Gå til innhold

Når vi blir mange nok skal vi kaste sånne som deg ut og brenne det norske flagget


Gjest Student89

Anbefalte innlegg

Gjest Student89

Fikk følgende kommentar av en jeg jobbet med:

Når vi blir mange nok skal vi kaste sånne som deg ut og brenne det norske flagget.

Vi utlendinger skal ta over og dere norske skal ikke få være her lengre.

Dette skjedde på en arbeidsplass hvor utlendingene var i flertall, hovedsaklig muslimske.

Har prøvd å glemme kommentaren, men klarer det bare ikke. Bor i Oslo øst og hører stadig

kommentarer som "jai skal drepe alle hvite" "bare vent til vi blir mange nok så skal vi ta over osv." Hvorfor i all verden skjønner ikke politikerne hva som egentlig foregår?

Før jeg blir stempla som rasist vil jeg bare si at rasisme og nasisme er noe som jeg alltid

har vært mot. Har ingen problemer med innvandrere fra øst europa har flere venner som er derfra, men muslimsk og afrikansk innvandring er noe helt annet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest muslim mamma

Jeg er muslimsk innvandrer og har ingen planer om å kaste deg ut eller å brenne det norske flagget. Jeg syns ikke du skal ta den gærningens ord så veldig seriøst. jeg kan betrygge deg med at ikke representerer noen andre enn deg selv. Forøvrig har jeg aldri hørt noen si "jai skal drepe alle hvite". Det er en drapstrussel som må politianmeldes.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe for seg å lage skrekkvisjoner av at etniske nordmenn vil bli kastet ut med makt eller at Norge nærmest blir et Saudi-Arabia så snart etniske nordmenn kommer i mindretall, at alle norske kvinner må dekke seg til og islam tar over fullstendig fra dag én, det er jo mange land der muslimer etter hvert har kommet i flertall som likevel ikke styres etter sharia. (Selv om de ikke er forbilder i demokrati og menneskerettigheter eller land vi i Norge ønsker å sammenlikne oss med) Som jeg har skrevet før:

Jeg har stort sett nøyd meg med å påpeke at franskmenn og etter hvert også nordmenn antagelig vil komme i mindretall i eget land. Jeg har derimot aldri vært spesifikk i min visjon av det samfunn som vil følge når vi er i mindretall.

Men bare det at vi vil være i mindretall vil slik jeg ser det være dramatisk, det vil sette våre barn og barnebarn i en mye svakere posisjon enn den vi opplever i dag. Det kan godt tenkes at det muslimske flertallet vil vise storsinn og utvise toleranse og medynk med minoriteten, men det er ikke en slik situasjon jeg ønsker at våre barn skal komme i. Jeg er for et liberalt demokrati, men jeg oppfatter det ikke som en menneskerett å få flytte til et annet land og få fulle borgerrettigheter der. Det er noe riv ruskende galt når vi gir bort statsborgerskap i en så stor skala at befolkningen som har bodd i landet i årtusener kan komme i mindretall bare i løpet av en drøy hundreårsperiode.

Dette er et innlegg jeg tidligere har skrevet om problematikken:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=564911&view=findpost&p=9318763

Men selv om mange vil til Europa kan ikke denne verdensdelen takle masseinnvandring i en slik skala uten at det får dramatiske følger for befolkningssammensetningen på kort tid. La meg gjenta et innlegg jeg skrev i en annen og dessvere lite lest tråd:

Det er vel ikke helt riktig at alle partier har en gjennomtenkt innvandringspolitikk, i hvert fall ikke hvis vi med en gjennomtenkt politikk mener en politikk der man har analysert og er åpen om masseinnvandringens konsekvenser på litt lengre sikt, f.eks i et hundreårsperspektiv, altså litt lenger enn et par valgperioder. På åtti- og nittitallet møtte våre fremste politikere Frps innvandringsskepsis med følgende kontante avvisning: "Det er ingen innvandring til Norge. De eneste som kommer til Norge utover midlertidige arbeidere fra Schengen-land er et lite knippe asylsøkere som flykter fra tortur og forfølgelse og som ville bli skutt i det øyeblikk de måtte sette sin fot i hjemlandet igjen. Disse er så få at de nærmest kan telles på én hånd og innebærer absolutt ingen innvandringsbølge." Etter at vi rundet årtusenskiftet har denne argumentasjonen blitt noe svakere, i stedet har vi begynt å høre at vi trenger fremmedkulturell masseinnvandring for å komme gjennom den høyst midlertidige demografiske overgangen (populært kalt eldrebølgen).

Men at masseinnvandring skulle være en løsning på den forbigående eldrebølgen er ikke uten videre gitt. Det er såpass store omkostninger knyttet til innvandringen og alle de sosiale ordninger våre nye landsmenn har krav på at dette i praksis like gjerne kan svekke våre muligheter til å ta oss av våre eldre pleietrengene. Men for meg er ikke økonomi det viktigste her, jeg synes ingen folk, ikke engang "de skitne europeerne", har plikt til å gi bort statsborgerskap i en så stor skala at deres etterkommere kommer til å utgjøre en minoritet i eget land, kanskje bare i løpet av en drøy hundreårsperiode.

Hadde dette skjedd i et ikke-europeisk land tror jeg vi alle hadde reagert med avsky og forferdelse. Kalt det imperialisme. Om man fant en type "gull" i Afrika og europeerne strømmet til og bosatte seg der i en slik skala at afrikanerne ville komme i mindretall i sine egne land tror jeg alle ville sett det uheldige i det. Alle mener vel at det er naturlig at folkene som har bodd i Afrika gjennom årtusener må få fortsette å være de dominerende i disse landene. Og det vil de selvsagt også være.

For det er ikke slik at dagens masseinnvandring går i alle retninger. Om hundre år vil europeerne antagelig være i mindretall i sine egne land, men pakistanerne vil ikke være i mindretall i Pakistan, kineserne vil ikke være i mindretall i Kina, japanerene vil ikke være i mindretall i Japan og de afrikanske folk vil fortsatt dominere i Afrika. Bare i Vesten vil de opprinnelige befolkningene ha kommet i mindretall. Det er etter min mening hverken rimelig eller riktig at vi skal gi dette som arv til våre barn og barnebarn, uansett hva våre forferdre har bedrevet i kolonitiden. Ta en titt på denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=552412

La meg sitere noe av det jeg der skrev:

Men med europeernes lave fruktbarhetsrate, fortsatt masseinnvandring og opprettholdelse av dagens henteekteskapsbroer vil befolkningssammensetningen endre seg dramatisk på historisk kort tid, så dramatisk at europeerne risikerer å komme i mindretall i egne land i løpet av en drøy hundreårsperiode. Muslimene utgjør som demonstrantene i Paris påpekte allerede ca 10 % av den franske befolkning, men dette er en mye mye yngre befolkning enn den franske (svært mange av disse er barn og unge) så det har vært anslått at bortimot 30 % av alle franskmenn under 20 år er muslimer. Det betyr som jeg har påpekt før at selv om Frankrike skulle bygge høye murer rundt landet i morgen den dag, sette en effektiv stopper for all innvandring, stoppe alle henteekteskapsbroer fra de etniske minoritetens opprinnelsesland, og, og det er kanskje det mest urealistiske av alt, om de franske muslimenes fruktbarhet skulle falle helt ned på fransk nivå over natten, ligger det likevel an til at muslimene vil utgjøre ca 30 % av den franske befolkning om 70 år. For da vil de som i dag er over 20 år i all hovedsak være borte.

Vi er vel alle realister nok til å innse at tiltakene jeg skisserer (total innvandringsstopp og endring av franske muslimers fruktbarhetsrate over natten) ikke er politisk gjennomførbare, så realiteten vil nok bli at muslimene vil passere 30 % av den franske befolkning lenge før det har gått 70 år. For Frankrike tror jeg løpet er kjørt, franskmennene er dømt til å komme i mindretall i eget land. Det skal helt urealistiske og ugjennomførbare tiltak til for å unngå det. For Norge er det ennå håp, men håpet henger i et tynt snøre. Håpet består i at det skjer en rask endring i politikernes holdning til innvandring.

Frem til i dag har høyrepopulistiske partier vært nesten enerådende i Europa når det gjelder en kritisk holdning til masseinnvandring. Det har vært enkeltstående røster også i andre partier, men det politiske landskap har vært slik at denne saken har vært "eid" av høyrepopulistene, slik at det nærmest har vært politisk selvmord å fronte en mer restriktiv holdning innad i andre partier. Og for folk flest er det jo helheten i politikken som betyr noe, så man stemmer ikke nødvendigvis på et høyrepopulistisk parti selv om man er uenig i sitt eget partis innvandringspolitikk. Men det er jo mulig å håpe at dette kan endre seg i tide, at et langsiktig perspektiv på innvandringspolitikk ikke skal være en sak eid av høyrepopulister i all fremtid.

