Gå til innhold

Svigerinna mi er ei tøs


Gjest Hindenburg

Anbefalte innlegg

 

Vel jeg har i begge mine svangerskap fått opplyst feil om hvor langt jeg er på vei. Med begge viste vi eksakt dato for når barnet ble unnfanget, og det har ikke på noen av barna stemt med det vi fikk vite på ultralyden. Den ene var 2 uker feil, den andre rundt 1 uke. Så hvordan noen kan fastslå nøyaktig antall uker før man er 12 uker på vei skjønner jeg ikke...

Kanskje barnet ble unnfanget 1 eller 2 uker før. Mulig du og mannen smådippet litt i halvsøvne?

Bare tøyser..

Noen andre skrev 2 dager. Og hvis feilmarginen er +- 2 dager, må understreke hvis. Generelt kan man spørre klinikken om feilmarginen og forholde seg til det. O. Det er4 uker, 3 uker, 7 dager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje barnet ble unnfanget 1 eller 2 uker før. Mulig du og mannen smådippet litt i halvsøvne?

Bare tøyser..

Noen andre skrev 2 dager. Og hvis feilmarginen er +- 2 dager, må understreke hvis. Generelt kan man spørre klinikken om feilmarginen og forholde seg til det. O. Det er4 uker, 3 uker, 7 dager.

 

 

Som flere har påpekt tidligere i tråden kan de ta ganske grundig feil på sykehuset så tidlig i svangerskapet. Vet om en som fikk anslått unnfangelsesdato fire uker feil på sykehuset, legen påsto hardnakket at han hadde rett, helt til han fikk beskjed at det ikke var mulig at barnet var unnfanget den uken det var snakk om, de bodde nemlig på hver sin kant av landet og han hadde ikke vært på besøk den uken.

(og bare sånn for sikkerhetsskyld, ungen er klin lik faren, så det er ingen tvil om at det er hans barn.)

Anonymkode: 42a9e...ba0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag ringer det på døren. Det er nabokona som vil fortelle at hun har sett mannen din være utro, hun så han gå ut av bilen sin sammen med en annen kvinne og kysse henne på kinnet, gi henne en klem, før de forlot hverandre.

Du blir rasende. Lang historie kort, forholdet er over, dere flytter hver dere til sitt. Hans påstander om at, "det var bare søsteren min", tror du ikke det grann på. Utro folk lyver gjerne.

Helt til et halvt år senere. Da du får en DVD i posten. På den er det film fra en overvåkingsvideo. Der ser du eksen sammen med... sin søster. Han gir henne en klem og et kyss på kinnet før de forlater hverandre og han drar innom en butikk for å kjøpe te som han kom hjem med den dagen.

En skal ikke gå med alt mulig av mistanker til andre. Med mindre en faktisk vet med 100% sikkerhet er det bare dumt å anklage noen for å ha vært utro. TS vet ikke. Han og kona hans tror. Da får det ligge, synes nå jeg.

Anonymkode: 60a38...52d

Geeit nok det at man ikke har nok beviser men jeg hadde villet gjort han oppmerksom på det. Jeg hadde vist min mistanke og fått han til å tenke litt rasjonelt og vær litt realistisk. 

Å be om en DNA rest under slike omstendigheter er helt innafor. Er dama ved sine finne fem er hun forståelsesfull og går samtidig med på det uten problemer. Er hun derimot en sviker vil man jo kunne gjette seg til svaret kun ved hjelp av hennes reaksjon når han foreslår en slik test for henne. 

 

Anonymkode: c8088...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har påpekt tidligere i tråden kan de ta ganske grundig feil på sykehuset så tidlig i svangerskapet. Vet om en som fikk anslått unnfangelsesdato fire uker feil på sykehuset, legen påsto hardnakket at han hadde rett, helt til han fikk beskjed at det ikke var mulig at barnet var unnfanget den uken det var snakk om, de bodde nemlig på hver sin kant av landet og han hadde ikke vært på besøk den uken.

(og bare sånn for sikkerhetsskyld, ungen er klin lik faren, så det er ingen tvil om at det er hans barn.)

Anonymkode: 42a9e...ba0

klin lik er ikke godt nok...det kommer an på øyne som ser. Vitenskapelig sett er det kun dna test som kan avgjøre om mannen 100℅ er faren. I tillegg er slike tester ikke 100℅ når man sammenligner med f.eks hvis kona får barn med broren til mannen, sønnen til mannen eller faren til mannen...i disse tilfellene ville de kanskje måttet ha prøver fra alle impliserte parter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geeit nok det at man ikke har nok beviser men jeg hadde villet gjort han oppmerksom på det. Jeg hadde vist min mistanke og fått han til å tenke litt rasjonelt og vær litt realistisk. 

Å be om en DNA rest under slike omstendigheter er helt innafor. Er dama ved sine finne fem er hun forståelsesfull og går samtidig med på det uten problemer. Er hun derimot en sviker vil man jo kunne gjette seg til svaret kun ved hjelp av hennes reaksjon når han foreslår en slik test for henne. 

 

Anonymkode: c8088...98b

Så mannen til hennes søster skal be om en DNA-test? 

Er du også klar over at hun har avbrutt svangerskapet? Hvordan tenker du da at man skal ta en DNA-test? 

Anonymkode: cff82...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klin lik er ikke godt nok...det kommer an på øyne som ser. Vitenskapelig sett er det kun dna test som kan avgjøre om mannen 100℅ er faren. I tillegg er slike tester ikke 100℅ når man sammenligner med f.eks hvis kona får barn med broren til mannen, sønnen til mannen eller faren til mannen...i disse tilfellene ville de kanskje måttet ha prøver fra alle impliserte parter...

Tro det eller ei finnes det faktisk forhold der man har tillit til hverandre. Det finnes også flust av forhold som ikke inkluderer utroskap, selv om det nok er vanskelig å forstå for deg. De aller fleste synes det er unødvendig å ta en DNA-test når alt peker mot at det er mannen i forholdet som er far. De aller fleste trenger ikke en DNA-test som bevis. 

Anonymkode: cff82...81e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren til mitt barn var nesten 100 mil unna den dagen unnfangelsen skulle skjedd ifølge tidlig ultralyd. Vi hadde sex, han reiste på jobb, fem dager etter merket jeg eggeløsningen. Vi var prøvere, men regnet jo såklart med at det toget var gått. Men egget ble befruktet, det. Ultralyden tilsa befruktning enda en uke etter eggeløsningen. Så da var det faktisk et avvik på 12 dager. Og befruktning på et senere tidspunkt var ikke mulig, all den tid han var borte i fire uker. Og nei, jeg lå ikke med noen andre i mellomtiden. Sædceller lever lenge, i tillegg til at ultralydmålinger ikke er 100% korrekt i forhold til unnfangelsesdato (det spekuleres i at et befruktet egg kan ligge i dvale noen dager før det utvikler seg også). Ikke kom den Hellige Ånd over meg heller, bare for å ha det avklart. ;) 

Kanskje damen her var utro, kanskje ikke, men å kun bruke den ultralydestimeringen som bevis holder ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei finnes det faktisk forhold der man har tillit til hverandre. Det finnes også flust av forhold som ikke inkluderer utroskap, selv om det nok er vanskelig å forstå for deg. De aller fleste synes det er unødvendig å ta en DNA-test når alt peker mot at det er mannen i forholdet som er far. De aller fleste trenger ikke en DNA-test som bevis. 

Anonymkode: cff82...81e 

selv om det over ikke stemmer med min egentlige  mening med tillit...er enig man må ha tillit. Men skal man se kalde fakta og vitenskapelig så kan ikke mannen være 100% sikker uten dna test, eller om man har vært sammen all tiden, ellwr kvinnen har blitt passet på som noen kulturer gjør. Er faren en god far, er risikoen st han invester 20 års energi på noe som ikke gagner han i slekters gang. Fra naturens side er det fordelaktig at kvinnen får barn med flere  rent genetisk. Det er grunnen til at man forelsker seg på nytt, tilogmed når man er sammen med andre (dette ble diskutert i en annen tråd,)  Rent biologisk har menn og kvinner ulike årsaker med å få barn. Uavhengig av hva vår beviste hjerne måtte mene og si. Historisk sett er det også fordelaktig for en kvinne å holde seg tl en mann mhp mat og trygghet. Man bryte nedmenneskers ,(og dyrs) oppførsel i biterbiter for å kunne forstå. I bunn og grunn dreier alt seg om å føre genene videre på den ene eller andre måten.

Det ovenfor er når man skal se vitenskapelig og objektivt på mennesker for å forklare monogami, utroskap osv. Man kan si det dyriske og fornuftige kjemper mot hverandre til evig tid.

Slik sett er det en grunn\mening med det meste sett fra naturens side.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok flere damer som er utro ja, har trofast som jeg har vært hele livet opplevd å leve med noen som gikk bak ryggen min. Utrolig kjipt og vil prege meg resten av livet. Tror det ligger i gener og hva du har lært fra du er barn, for jeg har ingen behov for å lure en ektefelle som jeg "burde" ha all grunn til å elske. Men noen mennesker finner feil med andre uansett hvilke forhold de er i. 

 

Mvh en som har opplevd det perfekte svik av dumskap fra et annet menneske.

Anonymkode: 55a5e...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen til hennes søster skal be om en DNA-test? 

Er du også klar over at hun har avbrutt svangerskapet? Hvordan tenker du da at man skal ta en DNA-test? 

Anonymkode: cff82...81e 

Er klar over det. Har også nevnt det selv i en av trådene...Nå er ikke diskusjonen rettet bare mot det spesifike tilfellet nevnt her...går litt ut på det moralske ansvaret generelt på lignende situasjoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her hadde jeg bare holdt meg laaaaaaangt unna. 

Er du fra bart town? (Bart Simpson?)

Anonymkode: 95913...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...