Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Et par av oss ivf- jenter hadde lyst å ha en egen side ;)

Jeg endret litt her inne jeg nå.. Får kalle dette en skravletråd om allslags som berører prøverør :)

Det ble litt feil å lage en egen oversikt på datoer og lignende kun for dem som holder på med prøverør. Da skilles vi liksom, med forskjellige måter å prøve på :ler: jeg er litt ør i hodet i dag ..

Jeg har hvertfall hentet ut egg i dag, 6 flotte egg :hoppe: Så nå er det oppstart med Progestan kapsler, og sette inn egg på onsdag :)

Endret av Ann78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel overstått uttak Ann!! Så det var halvparten av de du kunne se på UL som de fikk ut, eller var det sånn at noen av eggposene var tomme? Har du pco forresten (har kanskje lest det, men er glemsk for tiden, presenil, forvirret, i spraytåke kanskje)

UL idag på meg, mange egg, vet ikke hvor mange, men på rundt 13-15 mm. Så to sprøyter til, så er det forhåpentligvis uttak på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i forsøk enda, men kommer til å bli det utpå høsten en gang, sannsynligvis i september eller oktober. Så da kan jeg henge litt her for å forberede meg!

Gratulerer med 6 egg, Ann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått uttak Ann!! Så det var halvparten av de du kunne se på UL som de fikk ut, eller var det sånn at noen av eggposene var tomme? Har du pco forresten (har kanskje lest det, men er glemsk for tiden, presenil, forvirret, i spraytåke kanskje)

UL idag på meg, mange egg, vet ikke hvor mange, men på rundt 13-15 mm. Så to sprøyter til, så er det forhåpentligvis uttak på meg også.

Så spennende Vilje !!! skal følge med her inne tror jeg :ler:

Ja jeg hadde jo 14 egg på forrige kontroll, men alle var ikke store nok :sukk: og et par av dem hadde nok gått til eggløsning av seg selv mente legen.. så vi fikk :humpe: -forbud hehe :ler: jeg har ikke pco nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i forsøk enda, men kommer til å bli det utpå høsten en gang, sannsynligvis i september eller oktober. Så da kan jeg henge litt her for å forberede meg!

Gratulerer med 6 egg, Ann! :)

Takk takk Harlekin :) ja jeg må vel si meg fornøyd med 6 egg :klø: viktigest er det at vi har ETT som er GULL-EGGET ;)

Kjekt å følge med her inne ja. Det er ofte en del man lurer på når man skal i gang med slikt.. Er så glad jeg fant KG :hoppe: hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*melde meg inn*

Har hatt 2 forsøk i vår, ett ordinært og ett frys. Skal i gang igjen til høsten. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får følge med litt her inne jeg også :) Har ikke begynt enda, men skal ringe inn mens i begynnelsen av august. Og da er vi i gang med prøverør for første gang! Både gleder og gruer meg. Håper bare det blir et nydelig barn av det :rødme:

Vi kunne begynt i mai egentlig, men vi ville få unna bryllupet før vi begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei...

Da er jeg hjemme fra kontrastundersøkelse av egglederne og det viser seg at den ene er tett. Ellersv var alt som det skulle, og vi starter med IVF i begynnelsen av august.

Er utrolig spent og legen mente vi var et perfekt tilfelle for IVF og har store sjanser. Så jeg er faktisk veldig glad nå, selv om jeg gruer meg litt....

En ting som hadde vært interessant å snakke om her inne, siden vi sitter i samme båt er hvordan dere har snakket med de rundt dere om dette.

Jeg føler det på en måte hadde vært godt å fortelle det til foreldrene våre, men er samtidig litt usikker..... Hva med dere?

Og går dere gjennom det offentlige eller privat?

Vi går privat i Trondheim hos Medicus og er superfornøyd. Bare ventetiden er jo helt fantastisk med tanke på at jeg var til undersøkelse i dag og IVF ble bestemt til august... :D Kan anbefales.

