AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #81 Skrevet 5. mars 2014 Jeg vil ikke at folk skal vite om jeg har barn, hva jeg spiser til middag, hva slags trening jeg driver med, seksuelle preferanser, hva jeg jobber med og hva jeg tjener, hvor gammel jeg er og hvor jeg bor... Så enten dropper jeg å skrive noe som helst personlig, eller så bruker jeg ab. Jeg er ganske privat av meg, og ønsker ikke at folk jeg ikke vet hvem er/kjenner skal vite noe om meg i det hele tatt, egentlig... Anonymous poster hash: f478e...f4e 1
Gjest Gemini7 Skrevet 5. mars 2014 #82 Skrevet 5. mars 2014 Personlig er det ikke fordi jeg er så redd folk skal kjenne meg igjen at jeg er anonym, men fordi jeg synes det er ubehagelig at mange svarer så frekt her inne. Det er stort sett bare nøytrale forespørsler jeg lar gå ikke-anonymisert. Selv den mest uskyldige forespørsel eller tilsvar fra meg i debatter her inne har jeg nemlig opplevd massiv feilfortolkning av, med dertil hørende sure, frekke og usmakelige svar. Noen lar det åpenbart gå sport i å slenge dritt til andre, svare uvennlig og tidvis nedlatende. Til og med en uskyldig forespørsel på dyreforumet om hvor man kan ta til seg en eldre katt blir møtt med hets for da er man jo en hjerteløs faen som egentlig ikke bryr seg om dyr - siden man vil ha en eldre katt som ikke lever lenge, i stedet for en kattunge!! I rest my case. Jeg orker ikke å bli svart personlig av bitchende hetsere her inne, rett og slett. Sarte sjeler som meg tar slikt nemlig personlig og blir litt såret, selv om navnet mitt på ingen måte er nevnt offentlig her inne. Det føles likevel litt bedre når de bare bitcher til en anonym, i stedet for til min profil. Derfor maskerer jeg meg med anonym, nesten hver gang jeg skal ytre min egen mening om noe. Jeg vet nemlig at det vil alltid finnes noen på KG som kan vri og vrenge på ditt meget gjennomtenkte og velmenende svar og bombaredere deg med skit for det.. Hilsen for en gangs skyld uanonym
Sillicious Skrevet 5. mars 2014 #83 Skrevet 5. mars 2014 Enig med hun over, ubehagelig at det blir så mye frekke svar bl.a. Også om man er litt aktiv her inne så blir man kjent igjen og ikke tatt seriøst senere. Som jeg føler det Men jeg kan vel si at mye av det er min egen skyld da, hvordan jeg skriver enkelte ganger. Er ikke så mye anonym, men det hender seg!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #84 Skrevet 5. mars 2014 Jeg er relativt ny her. Og, nei. Jeg forstår ikke hvorfor. For meg fremstår det som idiotisk.Nei. Det er snakk om privat liv men dem burde slå av funksjonen på tv og film delen av forumet. Ingen grun til å være ab der...Anonymous poster hash: b4375...4df
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #85 Skrevet 5. mars 2014 Nei. Det er snakk om privat liv men dem burde slå av funksjonen på tv og film delen av forumet. Ingen grun til å være ab der...Anonymous poster hash: b4375...4df Jo, jeg er ikke interessert i at noen skal vite hvilke serier jeg liker å se på Anonymous poster hash: 605a3...211
Djungelvrål Skrevet 5. mars 2014 #86 Skrevet 5. mars 2014 Jeg skjønner godt at folk vil skrive som anonym på helse-tråden. Mange som spør om ting som er tabubelagt eller er vanskelig å snakke om til legen. Men på andre tråder skjønner jeg ikke det. Anonymous poster hash: 2dac3...920 Bare en liiiten smule selvmotsigende!! .
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #88 Skrevet 5. mars 2014 Slik at jeg kan plusse meg selv vel! Anonymous poster hash: 0a4aa...8df 2
Portvinpiken Skrevet 5. mars 2014 #89 Skrevet 5. mars 2014 Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår behovet for å vite om det er en person med et nick, eller anonym. I veldig mange tilfeller vet man like lite om begge. Behovet for å diskutere/snakke med noen som heter "Rosabuss" eller AB må vel være ett fett? Og om det ikke er det, så vil man vel antagelig egentlig vite alder, kjønn og annen bakgrunn på den personen? 2
Gjest crazycatlady Skrevet 5. mars 2014 #90 Skrevet 5. mars 2014 Tror det hadde vært mindre bråk her på kåge om AB-funksjonen ble avviklet. Da hadde kanskje folk tenkt litt mer over hva de skriver og folk hadde nok vært mindre frekke. 90% av alle frekke innlegg er jo fra AB. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #91 Skrevet 6. mars 2014 Mette: "AB funksjonen er en funksjon som er kommet for å bli i forumet, vi ønsker å tilby brukerne en mulighet for å kunne poste anonymt enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Mange bruker funksjonen for å ivareta sin anonymitet på nettet og dette aksepterer vi. Til nå har vi slått hard ned på de som har missbrukt AB funksjonen, med å gi de en pause fra forumet. Til tider er det mye hets ang AB og nå er det verre enn noen gang, nesten daglig dukker det opp tråder der AB hetes, dette må vi få slutt på. Så fra nå av, kommer de som hetser AB til å få samme behandling som de som missbruker funksjonen til tull og vas, de vil få seg en velfortjent pause fra forumet. " Forstå reglene og slutt med det latterlige preiket.Anonymous poster hash: 21e89...b2f 2
Gjest Blondie65 Skrevet 6. mars 2014 #92 Skrevet 6. mars 2014 Det er like mye hets å lage ørten tråder i uken om hvor teit det er å skrive kakeoppskrift som anonym bruker, kommentere det en anonym bruker skriver i en tråd med: måtte du virkelig være anonym for det der, etc. Dette fordi en fokuserer på den som skriver anonymt fremfor trådens tema. Ja, enkelte anonyme brukere er frekke og misbruker funksjonen grovt. Det er derfor det er viktig å rapportere, men man trenger ikke forsøple tråden ytterlgere med en deklarering av at man har rapportert. Nå vet ikke jeg hvor mange "feilrapporteringer" som gjøres daglig, men å påstå at ytringsfriheten er truet fordi en ikke får lov å skrive hva som helst på et forum er drøyt. Spesielt morsomt i en tråd som handler om å begrense retten til å ytre seg enda mer anonymt. Man må faktisk tåle å bli motsagt når en deltar på et forum, men man skal selvsagt ikke finne seg i personangrep, hersketeknikker og lignende. Og hvis man benytter disse selv så må man også regne med å bli rapportert.
Norbertine Skrevet 6. mars 2014 #93 Skrevet 6. mars 2014 Tråden er ryddet for hetsing av anonymbruker og avsporinger. Alice i Eventyrland, mod. 1
Nordis Skrevet 27. mars 2014 #95 Skrevet 27. mars 2014 Personlig er det ikke fordi jeg er så redd folk skal kjenne meg igjen at jeg er anonym, men fordi jeg synes det er ubehagelig at mange svarer så frekt her inne. Det er stort sett bare nøytrale forespørsler jeg lar gå ikke-anonymisert. Selv den mest uskyldige forespørsel eller tilsvar fra meg i debatter her inne har jeg nemlig opplevd massiv feilfortolkning av, med dertil hørende sure, frekke og usmakelige svar. Noen lar det åpenbart gå sport i å slenge dritt til andre, svare uvennlig og tidvis nedlatende. Til og med en uskyldig forespørsel på dyreforumet om hvor man kan ta til seg en eldre katt blir møtt med hets for da er man jo en hjerteløs faen som egentlig ikke bryr seg om dyr - siden man vil ha en eldre katt som ikke lever lenge, i stedet for en kattunge!! I rest my case. Jeg orker ikke å bli svart personlig av bitchende hetsere her inne, rett og slett. Sarte sjeler som meg tar slikt nemlig personlig og blir litt såret, selv om navnet mitt på ingen måte er nevnt offentlig her inne. Det føles likevel litt bedre når de bare bitcher til en anonym, i stedet for til min profil. Derfor maskerer jeg meg med anonym, nesten hver gang jeg skal ytre min egen mening om noe. Jeg vet nemlig at det vil alltid finnes noen på KG som kan vri og vrenge på ditt meget gjennomtenkte og velmenende svar og bombaredere deg med skit for det.. Hilsen for en gangs skyld uanonym Bra skrevet, og jeg har de samme erfaringer som deg etter å kun ha vært her inne kort tid. Jeg kommer nok til å begynne bruke AB-funksjonen mye mer, rett og slett fordi man blir lei av stalking og hets fra AB-ere. Noen klipper i innlegg man skriver, drar ut kun starten på en setning som de så siterer og latterliggjør når den da framstår med annet innhold fordi den da er ufullstendig. Legger til noen prikker (...) og sånn. Skjer med både mine og andres innlegg ser jeg, og det forsøpler trådene.
Gjest Kv84 Skrevet 27. mars 2014 #96 Skrevet 27. mars 2014 Har skrevet to tråder som anonym idag, redd for å bli kjent igjen. Før det er det evighet siden jeg skrev som anonym.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #97 Skrevet 27. mars 2014 Jeg skriver innlegg om at noe er blitt rapportert for å gi et signal til alle om dette. Ofte tenker jeg at ingen har rapportert når ingen skriver noe om det, og da tenker vel andre det samme. Å synliggjøre hva som ikke blir akseptert er nyttig her på slike fora. Nyttig for alle. Anonymous poster hash: 605a3...211
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå