Gå til innhold

Hva betegner dere som et dyrt plagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mine øyne er bukser over 2500 kr, gensere over 4000 kr og kjoler over 5000 kr dyrt. Under det er greit! OG nei, jeg kjøper ikke klær for den prisen hver gang jeg handler.
´

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å kjøpe klærne mine på Esprit (og kjøper av og til en dose når jeg er på reise) men det er jo ikke allverdens dyre plagg. Kjøper jeg noe så kjøper jeg pga kvalitet og jeg vil nok si jeg er litt kresen på hva fordi jeg tenker på hva jeg kan bruke det til. Kjøpte lue til 700 og to tights til 400 hver i dag fordi det var nødvendig og merker at akkurat der brydde jeg meg ikke stort om kostnadene. Tror riktignok at min makspris på klær er absolutt grense på 4-5k kr. :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er dyrt kommer jo ann på livssituasjon, som studenter var alt dyrt, nå i jobb med ok inntekt er beløpene høynet. 

Jeg synes det er dyrt med 1000 kr for jeans, synes 699 er akseptabelt For genser synes jeg det er dyrt med 1500, akseptabelt 800-1000, jakker/kåper akseptabelt 4000 , 6000 er dyrt,  truser og BH synes jeg alltid er dyrt, 45 kr for en truse, synes ikke den er verdt mer enn 20!
 

Anonymkode: 97648...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilogmed sokker fra europris som er over 10 år gamle og gensre fra h & m som er 5-6 år gamle.  Hvordan vasker dere klærne når dere påstår de ikke holder? 

Anonymkode: 2870b...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilogmed sokker fra europris som er over 10 år gamle og gensre fra h & m som er 5-6 år gamle.  Hvordan vasker dere klærne når dere påstår de ikke holder? 

Anonymkode: 2870b...07e

Vasker alt på 40 grader men her er det sånn at det spøker og ting forsvinner hele tiden så her får ingen sokker ligge i fred, må ha nye hele tiden eneste jeg har som holder er 2 par ullsokker, noen strømpebukser og om sommeren går jeg heldigvis ikke så mye med sokker.

Anonymkode: d0d0a...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tilogmed sokker fra europris som er over 10 år gamle og gensre fra h & m som er 5-6 år gamle.  Hvordan vasker dere klærne når dere påstår de ikke holder? 

Anonymkode: 2870b...07e

Det lurer eg alltid på også, eg har aldri hatt problem med at noko blir dårleg etter eit par vask. Eg har øydelagd klede i vaskemaskina, men då har det vore brukarfeil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hva slags plagg det er, og hva slags stoff. Jeg kan betale mer for yttertøy og sko enn topper og bukser. Gode BHer er dessverre også dyrt. For ytterplagg og sko, prøver jeg helst å handle på salg. Max 2000 for sko og yttertøy, max 700 for BHer. Bukser og topper max 1000, men helst ikke over 500.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko over 2500 kr

Jakke over 4000

Genser over 2000

Jeans over 1500

Kjole over 3000

Veske over 15000

Synes jeg er dyrt. Liker å unne meg dyrere plagg i blant, men økonomien tillater ikke at jeg kun kjøper det. :P

Anonymkode: 317ba...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ærlige og bra svar, takk for det. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha kjøpt de kjolene lenger ;) 

Anonymkode: 78831...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kjøper dyrt er klær med en funksjon. Holde på varme/vanntett osv. Der kan jeg godt bruke 1000 lapp på, men vanlig klær? Da handler jeg som oftest til 200 kr. Men jeg er student da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, så alt er egentlig ganske "dyrt". :fnise:

Sko (spesielt vintersko) kan jeg gjerne legge opp mot 2500 i, men da varer de jo også noen år. Det samme med vinterjakker.
Ellers synes jeg egentlig alt over 1000 kr er ganse dyrt for klær, men det kommer jo an på funksjonen osv.
Helst bruker jeg ikke mer enn 400-500 (men jeg har vel noen kjoler og for et par tusen, kjøpt mens jeg ennå hadde ekstrajobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Det kommer an på plagget. Et par sokker til 100 kroner synes jeg er dyrt f.eks. Men en skjorte til 100 kroner er jo bra. Tenker egentlig det samme som deg - "bukser over 400 kr, gensere over 300 kr, topper over 100-200 kr og kjoler over 500 kr dyrt. Men tror jeg er påvirket av å ha vært student i mange år."

Jeg er den typen som vil ha så mye som mulig for pengene. Hvis jeg har 1000 kroner jeg kan bruke på klær, så bruker jeg det ikke på ETT plagg, men heller mellom 3-6 plagg. Spørs hva man får til den prisen, men helst så mye som jeg kan. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på plagget. Et par sokker til 100 kroner synes jeg er dyrt f.eks. Men en skjorte til 100 kroner er jo bra. Tenker egentlig det samme som deg - "bukser over 400 kr, gensere over 300 kr, topper over 100-200 kr og kjoler over 500 kr dyrt. Men tror jeg er påvirket av å ha vært student i mange år."

Jeg er den typen som vil ha så mye som mulig for pengene. Hvis jeg har 1000 kroner jeg kan bruke på klær, så bruker jeg det ikke på ETT plagg, men heller mellom 3-6 plagg. Spørs hva man får til den prisen, men helst så mye som jeg kan. :D

I mine øyne er ikke dette å få så mye som mulig for pengene. Her er det kvalitet foran kvantitet.

Men vi er jo alle forskjellige :)

Anonymkode: fca2f...c7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for å lese at det ikke bare er meg som har "dyr" smak. Akkurat nå sikler jeg på en genser til hele 2500 kr :overrasket: Det er mye penger, jeg vet - men den er såå fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plagg som koster 30.000 er dyre plagg. haute couture er jo beyond. ellers bryr jeg meg lite. Jeg er som regel fjern dersom jeg shopper. Det jeg liker er å gjøre er å hamstre. Så man liksom vet at man har noe. det er gøy.

Anonymkode: d0d0a...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange andre er jeg enig i at det kommer an på plaggets funksjon og kvalitet. Kan godt betale 2-3000,- for en genser i ull/kasjmir. Jeans kan jeg godt betale 1500,- for. En ordentlig jakke kan jeg godt betale 3-4000,- for. Sko kjøper jeg sjeldent for mindre enn 1000,-. Hva man har råd til er en annet spm. Som student har jeg ikke råd til å kjøpe en jakke til 4000,-. Sørger for å gjøre noen kupp på salg i januar/august. Når jeg er ferdig om et drøyt år, så vil økonomien bedres betydelig, og jeg vil han null problem med å bruke noen tusenlapper på klær. Men alt med måte :)

Anonymkode: 4447c...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så kommer det ann på hvor mange ganger jeg bruker plagget. 200 kroner for en genser kan være veldig dyrt om du bruker genseren bare en gang. Mens en veske til 10.000 som jeg bruker hver eneste dag i la oss si 5 år er ikke like dyrt. Da betaler jeg "bare" 5,4 kroner hver gang jeg bruker den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være festbrems, men det man egentlig burde ha dårlig samvittighet for er hvis man aldri reflekterer over hvorfor en genser på HM kan koste så lite som 99 kr.

 

Jeg kjøper kvalitet, og shopper ganske sjeldent. Kunne aldri kjøpt en jakke eller sko for 15 000 kr da uten dårlig samvittighet. Nå når jeg har fast jobb prøver jeg å unngå billigkjedene (av etiske grunner) og har renere samvittighet av å bruke tusenvis av kroner hos en skredder enn å gå amok på billigkjedene for halve prisen. Fordi jeg kjøper kvalitet og tar vare på klærne har jeg de i årevis.

Håper vi rike i Vesten snart snart godtar at vi må betale mer for klærne vi kjøper = bedre levekår for de som faktisk lager klærne.

 

Takk for meg :P 

Anonymkode: bade4...f47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...