Det vi kunne trenge er en grundig debatt og langsiktig analyse av hva dette vil si for befolkningssammensetningen i et hundreårsperspektiv, så kan befolkningen ta sitt valg, f.eks gjennom en rådgivende folkeavstemning, om et stort flertall av folket ønsker en så dramatisk omveltning i befolkningssammensetningen på kort tid at våre barn og barnebarn kan bli en minoritet i eget land, må jo mindretallet bøye seg for det, men vi trenger åpenhet om spørsmålet, og det er ikke for galt om folket skal få bestemme i et slags allmøte i en så viktig sak. Man kan aldri forvente at alle som er skeptiske til masseinnvandring skal føle for å stemme på et høyrepopulistisk parti, derfor kan aldri stortingsvalgene gi et fullgodt svar på hva folk egentlig mener i dette spørsmålet, og uten en redelig åpen debatt er det jo heller ikke godt å vite hva folk egentlig mener. Det er nok ikke alle som virkelig forstår at det i det hele tatt er mulig at en populasjon kan gå fra 95 % til under 50 % på 100 år, så jeg tror bevissheten om dette er lav.

Endret av Cuckold
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noe slikt, rart.

men det finnes vel de som "vil drepe alle hvite", akkuratt som det finnes de som "vil drepe alle mørke"..

:S

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk følgende kommentar av en jeg jobbet med:

Når vi blir mange nok skal vi kaste sånne som deg ut og brenne det norske flagget.

Vi utlendinger skal ta over og dere norske skal ikke få være her lengre.

Dette skjedde på en arbeidsplass hvor utlendingene var i flertall, hovedsaklig muslimske.

Har prøvd å glemme kommentaren, men klarer det bare ikke. Bor i Oslo øst og hører stadig

kommentarer som "jai skal drepe alle hvite" "bare vent til vi blir mange nok så skal vi ta over osv." Hvorfor i all verden skjønner ikke politikerne hva som egentlig foregår?

Før jeg blir stempla som rasist vil jeg bare si at rasisme og nasisme er noe som jeg alltid

har vært mot. Har ingen problemer med innvandrere fra øst europa har flere venner som er derfra, men muslimsk og afrikansk innvandring er noe helt annet.

'Jeg er ikke rasist, men...'

'Jeg har jo flere muslimske venner, så jeg kan umulig være trangsynt,rasist eller fordomsfull, liksom'

Hva forventer du at politikere skal gjøre? Skjære alle ulendinger over en kam fordi du møter på enkelte i Oslo som har den holdningen? At politikerne skal gå ned på Oslo øst og ta tak i problemet selv (noe som hadde vært en god løsning, men how?)? Eller, som det alltid kommer frem i slike muslim-debatter (ja,det er alltid de muslimene som konspirerer å 'ta over vårt vakre land' sånn som jødene under 2. verdenskrig, ellers så står de for andre problemer som truer paradiset vårt): la det svi for alle utlendinger, både de som er her og de som eventuelt måtte komme. Pga. enkelte på Oslo Øst.

Skjønner ikke helt hva du ser for deg at politikerne skal gjøre, utenom å la det svi for alle utlendingene. Eller, ikke utlendingene, muslimene mente jeg. Nå ble jeg nesten litt for off-topic her...

Endret av regia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslimsk innvandrer og har ingen planer om å kaste deg ut eller å brenne det norske flagget. Jeg syns ikke du skal ta den gærningens ord så veldig seriøst. jeg kan betrygge deg med at ikke representerer noen andre enn deg selv. Forøvrig har jeg aldri hørt noen si "jai skal drepe alle hvite". Det er en drapstrussel som må politianmeldes.

Jeg har heller ikke hørt noe slikt, men nå bor jeg utenfor Oslo. Kanskje det er bare et Oslo-probblem? Siden så mange utenlandske samler seg på ett sted, da blir det større sjanse for at integrering ikke vil fungere. Altså,når man kun menger seg med seg og sine.

Men skjønner at de som anser Oslo som Norges navle antar at det samme problemet gjelder for resten av Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Student89

'Jeg er ikke rasist, men...'

