catty Skrevet 7. mai 2009 #1 Skrevet 7. mai 2009 Min kjære kjære katt har forsvunnet fra meg. Lørdag kveld så jeg henne sist. Fem dager nå. Hun er to år gammel, og sterilisert. Hun har sin egen lille dør ved siden av min, og får god mat hver dag. Vi pleier å kose oss med scampi veldig ofte. Og fisk er det beste hun vet. Vi bor ikke så trafikkert til, nesten bare hytter i området. Hun er også øremerket, (eller id merket...) Spørsmålet mitt er, kan hun ha gått en lang tur med vilje? Det har jo regnet og blåst! ville jo kommer tilbake da? Synes det bare er så rart at en liten jentepus ville dratt sånn. Har gått ute hver dag siden. ropt og ropt. Sjekket alle hytter. Har vært bilde av henne i avisa, og lagt postere i alle postkasser. (også hengt opp rundt om) Til og med ringt flere synske og dyretolker! ingenting... Savner henne sånn, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så redd for at hun har det vondt. Vil se og holde henne igjen.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Noen finner henne sikkert og tar henne med til dyrlegen, da sjekker de bare Chipen og vips er hun hjemme igjen.
Kykkelikokos Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Hei! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jentepusen vår har også vært borte over flere dager, gjentatte ganger. Det som har gjort at vi har funnet henne igjen er at hun har hatt halsbånd med navn på. Naboer langt unna har ringt og sagt at de har funnet henne. En annen gang fant vi henne selv, nesten 3km fra hjemmet, nær en tungt trafikert vei. Hun luktet gammel dame-parfyme da vi fant henne. De fleste gangene hun har forsvunnet så har hun forsvunnet når vi har vært borte et par dager (noen andre har sett til at hun har fått mat og vann hver dag). Hun er svært menneskekjær, og har enten gått for å lete etter oss, eller så har hun vært ensom. Tror hun kan ha hatt problemer med å finne veien hjem igjen. Katten vår er også sterilisert. Hvor gammel er pusen din? Håper virkelig at du finner henne igjen. Vet hvor vondt det er å sitte og vente og ikke vite.
catty Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2009 Hun er to år gammel Men hva mer kan jeg gjøre? Nytt bilde i avisa kanskje? Angrer skikkelig på at jeg ikke har hatt på halsbånd! Prøvde det en gang, men så ikke ut til at hun likte det. Om hun kommer igjen får hun bare leve med det! Til gjest over; Tror du det er nok av de katte elskerne som gidder å ta med katten til dyrelege? Er jo så mange som ikke liker katter synes jeg. Men selvfølgelig, jeg håper på det beste.
Kykkelikokos Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Forhåpentligvis vil hun dukke opp igjen av seg selv. Bilder i postkassen, på butikker og i avisen. Gå og se etter henne.
catty Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2009 Ja, tenkte å ta et nytt bilde i avisa, for folk kaster jo den etter èn dag, og da har de jo ikke lenger nummeret. Virkelig det værste jeg har vært med på det her.
Gjest Sisu Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 (endret) Har du annonsert på Nettkatten og Dyrebar? Pass på å sette opp plakat med tydelig bilde nær skoler og barnehager der du bor - barn er ofte utrolig oppmerksomme når det gjelder dyr! Sørg også for at din nærmeste lokalgruppe av Dyrebeskyttelsen får info og bilde av katten din, i tilfelle noen kontakter dem om katten din. Lykke til Endret 7. mai 2009 av Sisu
catty Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2009 Er et stykket til barneskolen og barnehagene, men har hengt opp der forsikkerhetsskyd. Skal legge ut bilde og sånn på de sidene nå jeg. takk for tips! Men det er vel et dårlig tegn at ingen har sett pusen? ingen har ringt. Har lagt ut postere i 300 postkasser!
Gjest Sisu Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Flott, ikke gi opp enda Katter kan vandre langt, så heng opp plakater litt lengre unna enn du tror er mulig... Har du sett at det kan skrives ut plakater fra Dyrebar? Hold oss oppdatert
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2009 ja, i dag skal jeg henge opp mye lenger unna. Skal skrive ut fra dyrebar. Takk for tips. skal holde dere oppdatert jeg Har bare en sånn dårlig følelse.
Gjest Gjest_Ronja_* Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 Skjønner hvordan du har det Vår katt ble plutselig borte fra oss, vi leita og ropa i to måneder! Plutselig en dag fikk jeg en tlf om en som hadde funnet katten min død i skogen, den hadde ligget under snøen og holdt seg helt fin uten en skramme..Lurer enda på hva som har skjedd, men heldigvis fikk vi han tilbake og kunne begrave han iallefall. Jeg hadde halsbånd på han, derfor kunne de ringe, så hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg sikkert ropt og lett den dag i dag etter han og. Uansett hvor vi dro så jeg etter han . Skjønner hvrodan du har det. Håper du finner pusen din . Klem
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. mai 2009 Skjønner hvordan du har det Vår katt ble plutselig borte fra oss, vi leita og ropa i to måneder! Plutselig en dag fikk jeg en tlf om en som hadde funnet katten min død i skogen, den hadde ligget under snøen og holdt seg helt fin uten en skramme..Lurer enda på hva som har skjedd, men heldigvis fikk vi han tilbake og kunne begrave han iallefall. Jeg hadde halsbånd på han, derfor kunne de ringe, så hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg sikkert ropt og lett den dag i dag etter han og. Uansett hvor vi dro så jeg etter han . Skjønner hvrodan du har det. Håper du finner pusen din . Klem Værste jeg har hørt, for en trist historie Kunne ikke tatt den med til dyrlegen da? kunne de sagt noe om hva som hadde skjedd? Helt utrolig hvor glad man kan bli i et dyr. Har forresten ikke kommet noen pus i dag heller. Og det har regnet og blåst veldig, så vet ikke lenger hva jeg skal tro.
