Gå til innhold

SATS og kleskode


Gjest HJELP

Anbefalte innlegg

Begynte på SATS for 6 uker siden, for litt over 2 uker siden var det en av instuktørene som hyggelig sa til meg at det var lurt for kvinner med store bryster å bruke sports BH om man skulle unngå helseplager.

Om Onsdag så møtte jeg samme dame som på tomands hånd sa at jeg flere ganger har trosset kleskoden på SATS. At jeg i allefall måtte bruke en standard BH for å holde brystene litt i ro under trening. Det jeg har på meg er en løs lang jogg bukse og en luftig trenings genser. Er dette bare tull? Etter det jeg kan se, står det ingen ting om bruk av BH i SATS sine regler. Bare at man skal unngå tett sittende tøy. Og mitt tøy er overhode ikke tettsittende. !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Det må nå være ditt problem om du bruker BH eller ikke. At det er bedre for brystene å trene med enn å trene uten er en ting, men det er opp til hver enkelt hva en til syvnde og sist velger å gjøre, enig med innlegg over - Klag.

De har regler om bruk av singlet, armlengde på t-skjorter, men det får nå være grenser! :kjefte:

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gjøre som du vil. Men har noen en link eller noe til der det står om kleskoden på sats? Har aldri hørt/sett noe om det, så mulig jeg har brutt noen regler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på SATS for 6 uker siden, for litt over 2 uker siden var det en av instuktørene som hyggelig sa til meg at det var lurt for kvinner med store bryster å bruke sports BH om man skulle unngå helseplager.

Om Onsdag så møtte jeg samme dame som på tomands hånd sa at jeg flere ganger har trosset kleskoden på SATS. At jeg i allefall måtte bruke en standard BH for å holde brystene litt i ro under trening. Det jeg har på meg er en løs lang jogg bukse og en luftig trenings genser. Er dette bare tull? Etter det jeg kan se, står det ingen ting om bruk av BH i SATS sine regler. Bare at man skal unngå tett sittende tøy. Og mitt tøy er overhode ikke tettsittende. !!!

Ikke lov med tettsittende tøy? Det hørtes litt rart ut..Der jeg trener går mange i f.eks. treningsthigst og tettsittende t-skjorte. Men det er ikke lov med singlett og sånne ting.

Men til saken da..Hvorfor vil du ikke ha sportsBH? Det er mye mer behagelig å trene da, og det ser dessuten ikke spesiellt flattrende ut med store pupper som svaier opp og ned konstant fordi man ikke har BH på. For din egen del da, for det er sikkert mange som kan komme til å stirre på deg dersom du har veldig stor byste. Jeg selv liker i alle fall ikke å bli stirret på av slike årsaker. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig andre kunder på senteret har uttrykt misnøye over at puppene dine klasker veggimellom.

Eller så er de kanskje redd for at andre finner det ukomfortabelt og at de vil miste kunder på det. Eller så liker de bare ikke å måtte være vitne til det selv.

Ta på deg en bh. Du er ikke alene i verden heller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. Du har stor bryster og trener uten ordentlig bh? Tror jeg ville fått fnatt om jeg skulle trent ved siden av deg, og nærmest kjent på hvor ubehagelig den følelsen er når frontpartiet ikke har støtte.

Synes det var helt ok at de sa fra til deg.

Klarer du virkelig å trene med puppene veggimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. Du har stor bryster og trener uten ordentlig bh? Tror jeg ville fått fnatt om jeg skulle trent ved siden av deg, og nærmest kjent på hvor ubehagelig den følelsen er når frontpartiet ikke har støtte.

Synes det var helt ok at de sa fra til deg.

Klarer du virkelig å trene med puppene veggimellom?

Det fungere bra for meg om tempo ikke er for intenst. Bevegelse blir det uansett om jeg bruker bh eller ikke. Uansett, det har ingen noe med, tviler på at noen andre kunder bryr seg om det. Lurer på om jeg skal spørre henne hvorfor hun sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, er det mulig? har sett mye rart på sats, og jeg synes det er opp til hver enkelt hva de kler seg i under trening!

selv har jeg bare armer og singlet så og si under hver økt.. ingen har kommentert noe. jeg bruker STRAM singlet og tights. er ikke dette lov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trener ikke jeg på Sats, men der jeg trener er det helt vanlig med tettsittende klær. Det bruker jeg selv også. Singlet er tillatt der jeg trener, men ikke bar overkropp.

Jeg anbefaler deg virkelig å bruke en god sports-BH. Det gjør treningen mye mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, er det mulig? har sett mye rart på sats, og jeg synes det er opp til hver enkelt hva de kler seg i under trening!

selv har jeg bare armer og singlet så og si under hver økt.. ingen har kommentert noe. jeg bruker STRAM singlet og tights. er ikke dette lov??

Ikke vær dum. Det er helt vanlig med stramme treningsklær.

