Gå til innhold

Hva synes du er urettferdig med livet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • At jeg har migrene som kan vare i flere uker
  • At kjæresten min aldri ser at vi må være to i forholdet for å få det til å fungere
  • At jeg ikke får meg jobb (nyutdannet)
  • At jeg ikke har penger omtrent
  • At jeg sliter med kroniske smerter i kroppen
  • At jeg føler jeg jobber og jobber, men får ingenting igjen for det
  • At jeg må ta på meg en maske for å gi et inntrykk at jeg har det bra

Anonymkode: 47267...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

For 7-8 år siden ville dette vært lett å svare på og lista ville blitt lang, men jeg har blitt litt eldre, litt klokere og fått sett, hørt og opplevd mye som har satt ting i perspektiv. Jeg ar vært igjennom mang en vinternatt men dette har gjort meg sterkere å seigere enn jeg ville hvert om ikke. 

Det eneste jeg kan si jeg synes er urettferdig er at min mor valgte å forlate meg lenge før det var hennes tid. Men der føler jeg også et visst ansvar og kanskje litt skyld. 

Jeg er stort sett fornøyd med livet og når man setter ting i perspektiv på alt det andre faenskapet som skjer rundt om i verden nå så kan jeg ikke med rette klage på noe som helst i livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er urettferdig? 

Hvor har du tatt det fra, den ideen at livet er (eller burde være) rettferdig. Livet kan arte seg så forskjellig, men noen overveldende rettferdighet eller like-behandling har jeg aldri observert. Slik er det, og er du misfornøyd, fins det ingen du kan klage til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er ofte kvalm. Klarer nesten ikke spise. Veier 42kg på grunn av kvalme hver dag. Ingen vet hvorfor det er sånn og hva jeg kan gjøre med det. Uutholdelig.

 

Anonymkode: 022cd...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg som er i etableringsfasen må ha lang og kostbar utdanning for å få godt betalt jobb, at jeg må betale ågerpris for bolig som jeg må bruke ca 25-30 år på å nedbetale mens det er nedgangstid i norsk økonomi. At pensjonsfondet antagelig er borte lenge før jeg skal pensjoneres og at jeg sannsynligvis er nødt til å betale en stadig større andel av min inntekt for at dagens pensjonister som historisk sett er den rikeste generasjonen som har levd i landet, skal få sine pensjoner. Og at folk fleste driter i slikt.

Anonymkode: e47db...31a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen urerttferdigheter i livet mitt som jeg kan komme på. Alt som har gått skeis er 100% min egen feil. 

Anonymkode: 4c96e...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg tok 1 stk røyk og fikk hudsykdom og ble født med skidzofreni.

Anonymkode: ae305...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at jeg har kviser, og synes det er "urettferdig" at så mange andre har ren og fin hud. 

- at nesen min ødelegger resten av ansiktet; den er skjev og spiss og ikke fin i det hele tatt

- at jeg var attraktiv tidligere, men etter atkviseproblemene hopet seg opp fått høre kommentarer som "æsj" og at det er sjeldent at noen tenker "søt" eller "pen" når de ser mer lenger. 

Men dette er bare ekstremt overfladisk i motsetning til mye annet som er blitt postet her, men det er iallefall det som plager meg veldig mye for tiden. 

Anonymkode: 0ef8c...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At mange år med mobbing har gjort det vanskelig for meg å prate med folk, som igjen fører til lite venner og ensomhet. 

- At jeg har en familie som får meg til å føle meg som dritt og ubrukelig.

Anonymkode: 1e281...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke kunne velge selv hvilket kjønn jeg ble født som. Føler det er en straff. Får vondt inni meg hver gang jeg ser i speilet.

At jeg har vært plaget med eksem og sterk akne siden tidlig på barneskolen i ansiktet. Jeg kan ikke huske å noensinne hatt ren hud. Jeg skammer meg over å vise meg pga dette. 

Seksuelle overgrep i barndommen. 

Mobbing. 

Manglende sosial intelligens. 

Ellers er jeg ganske heldig. De andre tingene hadde ikke vært så ille hadde det ikke vært for overgrepene. Det ga meg en skikkelig knekk. 

Anonymkode: b04c9...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå synes jeg det er veldig urettferdig at drømmemannen ikke har følelser for meg og sier vi bare kan være venner :sukk: Nei, jeg er ikke interessert i å være venner. På toppen av det hele er han forelsket i venninnen min. Var et slag i magen da jeg fikk den beskjeden. Lurer å hvordan jeg skal komme meg over dette. Utrolig kjipt når han du er forelsket i,  ikke føler det samme. Det at vi har hatt sex (fyllesex) gjør ikke ting noe bedre  

Anonymkode: 42193...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del. Mistet mamma i ung alder, kroniske smerter, psykisksyk søster som har ødelagt mye for meg, pappa som ikke bryr seg. Dårlig selvbilde pga mobbing, ingen venner

sies at i motbakke blir du sterkere, men ikke merket noe til det.

men glad for mannen og barna mine<3

Anonymkode: c5951...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk flere infeksjoner i sentralnervesystemet som 14-åring, og det var ingen som fant det ut før jeg var 22. Ble stemplet og medisinert mot alt mulig. Er heldigvis bedre nå. Men har senskader og sjanser for tilbakefall. Jeg syntes ikke det er urettferdig at jeg fikk det, men jeg syntes det er urettferdig at jeg ikke ble trodd, at som ungdom gikk rundt og trodde jeg var gal, dum og hypokonder.

Anonymkode: ff41c...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg synes er urettferdig.

Det første er at mannen jeg falt for for 15 år siden skulle vise seg å være notorisk utro, dette fant jeg ut etter vi var gift og hadde to barn. Yngste var ikke fylt 3 mnd.

Da gikk i grunn alt til helvete. Jeg ble syk, måtte få medisiner som har gjort meg tykk. Jeg er fortsatt syk etter dette, ta medisiner for høy puls, høyt blodtrykk etc. Jeg har også diagnose på kronisk hodepine, noe som kan skrives til sykdommen jeg fikk for over 10 år siden.

Så nå er jeg tykk(og må ta medisinene som gjør det med meg for å leve nesten normalt), jeg er gift med en som kun elsker seg selv og jeg er kronisk syk. Det med å fortsatt være gift har jeg dog valgt selv, men etter å ha vært syk siden 2005, så har jeg aldri hatt noe valg om jeg har ønsket at barna skal ha det bra. De har det bedre med to foreldre som kan å oppføre seg mot hverandre, i et trygt hjem, der de aldri må oppleve at mamma er for syk til å orke. Alene med barna, selv på deltid, ville dette vært en realitet.

Det gode i livet mitt er heldigvis det som holder meg oppe, to flotte, sterke og flinke barn. Endelig en god jobb jeg trives i, der ingen vet jeg er syk, så de behandler meg som hvem som helst andre. Aktiviteter på kveldstid som gir meg mer overskudd.

Anonymkode: 2d081...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg er 100% avhengig av briller for å kunne se

At jeg har mistet 4 spirer, uten å være mamma 

At min far er en drittsekk som valgte heksa og ny familie over å ville ha noe med meg å gjøre 

Utover det føler jeg meg likevel veldig heldig som har en mann som støtter meg og elsker meg, selv om det kan være at vi ikke vil kunne få barn i fremtiden. 

Anonymkode: 648e1...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets, personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

Endret av Kragebein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...