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2009 #13 Skrevet 8. mai 2009 Katter kan klare seg utrolig lenge hjemmefra. Det at det regner og blåser veldig trenger ikke bety noe.
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. mai 2009 Nei, det gjør kanskje ikke det. Takk for at du roer meg litt ned Sjekker hele tiden på dyrebar og nettkatten om noen har funnet henne. Lever hun skal jeg finne henne! Vil vel egentlig finne henne uansett men...
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2009 #15 Skrevet 8. mai 2009 Det verste er nok å ikke vite.. Er du riktig uheldig så har noen andre "stjelt" henne ved å lokke henne til seg med mat og kos og holdt henne inne fordi det er så "synd på den lille pusen". Det er desverre slik at de mest elskbare søte og snille kattene, de er veldig forlokkende. Katten vår har vært hos minst 3 familier, og i den ene familien likte egentlig ikke pappaen katter. Men etter at de hadde hatt katten vår på besøk én dag, så innså han at de måtte bare skaffe seg katt. Barna elsket henne og var kjempetriste fordi hun ble hentet hjem. Ikke gi opp med å etterlyse henne. Kanskje du kan prøve å love dusør? Da er det kanskje lettere for andre å gi slipp på henne, evt. å gjøre en skikkelig innsats for å finne henne/levere henne tilbake.
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. mai 2009 Sykt at noen kan gjøre noe sånt! Dere har flinke da, som har klart å få tilbake katten gang på gang. En dusør ja, kan jo kanskje hjelpe, men for den katten kunne jeg solgt bilen. Men realistisk, 5000 så vil jo alle levere henne tilbake!? vettu hva! det skal jeg gjøre. Prøver å få et bilde av hun på profilen min her, men funker jo ikke. (eller jeg klarer ikke..) http://www.dyrebar.no/visBilde.php?w=2024 Kan jo forstå at noen vil ta hun?
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2009 #17 Skrevet 8. mai 2009 Så søt hun er. Ja, for oss som sitter og bekymrer oss og har det vondt, så høres det nok sykt ut. Men for de som "tar" katten, så handler det om at de er totalt uviten. De tror at de hjelper katten, ford den har mjauet et par ganger til dem. Da antar de at den ikke har noe hjem. Tror ikke du skal behøve å utlove en så høy dusør, men du gjør det du føles er riktig for deg. Vi har ikke vært flinke, vi har vært heldige og hatt flaks. Desverre så nytter det svært sjelden å chippe kattene (vår er chippet). Det er alt for få mennesker som vet at de kan ta katten til dyrlegen, eller orker å ta katten til dyrlegen. Det er akkurat som om katter er mye mindre verdt enn hunder. Hadde det vært en løs hund så ville folk ha levert den til dyrlegen eller satt inn annonse i avisen tvert. Katter er liksom allemannseie, virker det som. Vi har hatt uendelig med halsbånd på katten vår. Flere ganger er jeg overbevist om at noen rett og slett har tatt dem av henne. Det irriterer vettet av meg. I starten hadde hun magnet på halsbåndet sitt for å komme seg inn katteluken, men det måtte vi bare gi opp, for halsbåndene forsvant gang på gang. Magnetene koster jo masse penger, så vi hadde ikke råd til å bekoste både halsbånd og magneter. Endte med at vi måtte åpne luken helt (og få andre katter på besøk). Når det er sagt, så er det halsbåndene som har gjort at hun har kommet hjem igjen. Vi har skrevet tlfnr i dem, eller festet en navne-tag på halsbåndet.
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 8. mai 2009 Helt sykt! Tenk at noen gjør det når de har bånd på seg. Utrolig.Uansett, angrer så fælt på at jeg ikke har hatt bånd på hun. Er jo så dum! Har lært hvertfall. Og ja, helt enig med deg. Er det hund det er snakk om, er det rett til dyrlegen, men katter er rett og slett ikke så viktige. Og det gjør meg trist. Samme gjelder når noen kjører på en katt, mange lar de ligge, mens med en hund, hiver de seg i bilen til dyrlege. Ikke alle såklart! men mange. Men jeg er glad det er flere katteelskere. Ikke dårlig at du gidder å svare slik du gjør i det hele tatt. Setter pris på det. Høres kanskje rart ut, men jeg elsker den katten, og sa det til hun hver dag
Gjest Lamia Lenis Skrevet 8. mai 2009 #19 Skrevet 8. mai 2009 (endret) ... Endret 17. oktober 2009 av Lamia Lenis
catty Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #20 Skrevet 8. mai 2009 Aaaw, det var en veldig fin pus... Håper hun kommer hjem snart!! Ja, er hun ikke fin Tårene spruter hver gang jeg leser annonsen. Er som å miste en bestevenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå