Gå til innhold

Er det noe vits i å legge seg?


Gjest Badebuksa

Er det noe vits i å legge seg   

14 stemmer

  1. 1. Hvis man ikke har sovet hele natta, er det vits i å legge seg kl 05:15 hvis man må stå opp kl 08?

    • Ja, 3 timer på øyet kan gjøre susen for dagsformen!
      8
    • Nei, sover man 3 timer føler man seg helt forferdelig for da skriker bare kroppen om mer søvn
      6
    • Jeg har et annet svar jeg vil utdype i tråden
      0


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvorfor du skal stå opp. Hvis du er sykepleier eller farmasøyt eller kassadame trenger du neppe å sove. Dersom du skal kjøre til jobb, eller kjører på jobb må du sove. 

Hvorfor skal du stå opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvoåis man ikke har sovet om natta og er drittrøtt, er det vits i å legge seg 05 når man må stå opp 08?

Ja. Det er bedre med litt søvn enn ingen søvn. Og spesielt hvis du skal kjøre bil el.l. eller betjene maskiner eller gjøre noe annet der du trenger å være opplagt og utvilt, bør du sove først.

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er bedre med litt søvn enn ingen søvn. Og spesielt hvis du skal kjøre bil el.l. eller betjene maskiner eller gjøre noe annet der du trenger å være opplagt og utvilt, bør du sove først.

Anonymkode: 9ab7c...e66

Ikke bør, må! Enhver fører av motorvogn må sørge for at han eller hun er ikke er uskikket, hvis du ikke har sovet en natt er du uskikket. Dersom du da dreper noen i trafikken eller kjører av veien kan du få regress fra forsikringsselskapet, miste førekortet og bli straffet for uaktsomt drap. Det er ikke valgfritt å være skikket til å kjøre bil, det er et absolutt krav.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
 

 

Det kommer an på hvorfor du skal stå opp. Hvis du er sykepleier eller farmasøyt eller kassadame trenger du neppe å sove. Dersom du skal kjøre til jobb, eller kjører på jobb må du sove. 

Hvorfor skal du stå opp?

Årsaken til oppvåkningen er fysisk krevende. Men kan dog sove igjen etter 1-2t. Litt avhengig av ukjente faktorer. Men tenker også mer generelt, hvordan reagerer kroppen? Hvis man sover 3 timer, føler man seg da mer trøtt kl 08 enn hvis man døgner? 

Jeg kommer ofte til et punkt der jeg holder på å besvime (har ikke for vane å ikke sove altså, jeg elsker søvn, men jeg har jo levd jeg og og opplevd å døgne og ikke få sove etc), men det er vanskelig å vite når man kommer dit. 

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bør, må! Enhver fører av motorvogn må sørge for at han eller hun er ikke er uskikket, hvis du ikke har sovet en natt er du uskikket. Dersom du da dreper noen i trafikken eller kjører av veien kan du få regress fra forsikringsselskapet, miste førekortet og bli straffet for uaktsomt drap. Det er ikke valgfritt å være skikket til å kjøre bil, det er et absolutt krav.

Takk for at du rettet på meg! Du har selvfølgelig rett!

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årsaken til oppvåkningen er fysisk krevende. Men kan dog sove igjen etter 1-2t. Litt avhengig av ukjente faktorer. Men tenker også mer generelt, hvordan reagerer kroppen? Hvis man sover 3 timer, føler man seg da mer trøtt kl 08 enn hvis man døgner? 

Jeg kommer ofte til et punkt der jeg holder på å besvime (har ikke for vane å ikke sove altså, jeg elsker søvn, men jeg har jo levd jeg og og opplevd å døgne og ikke få sove etc), men det er vanskelig å vite når man kommer dit. 

Du svimer ikke av fordi du er trøtt. Oppsøk lege. Jeg har vært våken i litt over tre døgn, det eneste negative jeg opplevde var dårligere hukommelse og at jeg hørte stemmer. Å sove fikset det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja. Det er bedre med litt søvn enn ingen søvn. Og spesielt hvis du skal kjøre bil el.l. eller betjene maskiner eller gjøre noe annet der du trenger å være opplagt og utvilt, bør du sove først.

Anonymkode: 9ab7c...e66

bør man? Noen jobber jo såpass lange skift at de ikke får muligheten til å sove. Men de regnes som skikket til å utføre arbeid. Vanskelig spørsmål synes jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvorfor det kom så mange siteringer. Årsaken til oppvåkningen er fysisk krevende. Men kan dog sove igjen etter 1-2t. Litt avhengig av ukjente faktorer. Men tenker også mer generelt, hvordan reagerer kroppen? Hvis man sover 3 timer, føler man seg da mer trøtt kl 08 enn hvis man døgner? 

Jeg kommer ofte til et punkt der jeg holder på å besvime (har ikke for vane å ikke sove altså, jeg elsker søvn, men jeg har jo levd jeg og og opplevd å døgne og ikke få sove etc), men det er vanskelig å vite når man kommer dit. 

Det er nok individuelt.

Men ettersom du nevnet at du har hatt besvimelser (har du forresten tatt opp dette med legen din?), ville jeg valgt å sove de timene før du må opp.

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Du svimer ikke av fordi du er trøtt. Oppsøk lege. Jeg har vært våken i litt over tre døgn, det eneste negative jeg opplevde var dårligere hukommelse og at jeg hørte stemmer. Å sove fikset det da.

joda. Men må nevnes at min mangel på søvn ikke skyldes sykdom hos meg, men en faktor jeg ikke kan påvirke. Dvs det er en annen som holder meg våken om natta. 

Så j.vlig skummelt? Høre stemmer? Rart hvor mye søvnmangel kan gjøre med hodet.. Jeg sover 3-4 netter i uken, da, så får vel min dose igrunn. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å bli svimmel og ramle når jeg må bære tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det er nok individuelt.

Men ettersom du nevnet at du har hatt besvimelser (har du forresten tatt opp dette med legen din?), ville jeg valgt å sove de timene før du må opp.

Anonymkode: 9ab7c...e66

he he, legen kan nok ikke gjøre noe med saken min. Men godt tips til andre som er våkne om natta av andre årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. Men må nevnes at min mangel på søvn ikke skyldes sykdom hos meg, men en faktor jeg ikke kan påvirke. Dvs det er en annen som holder meg våken om natta. 

Så j.vlig skummelt? Høre stemmer? Rart hvor mye søvnmangel kan gjøre med hodet.. Jeg sover 3-4 netter i uken, da, så får vel min dose igrunn. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å bli svimmel og ramle når jeg må bære tungt.

Er det barn eller evt bråkete naboer som holder deg våken?

Angående å høre stemmer etter flere døgn uten søvn: Alle mennesker vil før eller siden havne i (forbigående) psykose dersom de er våken lenge nok

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. Men må nevnes at min mangel på søvn ikke skyldes sykdom hos meg, men en faktor jeg ikke kan påvirke. Dvs det er en annen som holder meg våken om natta. 

Så j.vlig skummelt? Høre stemmer? Rart hvor mye søvnmangel kan gjøre med hodet.. Jeg sover 3-4 netter i uken, da, så får vel min dose igrunn. Problemet er bare at jeg ikke ønsker å bli svimmel og ramle når jeg må bære tungt.

Dersom du blir svimmel og ramler når du er trøtt må du oppsøke lege, det er ikke normalt.

Det var ikke skummelt, mer fascinerende. To kvinnestemmer som snakket om meg og kommenterte hva jeg gjorde. Jeg skulle kjøpe mat og de sa feks at alle i butikken så på meg og syntes jeg kjøpte rar mat og at jeg oppførte meg merkelig. I tillegg snakket den ene om at jeg burde skade meg selv og den andre om hvor forferdelig hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Er det barn eller evt bråkete naboer som holder deg våken?

Angående å høre stemmer etter flere døgn uten søvn: Alle mennesker vil før eller siden havne i (forbigående) psykose dersom de er våken lenge nok

Anonymkode: 9ab7c...e66

Det er det. Kjenner jeg ikke har behov for å oppleve forbigående psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Kjenner jeg ikke har behov for å oppleve forbigående psykose.

Men du har et behov for å oppleve permanent psykose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Dersom du blir svimmel og ramler når du er trøtt må du oppsøke lege, det er ikke normalt.

Det var ikke skummelt, mer fascinerende. To kvinnestemmer som snakket om meg og kommenterte hva jeg gjorde. Jeg skulle kjøpe mat og de sa feks at alle i butikken så på meg og syntes jeg kjøpte rar mat og at jeg oppførte meg merkelig. I tillegg snakket den ene om at jeg burde skade meg selv og den andre om hvor forferdelig hun var.

Da er jeg veldig trøtt, da. Kroppen går i "jeg vil sove"-modus, men jeg presser meg for å utføre nødvendige handlinger. 

Uh. Synes fortsatt det høres dritskummelt ut, men godt at du ikke tenker at det var noe annet enn "bare det". F.en. Kjenner jeg blir paranoid bare av å tenke på det. Og nå sitter jeg og svarer i denne tråden istedet for å sove. Erre mulig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg veldig trøtt, da. Kroppen går i "jeg vil sove"-modus, men jeg presser meg for å utføre nødvendige handlinger. 

Uh. Synes fortsatt det høres dritskummelt ut, men godt at du ikke tenker at det var noe annet enn "bare det". F.en. Kjenner jeg blir paranoid bare av å tenke på det. Og nå sitter jeg og svarer i denne tråden istedet for å sove. Erre mulig,

Håper at du legger deg og får litt søvn

Sove godt! :hjerte:

Anonymkode: 9ab7c...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Men du har et behov for å oppleve permanent psykose? 

hvem vet om jeg ikke er der allerede :opplyser:

Jeg har faktisk hørt stemmer ved et par anledninger da jeg sov. husker ikke om det var søvnmangel. tror egentlig det var søvnparalyse siden jeg ikke kunne røre meg. Og ja, det var skummelt. En sint stemme som sa navnet mitt. Ikke noe behov for å oppleve kvinner som snakker om meg når jeg handler.

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem vet om jeg ikke er der allerede :opplyser:

Jeg har faktisk hørt stemmer ved et par anledninger. Og ja, det var skummelt. En sint stemme som sa navnet mitt. Ikke noe behov for å oppleve kvinner som snakker om meg når jeg handler.

Da anbefaler jeg at du får deg en partner og lar han/henne ta seg av innkjøpene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...