Gå til innhold

Jeg liker ike islam og muslimer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Religion er ikke problemet menneskers tolking av religion er problemet.

Anonymkode: 85f8a...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei vel. Jeg er ikke så fan av religion overhode, men å utelukke det ene med det andre ønsker ikke jeg og sånt må man respektere. man kan ikke prakke på seg noen sin tro. Verken kristendommen, islam eller eventyr. Men så klart, hvis du midt oppi det skal skrike inn religionen i øret på noen så må man få svare tilbake på en sivilisert og oppegående måte. Hvis det svaret ikke ble godt imottatt så får man gjøre som i kristendmmen da, å vende det andre kinnet til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener ts. Jeg kan lett si at jeg ikke liker muslimer, religiøse muslimer... Men jeg omgås muslimer på jobb, har noen som venner og. Jeg hater ikke noen fordi han/hun er muslim. Å være muslim er ikke problemet. Men jeg liker ikke disse som vil ha med religionen sin hit, som går dekket i disse nattøy lignende greiene sine, som mener at kvinner kan voldtas. 

Ellersfinnes det masse bra muslimer. 

Anonymkode: 36e77...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.12.2015 at 18.21, Lundii skrev:

Uff, jaja, jeg får vel bare slutte meg til islam da før jeg er helt aleine her i verden.. Haha, du er patetisk :)

Jeg synes du fremstår som frekk og ufin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg liker religionen islam når jeg ser barn med hijab.

Anonymkode: 7804f...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor jeg får denne henvendelsen. Du må jo mislike eller like hva du vil for min del. Og igjen så forstår jeg ikke hvorfor dette er koblet opp mot temaet i debatten?

Og hvis man ikke vil diskutere negative ting, kan man slippe??? For det er ikke sånn i mitt liv, og hvis man i tillegg mener at "debatten" er dørgende kjedelig så blir det merkelig å trykke debatten din inn i stua til noen 24 timer i døgnet. Det virker som om alt er galt i din verden - alt i fra facebook til religion. Har du vurdert terapi? Nå spør jeg helt seriøst altså... 

Endret av michaeline__07
la til setninger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker heller ikke islam.

jeg respekterer ikke muslimer selvsagt. Muhammed voldtok, kidnappet, torturerte, var pedofil og massemorder og han er det "perfekte forbildet". 

Jeg tolererer muslimer som holder religionen privat, og kan respektere andre egenskaper som muslimer har. Men aldri fordi en er muslim. Samme gjelder for nazister, rasister og andre uhumskheter. 

Anonymkode: 72597...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at tråden min blir tatt opp igjen.

Kjør på!:nigo:

Anonymkode: 67be0...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at å si at man ikke liker muslimer er det samme som å si at man ikke liker nazister. Ikke alle nazister er ekstremister som ønsker at alle med annen hudfarge skal dø, men de har uansett noen grunnverdier som jeg tar sterkt avstand fra. Det samme gjelder muslimer. Ikke alle er ekstreme folk som isolerer seg i egne samfunn og tror at de er mer verdt enn såkalte "vantro", men de har en del verdier i bunnen (som er veldige lik nazismens verdier, forresten), som jeg rett og slett ikke kan akseptere.

Jeg vil faktisk påstå at Islam er verre enn Nazismen, fordi Nazismen i Tyskland i det minste klarte å bruke et minimum av logikk, utdannelse og finne opp ny teknologi. Alt det dårlige i nazismen (rasisme, vold, krigsforherligesle, kjønnsdiskriminering, etnisk rensing, kvinner blir brukt som førdemaskiner, elitisme, undertrykkelse etc) finner man også som grunnverdier i Islam. Islam er en pest verre enn nazismen, og har drept mange, mange fler og ødelagt hele sivilisasjoner. 

Om vi hadde fått 1 million nazister til Europa i året, så hadde alle reagert. Hvorfor reagerer vi ikke på samme måte når vi får over 1 mill muslimer? De må legge fra seg den forkastelige ideologien sin og tilpasse seg samfunnet når de går over dørstokken. Hvis ikke burde vi kjempe for å av-nazifisere/av-muslimisere dem på samme måte som man gjorde med Tyskland etter 2. verdenskrig. Vi skal ikke tolerere Islam, på samme måte som vi ikke skal tålerere Nazisme. Å snakke varmt om Islam i et klasserom burde f.eks kvalifisere for anmerkning og gjensittelse. Rens folk sine sinn fra Islam, Nazisme og liknende, skadelige tanker. 

Anonymkode: 25da4...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. mai 2016 at 11.55, AnonymBruker skrev:

Religion er ikke problemet menneskers tolking av religion er problemet.

Anonymkode: 85f8a...be8

Jo, Religion er et problem. Det blir som om vi skulle ha brukt de samme lovene og reglene som vi brukte i middelalderen i dag. Tortur, drap, rasisme, kjønnsdiskriminering, hekseberenning etc. Religion er det samme. Det er en eldgammel lovbok som er totalt utdatert, tilbakestående og skadelig. Å anvende den i dagens samfunn er ikke bare farilig, det er idioti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg liker ikke deg.

Anonymkode: 8b21c...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎28‎.‎05‎.‎2016 at 11.51, Testosteron skrev:

Ironisk nok framstår du her som fordømmende mot dem som ikke lever på samme måte som deg selv

Ah, det berømte "white mans guilt" kortet, som brukes i alle sammenhenger. Vi skal bare godta at folk har et nedsettende menneskesyn, oppmuntre til det og la det bre om seg, ellers er vi like ille selv.

Å mislike at noen ser ned på for eksempel kvinner er selvsagt akkurat like ille som å se ned på kvinner! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...