Og lykke til alle sammen!!!!

Gjestivitas... (fra utredningsstart-tråden om noen vil lese mer om min historie )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder min ankomst jeg og! :)

Har gått gjennom første ivf nå i mai, med negativt resultat.

Er derfor i gang med ivf nr. 2 til høsten. Først skal jeg ha ferie, kjenner jeg trenger det nå...

Lykke til alle nye og "gamle" ivf'ere, vi får heie på hverandre! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at flere har funnet veien inn hit :) :)

Nå er det 1 time og 15 minutter til denne fruen skal sette inn egg :hoppe: :hoppe:

Jeg går forresten privat, klinikk Hausken ( noen lurte på hvor folk holdt til). kjempehyggelige folk der !!

Vi vet enda ikke om det blir 1 eller 2 egg .. er så spent at jeg vet ikke hva jeg skal si :fnise:

huff, vondt i magen. Vet ikke om det er etter uttaket eller om jeg har stresset litt for mye (å glemt å gå på toalettet noen dager :sjenert: ) noen som har erfaringer med smerter etter uttak ?? vet også at sterke smertestillende kan gi hard mage :klø: men jeg tok jo bare EN oxynorm..

Lykke til alle sammen !!! Blir spennende å følge med her inne !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får følge med litt her inne jeg også :) Har ikke begynt enda, men skal ringe inn mens i begynnelsen av august. Og da er vi i gang med prøverør for første gang! Både gleder og gruer meg. Håper bare det blir et nydelig barn av det :rødme:

Vi kunne begynt i mai egentlig, men vi ville få unna bryllupet før vi begynner :)

Gratulerer så masse med forestående bryllup !!!! Du har virkelig noe å glede deg til !!! Skjønner at dere ville vente med prøverør til etter bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ikke ordentlig på do på mange dager etter uttak..

Lykke til med innsetting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ann78- Lykke til med innsetting.:)

Spennende å høre om du fikk 1 eller 2 egg...

Smusse - Gratulerer med bryllupet! Dere har en spennende høst foran dere. :)

Jeg går forresten hos landets nordligste klinikk, altså Tromsø (offentlig). Synes de er kjempegreie der.

Et annet spørsmål til dere jenter:

Går dere til alternativ behandling? Jeg gjorde ikke det under dette forsøket. Tenkte jeg skulle prøve nå til høsten (fotsoneterapi, har gått til det før, og ble nesten som "ny" da...)

Ingenting bør være uprøvd tenker jeg. Noen som har flere gode tips å dele, så kom med dem!!! :jepp:

Endret av Lillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jammen 2 egg på oss !!! Litt sånn nerveblandet fryd her, :ler: Hva har jeg gjort nå????? hjelp !! liksom :fnise:

Neida, det skal nok gå så fint... Nå bare krysser jeg fingrene !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg er jo offisiellt ikke i gang enda, men henvisningen til Porsgrunn blir sendt neste uke. Jeg er veldig spent og gleder meg masse.

Lykke til alle dere som er igang. Krysser fingre å tær for dere.

koselig at denne tråden er opprettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det vondt med uttaking altså?

Uæ...... Og jeg som syns der var sinnsykt vondt med kontrastundersøkelsen?! Lå på et baksom i nesten en time jeg og klarte ikke reise meg....

Hvordan føles det å ta ut egg?

Gjestivitas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vondt med uttaking altså?

Uæ...... Og jeg som syns der var sinnsykt vondt med kontrastundersøkelsen?! Lå på et baksom i nesten en time jeg og klarte ikke reise meg....

Hvordan føles det å ta ut egg?

Gjestivitas...

Man reagerer veldig forskjellig. De fleste har nok litt smerter, men noen kjenner ikke noe i det hele tatt. Du får smertestillende i tabletter, petidin inn i blodåra og lokalbedøvelse i det aller helligste, så det verste blir jo døyvet. Det kjennes ut som stikk, og det er det jo også for så vidt. Men det er utrolig fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...