Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Jeg skjønner ikke hva som skjer med dagens barn. Gikk hjem fra butikken nå nettopp omtrent og på hjemveien så ser jeg 6 småjenter i 8-10-årsalderen komme mot meg mens de fniser og ler. Akkurat når de passerer meg så sier hun ene "hallo fitta" til meg. Jeg overså det og gikk videre. Da tar de ungen og snur og begynner å gå samme vei som meg der de roper de styggeste ord etter meg (og for et språk de hadde). Løp etter meg, gikk ved siden av meg og kalte meg masse ord. Jeg ba dem slutte og sa at det var ikke pent å oppføre seg sånn. Da bare ler de og begynner å sparke etter meg og dra i handleposen. Jeg bare gikk fortere og de løp etter meg med pinner og steiner så måtte faktisk løpe hjem. Tenk at jeg som er 20 år skal måtte være redd for jenter i 10-årsalderen? Hvorfor oppførte de seg sånn? Jeg har aldri gjort dem noe, eller sett dem før. Ville nesten sagt de oppførte seg som dyr, flokkdyr. Er det virkelig slik enkelte barn oppfører seg nå i dag? Og hvordan tør de? De visste vel ikke hvordan jeg ville reagere og tenk om de hadde gått etter en annen person som hadde rundjult dem i stedenfor å bare løpt?
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 (endret) Det skjedde med meg engang også, men dog en gruppe småunger i alderen 8-12 år av utenlandsk opprinnelse (ikke at det gjør noen forskjell...) Det endte med at jeg tok solid tskjortegrep i han som var mest pågående (skillet seg ut som "lederen"), løfta han opp og fortalte han stille og rolig at jeg hadde svart belte i judo, og om han ikke pella den umodne rævva si hjem og slutta å plage folk, så kom jeg til å finne han en vakker dag og banke livskiten av han. Jeg er ikke særlig stolt over det den dag idag, men det funka hest der og da. Jeg prøvde også å ignorere det en god stund, bemerkninger klarer man fint å lukke ørene for, men når dem begynte å kaste ting på meg - da klikka det for meg. Jeg skal for f... ikke måtte gå og være redd bare fordi jeg bodde midt i et såkalt "ghetto"strøk i Oslo. EDIT: Det må vel nevnes at etter den gangen holdt de seg på avstand, men det hendte en gang at etter at jeg hadde passert dem, så eksploderte et eple i lyktestolpen ved siden av meg. Er ikke det minste i tvil om at dem sikta på bakhuet mitt. Faens drittunger. Endret 8. mai 2010 av Lille Måne
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Disse var norske. Regner vel egentlig med at de kommer fra dårlige hjem? Eller? Nei, jeg sitter her å tenker på hva som hadde skjedd om jeg hadde tatt tak i en av dem. Men er ikke akkurat typen til det. Er fortsatt helt skjelven og er redd for å møte på dem i gjen. Jeg bare skjønner ikke hvordan de tørr? Regner med at så små barn ikke klarer å tenke hvordan de de går etter vil reagere. Sitter liksom her å tenker på hva om de hadde gått etter noen farlige mennesker eller noe. Noen kan jo være ei tikkende bombe.
Antlers Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har også lagt merke til dette. Riktignok kunne vi snakke stygt om folk som gikk forbi da jeg var barn også, men aldri så de hørte det, det hadde vi for stor respekt for voksne til å gjøre. Opplevde i fjor at en gjeng med barn på kanskje 7-10 år stod utenfor en solbrillebod og snakket stygt til menneskene som prøvde forskjellige solbriller. Min venninne fikk høre ting som "Fy faen, du er stygg ass!", "Ææææææsj, ja, sikkert ingen som gidder å pule deg". Hun er både slank og pen, så det var tydelig at de bare ville provosere. Jeg synes det var ufattelig frekt å stå der og si slike ting, og ble helt satt ut, men alikevel er de tross alt barn, så jeg prøvde å jekke dem ned litt ved å si at dette var en typisk ting å si når unge gutter var forelsket i noen (med en humoristisk undertone). De fortsatte bare videre, og munnbruken ble bare styggere og styggere. Til slutt klappet min venninne til "lederen", og da ble det stille gitt. Jeg hadde nok gjort det samme selv om hun ikke hadde kommet meg i forkjøpet. Forhåpentligvis har de lært seg en lekse og vil tenke seg om to ganger før de ter seg slik igjen.