'Jeg har jo flere muslimske venner, så jeg kan umulig være trangsynt,rasist eller fordomsfull, liksom'

Nå er det faktisk slik at muslimer har tatt over landeområder. Se for eksempel, på Libanon.

Dette var et fredlig land før muslimene kom å tok over. Se på for eksempel deler av London hvor muslimene prøver å ta mer og mer kontrollen. Se på for eksempel Nederland hvor den opprinnelige

kristne befolkningen flytter ut pga de muslimske innvandrerne.

Og nei de fleste sier vel ikke at de skal ta over, før de virkelig har gjort og alt er tapt.

Herregud nordmenn nå må vi snart våkne opp. Hvordan kommer Norge til å bli om 20-30 år? Er det virkelig slik at muslimene blir mer sekulære når de er 4 generasjons? Nei, tvert i mot det viser seg at de bare blir enda mer fanatiske. Et godt eksempel på dette er pakistanere i England.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du at politikere skal gjøre?

Hva med å innføre en holdningstest på samtlige asylsøkere? Hvor man bla. sjekket hvordan de reagerte på vestlige verdier, og syn de kan komme til å møte på i den vestlige verden(lettkledde kvinner, homofile som kysser hverandre/leier osv.). Å ignorere gruppen med fundamentalistiske muslimer, som vi har en del som indikerer at er en gruppe i vekst, er i alle fall IKKE noen løsning på problemet; det er nemlig ikke annet enn å lukke øynene og håpe på det beste.

Iom. at debatten allerede har blitt hitlet, er det relevant å nevne at politikerne i 30 - tallets Europa var svært godtroende overfor Hitler, og nektet å tro at han kunne utgjøre noen trussel. I dag har vi politikere som åpenbart ikke ser at fundamentalistisk islam kan komme til å utgjøre en trussel...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig det er på tide at vi begynner å gjøre noe, det er for mange innvandrere når det bikker flere innvandrere enn nordmenn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På diverse forum, spesielt vgd så er det nordmenn med samme holdning, bare omvendt.

Idioter og ekstremenister finner man i alle grupper.

De fleste er ikke sånn.

Og muslimer er ingen homogen gruppe heller, de er forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kunne trenge er en grundig debatt og langsiktig analyse av hva dette vil si for befolkningssammensetningen i et hundreårsperspektiv, så kan befolkningen ta sitt valg, f.eks gjennom en rådgivende folkeavstemning, om et stort flertall av folket ønsker en så dramatisk omveltning i befolkningssammensetningen på kort tid at våre barn og barnebarn kan bli en minoritet i eget land, må jo mindretallet bøye seg for det, men vi trenger åpenhet om spørsmålet, og det er ikke for galt om folket skal få bestemme i et slags allmøte i en så viktig sak. Man kan aldri forvente at alle som er skeptiske til masseinnvandring skal føle for å stemme på et høyrepopulistisk parti, derfor kan aldri stortingsvalgene gi et fullgodt svar på hva folk egentlig mener i dette spørsmålet, og uten en redelig åpen debatt er det jo heller ikke godt å vite hva folk egentlig mener. Det er nok ikke alle som virkelig forstår at det i det hele tatt er mulig at en populasjon kan gå fra 95 % til under 50 % på 100 år, så jeg tror bevissheten om dette er lav.

Et eksepsjonelt godt innlegg, Cuckold. Med all respekt å melde til KG synes jeg at disse refleksjonene dine burde offentliggjøres i andre og mer seriøse fora. Vurdert å skrive et avisinnlegg om dette?

Jeg har selv flere ganger tenkt at vi burde hatt en edruelig og saklig debatt om konsekvensene av denne lynkjappe demografiske endringen i Norge og Europa. Det er nedslående at alle spirer til et slikt ordskifte raskt blir kvalt til fordel for den vanlige skyttergravskrigen hvor skjellsordene hagler. Det må være mulig å reflektere kritisk rundt dette som jo angår oss alle uten å bli beskyldt for rasisme, og samtidig uten at høyrepopulistene skal ta patent på saken - det er den for viktig til!

Jeg er spesielt skuffet over at hverken Arbeiderpartiet eller Høyre ser ut til å ta saken på alvor (av SV og mellompartiene forventer jeg ingenting). Hvorfor er det ingen i disse partiene som tør å fronte problemstillingen offentlig? Hvorfor går de med skylapper foran øynene og later som at problemmstillingen ikke finnes? Hvorfor overlater de manesjen til FrP og cowboypolitikken deres?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student89

Noe av det som bør vektlegges mye mer er sammenhengen mellom nazisme og islam.



  • Begge er totalitære ideologier hvor makten er konsentert blant meget få personer.

Nasisme eksempel: Hitler Tyskland.

Islam eksempel: Dagens Iran.



  • Begge ideologier har et sterkt hat mot jøder.

Nasisme eksempel: I mein kamf står det at jøder er det værste som finnes.

Islam eksempel: Muhammed islams profet, gav selv ordre om å drepe flere hundre jøder

bare på grunn av at de var jøder.



  • Begge ideologier har et sterkt hat mot homofile.

Det kan også nevnes at i Canada protesterte nynazister og muslimer sammen mot jødene

i Israel.

Flere kilder hevder at nazisten Dr.Død, ble muslim på sine eldre dager.

Til slutt et eksempel fra Oslo Øst. Har flere ganger overhørt diskusjoner hvor ikke-vestlige 10 åringer snakker om: "Hitler boka hvor man dreper de jævla jødene."

Endret av Student89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Fikk følgende kommentar av en jeg jobbet med:

Når vi blir mange nok skal vi kaste sånne som deg ut og brenne det norske flagget.

Vi utlendinger skal ta over og dere norske skal ikke få være her lengre.

Dette skjedde på en arbeidsplass hvor utlendingene var i flertall, hovedsaklig muslimske.

Har prøvd å glemme kommentaren, men klarer det bare ikke. Bor i Oslo øst og hører stadig

kommentarer som "jai skal drepe alle hvite" "bare vent til vi blir mange nok så skal vi ta over osv." Hvorfor i all verden skjønner ikke politikerne hva som egentlig foregår?

Før jeg blir stempla som rasist vil jeg bare si at rasisme og nasisme er noe som jeg alltid

har vært mot. Har ingen problemer med innvandrere fra øst europa har flere venner som er derfra, men muslimsk og afrikansk innvandring er noe helt annet.

Det er jo skikkelig kjipt å få sånt slengt etter seg av innvandrere med annen kultur.. (Islam)

Personlig har jeg lagt merke til at vi normenn har strukket oss veldig langt i det å være fleksible og imøtekommende til kravene muslimene har hatt igjennom årene. Men nå har det begynt å gå så langt at utviklingen går bakover i tid i deler av Oslo. Dette har ikke jeg noen planer om å akseptere/godta. Og har derfor min personlige anti-islam kampanje der jeg mener at en religion som både er veldig brutal ovenfor andre religioner og menneskerettigheter ikke har noe i et moderne samfunn å gjøre. Man kan gjerne være muslim, men i offentligheten hører ikke Islam og Sharia til.

Det å bli kalt rasist har mistet sin betydning for meg, fordi rasistflagget er så tynnslitt at det er gjennomsiktig. Så kall meg heller en menneskerettighetsaktivist. Å enkelte rettigheter er mere verdt enn andre. For eksempel det få lov til å ha egne meninger og dele klasse med gutter/jenter.

De muslimene som ikke er enige i det jeg sier vil jeg tro er de som er mere av fanatisk natur, mens de som er mer liberalistiske vil jeg tro klarer å lese mellom linjene å skjønner at det er de konservative muslimene som fukker opp for hele mengden. Og for å få bukt med problemet på en effektiv måte må man kanskje gjøre som man gjør andre steder, det å dra alle under en kam. ((Båtførerbevis må man idag ha dersom man er født etter et visst årstall pga. båtførere ikke har klart å la båten stå i fylla.)) Da mener jeg at man kanskje må forby offentlig praktisering av Islam da den prosentvis har mere problemer med seg enn andre religioner og kulturer i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke hørt noe slikt, men nå bor jeg utenfor Oslo. Kanskje det er bare et Oslo-probblem? Siden så mange utenlandske samler seg på ett sted, da blir det større sjanse for at integrering ikke vil fungere. Altså,når man kun menger seg med seg og sine.

Men skjønner at de som anser Oslo som Norges navle antar at det samme problemet gjelder for resten av Norge.

