Gå til innhold

Dere som går til psykolog, hvor ofte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått i åtte år til privatpraktiserende med refusjonsrett. Begynte med to ganger i uka, så en gang pluss gruppeterapi, så tok jeg en pause på noen måneder, fordi jeg ble helt satt ut av gruppeterapi, og så gikk jeg en gang i uka en stund, og nå går jeg annenhver uke.

Anonymkode: c6ba7...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går annenhver uke, noen ganger blir det hver tredje. Grunnen til det er at det er privat og hun har fullt opp med pasienter og rettssaker. I tillegg betaler jeg 650 pr. gang, så hadde blitt veldig dyrt hvis jeg skulle gå der hver uke. 

Anonymkode: 1793e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hos studentsamskipnaden. Det blir hver andre eller tredje uke. Behandleren min vil at jeg skal komme litt oftere, men jeg har ikke mulighet til det. Skal prøve å trappe det opp til omtrent hver tiende dag etter jul. Har gått der i tre mnder.

Anonymkode: cfdb8...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 10. desember 2015 at 21.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått hos psykolog på DPS i 8 år, vanligvis en gang i uka. To ganger i uka eller mer i dårlige perioder, og når det er kritisk hender det jeg har time daglig. 

Anonymkode: f24d9...8e3

 

Kan jeg spørre hva diagnosen din er? 

 

Anonymkode: 92d63...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jul hadde jeg time en gang hver 14 dag. Nå har jeg en gang i uka, men mye kortere timer (mitt ønske). 

Anonymkode: a3b4e...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
Den 10.12.2015 at 21.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått hos psykolog på DPS i 8 år, vanligvis en gang i uka. To ganger i uka eller mer i dårlige perioder, og når det er kritisk hender det jeg har time daglig. 

Anonymkode: f24d9...8e3

 

Kan jeg spørre hva diagnosen din er? 

 

Jeg har kompleks PTSD og spiseforstyrrelse. Psykologen har også sagt at jeg har en dissosiativ lidelse, men jeg er ikke utredet for det så har ikke fått noen diagnose. 

Anonymkode: f24d9...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver andre uke. Noen ganger hver uke. I tillegg går jeg til legen min 1-2 ganger i måneden.

Anonymkode: a8bc1...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, en gang i uken her og jeg har gått i over ett år. Min situasjon har ikke bedret seg heller, snarere blitt verre. Men det har ingenting med terapien å gjøre men livssituasjonen. 

Anonymkode: b413e...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på dps i over ett år nå, med timer enten hver uke eller annenhver uke, det er opp til meg. Traumebehandling her også. Jeg har alle ganger jeg har bedt om det, kommet rett inn på dps med vanskene mine, så jeg har aldri forstått hvor smalt det nåløyet er. Men det var en som sa til meg nylig "ja, nå som jeg er på dps, så har jeg det svart på hvitt - jeg er virkelig gal". Jeg har jo begynt å innse at det er litt sånn :P

Anonymkode: cc47e...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

Da jeg trengte det som mest gikk jeg en gang i uka i ca. tre måneder. Deretter annenhver uke, før jeg de siste seks månedene har vært der en gang i måneden. En gang til og jeg er "ferdig" for nå. Har gått dit i to - to og et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt time to ganger i uken i snart fem år! Privatpraktiserende psykiater med refusjonsrett. Er ikke akkurat alltid jeg har så mye å snakke om, men.. 

Anonymkode: 46a1d...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med hver uke, og når jeg begynte i gruppeterapi, så hadde jeg to ganger i uka. En i gruppa og en induviduell ved siden av. Dette er på dps, og var der i to og et halvt år. Men så måtte jeg flytte, og måtte begynne hos en privatpraktiserende, nå har jeg time en gang i måneden. Og får ingenting ut av timennpr jeg er der. Alt jeg jobbet så hardt for i de to årene, er vekk. Må begynne på nytt føler jeg. Jeg venter på å komme inn i en gruppe hos han, derfor vil jeg ikke bytte helt enda før jeg vet om den gruppa er bra eller ikke. 

Men jeg er ganske fortvilet. 

Anonymkode: c7d85...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte en går bestemmes ut fra ditt behov og alvorlighetsgrad. Jeg personlig skulle egentlig gått 2 ganger i uka (ble lovet det). Men behandler holdt aldri løfte sitt. Jeg gikk på dps i 3 år. To forskjellige dps, skifts behandler 1 gang i året, fordi det ikke funka. Dps klarte aldri å hjelpe meg. Andre faktorer spiller inn på min bedring. Skal ikke hylle poliklinikk på dps med et ord. Har bare negativt å si. Sluttet på dps, og tok ikke mange månedene før wn enorm bedring. Pga jeg jobba intenst for meg selv. Og andre faktorer spiller inn

Anonymkode: 82376...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12/10/2015 at 16.42, mini-mio skrev:

Kan man ikke gå over lengre tid på DPS?

Spørs vel på behandlingsopplegget, samt DPS og behandler. Jeg gikk der i fire år før jeg ble kastet ut. Gruppe hver uke og individsamtaler 1-2 ganger i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...