Gå til innhold

Veien til ett sunnere liv :-)


Usikker23

Anbefalte innlegg

Etter å ha latt meg selv forfall i ett langt forhold, har jeg endelig bestemt meg for å slå tilbake og bli meg selv igjen :-) Jeg har ett mål om å gå ned 20-30 kilo på ett år. Og helst vil jeg ha bort 10-15 av disse før sommeren. Så da har jeg bare 3 mnd på meg på å få det til. Greit det er kanskje ett urealistisk mål, men det er MITT mål. Og før ville jeg sagt jeg skulle gjøre det for å bevise han idioten som dumpet meg at jeg skal bli den jeg var, og at han har tapt noe, men det vet han allerede, så det var viktigst at jeg innså at jeg må gjøre det for meg selv.

Så hva er bedre enn å skrive for seg selv hvilken mål man har gjort seg hver dag. Og kanskje noen vil gi meg noen råd om trening, kosthold på veien? Jeg er veldig dårlig på å spise riktig, det hender jeg bare spiser ett til to måltider pr dag, og det er altfor lite det vet jeg.

Så om noen har noen enkle måter i å få i seg, frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds, kom med dem. jeg er veldig kresen, men om noen har noe jeg kan spise som jeg ikke blir super lei kom med forslag :-p

Jeg tenkte å begynne min første treningsdag i morgen, eller i dag blir det fredag :-) Noen tips til hva jeg bør begynne med? Jeg har tenkt å få vekk hengearmene, blubbemagen og få en strammere rompe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det gått 1 uke siden jeg skulle begynne ett nytt og bedre liv :-) Jeg har trent litt hjemme og gått en tur så kan ikke akkurat si at jeg har kommet GODT i gang men har no begynt ett sted :)

Tenkte å komme meg på treningsstudioet i morgen :)

Så får vi se hva helgen og neste uke har å bringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er:) Du har nå i hvertfall tatt det største og viktigste steget, nemlig å ønske å gå ned i vekt for sin egen del og helse. Nå gjelder det bare å holde oppe motivasjonen, så med det og litt viljestyrke når du nok målet ditt til sommeren.

Lykke til :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Satser på å nå målet mitt til sommeren... Men sliter med matvanene mine, jeg spiser for lite. eller evt for mye til de få måltidene jeg spiser :-/ Men håper å få matvanene sammen med trening på stell etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

ha alltid frukt og grønt i nærheten, og drikk mye vann. flink du er, jeg heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg og heier på deg!

Kan anbefale styrketrening, da øker du muskelmassen og samtidig forbrenningen. Få gjerne med deg en venninne i begynnelsen hvis du synes det er litt "skummelt" å gå i vektrommet alene, og hvis du ikke er vant med å trene styrke anbefaler jeg en time med personlig trener for å få råd og vink :)

Som Raggsokk sier, ha alltid frukt og grønt tilgjengelig, etter en stund skal du se at det blir en vane å ta seg noe frukt i stedet for søtsaker!

Endret av Silvermist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset, får ta meg en tur på butikken i morgen å hamstre litt frukt og grønt :D og prøve å ikke kjøpe pepsi maxen som jeg er så altfor glad i blitt... :/ hehe

Men takk for støtten, trenger den, siden jeg skal takle kosthold/trenings forandring + samlivsbruddet mitt... :D Jeg SKAL klare det, jeg bare SKAL det :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg!

Kan anbefale styrketrening, da øker du muskelmassen og samtidig forbrenningen. Få gjerne med deg en venninne i begynnelsen hvis du synes det er litt "skummelt" å gå i vektrommet alene, og hvis du ikke er vant med å trene styrke anbefaler jeg en time med personlig trener for å få råd og vink :)

Som Raggsokk sier, ha alltid frukt og grønt tilgjengelig, etter en stund skal du se at det blir en vane å ta seg noe frukt i stedet for søtsaker!

Er nok litt "skummelt" ja å gå inn i rommet der det bare er gutter som trener vekter, men får heller bare bite i det sure eplet og hoppe i det, jeg vil jo forbrenne mest mulig samtidig få vekk fett og danne muskler i stedet på rett måte :-D

Jeg har begynt med å gå på elipsemaskinen i 30 min (i normalt tempo), og deretter tatt en del mageøvelser. Jeg føler jeg ikke kan begynne for hardt med ting, da går eg bare lei... og litt turer og sånn :-) Føler det er viktig med variasjon, slik at jeg klarer å opprett holde treningen :-)

Men tusen takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg har en venninne som også driver og går ned i vekt.

Hun er med meg og trener styrke, og så har hun kjøpt seg en Zumba-dvd som hun trener til hjemme. Hun synes Zumbaen er en kjempemorsom form for trening, kanskje det hadde vært et lite spark for motivasjonen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som også driver og går ned i vekt.

Hun er med meg og trener styrke, og så har hun kjøpt seg en Zumba-dvd som hun trener til hjemme. Hun synes Zumbaen er en kjempemorsom form for trening, kanskje det hadde vært et lite spark for motivasjonen din? :)

Jeg har faktisk den zumba-dvden, men min søster låner den, kanskje jeg skal dra ut dit ett par dager i uka og danse litt, det er jo faktisk moro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg har faktisk den zumba-dvden, men min søster låner den, kanskje jeg skal dra ut dit ett par dager i uka og danse litt, det er jo faktisk moro :-)

Ta dvd-en tilbake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dvd-en tilbake :fnise:

hehe ja burde egentlig bare ta den tilbake for hun trenger den egentlig ikke :gjeiper: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi begynt på en ny uke...

så jeg tenkte at jeg måtte begynne med noe nytt, stå opp tidlig og spise frokost før jeg snart skal av gårde til treningsstudioet for en liten trim :) Eneste problemet er jeg er ingen morgen menneske, og heller ikke frokostmenneske, men tenkte jeg skulle gi begge deler en sjanse, det å stå opp var ikke vanskelig, men å få i meg frokosten var vanskeligere sagt enn gjort...

Jeg har nemlig hørt at havregrøt, er både sunt og godt, sunt er det kanskje, men godt? det er det laaaangt i fra.... fysj.. lurer på om det er noe man kan venne seg til å like? Om man spiser det ofte nok så blir det godt? Nå spiste jeg sånn ca ti halv fulle sjeer med dette, klarte ikke å spise opp det som sto som en prosjon på pakken. Men det er vel ikke nok til å sette forbrenningen i gang vel?

Jeg får vel komme meg av gårde kåre til treningen snart, så jeg får noe ut av denne regnfulle dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Så flink du er! :5:

Frokosten er ikke alltid like enkel, jeg får som regel ikke i meg noe før en liten time etter jeg har stått opp.

Jeg har en full dag på jobb foran meg, trening etter det, og eksamenslesing resten av dagen....og sånn skal det fortsette en måned fremover. Gi meg styrke! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :5:

Frokosten er ikke alltid like enkel, jeg får som regel ikke i meg noe før en liten time etter jeg har stått opp.

Jeg har en full dag på jobb foran meg, trening etter det, og eksamenslesing resten av dagen....og sånn skal det fortsette en måned fremover. Gi meg styrke! :grine:

Stakkers deg :-( Du er flink om du får inn daglig trening innimellom alt det :-)

Jeg har nå kommet hjem fra en times trening, 20 min oppvarming på elipsemaskinen og 40 min styrke. Hvor jeg trente armer og mage. Og 3 min på ab-circle maskinen min når eg kom hjem, pluss gikk til og fra trening.. det er ikke det store, men det er hvertfall en begynnelse i riktig rettning :-)

Har gått ned 2 kg no på en uke så det er hvertfall rette veien det går :) Så om jeg klarer å kutte ut pepsi maxen og spise oftere og minder så blir det SUUUUUPERT :D

Silvermist: DU MÅ HA KJEMPE LYKKE TIL MED ALT DU SKAL :D :D jeg er mektig imponert over uke/timeplanen din :D du gir hvertfall meg styrke til å forsette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, tenkte jeg skulle legge igjen en hilsen :)

Du er kjempeflink som har kommet så godt i gang! Trening er alltid verst i begynnelsen, men etter hvert blir det bare gøyere og gøyere :)

Jeg er heller ikke så veldig glad i plain havregrøt, men hvis jeg har eple og kanel i den så blir den faktisk mye bedre, evt ha litt rosiner oppi:) Slik får jeg i meg havregrøten ihvertfall:)

Og så sier jeg meg enig med Silvermist lenger opp her, ta Zumba-dvd'en tilbake. Jeg var på Zumba i går og tok med meg pulsklokken for å teste, forbrant en masse kalorier!

Lykke til videre med treningen,virker som du er godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei, tenkte jeg skulle legge igjen en hilsen :)

Du er kjempeflink som har kommet så godt i gang! Trening er alltid verst i begynnelsen, men etter hvert blir det bare gøyere og gøyere :)

Jeg er heller ikke så veldig glad i plain havregrøt, men hvis jeg har eple og kanel i den så blir den faktisk mye bedre, evt ha litt rosiner oppi:) Slik får jeg i meg havregrøten ihvertfall:)

Og så sier jeg meg enig med Silvermist lenger opp her, ta Zumba-dvd'en tilbake. Jeg var på Zumba i går og tok med meg pulsklokken for å teste, forbrant en masse kalorier!

Lykke til videre med treningen,virker som du er godt i gang :)

Takk for gode ord :-) Trenger det... :D pulsklokke er kanskje noe jeg burde anskaffet meg :) Tenkte jeg skulle kjøpe meg ett målebånd i morgen, så jeg kan ta litt mål og se om jeg går ned noen cm i stedet og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag en av denne uken med trening og sunt liv ferdig nesten :)

Treningen besto av 20 min elipsemaskin, 40 min styrke forkus på mage og armer. Og 3 min ab-circle maskinen. :)

Menyen i dag var:

Frokost: Havregrøt, med litt sukker og kanel. (spiste dessverre bare 10 sjeer men bedre enn ingenting)

Lunsj: To knekkebrød, solruten. Ett Med litt lett masjones, salami, og agurk. Og de andre hadde jeg litt lett majsones, krydderskinke og agurk.

Middag: Prior sine lunsjkaker (2 stk) med litt potetestapp og ketchup

For meg er dette en variert meny som er sunnere enn mye annet jeg har spist før, og det er 3 mer måltid enn hva jeg er vant med <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Bra meny!

Bare pass på at du får i deg nok næring, det er vanskelig å yte full på trening når man er sulten :)

Ting som er enkelt og sunt å spise er cottage cheese med kanel og frukt/litt syltetøy, tunfisk eller kyllingsalat (en boks tunfisk eller et kyllingbryst i strimler, tomat, agurk, reddik, en oljedressing og litt salt og pepper). Nam!

Målebånd er en kjempefin måte å følge med på fremgangen :)

Det jeg gjør er å ta bilde av meg selv i undertøy en gang hver tredje uke ca, og legger bildene i en mappe på pc-en.

Tar bilde forfra, fra siden og bakfra.

Det er en super måte for meg å se treningsfremgangen, og jeg bruker ikke vekt da jeg trener for å bli trent, ikke gå ned i vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra meny!

Bare pass på at du får i deg nok næring, det er vanskelig å yte full på trening når man er sulten :)

Ting som er enkelt og sunt å spise er cottage cheese med kanel og frukt/litt syltetøy, tunfisk eller kyllingsalat (en boks tunfisk eller et kyllingbryst i strimler, tomat, agurk, reddik, en oljedressing og litt salt og pepper). Nam!

Målebånd er en kjempefin måte å følge med på fremgangen :)

Det jeg gjør er å ta bilde av meg selv i undertøy en gang hver tredje uke ca, og legger bildene i en mappe på pc-en.

Tar bilde forfra, fra siden og bakfra.

Det er en super måte for meg å se treningsfremgangen, og jeg bruker ikke vekt da jeg trener for å bli trent, ikke gå ned i vekt.

Prøver så godt jeg kan å få i meg meg mat, men jeg er så dårlig til å spise enkelte dager dessverre...

Men takk for gode tips til mat, men jeg er ikke glad i tunfisk så da får det bli kylling ;) hehe

Kom meg ikke på butikken i dag, så får bli i morgen, da er det innkjøp av målebånd og sunnere mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...