Det er ikke holdningene blant enkelte innvandrergrupper alene som er problemet, men de raske endringene i befolkningssammensetningen. Finansavisen hadde en lengre artikkel sist lørdag (i papirutgaven) hvor de seneste estimatene tydet på at etniske nordmenn vil være i mindretall innen 2030 dersom innvandringen fortsetter i samme takt som nå. Folk er bra nedsnødd hvis de ikke innser at dette er et problem i seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student89

Hva hvis man satte i gang en tverrpolitisk underskriftsaksjon for å få til folkeavstemning

om asylpolitikken? Man stemmer over saker som EU, men den demografiske og kulturelle forandringen som innvandringen fører til vil ha mye større og farligere konsekvenser.

Regjeringen må da ta hensyn til folkets mening på en helt annen måte enn slik det er i dag.

Har du lyst til at barnebarnet ditt skal kun kle seg som hun vil eller skal hu måtte dekke

seg til fordi mannen hennes ønsker det?

Vil du at homofile skal få velge selv hva de gjør, eller vil du at homofili skal bli forbundt.

Har du lyst til at kvinner skal ha grunnleggende FN rettigheter eller skal mannen bestemme alt?

Poenget er: Hvis vi ikke gjør noe nå hvordan skal vi da kunne gjøre noe om 20 år?

I Libanon ser man konsekvenser av dette hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Smørbukk

Ser enkelte sier at det er "for mange innvandrere i Norge" og at det snart er "flere innvandrere enn nordmenn". Jeg tok et raskt søk på SSB for å finne ut hvor mange innvandrere som var bosatt i Norge i 2010, og her er svaret:

"I dag er det omlag 600 900 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv (500 000) eller er født i Norge med innvandrerforeldre (100 000). Til sammen utgjør disse gruppene 12,2 prosent av befolkningen. Om lag 287 000 personer har bakgrunn fra Europa, 210 000 personer har bakgrunn fra Asia, 74 000 har bakgrunn fra Afrika og 19 000 har bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 11 000 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania. "

Kilde: SSB - Innvandring og innvandrere

12,2 % er altså like over en tiendedel av Norges befolkning. Kjenner jeg blir irritert av folk som klager over at det er for mange innvandrere i Norge, og at de skal ta over landet. Det blir, som andre her har nevnt, å skjære alle over én kam, og det er feil. "Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre mot deg", er det noe som heter. Ønsker dere som skjærer alle innvandrere over én kam, at innvandrerne skal gjøre med trangsynte nordmenn? Alle mennesker er forskjellige - nordmenn også.

Ang bosetting i "ghetto"-liknende tilstander i enkelte bydeler osv, er noe politikerne kan gjøre noe med. Vi bør senke prisene på boliger, slik at de faktisk får råd til å bosette seg der de ønsker. Allikevel kan jeg godt forstå at de ønsker å bosette seg i nærheten av der andre mennesker fra sitt land bor. Dette ser vi i Spania også, der nordmenn stort sett bosetter seg i Alicante i nærheten av andre nordmenn. Fullt forståelig - når man kommer til et fremmed land med et fremmed språk og kultur, ønsker man å søke til et sted hvor man kan bo i nærheten av mennesker med samme bakgrunn som en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Innvandrerbefolkningen i Norge stiger nesten som en eksponentialfunksjon. Kanskje har vi allerede passert the point of no return.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser enkelte sier at det er "for mange innvandrere i Norge" og at det snart er "flere innvandrere enn nordmenn". Jeg tok et raskt søk på SSB for å finne ut hvor mange innvandrere som var bosatt i Norge i 2010, og her er svaret:

"I dag er det omlag 600 900 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv (500 000) eller er født i Norge med innvandrerforeldre (100 000). Til sammen utgjør disse gruppene 12,2 prosent av befolkningen. Om lag 287 000 personer har bakgrunn fra Europa, 210 000 personer har bakgrunn fra Asia, 74 000 har bakgrunn fra Afrika og 19 000 har bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 11 000 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania. "

Kilde: SSB - Innvandring og innvandrere

12,2 % er altså like over en tiendedel av Norges befolkning. Kjenner jeg blir irritert av folk som klager over at det er for mange innvandrere i Norge, og at de skal ta over landet. Det blir, som andre her har nevnt, å skjære alle over én kam, og det er feil. "Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre mot deg", er det noe som heter. Ønsker dere som skjærer alle innvandrere over én kam, at innvandrerne skal gjøre med trangsynte nordmenn? Alle mennesker er forskjellige - nordmenn også.

Ang bosetting i "ghetto"-liknende tilstander i enkelte bydeler osv, er noe politikerne kan gjøre noe med. Vi bør senke prisene på boliger, slik at de faktisk får råd til å bosette seg der de ønsker. Allikevel kan jeg godt forstå at de ønsker å bosette seg i nærheten av der andre mennesker fra sitt land bor. Dette ser vi i Spania også, der nordmenn stort sett bosetter seg i Alicante i nærheten av andre nordmenn. Fullt forståelig - når man kommer til et fremmed land med et fremmed språk og kultur, ønsker man å søke til et sted hvor man kan bo i nærheten av mennesker med samme bakgrunn som en selv.

De tallene du viser til der er statiske og viser ikke den raske veksten i innvandringen vi har hatt i de seneste årene. Men det er først og fremst i Oslo dette har foregått. Som nevnt er det mye som tyder på at etniske nordmenn vil være i mindretall i Oslo innen bare nitten år - hvis vi skal legge dagens innvandringstempo til grunn. Du må også ta forskjellene i fertilitetsratene med i betraktningen. Enkelte innvandrergrupper føder langt flere barn enn etnisk norske, og dette vil selvsagt bare forsterke tendensen vi allerede har sett, nemlig at innvandrerne fra ikke-vestlige land vil utgjøre en stadig større del av befolkningen innen kort tid.

Angående bosetningsmønsteret og ghettodannelser føler jeg meg ikke trygg på at politikerne har vilje eller evne til å gjøre noe med problemet. Avisoppslag i dag forteller at Integreringsutvalget konkluderer med at det er sysselsetting som er problemet, ikke ghettodannelser i seg selv. Utvalget ser det mao. ikke som et problem at innvandrerne nå har overtatt så å si hele Groruddalen, bortsett fra noen små enklaver her og der hvor etniske nordmenn fremdeles er i flertall.

Hvordan er utsikten under den steinen der du bor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student89

Ser enkelte sier at det er "for mange innvandrere i Norge" og at det snart er "flere innvandrere enn nordmenn". Jeg tok et raskt søk på SSB for å finne ut hvor mange innvandrere som var bosatt i Norge i 2010, og her er svaret:

"I dag er det omlag 600 900 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv (500 000) eller er født i Norge med innvandrerforeldre (100 000). Til sammen utgjør disse gruppene 12,2 prosent av befolkningen. Om lag 287 000 personer har bakgrunn fra Europa, 210 000 personer har bakgrunn fra Asia, 74 000 har bakgrunn fra Afrika og 19 000 har bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 11 000 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania. "

Kilde: SSB - Innvandring og innvandrere

12,2 % er altså like over en tiendedel av Norges befolkning. Kjenner jeg blir irritert av folk som klager over at det er for mange innvandrere i Norge, og at de skal ta over landet. Det blir, som andre her har nevnt, å skjære alle over én kam, og det er feil. "Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre mot deg", er det noe som heter.

For det første, så har SSB forandret definisjonen på innvandrer. I henhold til statistikken du

nevner så er en muslimsk 3 generasjons pakistaner regnet som nordmann uten innvandrerbakgrunn. For mer informasjon om dette se rights.no

For det andre så lurer jeg på hvor i landet du bor? Hvis man for eksempel bor i Holmenkollen eller et annet sted med få innvandrere, ja da skjønner jeg at du ikke klager. Men hva med

oss som hver dag må møte disse problemene? Hver dag ser man somaliske kvinner som slår barna.

Hver dag hører man "allah akhbar". Hver dag hører man at her på bussen, skal man innrette seg etter muslismke menn.

For det tredje: Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre mot deg

Er det ikke akkurat de vi har gjort i flere tiår nå? Nylig så man at en ung 14 år gammel etnisk norsk jente begikk selvmord på grunn av at staten fører en holdning slik du gjenspeiler.

Vet du hva, kan ikke du si akkurat det samme som du nevnte her til foreldrene som nettop mistet en 14 år gammel jente i selvmord på bakgrunn av kulturberikelsen?

Eller til de mange etnisk norske jentene som hvert år blir voldtatt av muslimer?

Eller til eldre etisk norske som dør på bakgrunn av pengemangel ved norske sykehjem?

Gratis førerkort, leilighet osv til en fundamentalist er tydeligvis mye mer prioritert

Endret av Student89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...