Ulva Skrevet 1. september 2009 #1 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Vil du være med i en matklubb? Vi legger inn vår favoritt oppskrift hver vår uke og får tilbakemeldinger fra dei andre i klubben i løpet av uka. Uke 2: Ulva Uke 3: Gaupa Uke 4: Cornygirl Uke 5: Rosenrød Uke 6: Søndagsengel? Uke 7: babord Uke 8: Yvonne Uke 9: Kvist Oppskriftene blir etterhvert lagt inn i kokeboka Ideen kommer fra Noen som vil være med i en matklubb Endret 11. januar 2010 av Ulva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 1. september 2009 #2 Del Skrevet 1. september 2009 Juhuuu! Er bare å begynne!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 1. september 2009 #3 Del Skrevet 1. september 2009 Dette blir spennende! Jeg tester en oppskrift i dag som jeg tror skal bli min i uke 39 hvis jeg får den til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 1. september 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 1. september 2009 Kremet pastasalat 1 boks lettrømme 1 pakke majones 1 fedd hvitløk, hakket/presset 2-3 ss sylteagurk lake ca 6 skiver sylteagurk, hakket 1 boks hermetiske maiskorn 1 paprika i biter sukker erter, oppdelt 4 vårløk 160 g kokt skinke 240 g pasta Kok pasta etter anvisning på pakken. Slå av kokevannet og skyll den litt i kaldt vann. Skrell og finhakk hvitløk. Skjær paprika og vårløk i biter. Bland sammen rømme og majones. Tilsett lake fra sylteagurk og finkuttet sylteagurk. Bland sammen og tilsett salt og pepper. Ha i hvitløk, mais, paprika, vårløk og finstrimlet skinke (kan kjøpes ferdig strimlet).Ha til slutt i kald pasta. Til slutt smak til med salt og pepper. Jeg pleier å ha masse sukkererter i, av og til vanlig salat strimlet eller ruccula, kjempe godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 1. september 2009 #5 Del Skrevet 1. september 2009 Namnam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 1. september 2009 #6 Del Skrevet 1. september 2009 Gleder meg! Hvordan fungerer dette egentlig, hva er fristen for å lage pastasalaten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 1. september 2009 Skal vi legge ut ny oppskrift hver mandag? Da blir det litt kortere tid denne uka men lettere å huske seinere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 1. september 2009 #8 Del Skrevet 1. september 2009 Helt i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 1. september 2009 #9 Del Skrevet 1. september 2009 Deal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelly Pelly Skrevet 2. september 2009 #10 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg vil gjerne være med:) Elsker å lage mat og prøve nye oppskrifter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 2. september 2009 #11 Del Skrevet 2. september 2009 Så fint Ulva legger deg sikkert inn i det første innlegget når hun kommer innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 2. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 2. september 2009 Sånn, no er Nelly Pelly lagt til lista også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 3. september 2009 #13 Del Skrevet 3. september 2009 Gleder meg til å lage pastasalaten i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. september 2009 #14 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg vil også være med! Etter at jeg har flyttet for meg selv, har interessen for matlaging virkelig nådd nye høyder. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 3. september 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg vil også være med! Etter at jeg har flyttet for meg selv, har interessen for matlaging virkelig nådd nye høyder. Mvh Yvonne Då har eg lagt deg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. september 2009 #16 Del Skrevet 6. september 2009 Nå har jeg laget og spist pastasalat, veldig god! Hadde i litt mindre dressing enn oppskriften sa, men det fungerte som bare det! Legger ut ny oppskrift i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. september 2009 #17 Del Skrevet 6. september 2009 Dette vil jeg være med på! Var med på den forrige også og det var moro så lenge det fungerte Venter til neste oppskrift jeg da, for majones har jeg aldri vært helt venn med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 7. september 2009 #18 Del Skrevet 7. september 2009 Pastasalaten var god Jeg syntes faktisk den var best dagen etter at den var laget, da dressingen var blitt litt tykkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. september 2009 #19 Del Skrevet 7. september 2009 Ukens oppskrift: Tacopai En pakke maizena paibunn 400 gram kjøttdeig En løk Tre tomater En pakke tacokrydder En boks creme fraiche Revet ost Lag paibunnen slik det står på pakken. Stek kjøttdeigen sammen med tomater og løk i biter, pluss tacokrydder og vann. (Se hvor mye vann du skal ha på krydderpakken.) Ha kjøttdeigfyllet oppi paibunnen, ha over creme fraiche og ost på toppen. Stekes i ovnen på 200 grader. Er litt usikker hvor lenge, men det står på paibunnpakken. Serveres med salat, salsa, rømme og guacemole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 7. september 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 7. september 2009 Denne blir nok laga enten i dag eller i morgen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå