Gå til innhold

Seksualitet - noe privat eller liberalt/frigjort


Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*

Jeg blir fysisk uvell av å lese hvor sekuelt liberale og frigjorte mange er her. Kan en "normal" kvinne med litt moral være så snill å kommentere dette, så jeg vet at det fortsatt finnes håp om et normalt monogamt romantisk forhold?

For meg henger romantiske følelser ovenfor en kvinne tett sammen med det seksuelle. Jeg blir alt for glad i, og emosjonellt knyttet til kvinner, til at jeg skulle kunne tenke meg å involvere en tredjepart i forholdet.

Tanken gjør meg kvalm. Ikke bare tanken på å se kvinnen jeg elsker med en annen mann, men også tanken på at jeg skulle ville gjøre alvor av fantastier om andre enn kvinnen jeg elsker.

På hvilket tidspunkt ble det ikke lenger nok å oppleve nærhet, seksuell som emosjonell, med den ene personen man elsker?

For meg virker det som om det romantiske forholdet mellom to mennesker har tjent sin hensikt. Dessverre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MMM jeg liker deg :fnise::enig:

Jeg blir fysisk uvell av å lese hvor sekuelt liberale og frigjorte mange er her. Kan en "normal" kvinne med litt moral være så snill å kommentere dette, så jeg vet at det fortsatt finnes håp om et normalt monogamt romantisk forhold?

For meg henger romantiske følelser ovenfor en kvinne tett sammen med det seksuelle. Jeg blir alt for glad i, og emosjonellt knyttet til kvinner, til at jeg skulle kunne tenke meg å involvere en tredjepart i forholdet.

Tanken gjør meg kvalm. Ikke bare tanken på å se kvinnen jeg elsker med en annen mann, men også tanken på at jeg skulle ville gjøre alvor av fantastier om andre enn kvinnen jeg elsker.

På hvilket tidspunkt ble det ikke lenger nok å oppleve nærhet, seksuell som emosjonell, med den ene personen man elsker?

For meg virker det som om det romantiske forholdet mellom to mennesker har tjent sin hensikt. Dessverre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fysisk uvell av å lese hvor sekuelt liberale og frigjorte mange er her. Kan en "normal" kvinne med litt moral være så snill å kommentere dette, så jeg vet at det fortsatt finnes håp om et normalt monogamt romantisk forhold?

For meg henger romantiske følelser ovenfor en kvinne tett sammen med det seksuelle. Jeg blir alt for glad i, og emosjonellt knyttet til kvinner, til at jeg skulle kunne tenke meg å involvere en tredjepart i forholdet.

Tanken gjør meg kvalm. Ikke bare tanken på å se kvinnen jeg elsker med en annen mann, men også tanken på at jeg skulle ville gjøre alvor av fantastier om andre enn kvinnen jeg elsker.

På hvilket tidspunkt ble det ikke lenger nok å oppleve nærhet, seksuell som emosjonell, med den ene personen man elsker?

For meg virker det som om det romantiske forholdet mellom to mennesker har tjent sin hensikt. Dessverre ...

Jeg tenker akkurat som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Jeg blir fysisk uvell av å lese hvor sekuelt liberale og frigjorte mange er her.

Jeg blir fysisk uvel av mennesker som tvinger sin seksualitet på andre mennesker imot deres vilje, det være seg dyr, barn eller andre voksne.

Utover det syntes jeg det er flott at mennesker ikke føler seg forpliktet til å leve etter tradisjonelle normer og regler de ikke føler de passer inn i.

Det finnes da flust av kvinner som ikke ønsker å dele hverken seg selv eller sin partner, så hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siv_*
Jeg blir fysisk uvel av mennesker som tvinger sin seksualitet på andre mennesker imot deres vilje, det være seg dyr, barn eller andre voksne.

Utover det syntes jeg det er flott at mennesker ikke føler seg forpliktet til å leve etter tradisjonelle normer og regler de ikke føler de passer inn i.

Det finnes da flust av kvinner som ikke ønsker å dele hverken seg selv eller sin partner, så hva er egentlig problemet?

Amen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Jeg blir fysisk uvel av mennesker som tvinger sin seksualitet på andre mennesker imot deres vilje, det være seg dyr, barn eller andre voksne.

Utover det syntes jeg det er flott at mennesker ikke føler seg forpliktet til å leve etter tradisjonelle normer og regler de ikke føler de passer inn i.

Det finnes da flust av kvinner som ikke ønsker å dele hverken seg selv eller sin partner, så hva er egentlig problemet?

Jeg er forsåvidt ikke uenig i tankegangen din, men problemet slik jeg ser det er at seksualitet ikke lenger er forbeholdt det private.

I dag skal man være så seksuelt frigjort som mulig. Jo mer, jo bedre. Har du lyst har du lov, og det settes ikke lenger grenser for hvor fantasier ikke burde settes ut i virkelighet.

Overalt blir man tvunget til å ta del i andre menneskers seksualitet. NRK finner det for godt å sende radiovertens tanker om Petter Northugs deilige og store penis i beste sendetid. Det sendes reklame for sexleketøy mellom Brannmann Sam og Teletubies, og 12 år gamle jenter går på skolen i hot pants og grønne pumps.

Det er ikke lenger noen grense for hva et menneskes seksualitet kan og burde romme. I dag skal det være "normalt" og riktig at kjærester inviterer venner og bekjente med seg inn på soverommet, hvor man slår, pisker, urinerer og bæsjer på hverandre. Og nåde dem som måtte mene at dette er galt, for ens seksualitet er jo ens egen, og det i alle betydninger av ordet.

Alt jeg etterlyser er litt moral og litt skjønn. Tanken er fri, og fantasier skal man ha, men jeg mener man med fordel kan moderere sine lyster noe.

Men, kanskje jeg er veldig heldig som får mer enn nok tilfredstillelse av å ligge nært inntil kvinnen jeg elsker, får ha min penis inni henne, mens jeg får suge på brystene hennes og hånden hennes stryker gjennom håret mitt. Kanskje skal jeg prise meg lykkelig for at jeg ikke trenger en tredjepart i min seksualitet, for å føle nærhet til et annet menneske ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Siv_*
Jeg er forsåvidt ikke uenig i tankegangen din, men problemet slik jeg ser det er at seksualitet ikke lenger er forbeholdt det private.

I dag skal man være så seksuelt frigjort som mulig. Jo mer, jo bedre. Har du lyst har du lov, og det settes ikke lenger grenser for hvor fantasier ikke burde settes ut i virkelighet.

Overalt blir man tvunget til å ta del i andre menneskers seksualitet. NRK finner det for godt å sende radiovertens tanker om Petter Northugs deilige og store penis i beste sendetid. Det sendes reklame for sexleketøy mellom Brannmann Sam og Teletubies, og 12 år gamle jenter går på skolen i hot pants og grønne pumps.

Det er ikke lenger noen grense for hva et menneskes seksualitet kan og burde romme. I dag skal det være "normalt" og riktig at kjærester inviterer venner og bekjente med seg inn på soverommet, hvor man slår, pisker, urinerer og bæsjer på hverandre. Og nåde dem som måtte mene at dette er galt, for ens seksualitet er jo ens egen, og det i alle betydninger av ordet.

Alt jeg etterlyser er litt moral og litt skjønn. Tanken er fri, og fantasier skal man ha, men jeg mener man med fordel kan moderere sine lyster noe.

Men, kanskje jeg er veldig heldig som får mer enn nok tilfredstillelse av å ligge nært inntil kvinnen jeg elsker, får ha min penis inni henne, mens jeg får suge på brystene hennes og hånden hennes stryker gjennom håret mitt. Kanskje skal jeg prise meg lykkelig for at jeg ikke trenger en tredjepart i min seksualitet, for å føle nærhet til et annet menneske ...

At du tror verden er slik er ikke dermed sagt at den er det, hvem sier at det er normalt og riktig å invitere venner inn på soverommet? Hvem sier det er riktig og normalt å piske eller bæsje på hverandre?

Du blander kortene, og lager et problem ut av ingenting. Kos deg med DIN moral og DITT skjønn så kan vi andre ta vare på oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
At du tror verden er slik er ikke dermed sagt at den er det, hvem sier at det er normalt og riktig å invitere venner inn på soverommet?

Hm. Har du i det hele tatt lest tråden du poster i?

Hvem sier det er riktig og normalt å piske eller bæsje på hverandre?

Du benekter med andre ord at det forkommer i noen særlig grad?

Du blander kortene, og lager et problem ut av ingenting. Kos deg med DIN moral og DITT skjønn så kan vi andre ta vare på oss selv.

Jeg skjønner at dette er et betent tema for deg, og jeg beklager at du velger å ta det så personelig. Det er ikke meningen å moralisere på noen som helst måte. Jeg er bare skuffet over mange av mine medmennesker, og det må jeg få lov til å være. Jeg er redd for at samfunnet etterhvert ikke lenger skal kunne romme menensker med en seksualitet i mer tradisjonel forstand. Jeg er redd for å ende opp i et samliv hvor kvinnen har helt andre forventinger og meninger om hva seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siv_*
Hm. Har du i det hele tatt lest tråden du poster i?

Du benekter med andre ord at det forkommer i noen særlig grad?

Jeg skjønner at dette er et betent tema for deg, og jeg beklager at du velger å ta det så personelig. Det er ikke meningen å moralisere på noen som helst måte. Jeg er bare skuffet over mange av mine medmennesker, og det må jeg få lov til å være. Jeg er redd for at samfunnet etterhvert ikke lenger skal kunne romme menensker med en seksualitet i mer tradisjonel forstand. Jeg er redd for å ende opp i et samliv hvor kvinnen har helt andre forventinger og meninger om hva seksualitet.

Hvorfor så kranglete? Jeg benekter da selvsagt ikke at pisk, trekantsex, scat og andre ting forekommer, du tror det er i ferd med å bli normalt. Jeg er uenig i det, selv om det finnes en og annen tråd her inne så er ikke det representativt for Norges befolkning.

Ei heller er det så jævlig farlig hva folk gjør bak låste dører, de færreste opplever det du skisserer som et stort problem i dagens samfunn.

At du er redd for å sitat "ende opp i et samliv hvor kvinnen har helt andre forventinger og meninger om hva seksualitet" er jo bare patetisk og nevrotisk, slapp av du min gode mann, de fleste kvinner er helt normale og opptatt av helt normal sex (hva nå enn det er!), de møter helt normale menn som er opptatt av normal sex. Noen par utforsker seksualitetens gleder sammen og finner stor nytelse av det, andre velger å ikke gjøre det.

Hvis det ikke er meningen å moralisere, så kikk litt opp fra navlen din og få det inn i hodet ditt at vi lever i et mangfoldig samfunn og ikke alle av oss forbinder fleip om Northgs penis og/eller TV reklame som bare du har sett som et bevis på et Sodoma eller gomorra i emning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Charlotte_*
Jeg blir fysisk uvell av å lese hvor sekuelt liberale og frigjorte mange er her. Kan en "normal" kvinne med litt moral være så snill å kommentere dette, så jeg vet at det fortsatt finnes håp om et normalt monogamt romantisk forhold?

For meg henger romantiske følelser ovenfor en kvinne tett sammen med det seksuelle. Jeg blir alt for glad i, og emosjonellt knyttet til kvinner, til at jeg skulle kunne tenke meg å involvere en tredjepart i forholdet.

Tanken gjør meg kvalm. Ikke bare tanken på å se kvinnen jeg elsker med en annen mann, men også tanken på at jeg skulle ville gjøre alvor av fantastier om andre enn kvinnen jeg elsker.

På hvilket tidspunkt ble det ikke lenger nok å oppleve nærhet, seksuell som emosjonell, med den ene personen man elsker?

For meg virker det som om det romantiske forholdet mellom to mennesker har tjent sin hensikt. Dessverre ...

Det er mange som oss, faktisk majoriteten - selv om det ikke alltid virker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_siv_*

Hva er det egentlig å bli kvalm av? At andre har forskjellige preferanser, eller er det medias framstilling av "frigjort" seksualitet, eller er det at dere føler at den tradisjonelle kjærligheten har mått vike for løsluppenhet og eksperimentering.

Hvilken rolle spiller det hva andre gjør bak lukkede dører? Alle oppegående mennesker vet at trekanter, swinging, scat, pisking etc...ikke er noe majoriteten av befolkningen driver med, så hva er egentlig problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rattata

Blir ikke kvalm av tanken, men jeg synes sex er følelsesfyllt liksom. Ville derfor aldri kunne blandet inn en 3. person, ville blitt sjalu tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Blir ikke kvalm av tanken, men jeg synes sex er følelsesfyllt liksom. Ville derfor aldri kunne blandet inn en 3. person, ville blitt sjalu tror jeg! :)

Sjalusi er ikke nødvendigvis et bevis på at du har riktige følelser for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sjalusi er ikke nødvendigvis et bevis på at du har riktige følelser for en annen.

ingen som har påstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MikeWaters
ingen som har påstått det.

¨

Har heller ikke sagt at det er noen som påstår det, jeg nevner det i sammenheng med at det ofte blir brukt som et argument av de som sier at sex er en følelsesmessig handling mellom 2 mennesker.

De færreste har sex uten et snev av følelser, men følelser rommer så uendelig mye mer en sex, ihvertfall i de forhold som har en bunnsolid grunnmur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenger noen grense for hva et menneskes seksualitet kan og burde romme. I dag skal det være "normalt" og riktig at kjærester inviterer venner og bekjente med seg inn på soverommet, hvor man slår, pisker, urinerer og bæsjer på hverandre. Og nåde dem som måtte mene at dette er galt, for ens seksualitet er jo ens egen, og det i alle betydninger av ordet.

Alt jeg etterlyser er litt moral og litt skjønn. Tanken er fri, og fantasier skal man ha, men jeg mener man med fordel kan moderere sine lyster noe.

Jeg forstår hvor du vil selv om jeg ikke deler synspunktene dine - fordi det du skriver inneholdet et stort moralsk og kulturelt dilemma. Hvem skal definere moral og skjønn - og hvem skal avgjøre hvilke lyster som skal modereres? Normalitetsbegreper er i mange sammenhenger både subjektive, relative og kulturelt/kontekstavhengige, og er derfor oftest litt ubrukelige som objektive standarder for menneskers preferanser på mange områder.

Du har rett til å ikke like det du leser at andre gjør - men hvorfor lar du det være et "problem" for deg så lenge du slipper å gjøre det selv?

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters
Jeg forstår hvor du vil selv om jeg ikke deler synspunktene dine - fordi det du skriver inneholdet et stort moralsk og kulturelt dilemma. Hvem skal definere moral og skjønn - og hvem skal avgjøre hvilke lyster som skal modereres? Normalitetsbegreper er i mange sammenhenger både subjektive, relative og kulturelt/kontekstavhengige, og er derfor oftest litt ubrukelige som objektive standarder for menneskers preferanser på mange områder.

Du har rett til å ikke like det du leser at andre gjør - men hvorfor lar du det være et "problem" for deg så lenge du slipper å gjøre det selv?

Yoda, er det deg? :)

Jeg syntes du er en klok, klok kvinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frøken_*
Det er ikke meningen å moralisere på noen som helst måte. Jeg er bare skuffet over mange av mine medmennesker, og det må jeg få lov til å være. Jeg er redd for at samfunnet etterhvert ikke lenger skal kunne romme menensker med en seksualitet i mer tradisjonel forstand. Jeg er redd for å ende opp i et samliv hvor kvinnen har helt andre forventinger og meninger om hva seksualitet.

Du mener ikke å moralisere, men det er jo nettopp det du gjør. Du etterlyser jo rett ut mer moral. Men hvem er du til å bestemme hva som er moralsk og umoralsk? Når det gjelder aktiviteter på soverommet så vil jeg påstå at det er noe a la kardemommeloven som gjelder. Om jeg liker å bli bundet fast og pisket, og min kjære liker å gjøre dette på meg, hva er da umoralsk ved dette? Jeg trer ikke min seksualitet ned over hodet på andre, prøver ikke å tvinge andre til å gjøre det samme eller blir kvalm av at de liker andre ting.

Den eneste jeg deler min seksualitet med er min kjære, og det er vel her problemet ditt sitter. Som du også sier rett ut i innlegget ditt.. en frykt for at du vil møte ei som er av typen som gjør deg kvalm. En frykt for at du da ikke vil strekke til.

Alt hadde jo vært enklere for deg om alle hadde nøyaktig lik seksualitet som deg, og var fornøyde med akkurat det du liker. Men folk har jo forskjellige preferanser, og sånn har det alltid vært.

Du kan jo trøste deg med at det nok er et flertall som faktisk er på "din side" da. Det er de av oss som f eks liker åpne forhold eller BDSM som sliter mest med å finne en likesinnet partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...