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Det er ikke ungene som er skyld i dette, men deres curlingforeldre. Jeg hadde tatt lederen i ørene og dratt vedkommende hjem og spurt foreldre hva helvete de egentlig holder på med.
Nimorna Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Ignorer drittungene helt til de blir nærgående nok til at du kan ta tak i en av dem. Da holder du henne fast, legger henne i bakken og klipper av henne håret med saksa du "tilfeldigvis" hadde med deg.
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Hahahah, nå lo jeg godt. Tror det var kombinasjonen av filmen jeg nettopp spilte for meg selv i hodet, og den utspekulerte smileyen. Vold avler vold, sier folk. Men noen av disse drittungene hadde hatt godt av å komme bort fra sine curlingforeldre og fått et riktig så flott opphold hos noen med litt kustus på lager.
Auri Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Jeg ha også opplevd noe lignende, det var riktignok bare munnbruk. Synes det er skremmende! Tenker på hva slags mennesker disse barna blir når de blir voksne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Forbaska drittunger sier jeg og. Jeg har ikke opplevd så dramatisk/alvorlig situasjon som innleggene før meg her, men fnising og stygge ord. Synes det er galt nok jeg, hvor er det blitt av respekten? Jeg hadde ALDRI i min villeste fantasi turd å si et ord til noen som var eldre enn meg da jeg var barn på 70 /80 tallet. Siste 10- 20 åra har det gått galt, masse med pedagogisk forstå seg på, altfor liberale foreldre, travle foreldre, en skole som ikke har lov til å ta tak i barna, og en økonomisk oppgang som gjør at barna har fått alt de peker på. (Bare for å generalisere litt!) Alt dette kombinert, så kan det gå galt, slik som TS beskriver. Jeg forstår godt at du er redd for å møte dem igjen, TS, det høres ut som en skikkelig ekkel situasjon. Men som du vet selv, du kan ikke la dem få overtaket, da er løpet kjørt! Så du må fortsette som vanlig med dine butikkturer. "Mann deg opp" rett opp ryggen, og ikke la dem "ta deg"
Wildy Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Nå er jeg helt sikkert veldig lite korekt som voksen, men jeg har grepet tak i drittunger og ristet de opp. Ikke veldig hardt, og på ingen måte slik at det er fare for skader. Men nok til å vise at jeg er langt sterkere og faktisk kan være en trussel. Det er ikke greit å slenge med leppa, langt mindre å hive tng etter vilt fremmede på gata. Det er ikke greit å flokke seg sammen og være ufine mot andre. Gjør man det kan det hende man får mer tilbake enn man kan håndtere. Insteant bitch....Thats me...
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Det er de foreldrene som går foran barna sine med kosten og feier vekk alt som er skummelt og som kan være med på å forme barna. Dette gjør at barna til slutt mister evnen til å føle empati. http://www.dagbladet.no/2010/04/15/tema/oppvekst/jesper_juul/helse/coaching/11257753/
Gjest brutal_mann Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Hva er curlingforeldre? http://www.aftenposten.no/helse/article951932.ece Google is your friend Slik sett var jeg nå på et vis din curling-nettkontakt.
Zinnia Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Ignorer drittungene helt til de blir nærgående nok til at du kan ta tak i en av dem. Da holder du henne fast, legger henne i bakken og klipper av henne håret med saksa du "tilfeldigvis" hadde med deg. God idé! Ikke det at jeg er for vold mot barn, men på sånne drittunger som det der tror jeg faktisk at det må litt drastiske konsekvenser til før de skjønner at slik oppførsel ikke er greit. Hva er curlingforeldre? Det er sånne foreldre som mener (på bekostning av andre) at ungene deres er de mest fantastiske skapninger på jord, og derfor rydder unna alle eventuelle problemer og vanskeligheter for dem, med den konsekvens at barna ikke blir kjent med hvordan ting fungerer i det virkelige liv (særlig når det gjelder konsekvenser av egne handlinger), og dermed har større sjangse for å ende opp som sånne uspiselige bøllefrø som TS beskriver.
kaprifolen Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Jeg hadde dratt de (lederen hvis de var mange) hjem etter øra, mens jeg ringte politiet underveis. Hadde bedt dem ta med seg en barnevernskonsulent i tillegg. men instinktet mitt ville nok vært å løftet lederen høyt over bakken og lagt henne i en container eller hekk!
Xanadus Skrevet 8. mai 2010 #17 Skrevet 8. mai 2010 Det er ikke ungene som er skyld i dette, men deres curlingforeldre. Jeg hadde tatt lederen i ørene og dratt vedkommende hjem og spurt foreldre hva helvete de egentlig holder på med.
Gjest Iah Skrevet 8. mai 2010 #18 Skrevet 8. mai 2010 (endret) Det er ikke ungene som er skyld i dette, men deres curlingforeldre. Jeg hadde tatt lederen i ørene og dratt vedkommende hjem og spurt foreldre hva helvete de egentlig holder på med. Ja, det er nok dette jeg også hadde gjort i en slik situasjon. Men dessverre ville nok ikke foreldrene brydd seg særlig. Min erfaring er at foreldre til slike barn, har en merkelig innstilling til ungene siden. "Mine barn gjør aldri noe galt", eller at de rett og slett misliker sterkt at andre voksne setter barna deres på plass. Endret 8. mai 2010 av Iah
Miss Puddel Skrevet 8. mai 2010 #19 Skrevet 8. mai 2010 Ja, det er nok dette jeg også hadde gjort i en slik situasjon. Men dessverre ville nok ikke foreldrene brydd seg særlig. Min erfaring er at foreldre til slike barn, har en merkelig innstilling til ungene siden. "Mine barn gjør aldri noe galt", eller at de rett og slett misliker sterkt at andre voksne setter barna deres på plass. Dessverre ja, mannen min var i noen år butikksjef i et område med mye nasking, og hadde problemer med å få politiet til å reagere, de hadde ikke ressurser til å prioritere ham. Han røska tak en en av drittsekkene, og dro gutten med seg ut på lageret, ga ham vel ikke direkte bank, men forklarte i tydelige ordlag at det kom til å skje neste gang han tok ham, pluss at han da ville få en politianmeldelse som ville for all tid sørge for at han aldri fikk visum til for eks USA. seinere på kvelden fikk Gubben en telefon fra drittungens far som ville klage på at sønnen var urettmessig behandlet og hadde fått varige traumer etc, for sønnen hans ville jo ALDRI stjele i en butikk... Når jeg først er i gang kan jeg jo fortelle om svigerfar som goså drev butikk og tok en liten dritt som stjal, han dro med seg ungen ut på lageret og ga ham gammeldags ris på rompa! Også der kom ungens far og klaget, og min svigerfar som var en DIGER mann hadde målt faren opp og ned, og dagt, at greit, hvis du mener at det er ok at ungen din stjeler så bli med ut på lageret, så skal du få samme behandling... de stjal ikke mer fra den butikken gitt...
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #20 Skrevet 8. mai 2010 Dette er akkurat slik jeg ble mobbet at mindre barn på barneskolen, de går sammen i flokk og angriper fra alle sider slik at de føler seg sterkere. Det eneste som hjelper er å gripe fatt i en av dem og ikke slippe før h*n begynner å få panikk og virkelig tror du kommer til å skade h*n, da vil de andre holde seg unna av redsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå