Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom


Tornerosa

Anbefalte innlegg

Sånn. Da ligger de her, alle de blanke arkene. I rad og rekke nedover. Det er fint å se dem for seg. :)

Og alle FARGESTIFTENE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig å se deg i dagbokland...og jeg har stor tro på de Alf Prøysenske visdomsord. ;)

:smilyblomst::velkommen::smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Margareth! :)

Fikk med meg avslutningen på nyttårskonserten. Wiener, wiener, alle de dresskledte bueermene som danser over cellostrengene, de små kunstpausene foran de to lette. Og danserne, de purunge tenåringene som svever, flyr, de pubertale kroppene som det virker nærmest naturstridig at skal bevege seg med en slik eleganse, særlig guttene. Gutteslampene. Her uhyre elegante gentlemen som behandler jentene som om de var av glass og selv nærmest ikke har bakkekontakt, elegante nakker.

Og så ekstranummeret, Radetsky-marsjen. Den har jeg også spilt selv, for et liv siden. Dirigenten som dirigerer publikum, dirigentens komiske, intelligente oppsyn.

Åh....rørt! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt nyttårskonserten jeg og, radetzkymarsj ja, den har jeg også spilt :) Og er vokst opp med en far som er en sucker for wienervals, marsjer, pomp og prakt.

Godt nytt år til deg!

Ps. Oppi Lauvåsen veks det gutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tror at jeg skal finne frem noen skikkelig sterke strå, likegodt først som sist - greit å være litt forberedt* :rødme:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heile verda er berre jordbær!!!

Det er for gærne jinter bare å ta for seg! :jepp:

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette betyr at vi skal leve lykkelig med sukker på i 2011, så er jeg helt med på den! Godt nytt år til deg, Tornerosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok kanskje at jeg bør velge sånn "juksesukker-pulver" ellers kommer jeg til å trille rundt blant uhorvelige mengder av jordbær og fiiine gutter... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pemille, også! :klem:

Det må vel bli Fedons fruktose, ja... :sjenert: Vurderer å faste i én uke nå. :sprettoy:

Uhorvelige mengder høres i grunnen meget behagelig ut, men faktisk, jeg trenger bare denne ene... FYTTERAKKER'N for et sjefsemne av en mann! :spise: De siste to døgnene har han rett og slett tatt kaka, hvis han blir stort bedre nå, blir jeg nødt til å kle av ham (igjen :sjarmor: ) og saumfare ham med lupe, for ett eller annet sted må det da stå skrevet noe med liten skrift!!

Uhu, savner allerede... :overrasket:

Rent så jeg glemmer å nevne i forbifarten; ungene har kommet hjem. Godeste, snilleste, vakreste ungene. Sålenge jeg reiser en liten mur hvor visse uttalelser kan få prelle av, er det strålende å ha dem under vingene igjen. En viss tilvenningsperiode er forventet, både for meg og for dem, og jeg er nødt til å tenke uke for uke nå, hvis ikke fortoner våren seg som et utopisk eventyr langt der framme. Det blir noen tøffe måneder, det tror jeg. Til tross. Men tenk om til tross ikke hadde vært noe å snakke om! Tenk om det ikke hadde vært noe til tross! Blitt godt vant med jul og stillstand og økte muligheter for treffpunkter nå, må være innstilt på litt mer avstand. Men det er greit.

Jeg må liksom rense ungene... :sjenert: Nr. én i dusjen nå, straks nr. to sin tur. Deretter stikker vi bort til naboene og knerter pepperkakehuset deres. Vårt eget ligger fortsatt i kjøleskapet. I deigform.

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følger med videre*

Pepperkakehus, der sider du noe ja... Vårt er plassert så vi såvidt ser det. Hadde nesten glemt at vi har det. Og nå er jeg så sugen på noe søtt når jeg nesten peller av nonstop'ene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Ok, ok, da var vi back on track. Frk. ni år oppdager at et speil - som hun fikk av en venninne i julegave - ligger knust i kofferten. Frk. ni år skriker. Frk. ni år fortsetter å skrike, til tross for lovnad om at vi kan kjøpe et identisk speil (har sett dem på Ikea), for det blir jo ikke det samme. Frk. ni år er rasende, sint, lei seg, trøtt og i det hele tatt. Tjue minutter etter oppdagelsen, sutres det fortsatt. Trøst fungerer ikke. Jeg er en stor dust, verken mer eller mindre. Sannsynligvis er det min skyld at speilet er knust.

Jeg trenger snart pause igjen. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover, og har igjen inntatt englebarnstatus i sitt moderlige opphavs hode. De forteller selv at de har sovet til elleve hver dag i hele jula. Nesten ikke til å tro, for sammen med meg har de aldri sovet lenger enn til maks ni. Men sånn blir det vel, om de ikke legger seg før ved midnatt kveld etter kveld etter kveld... Jeg bryr meg heller ikke om at min navnesøster er utsøkt flink til å sette opp hår, synge godnattsanger, lage karameller og gi masse små, morsomme gaver. Fint. Jeg bryr meg heller ikke om at farmoren gir dem godterisigaretter. Eller, egentlig bryr jeg meg virkelig ikke om dette siste, men dette er liksom en gylden anledning til å synes at dama ikke er helt god. For det er hun jo ikke. :sjenert: Og sjokoladesigaretter i en tilsynelatende autentisk 20-pakning Pall Mall er teit, er det ikke? Jo.

Lurer på om jeg skal begynne et nytt liv i morgen. Har tre timer og ni minutter på å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!!!!

Jo sjokoladesigaretter er helt utroooolig teit, for ikke å si harry. Hvor får man TAK i sånt? Ikke at jeg vil ha det altså..

Nå skal jeg bare drikke ett glass rødvin ikveld, og spise resten av julebukksnopet, så skal jeg begynne et nytt og bedre liv. Helt sant. Trening to ganger i uken og snop på lørdager. Rødvin skal jeg drikke som jeg vil, for det er sunt faktisk.

Gleder meg til å følge med på Tornerosas lovestory!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh my gosh! Jeg repeterer: Fine, flotte, fantastiske Mmannen!

Sigg fikk dama tak i over there, hun bor der for tiden. Visstnok. Blodharry.

Trening to ganger i uken, snop på lørdager. Det blir min oppskrift, også. Problemet mitt er at jeg har så lite tid til å spise sunt. For lite tid til å handle mat, planlegge matlaging, lage maten - og ikke minst for lite penger til å handle sunt... Grønt er det jo bare kaninene og jeg her i huset som spiser. :roll:

Men jeg har lovet venninne (som forøvrig sverger til ISO-DIETTEN, nå hva det er) å bli med på en zumba-time i ny og ne, betale enkelttimer eller sjekke ut klippekort. Det tar tross alt bare sju minutter å gå herfra, ungene kan jeg forlate den lille stunden.

Og så skal jeg på baristakurs. Og dessuten kanskje på matkurs på byens beste restaurant.

Jah. Og nå skal jeg legge meg, og sannsynligvis bli vekket om en time eller to. Av en telefon, av en som jeg snakket med for tyve minutter siden, men som gjerne vil si god natt til meg enda en gang. :fnise:

Og som har vært modig, og underrettet barnas mor om at vi treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgener har virkelig ikke gull i munn. Jeg kan, i historisk perspektiv, kanskje plukke fram en fire-seks morgener som har hatt gull i munn. Og de har vel i grunnen startet såpass sent utpå, at de har strengt tatt ikke kunnet kvalifisere til betegnelsen morgen engang. Joda, det er den første mandagen i et nytt år, etter ferie. Men likevel. Er ikke mandager alltid sånn? Er ikke ALLE morgener alltid sånn? :kjefte:

Jeg er virkelig ikke noe morgenmenneske. Og det hjelper ikke det spøtt at heller ikke ungene er det. Særlig ikke frk. "Hallo, jeg er snart fjortis, altså!!" Det tar en halv time fra hun er vekket og til hun kommer opp trappa fra badet. Og da har jeg ikke mast én gang, altså. Søsteren må alltid stå i fem minutter i gangen og vente på henne, for hun skal vurdere minst fem luer før hun går ut døra. Og så blir hun sur idet hun går ut og ser all nysnøen, freser, og det siste hun får høre fra meg, er "Nå må du slutte!" Og jeg går på stua, skal vinke til dem fra vinduet, men de kommer jo aldri rundt hjørnet. Så har hun tryna, og insisterer på at det er UMULIG å reise seg igjen. Naboen som måker fram bil, står og glor. Snart ringer en mor fra lenger borti der, lurer på om mine to kommer i dag.

Jeg kan virkelig ikke fordra morgener. De har ingenting forlokkende ved seg overhodet. :forvirret: Annet enn det myke sengemørket.

Og tanken på all jobben som venter denne uka... :sprettoy:

Ugh. Velkommen, liksom, 2011. Brette opp ermene og banke seg gjennom, fokus på at det er første mai om...119 dager. :sukk:

Endret av Tornerosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake i dagbokform :) Kjekke menn er kjekt. Eg er for tida veldig bestemt på at ein mann som kan bygge hus til deg er draumen :) I alle fall når han bur heime i Norge, og er sindig og rolig og trygg og stabil og likevel kan snakke i telefonen i 5 timar, og som ikkje er trua av at eg har gått på universitetet i snart 11 år eller at eg truleg kjem til å tene meir enn han. Så ting ordne seg for kjekke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal jeg på baristakurs. Og dessuten kanskje på matkurs på byens beste restaurant.

Hvilken restaurant har matkurs? Har lett etter et sånt å melde mannen på i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...