Her snakker vi om en dame med store bryst uten bh. JEG synes det er ubehagelig å se på, rett og slett fordi jeg synes det er upassende og nærmest hærverk på puppene. :fnise: Det var kanskje å ta i litt vel mye, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke "dum", men jeg reagerer på at enkelte skriver at det ikke er tillatt med singlet på sats ettersom jeg selv bruker det ofte. ingen har informert meg om at jeg ikke kan vise armene mine, og derfor spør jeg her. capishe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er ikke "dum", men jeg reagerer på at enkelte skriver at det ikke er tillatt med singlet på sats ettersom jeg selv bruker det ofte. ingen har informert meg om at jeg ikke kan vise armene mine, og derfor spør jeg her. capishe?

Tviler på at det er fordi ingen har lyst til å sjå bare armer. Eg driter i armane dine eg, men naken hud der svetten renner fritt er ikkje så veldig appetittelig. Singlet er generellt sett ikkje eit "problem", så sant det ikkje blir ein av typen "såvidtdekkerbhmedbarmageogrygg".

Fullt mulig at TS synes det er befriande å gå uten BH på trening, og egentlig tykkjer eg at ho burde få lov, men det er nok til større forstyrrelse for dei andre som trener enn ho kanskje vil innsjå. Eg hadde i allefall ikkje klart å la være å stirre og føle det ubehagelig å sjå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farge, ja, det er faktisk ikke lov med singlet på SATS, i hvertfall den SATS jeg går på. Det står overalt inne på plakatene på veggene, det er bare hygiene-sak, for din egen skyld (de vil ikke at du skal berøre skitne apparatene med bar rygg/skuldrene eller lårene). Det er heller ikke lov med kort shorts, av den samme grunn. Men, tross at det står påskrevet, jeg ser folk i singlet og shorts på sats hele tiden, og har aldri sett noen av trenere reagere.. Så tror ikke de tar det så seriøst.

TS, du kan sikkert klage på ho dama, hvis du føler det fornærmet. Men, for din egen skyld, jeg ville faktisk brukt sports-bh, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sats/spenst har laget kleskode fordi de vil unngå sjenans for andre.

med dette har de tenkt på korte magetopper, singlet og veldig kort shorts ifht at dette gjerne viser mer(og enkelte gjør det for oppmerksomhet) - og dette ønsker de ikke.

det er vel to hovetyper de vil unngå: kvinner med synlige bryster i singlet - i tillegg til at svetten kommer direkte på apparater, og "bolemenn" i singlet(og selvsagt svetten).

mye av dette er for å unngå kroppsfokus som det allerede er nok av på treningssentre.

så grunnen til at hun gir deg beskjed om å bruke bh, er av den enkle grunn at det er stor sannsynlighet for at det sjenerer andre.

du vil ikke følge opp dette, noe som kanskje sier mye om at du ikke har samme gangsyn som de fleste andre på dette.

andre får ikke gå med stpr utringing, du kan ikke ha flaksepupper på trening.

selv synes jeg det er nokså unødvendig å slenge puppene og eventuelt musklene sine i fjeset på alle andre på trening.

bruk en bh da, så slipper du enda mer hengete pupper.......hvis ikke for deg selv, så for alle oss andre som må se på puppene dine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for et ordentlig svar :) jeg skal heretter bruke topper som dekker armene. jeg føler meg imidlertid litt treg som har trodd at det var ok i utgangspunktet (har silikonpupper, håper ikke jeg har virket som den "show off"'en).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for et ordentlig svar :) jeg skal heretter bruke topper som dekker armene. jeg føler meg imidlertid litt treg som har trodd at det var ok i utgangspunktet (har silikonpupper, håper ikke jeg har virket som den "show off"'en).

Vil tro du har blitt lagt merke til, som en weirdo, en show off eller et eller annet. Sånn er det bare.

Menneh...skal du begynne med bh nå da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil uten tvil anbefale deg å gå til innkjøp av en skikkelig sportsbh. Det er for det første svært upassende å trene uten bh på et såpass folksomt sted da det for mange er ubehagelig å se på. For det andre så strekker det huden, og med tanke på at du har silikonpupper, så vil det vel kanskje være ekstra kjipt dersom de begynner å henge og slenge..Blir jo nesten litt bortkastet penger (uten at jeg vet hvorfor du har valgt det, men det er jo ikke relevant).

Uansett, jeg hadde ikke likt å trene ved siden av ei som ganske så åpenbart ikke brukte bh. Når man trener på treningssenter, så må man nesten ta hensyn til at det er flere som trener der.

Dessuten er det vel ikke gøy å få merkelappen "ho der puppedama" ;)

Hadde du likt å trene ved siden av en mann i tettsittende treningsbuke, men som ikke brukte boxer? Dvs. at for hvert skritt han f.eks. løpte, så hoppet utstyret opp og ned. ?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du har blitt lagt merke til, som en weirdo, en show off eller et eller annet. Sånn er det bare.

Menneh...skal du begynne med bh nå da eller?

Les litt nøyere da før du disser folk, Farge er ikke den som har startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...