjørt.. Endret 14. august 2011 av Green Lady 1
Namine Skrevet 14. august 2011 #17 Skrevet 14. august 2011 jeg syntes det kom godt frem i hovedinnlegget at dette kunne være alvorlig jeg da. det er jo ikke akkurat bra at poten står rett ut etter påkjørsel liksom.. men godt å høre at du fikk komme inn til slutt, og at pus nå får behandling. lykke til videre!
Gjest Lille-pus Skrevet 14. august 2011 #18 Skrevet 14. august 2011 Han er i de beste hender nå, og jeg synes du har gjort alt så riktig som det kan gjøres i et slikt tilfelle. God bedring til gutten og "mor"
Gjest Doh Skrevet 14. august 2011 #19 Skrevet 14. august 2011 God bedring til pusen!! Det største marerittet for oss katteeiere er vel at den blir påkjørt..
Leo Skrevet 14. august 2011 #20 Skrevet 14. august 2011 Til en annen gang kan jeg anbefale Sørum og Fet Veterinærkontor som ligger ca. 20 minutters kjøring fra Oslo sentrum. (Det går også tog fra Oslo S til Nerdrum stasjon som ligger noen hundre meter fra klinikken store deler av døgnet og toget tar ca. 25 minutter. Taxi er også overkommelig hvis det er snakk om en krisesituasjon). Jeg bor også ca. 20 minutters kjøring fra klinikken og der har alltid veterinæren vært på plass og ventet på oss når det har vært noe akutt. Dyret har altså kommet til behandling i løpet av 25 - 30 minutter. De har det meste av utstyr og veldig flinke og erfarne veterinærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå